כמה נחתו היום בנתב"ג על 26 ?

A r i e T

New member
כמה נחתו היום בנתב"ג על 26 ?

ראיתי לפחות מטוס אחד (A300 של MNG, אני חושב) שטס מזרחית לראש העין עד שהסתובב בחזרה מערבה ונחת על 26. כל זאת ברגע של הפוגה בגשם.
 

ארזS

New member
לא מבין בדברים האלה...

אני רק זוכר שלפני שנה כשחזרתי מז'נבה המטוס נחת על 26 וגם אז היה מזג אוויר סוער נורא...
 

efi2000

New member
יכול להיות שהנחיתה מתבצעת נגד הרוח

בגלל עצירת המטוס ע"י מדפי המטוס?
 

ארזS

New member
זה שכתבתי שאני לא מבין

לא אומר שאני באמת לא מבין...
הרי ברור שצריכים לנחות נגד הרוח.
 

YHS

New member
אפי, הסבירו כאן כבר מספר פעמים

למה המטוס נוחת מול הרוח. המדפים מורדים בכל נחיתה, בין היא עם הרוח ובין אם אין רוח או שיש רוח גב. הנחיתה מול הרוח היא כדי לשמור על מהירות אוירית נכונה בגישה אבל לקבל מהירות קרקעית מינמלית.
 

efi2000

New member
מצטער שאני לא זוכר את הסיבה ותודה.

עוד משהו, אני טס למערז ומרכז אירופה כמעט כל שנה, נגד כיוון הרוח ומרגיש כיס אויר (במטוסי בואינג 737), זה בגלל טיסה נגד כיוון הרוח מערבית מעל הים?
 

YHS

New member
כאשר מטוס נמצא באויר

אין לו "רוח". כלומר, זה משפיע רק על המהירות הקרקעית (לכן זה משמעותי בגישה לנחיתה). זה שיש רוח חזקה או חלשה לא משפיע על הההתנהגות האוירודינמית של המטוס.
 

YHS

New member
כאשר יש רוחות מערביות

הן באות בערך מכיוון 270. מאחר ורוצים לנחות מול הרוח, מסלול 26 שכיוונו בערך 260, הוא הכי מתאים. אז מה לא מובן?
 

kennedy

New member
היום כל המטוסים כמעט,המריאו

ונחתו בב"ג על 26 (לכיוון דרום מערב)הרוח במשך רוב היום הייתה מכיוון 240 עד 250 משבים עד 20 קשר.מטוס אחד (4xcru) אפילו נחת על 21 וקיבל רוח של 25 מעלות מימין.
 

X4M32

New member
נחיתות על 26 אינן דבר כל כך נדיר!

בעיקר בימים עם מז''א כמו בימים האחרונים.
 

נועם04

New member
כן רק הבעייה

של מסלול 26 הוא CAT1 ללא DME ואילו 12 הוא CAT2 עם DME
 
למעלה