כמה יקח לחבילה קטנה שנשלחה מבלגיה לפני שלושה שבועות להגיע?

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי לך "חבל להשקיע בזה אנרגיות ועצבים. היא תגיע כשתגיע"

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי לך מה שכתבו לך כאן גם אחרים: ס-ב-ל-נ-ו-ת (ופרופורציות)

 
הלוואי שהייתי יכול להיות אופטימי כמו הדי
אני גר בעיר במרכז, בשכונה של בתים פרטיים שלידה שכונה של בניינים גבוהים. הדוורים פשוט לא מגיעים לשכונה שלנו, ודיברתי עם כמה מהם שאמרו שבגלל עומס עבודה הם פשוט לא מגיעים לחלק בבתים הפרטיים ומתרכזים רק בגבוהים. מחלקים אצלנו דואר פעם בשלושה שבועות בערך, בזמנים לא קבועים, לפעמים בתדירות גבוהה יותר לפעמים נמוכה יותר.
&nbsp
מספר רב של חבילות שהזמנתי לא הגיעו. כל דבר שלא נשלח בדואר רשום יש לו סיכוי של 50-50 להגיע או לא להגיע. בדואר רשום עד היום הכל הגיע בסופו של דבר, אבל לפעמים אחרי כמה חודשים. היתרון של דואר רשום זה שאתה יכול ללכת עם מספר המעקב לסניף, בלי לחכות שהדוור יביא לך את הפתק. בגלל זמני החלוקה המטורפים אצלנו, הפתקים מגיעים זמן רב אחרי שהחבילה כבר מזמן הוחזרה לשולח, אבל בדואר רגיל ללא פתק אין לך מה לעשות.
&nbsp
אפילו מכתבים רגילים בתוך הארץ לוקחים לפעמים בין חודש לשלושה חודשים. לפני כמה ימים אשתי קיבלה זימון לועדה רפואית כלשהי, זמן רב אחרי שחלף תאריך הועדה. בסוכות קיבלתי גלוית "שנה טובה" מקרוב משפחתי היחיד שעוד שולח דואר, והגלויה טיילה כחודשיים בין באר שבע למרכז הארץ.
&nbsp
חבילה שנשלחה אלי מארה"ב ב 22/8 לא הגיעה עד היום. אם לא תגיע בימים הקרובים אצטרך לפתוח קייס באיביי, כי אחרת אחרוג מחלון הזמן המותר לתלונות.
&nbsp
חבילה שנשלחה ב 7/9, הגיעה לארץ ב 15/9, שוחררה מהמכס ב 27/9. ב 4/10 קיבלתי SMS (נדיר ביותר!) מהדואר שאומר לי להגיע לסניף לקחת אותו. את הפתק הידני עוד לא קיבלתי, הדוור מן הסתם יביא אותו עוד חודש, חודשיים או שלושה, כשיחליטו בפעם הבאה לחלק פה דואר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

J W von Goethe

New member
אני לפחות לא גר בבית פרטי

מחלקים אצלי דואר מקסימום פעם בשבוע ולוקח להם חצי שנה להעביר אליי מכתבים מבית העירייה שנמצא כחמש דקות הליכה מאיפה שאני גר. פועלי הסניפים לפעמים, מהניסיון שלי, יסרבו לחלק חבילות גם אם יש לך מספר מעקב כל עוד הפתק עוד לא הגיע: הסניף שלי, שנסגר לאחרונה אגב, תלה שלט עם אותיות של קידוש לבנה אודות רצון זה של הפועלים. מה שאתה כותב אינו מעורר תקווה אצלי, בלשון המעטה, בעיקר אם מוסיפים לך את הררי התלונות הזהות בפייסבוק הדואר: מתי לאחרונה הזמנת משהו מחוץ לארץ ללא מספק מעקב וכמה זמן, בהינתן שהוא בכלל הגיע, לקח לו להגיע? באמת שלא הייתה הפעם דרך, כפי שציינתי, להזמין בכל שיטה פרט לדואר מדינתי ללא מספר מעקב: האמת היא שדיברתי עם המוכר לפני ביצוע ההזמנה, מחוץ לטופס באתר דרך דואר אלקטרוני, והוא רצה 150 אירו רק על המשלוח דרך UPS. זה זה או טיסה לבלגיה... כן נתקלתי פעמים רבות במקרים בהם רק הפתק השני הגיע כשהודעה ראשונה לא יצאה, מה שדורש המתנת שבוע נוסף, או במקרים שהפתק הגיע רק כמה שבועות אחרי שאספתי (מקרה בו הצלחתי לשכנע את הפועל לתת לי את החבילה בלי לחכות לפתק). האפשרות שישכחו להוציא פתק/מסרון ויחזירו למוכר, או, שיתנו אותם למישהו אחר שאחר כך יגנוב לי, מלחיצה אותי מאוד, וזה עוד לפני שדיברנו על אובדן או גניבה. אני מניח שרביעי ושישי בשבוע הבא מחוקים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי לשמוע, אבל אין קשר לשאלתו, הדוורים לא מחלקים חבילות

