כמה עובדות חשובות../images/Emo70.gif
שלא ראיתי שהתייחסתם אליהן כאן: 1. כבר כמה שנים שהממשלה "שותה" את התקציבים המיועדים לתשתיות וכך מעכבת שיפוץ ושדרוג כבישים ובניית כבישים חדשים גשרים וכו'. 2. יש מדד שמשתמשים בו בעולם שקובע את המרחק בין המכוניות ובאופן טבעי משפיע על כמות תאונות הדרכים. בארה"ב ובאירופה מדובר על כ-50 מטר למכונית כשהכוונה היא שאם כל כלי הרכב היו בו זמנית על הכביש וכולן היו במרחק זהה זו מזו הרי שהמרחק בין מכונית למכונית היה 50 מטר. בישראל יש מרחק של 20 מטר!!! זו בעיה קשה במיוחד לאור העובדה הראשונה שציינתי כי המצב רק ילך ויחמיר. ואם רוצים באמת להשפיע צריך ללחוץ על הממשלה להשקיע בתשתיות. גם המשטרה מסכימה עם הטענה הזו וזה בעובדה הבאה: 3. עיקר התאונות אינן נגרמות בעקבות התנהלות שגויה של הגורם האנשוי אלא מתנאי הכביש או תוואי הנהיגה. מי שרוצה יכול לפנות למשטרה ולקבל ניתוחים סטטיסטיים שלה ותראו שזה נכון ומחזק את מס 2' שכתבתי. 4. שוטרים משקיעים מאמצים אדירים בעצירת נהגים על מהירות אבל הבעיה הכי קשה בכביש ביא אנטראקציה בין מכוניות. כלומר-אם כל אחד היה נוסע בנתיב שלו מבלי לעבור בין נתיבים אחוז התאונות היה אפסי. הצרה היא במעבר בין נתיבים וכאן מתחילות הבעיות: א. יש נהגים רבים שנוסעים בקצב צב בנתיב שמאל. למה??? ככה... הם שכחו מה שלמדו בשיעורי הנהיגה שהנתיב השמאלי מיועד לנהגים שנוסעים מהר יותר ולעקיפה. ואז הנהגים שלא רוצים לנסוע בקצב צב נאלצים לבצע עבירות תנועה. נכון, זה לא ממש "נאלצים" הם יכולים לנסוע בקצב צב אבל למה להגיע למצב הזה מלכתחילה? ב. המזגזגים והחותכים (אלה שעוקפים בשניה האחרונה ואתם בטוחים שעומדים להכנס בכם מאחור ...)-הם שנוסעים ומסתמכים על מאיות שניה בעקיפות המסוכנות והמפחידות שלהם, למה הם לא מקבלים דוחות למה הם לא מקבלים שלילה במקום? למה בכלל לא עוצרים אותם? ג. עוקפים מימין בצומת-מכירים את התופעה? אתם עומדים בנתיב הימני בצומת ראשונים בטור מכוניות ופתאום מגיע חכמולוג שמנסה להכנס. מה? מי? למה? ראיתם אחד כזה מקבל דוח אי פעם?... ברור שלא. ד. העוקפים/פונים ללא איתות. כבר שנים שבעלי ואני אומרים שכל יצרניות הרכב יכולות למכור מכוניות בישראל ללא פנסי איתות. איתות איננו המלצה הוא חובה. האם ראיתם פעם מישהו מקבל קנס או דוח על אי איתות? לא. מה כל כך קשה לאותת אני גם לא מבינה...בסך הכל זו הצהרת כוונות שמסייעת לנהג מולך, לצידך וכו' להערך מראש לקראת מה שאת/ה הולך לעשות על הכביש. מידע מוקדם יקטין בהכרח תאונות ובמיוחד בצמתים ללא רמזורים-תחשבו על זה ותראו שזה הגיוני. 5. בקליפורניה נהוג חוק פרקטי ביותר המחייב נהג לפני עקיפה לסובב ראשו לאחור לראות מה באמת המצב על הכביש. אישית אני פועלת כך וכך גם בעלי והורי. ניצלנו מכמה וכמה תאונות בזכות האקט הזה שכבר מושרש בנו. נכון-זה דורש הערכות, אסור לשבת על הזנב של זה שלפנייכם, צריך לנסוע במהירות שמתאימה לתנאי הכביש ובכל זאת, אישית קרה לי כמה פעמים שהמידע שקיבלתי במראה הצידית לא הספיק. אותתתי לעקיפה ופתאום משום מקום מופיעה מכונית ואם לא הייתי מסתכלת אחורה... סליחה על האורך אבל אני חושבת שאלה דברים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת ואני מקווה שהארגונים למיניהם נכנסים לפה לראות מה דעת הגולשים.
