כמה עובדות חשובות

שושkה

New member
כמה עובדות חשובות../images/Emo70.gif

שלא ראיתי שהתייחסתם אליהן כאן: 1. כבר כמה שנים שהממשלה "שותה" את התקציבים המיועדים לתשתיות וכך מעכבת שיפוץ ושדרוג כבישים ובניית כבישים חדשים גשרים וכו'. 2. יש מדד שמשתמשים בו בעולם שקובע את המרחק בין המכוניות ובאופן טבעי משפיע על כמות תאונות הדרכים. בארה"ב ובאירופה מדובר על כ-50 מטר למכונית כשהכוונה היא שאם כל כלי הרכב היו בו זמנית על הכביש וכולן היו במרחק זהה זו מזו הרי שהמרחק בין מכונית למכונית היה 50 מטר. בישראל יש מרחק של 20 מטר!!! זו בעיה קשה במיוחד לאור העובדה הראשונה שציינתי כי המצב רק ילך ויחמיר. ואם רוצים באמת להשפיע צריך ללחוץ על הממשלה להשקיע בתשתיות. גם המשטרה מסכימה עם הטענה הזו וזה בעובדה הבאה: 3. עיקר התאונות אינן נגרמות בעקבות התנהלות שגויה של הגורם האנשוי אלא מתנאי הכביש או תוואי הנהיגה. מי שרוצה יכול לפנות למשטרה ולקבל ניתוחים סטטיסטיים שלה ותראו שזה נכון ומחזק את מס 2' שכתבתי. 4. שוטרים משקיעים מאמצים אדירים בעצירת נהגים על מהירות אבל הבעיה הכי קשה בכביש ביא אנטראקציה בין מכוניות. כלומר-אם כל אחד היה נוסע בנתיב שלו מבלי לעבור בין נתיבים אחוז התאונות היה אפסי. הצרה היא במעבר בין נתיבים וכאן מתחילות הבעיות: א. יש נהגים רבים שנוסעים בקצב צב בנתיב שמאל. למה??? ככה... הם שכחו מה שלמדו בשיעורי הנהיגה שהנתיב השמאלי מיועד לנהגים שנוסעים מהר יותר ולעקיפה. ואז הנהגים שלא רוצים לנסוע בקצב צב נאלצים לבצע עבירות תנועה. נכון, זה לא ממש "נאלצים" הם יכולים לנסוע בקצב צב אבל למה להגיע למצב הזה מלכתחילה? ב. המזגזגים והחותכים (אלה שעוקפים בשניה האחרונה ואתם בטוחים שעומדים להכנס בכם מאחור ...)-הם שנוסעים ומסתמכים על מאיות שניה בעקיפות המסוכנות והמפחידות שלהם, למה הם לא מקבלים דוחות למה הם לא מקבלים שלילה במקום? למה בכלל לא עוצרים אותם? ג. עוקפים מימין בצומת-מכירים את התופעה? אתם עומדים בנתיב הימני בצומת ראשונים בטור מכוניות ופתאום מגיע חכמולוג שמנסה להכנס. מה? מי? למה? ראיתם אחד כזה מקבל דוח אי פעם?... ברור שלא. ד. העוקפים/פונים ללא איתות. כבר שנים שבעלי ואני אומרים שכל יצרניות הרכב יכולות למכור מכוניות בישראל ללא פנסי איתות. איתות איננו המלצה הוא חובה. האם ראיתם פעם מישהו מקבל קנס או דוח על אי איתות? לא. מה כל כך קשה לאותת אני גם לא מבינה...בסך הכל זו הצהרת כוונות שמסייעת לנהג מולך, לצידך וכו' להערך מראש לקראת מה שאת/ה הולך לעשות על הכביש. מידע מוקדם יקטין בהכרח תאונות ובמיוחד בצמתים ללא רמזורים-תחשבו על זה ותראו שזה הגיוני. 5. בקליפורניה נהוג חוק פרקטי ביותר המחייב נהג לפני עקיפה לסובב ראשו לאחור לראות מה באמת המצב על הכביש. אישית אני פועלת כך וכך גם בעלי והורי. ניצלנו מכמה וכמה תאונות בזכות האקט הזה שכבר מושרש בנו. נכון-זה דורש הערכות, אסור לשבת על הזנב של זה שלפנייכם, צריך לנסוע במהירות שמתאימה לתנאי הכביש ובכל זאת, אישית קרה לי כמה פעמים שהמידע שקיבלתי במראה הצידית לא הספיק. אותתתי לעקיפה ופתאום משום מקום מופיעה מכונית ואם לא הייתי מסתכלת אחורה... סליחה על האורך אבל אני חושבת שאלה דברים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת ואני מקווה שהארגונים למיניהם נכנסים לפה לראות מה דעת הגולשים.
 

avivbarnoy

New member
רק דבר אחד...