וכיום גם לא פתקים, כי שולחים במקומם מסרונים (זה לא במקביל אלא במקום) והמסרונים נשלחים כיום ישירות ממרכז המיון במודיעין (לא רק שהם לא תלויים בדוור, הם אפילו לא תלויים בסניף) ולא רק לגבי חבילות רשומות אלא גם לחבילות לא רשומות (מוצמד להן מספר פיקטיבי כלשהו לצורך זיהוי במחשב). כשהחבילה מתקבלת בסניף והעובדים ממקמים אותה על המדף הם סורקים את המספר (הרשום או הפיקטיבי) למחשב ואז נשלח מסרון נוסף שהיא בסניף ואפשר לבוא לקחת.

כדי לקבל מסרון צריך לוודא שהמספר הסלולרי יופיע ע"ג החבילה (או שיהיה מעודכן בדואר). לא די בציון מספר הטלפון בעת הזמנה כי לא כל המוכרים/חנויות רושמים אותו כחלק מהכתובת. מה שאני עושה בשנתיים האחרונות הוא לכתוב את המספר כחלק אינטגרלי מהכתובת (בד"כ יש שורה נוספת שנשארת ריקה) ואז כשהמוכר/חנות מדפיסים את הכתובת הוא מודפס יחד איתה, בהכרח.
 

J W von Goethe

New member
אם הוא כתב בפועל את הנייד אין לי מושג

הוא גם ציין שחצי מהחבילות שאינן רשומות לא מגיעות אליו, כך שאם באמת המוכר לא רשם את הנייד על החבילה, זה אומר שאני שוב צריך להיות תלוי בדוורים שמחלקים פתקים. על הנושא הזה כבר כתבתי. מוקדם יותר ציינת שאמורות לצאת שתי הודעות בנייד, אחת מהסניף המקומי והשנייה ממרכז המיון: עצם העובדה שלא קיבלתי אפילו את השנייה אינה מבשרת טובות בעניין זה...
 
נדיר מאוד שאני מקבל מסרון
אני תמיד נותן את מספר הטלפון שלי בהזמנה, מבקש שיכתבו אותו, וכולל אותו כחלק אינטרגלי מהכתובת שאני מוסר. ובכל זאת, רוב המוכרים ברוב הפעמים מורידים אותו באופן אינטגרלי לא פחות ופשוט לא רושמים אותו על המעטפה. אצלנו עד היום תמיד היה צריך לחכות לדוור עם הפתק. לעיתים היו מגיעים שני הפתקים ביחד, הודעה ראשונה ושניה, באותו יום, חודשים אחרי שהחבילה מזמן הוחזרה לשולח.

בחבילה האחרונה לא היה טלפון על המעטפה ובכל זאת הדואר שלח לי מסרון. פלאי הטכנולוגיה. נראה אם זו היתה הבלחה חד פעמית או שמכאן ואילך זה ימשיך.

בעבר גם הסניף שלי לא הסכים לתת חבילה ללא הפתק, משום שאך ורק על הפתק הידני היה כתוב מספר המדף, ובלעדיו הם היו צריכים לחפש חבילה-חבילה בכל הסניף (בין אלפי חבילות). פעם אחת, בהיעדר פתק, באתי שלוש פעמים לסניף ובכל פעם סירבו לחפש, עד שפעם אחת הגעתי במקרה כשהיה ריק ופקיד דואר אדיב הסכים לחפש ומצא (את פתקי הנייר לא קיבלתי מעולם). אולם מאז חלה התקדמות טכנולוגית, וכיום עם מספר המעקב אפשר לראות גם באתר האינטרנט (וגם עובדי הדואר רואים במסוף שלהם) את מספר המדף, ולכן אפשר בקלות למצוא את החבילה גם ללא הנייר. אני מציע לך לבדוק שוב, אם יש לך מספר מעקב ובאתר הדואר כתוב שזה בסניף, ויש שם את מספר המדף, סביר להניח שכיום יתנו לך את החבילה.
 

