כמה דברים שאני רוצה להגיד עוד לפני המשחק

Benedictus3

New member
זה מאד פשוט

המאמנים הישראלים קיבלו את החינוך הספורטיבי שלהם בישראל. בישראל אין תרבות ספורטיבית ולכן אי אפשר לצפות ממאמן ישראלי שיבין משהו בספורט... חד וחלק!!
המאמנים הישראלים עובדים על מוטיבציה ועל כריזמה... יש כמה מעטים - ממש מעטים - שיש להם גם טביעת עיין לשחקנים, אבל אף אחד מהם לא באמת מבין מספיק בספורט כדי להשפיע על היכולת של חניכיו. מדובר בכל המאמנים הישראלים בלי יוצא מן הכלל. כשגרנט אימן בצ'לסי - וגרנט עוד נחשב אדם אינטליגנטי שיכול לעבוד על עיתונאים יופי ולהראות להם עד כמה הוא "מבין כדורגל" (כשלמעשה הוא מנפיק קשקשת חסרת פשר) - הוא הפך לבדיחה אצל השחקנים שלו ואצל התקשרות הבריטית. צ'לסי הגיעה לאן שהגיע לא בגלל שגרנט אימן אותה אלא למרות גרנט ולמעשה בלי שום קשר אליו. גם הבדיחה העצובה לבית משפחת לוזון מוכיחה בכל רגע נתון שלה בארצות הגויים שמלבד ליצור שם עוד יותר רע לכדורגל הרע שלנו (ובכלל למדינה המצורעת שלנו) הוא לא עושה שום דבר כי פשוט אין לו צל צילו של מושג מה זה הספורט הזה, איך מאמנים אותו, איך מתכננים אותו... פשוט כלום מוחלט.
לפיכך - רוני לוי, רן בן שמעון, ברק בכר, אלישע לוי, גוטמן ושמוטמן - שלא לדבר על הזקנים קשטן ושרף שעוד חושבים בשיטת WM - יכולים להיות בסיטואציה מסויימת מוטיבטורים או מרכיבים טובים, אבל לא מסוגלים לבנות קבוצה, לאמן אותה, לשפר את המשחק של השחקנים או ללמד אותם לעשות דברים טוב יותר על ידי שיטות אימון מתאימות והבנה במדעי הספורט ולא רק ב"קדימה חברה - בואו נעלה לנצח".
 

zubumafu

New member
אני לא מסכים איתך, אבל אין לי עוד טיעונים לתרום לדיון

אז נסכים שלא להסכים
 

arieciub

New member
להיות מאמן כדורגל (או בכלל מאמן) זה לא רק לעבור קורס פרו

וזהו.
כדי להיות מאמן בכלל ומאמן טוב במיוחד יש להיות בעלי תכונות נוספות מעבר לבחירת שחקנים והצבתם במגרש.
אני מתכוון בעיקר לפסיכולוגיה ומנהיגות.
יש מאמנים טובים שבנקודת זמן מסויימת יתאימו לקבוצה ויצליחו איתה ובנקודת זמן אחרת עם בעיות אחרות לא יתאימו ולכן יכשלו.
לדעתי רוני לוי לא מתאים בנקודת הזמן הזו מבחינת האופי שלו (רס"ר) לשחקנים הקיימים כרגע במועדון. רוני לא פסיכולוג ולא מנהיג (רס"ר כבר אמרנו?). לקבוצה צריך מ"מ שהשחקנים ישחקו בשבילו וירוצו בשבילו ושהוא יהיה רך איתם.
כשהביאו את רוני הסתמכו בעיקר על הרקורד שלו הקודם בחיפה, רק שכחו להזכיר שאז היתה תקופה אחרת עם חיפה שהיתה יחידה בסביבה כאופציה ועם שחקנים שרק רצו לשחק בחיפה. וכבר אז טענו "אליפות בלי מאמן".
אולי גרנט היה מוציא יותר, אולי שום ואולי אלישע לוי.
גם מוריניו בצלסי הצליח בעונה שעברה והעונה לא, אז הוא לא טוב? לא בטוח, כנראה שיש בעיות אחרות שם ואולי הוא יצליח לפתור ואולי לא.
 