שלא ראיתי שהתייחסתם אליהן כאן: 1. כבר כמה שנים שהממשלה "שותה" את התקציבים המיועדים לתשתיות וכך מעכבת שיפוץ ושדרוג כבישים ובניית כבישים חדשים גשרים וכו'. 2. יש מדד שמשתמשים בו בעולם שקובע את המרחק בין המכוניות ובאופן טבעי משפיע על כמות תאונות הדרכים. בארה"ב ובאירופה מדובר על כ-50 מטר למכונית כשהכוונה היא שאם כל כלי הרכב היו בו זמנית על הכביש וכולן היו במרחק זהה זו מזו הרי שהמרחק בין מכונית למכונית היה 50 מטר. בישראל יש מרחק של 20 מטר!!! זו בעיה קשה במיוחד לאור העובדה הראשונה שציינתי כי המצב רק ילך ויחמיר. ואם רוצים באמת להשפיע צריך ללחוץ על הממשלה להשקיע בתשתיות. גם המשטרה מסכימה עם הטענה הזו וזה בעובדה הבאה: 3. עיקר התאונות אינן נגרמות בעקבות התנהלות שגויה של הגורם האנשוי אלא מתנאי הכביש או תוואי הנהיגה. מי שרוצה יכול לפנות למשטרה ולקבל ניתוחים סטטיסטיים שלה ותראו שזה נכון ומחזק את מס 2' שכתבתי. 4. שוטרים משקיעים מאמצים אדירים בעצירת נהגים על מהירות אבל הבעיה הכי קשה בכביש ביא אנטראקציה בין מכוניות. כלומר-אם כל אחד היה נוסע בנתיב שלו מבלי לעבור בין נתיבים אחוז התאונות היה אפסי. הצרה היא במעבר בין נתיבים וכאן מתחילות הבעיות: א. יש נהגים רבים שנוסעים בקצב צב בנתיב שמאל. למה??? ככה... הם שכחו מה שלמדו בשיעורי הנהיגה שהנתיב השמאלי מיועד לנהגים שנוסעים מהר יותר ולעקיפה. ואז הנהגים שלא רוצים לנסוע בקצב צב נאלצים לבצע עבירות תנועה. נכון, זה לא ממש "נאלצים" הם יכולים לנסוע בקצב צב אבל למה להגיע למצב הזה מלכתחילה? ב. המזגזגים והחותכים (אלה שעוקפים בשניה האחרונה ואתם בטוחים שעומדים להכנס בכם מאחור ...)-הם שנוסעים ומסתמכים על מאיות שניה בעקיפות המסוכנות והמפחידות שלהם, למה הם לא מקבלים דוחות למה הם לא מקבלים שלילה במקום? למה בכלל לא עוצרים אותם? ג. עוקפים מימין בצומת-מכירים את התופעה? אתם עומדים בנתיב הימני בצומת ראשונים בטור מכוניות ופתאום מגיע חכמולוג שמנסה להכנס. מה? מי? למה? ראיתם אחד כזה מקבל דוח אי פעם?... ברור שלא. ד. העוקפים/פונים ללא איתות. כבר שנים שבעלי ואני אומרים שכל יצרניות הרכב יכולות למכור מכוניות בישראל ללא פנסי איתות. איתות איננו המלצה הוא חובה. האם ראיתם פעם מישהו מקבל קנס או דוח על אי איתות? לא. מה כל כך קשה לאותת אני גם לא מבינה...בסך הכל זו הצהרת כוונות שמסייעת לנהג מולך, לצידך וכו' להערך מראש לקראת מה שאת/ה הולך לעשות על הכביש. מידע מוקדם יקטין בהכרח תאונות ובמיוחד בצמתים ללא רמזורים-תחשבו על זה ותראו שזה הגיוני. 5. בקליפורניה נהוג חוק פרקטי ביותר המחייב נהג לפני עקיפה לסובב ראשו לאחור לראות מה באמת המצב על הכביש. אישית אני פועלת כך וכך גם בעלי והורי. ניצלנו מכמה וכמה תאונות בזכות האקט הזה שכבר מושרש בנו. נכון-זה דורש הערכות, אסור לשבת על הזנב של זה שלפנייכם, צריך לנסוע במהירות שמתאימה לתנאי הכביש ובכל זאת, אישית קרה לי כמה פעמים שהמידע שקיבלתי במראה הצידית לא הספיק. אותתתי לעקיפה ופתאום משום מקום מופיעה מכונית ואם לא הייתי מסתכלת אחורה... סליחה על האורך אבל אני חושבת שאלה דברים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת ואני מקווה שהארגונים למיניהם נכנסים לפה לראות מה דעת הגולשים.