J W von Goethe

New member
שוב, החבילה נשלחה ללא מספר מעקב כי לא הייתה אופציה אחרת

בטופס ההזמנה באתר. אני מוטרד מאוד מכך שכתבת שאתה מקבל רק חצי מהחבילות שנשלחות אליך ללא מספר מעקב. אשמח לשמוע מתי לאחרונה הזמנת משהו ללא מספר מעקב שהגיע וכמה זמן זה לקח.
 
אולי תעבור לפורום אי ביי? שם בטוח יוכלו לעזור לך. פה נראה לי

שמיצינו. לא לימדו אותך גבולות כשהיית ילד? מספיק!!
 

J W von Goethe

New member
זה הוזמן מהיצרן שהוא המוכר הבלבדי ולא מהאתר שציינת

ומספיק עם מה בדיוק? העוינות שלך אינה מוצאת חן בעיניי ואינה מובנת לי. בכל זאת אנסה לפרסם גם שם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין צורך. לא תקבל שום מידע חדש שלא קיבלת כבר. באמת די.

 
מספיק עם החפירות ומספיק עם הנדנוד. מה לא ברור?

אתה כל הזמן חוזר שוב ושוב על אותם הדברים. הבנו, ענינו, די.
 

J W von Goethe

New member
את מוזמנת לא להגיב אם העניין אינו לטעמך

אין כאן שום חפירות או נדנוד: העניין חשוב לי ורציתי לשמוע כמה שיותר חוות דעת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוזר, אף מוכר לא שינה לי את הכתובת ולא מחק ממנה דבר

והזמנתי מאיביי, עלי אקספרס, אטסי ועוד. ייתכן אכן שלדואר כבר יש מאגר נתונים ולכן קיבלת מסרון גם בלי מספר על החבילה. כפי שציינת, כיום ברגע שיש עדכון שהחבילה בסניף יש מספר מדף (במסרון או באתר) ולכן אין שום צורך בפתקים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בישראל הדוורים לא מחלקים חבילות לבתים כך שזה לא משנה

השארת חבילה בבניין או מחוץ לדלת זה משהו שקיים בארה"ב, לא כאן. בעבר חילקו לפעמים חבילות קטנות שנכנסות לתיבות (למשל ספר בגודל סטנדרטי) אבל בשנים האחרונות עקב מבול ההזמנות הם לא מחלקים אפילו זוג גרביים (קיציים!) ושלל פריטים קטנים (מניסיון רב). ברגע שיש קצת נפח וזו לא מעטפה שטוחה, הדוורים לא מתקרבים לחבילה.
&nbsp
לפעמים שמים ישירות בתיבה מעטפות מרופדות קטנות (יותר קטנות ממעטפה רגילה של מכתב) ושטוחות, כלומר לא מכילות מוצר נפחי (ורק אם לא נשלח בדואר רשום). הדבר הכי גדול שהגיע אליי ישירות לתיבה בשנתיים האחרונות הוא סוללה לסלולרי, וגם זה רק כי היא נשלחה נטו (בתוך ניילון במעטפה מרופדת קטנה ולא בתוך אריזה מקורית). הוא הזמין מארז DVD; הסיכוי היחיד שזה יגיע אליו הביתה הוא לשלם על שירות D2D.
&nbsp
לסיכום, אין לו סיבה לרדת כמה פעמים לתיבה ולבדוק מה המצב שם, כי לא יהיה שם כלום (לכל היותר פתק להגיע לדואר, אם המספר הסלולרי שלו לא נרשם ע"ג החבילה).
 

J W von Goethe

New member
את הנייד, כאמור, רשמתי בעת ביצוע ההזמנה

לפני שנתיים עוד קיבלתי חבילה עם ספר קצר יחסית לתיבה. זו הייתה הפעם האחרונה שהזמנתי ללא מספר מעקב עד כה.
 
למעלה