רזולוציה של סטטיסטיקה
כמובן, אפשר לנתח נושא הדיור מהיבטים של כמות החדרים, שטח הדירה, מוקום אורבני (מרכז/פריפריה, עיר/כפר, וכו'),
כמות האנשים המתגוררים בדירה אחת, שיעור הנתמכים בדירה (מתחת לגיל 15 ומעל גיל 65, למשל),
אפשר לבדוק היבטים של רמת השכר של בעלי הדירה, רמת ההשכלה,
היבטים של דיור ציבורי, מלאי הדירות, מדיניות הממשלה בנושא הדיור הציבורי,
שיעור בתי קרקע מול שיעור דירות בבנייני מגורים, עד כמה בונים לגובה (כמה קומות),
אופי השכונה - שכונה חרדית, שכונה ערבית מוסלמית, שכונה ערבית נוצרית, יישוב בדווי או דרוזי, וכו',
קצב גידול האוכלוסיה, תוחלת חיים במדינה, רמת הילודה, כמות חתונות בשנה מול כמות התחלות הבנייה, הגירה (חיובית או שלילית),
הגירת עובדים זרים גם משפיעה על נושא הדיור (הם מתגוררים איפושהו),
תושבי חוץ הרוכשים דירות במדינה (למשל, יהודי צרפת שרוכשים הרבה דירות גדולות באשדוד, נתניה וירושלים בגלל פחד מאנטישמיות בצרפת),
התפתחויות הדיור לאורך השנים (ניתוח היסטורי), תחזיות לכל המדדים הנ"ל,
התפתחויות בתחום המשכנתאות, החסכון, והביטוח,
גם רמת סדנדרט הבנייה משנה, האם המבנים בנויים בטון, אבן, עץ, קירות גבס, בניה טרומית, סוג הגגות, גיל הבניינים,
בארץ קיים היבט נוסף - רמת המיגון, מרחב מוגן דירתי, מרחב מוגן קומתי, הימצאות מקלט בבניין,
האם הדירות נמצאות בטווח ירי מקלעים כבדים, מרגמות, קסאמים, גראדים, סקאדים,
האם הדירה נמצאת בצד הצפוני של הבניין כאשר הירי מתבצע מדרום (גם זה משפיע על המחיר...).
אפשר לחשוב בקלות על היבטים רבים נוספים המשפיעים על מחיר הדיור.
כדי להכניס את הכל לטבלאות ולגרפים - צריך לבנות מסמך בן 150 עמודים לפחות.
(אגב, קיימים גם מסמכים כאלו)
אבל גם ללא המסמך הזה, רובינו (חוץ מכמה אנשים בודדים במדינה) יודעים
שקשה מאוד לזוג צעיר להגיע לדירה היום.
גם כאשר המשפחה עושה את כל הדברים נכון: מקבלים השכלה נאותה, מסיימים אוניברסיטה, גם תואר שני,
משרתים בצה"ל, משלמים מיסים, מתנדבים פה ושם,
מוצאים משרה טובה במקום עבודה טוב, לא מולידים יותר מדי ילדים כמו בדורות הקודמים,
הכל לפי מיטב סטנדרטים מודרניים,
ועדיין מרגישים, שמשהו דפוק במצב הזה, כי לא מצליחים לגמור את החודש
ולא מצליחים לרכוש דירה.
לא וילה בסביון או בקיסריה, לא דירה במגדלי אקירוב, אלה דירה נורמלית.
מהרגשות האלו, מהתיסכול הזה, מהמירמור הזה - התחילה המחאה הציבורית הנוכחית.