Cade Foster

New member
אני אמשיך לחזור ולומר

"לשחק בשביל המאמן" זה מושג שקיים רק, אבל רק בישראל.
&nbsp
אין שום מקום אחר בעולם ששחקן מחליט שמאמן מסוים לא בא לו בטוב בעין, פותח בשביתה איטלקית ויוצא מזה בשכרו. לקבוצה צריך מ"מ שהשחקנים ישחקו בשבילו? אבל ניסינו כבר את אלישע הסחבק. כדורגל לא יצא מזה.
&nbsp
השחקנים צריכים מישהו לשחק עבורו? אז אני מציע להחליף את השחקנים. המאמן לא צריך להיות BFF של אף אחד. תפקידו הוא ל-א-מ-ן. לא להיות גננת.
 

arieciub

New member
דרוגבה בצלסי לא בדיוק שיחק בשביל גרנט

ולא בטוח שלא הסית אחרים.
 

arieciub

New member
אלישע הביא 2.5 אליפויות

העונה האחרונה לא הביאו לו שחקנים.
אבל בשביל להוציא את רוני צדיק מותר לששכוח פרטים קטנים שכאלה.
 

zubumafu

New member
מספיק להסתכל על מה שברק בכר מפיק השנה ממליקסון

כדי להבין עד כמה אלישע לוי הוא אנטי-מאמן
 

Cade Foster

New member
זה 50% נכון

ה50% האחרים זו הפציעה של בוזגלו, שמאפשרת למליקסון לשחק איפה שהוא אוהב.
&nbsp
בדיוק בגלל זה רציתי מאוד להביא את מליקסון בתחילת העונה. המניה שלו הייתה קרה ואפשר היה להביא אותו, ואצלנו הוא היה יכול להיות המס' 10 שכל כך חסר.
 

arieciub

New member
הוא לא שיחק אצל אלישע בחיפה

זה היה אצל רוני לוי, וברוב הזמן הוא היה פצוע.
ונמכר לכ"ס באמצע העונה האחרונה של רוני אם אני זוכר נכון.
אבל למה לתת לעובדות לבלבל אותנו, כשאפשר ללכלך קצת על אלישע ולבנות על הזכרון הקצר של האוהדים.
גם בב"ש יש עודף שחקנים על כל מיני תפקידים והמאמן מחליט על מי ללכת.
 
אם השחקנים לא יכולים להסתדר עם מאמן "קשוח"

צריך לסגור את הקבוצה. שחקן כדורגל צריך לשחק כי המועדון משלם לו כסף, לא כי המאמן מלטף אותו במקלחת...
 

arieciub

New member
תספר את זה לאנריקה מאמן ברסה

שניסה לחנך את מסי וניימר ולבסוף התקפל ולקח 3 תארים.
הוא לא עשה כלום רק לא הפריע.
במקרה הזה לא סגרו את ברסה.
 
אני חושב שידרשו כמה שנים

עד שאני אחשוב שהגיע הזמן להשוות את מכבי חיפה לברצלונה... וואלה, אם היה לנו שחקן בקליבר של מסי או ניימאר בהחלט הייתי אומר לתת להם לשחק איך ומה שהם רוצים. אבל אין לנו. יש לנו את אלירן עטר, חן עזרא, יוסי בניון, אייל משומר ועוד כמה. אני אפילו לא מעיז להשוות אותם לדחליל, לאריה ולאיש הפח. הם צריכים מאמן שיעמיד אותם במקום. יותר נכון אפילו - מכבי חיפה צריכה מאמן שיעמיד אותם במקום, כי אחרת הלך עלינו.

ושאף אחד לא יטעה לחשוב - מה שאנחנו עדים לו עכשיו זאת שביתה איטלקית. אני מוכן להבטיח לכולם שאם רוני עוזב, הקבוצה מתחילה לדרוס את הליגה. אולי ניקח נקודות, אבל כקבוצה, שצריכה לדאוג לעתיד שלה, אנחנו נפסיד בענק.
 

arieciub

New member
ספר את זה לג'ובני רוסו וואליד באדיר

שרוני ניסה לדכא אותם כשהיו מעבירים דחקות פה ושם באימונים.
בתקופה הטובה של חיפה (ושל רוני).
וכמו שאומרים שאין שחקן מעל המועדון אז גם אין מאמן.
ולכן רוני צריך ללכת!!!
רוני הביא את זה על עצמו במו ידיו.
 

Cade Foster

New member
לא התעייפת מכל ההשוואות האלה?

רוסו, באדיר, צ'לסי ומוריניו, מסי וברצלונה...
&nbsp
כשרוסו ובאדיר שיחקו במכבי חיפה, מכבי חיפה דרסה את הליגה. לא יודע איך היו היחסים בינם לבין רוני לוי, אבל הם היו מקצוענים, הם רצו לנצח ושום יחסים רעועים עם המאמן לא הורגשו, שום דבר לא דלף לתקשורת, והתוצאות היו בהתאם.
&nbsp
יבוא מאמן חדש ומה אז? שחקנים אחרים אולי ישחקו, והשחקנים שמשחקים עכשיו יהיו ממורמרים וידליפו הכל. מכבי חיפה צריכה חומר אנושי חדש לחלוטין.
 

zubumafu

New member
אבל הוא צודק

"כוכבות" זה עניין יחסי. אלירן עטר בשביל מכבי חיפה, שקול למה שמסי בשביל ברצלונה. קח למשל את רוסו כשהוא שיחק בפועל חיפה - הוא הודה כבר בכמה ראיונות שגוטמן (הגרמני, הקשוח.. כן?) החליק לו לא מעט פעמים בהרבה תחומים שבהם הוא לא ויתר לשחקנים אחרים, שלא היו "כוכבים". זה מפתח להתנהלות נכונה של מאמן מול קבוצה - ואני לא מתכוון ללוותר לשחקנים ולעשות אפליות - אלא לדעת להתייחס לכל שחקן באופן פרטני. במובן הזה מאמן הוא באמת סוג של פסיכולוג או סוציולוג. זה עדיין לא אומר שצריך להתייחס לכל קשקוש שהשחקן הישראלי מוציא מהפה, אבל עדיין - יחס מותאם לכל שחקן זה דבר שנדרש מכל מאמן, בכל קבוצה.
 

arieciub

New member
השוואות לקבוצות בעולם אתה הבאת

כשטענת שאין באף קבוצה בעולם שביתה איטלקית.
והבאתי לך מספר דוגמאות.
בכל מקרה כבר ברור לכולם שעם השילוב הנוכחי בין רוני לשחקנים כנראה לא נוכל להצליח יותר מידי ולכן השאלה את מי מעיפים? לדעתי רוני צריך ללכת. לדעתך כנראה רוב השחקנים ושחר.
כנראה שבזה אנחנו נשאר חלוקים.
 

afon

New member
אתה נופל בכשל הישראלי הנפוץ

כן, יש אספקט של מנהיגות בלהיות מאמן, וכן יש אספקט לא קטן של פסיכולוגיה. אבל מאמן מודרני אמיתי זה אחד שמסוגל לבנות מערכת שלמה סביבו שמתפקדת בסינכרון ועל מנת להשיג מטרות קבועות.
&nbsp
זה לבנות אסטרטגיה שלמה של קבוצה בכל הרמות, זה לפרק את האסטרגיה הזו לגורמים ולבנות תוכניות ארוכות וקצרות טווח, זה להביא אנשי רפואה, בריאות ותזונה שעובדים מתוך המערכת הזו, זה לקבל החלטות על סמך מודלים סטטיסטיים ולא על סמך פוליטיקה, זה להכיל תוכניות אימון בכל הרמות שמשפרות אחד אחד את התחומים שבהם השחקנים צריכים שיפור, וזה לבנות תוכניות אישיות לכל שחקן על סמך הפרופיל שלו. וזה עוד הרבה הרבה דברים, ממערכת יחסי ציבור ופיתוח עסקי, דרך סקאוטינג ואימון, ועד תהליך קבלת ההחלטות הפנימי. לנהל קבוצת כדורגל היום זה לא שונה מלנהל תאגיד או חברה גדולה, אין מקום לשכונה, הכול מסודר ובנוי באופן מערכתי וכולל.
&nbsp
עברו הימים של פסיכולוגיה ומנהיגות, כדורגל זה עסק, ומתפקד בהתאם.
 

arieciub

New member
ברור לי כל מה שכתבת.

אבל גם המאמן הוא בורג במערכת הזו ולפעמים הוא לא מתאים.
לא קרה כלום מחליפים בורג וממשיכים.
דרך אגב, לא כל הפונקציות שציינת קשורות ישירות למאמן, אלא למערכת כולה ולמנהל מקצועי.
בכל מקרה בכדורגל הישראלי עם הראייה קיצרת הטווח לא בדיוק ישים.
 
למעלה