בנוגע ל 'ג': כן ראיתי אנשים מקבלים על זה דוחות ושלילה... אם זה כל כך מפריע לך תסתובב עם מצלמה באותו ותצלם כל אחד שעושה את זה- המשטרה כן תיתן לו דוח (בהנחה שרואים את לוחית הרישוי כמובן)
 

isra533

New member
מספר הבהרות

עיקר התאונות לא נגרמות עקב תנאי השטח או תוואי הנהיגה אלה מהגורם האנושי לפי רוב המחקרים בעולם. ושאר הדברים שלך זה איך רצוי וכדאי לנהוג ואת צודקת בכל אמירה אבל מה זה עוזר חוץ מלהוציא תיסכול. דרושים פתרונות ולא טענות איך אחרים מפריעים לנו. כולנו הנהגים עושים טעויות בנהיגה מי יותר ומי פחות, אם נבין שאף אחד לא מחוסן מטעויות נתחיל לראות את האור בקצה המנהרה.
 

avivbarnoy

New member
אתה פשוט לא תופס...

הפורום הזה לא נועד בשביל לספק את הצרכים האישיים שלך למציאת פטרונות!!! הוא נועד גם כדי לאפשר לאנשים לקיים דיון "סתם" כמו שאתה אומר...
 

isra533

New member
לא צרכים האישיים

מניעת תאונות זה לא "צרכים אישיים" שלי אלה של כולם. אתה צודק זכותך לנהל כל דיון שאתה רוצה ואני לא מתכוון להפריע לך.
 

avivbarnoy

New member
הבהרה!!!

שלא תבין אותי לא נכון, המאמץ שאתה עושה בחייך להילחם בתאונות הדרכים הוא מבורך ואני מעריץ אותך על כך. אבל אתה חייב לאפשר לאנשים לקיים דיון גם אם הוא אינו מספק את צרכך...
 

ביפו

New member
אכן עובדות חשובות - ועוד:

לגבי מרחק בין מכוניות בנסיעה. אפילו חיילים שלמדו נהיגה בצבא - יודעים כי הכי קל למור מרחק בין מכוניות - זה לספור "עשרים ושלוש עשרים וארבע" כדי להגיע למקומה של המכונית שלפניך. בדומה - אפילו בקליפורניה, שבדרומה למדתי לפני כ 15 שנים לנהוג - מלמדים כך. ישראל - כאמריקה. אז זה גלוי - שגילית את זה. ולמה? כי למרות שישראלים רבים לומדים, הם גם "עוברי חוק" בזמן היותם "עוברי דרך". הממשלה אכן מוציאה הרבה כספים - שלא לפיתוח כבישים ותשתיות דרך. גם זו תגלית כגילוי אמריקה. כולם רואים - כולם יודעים - והשאלה : מה כולם עודשים? טעות לחשוב כי מרחק בין מכוניות הוא מרחק קבוע שאינו תלוי במהירות הנסיעה של שתי המכוניות , ואם מדובר ב"מדד של חוצלארץ" המדד - אכן שגוי. למדת דבר שגוי - וכדאי לתקן ל: - מרחק הבלימה + מרחק התגובה (שניהם מדדים שלך - לעצמך)שווים למרחק שעלייך לשמור מרכב שלפנייך. אם שניכם נוסעים כ 80קמ"ש - איני חושב ש 50 מטר יספיקו לך. מדובר במאות. לא משנה מה עיקר ומה רוב ומה מיעוט או תפל בתאונות. כשמדובר בכ 20,000 תאונות עם נפגעים קשה + הרוגים, עם עוד כ 100,000 בני משפחה וידידים שעוברים את הטראומה של טיפול/ביקור אצל נפגע - בהיותו עדיין מאושפז או כבר ב"מגוריו(לא כל נפגע יכול לתפקד רגיל בהמשך חייו ונזקק לעיתים למטפל/ת ולנהג/ת ואף לעתים בסיוע בהאכלה). - הרוב והמיעוט - כולם כלולים ומוגדרים במספרים של בני אדם - ולא כסטטיסטיקה. אותי למשל, מחליא הדבר שלא מתייחסים הן ל"עוברי דרך " בריאים ול"עוברי דרך" -נפגעים/הרוגים- כאותם אנשים ואזרחים. כל תאונה אינה בודדת - ותמיד צריך לשאוף שלא תהא בכלל ושלא תוזנח. נכון שהרבהנהגים אינם מאותתים מראש ועל עבירות כאלה אין הרבה תלונות של המשטרה , פשוט מהטעם שאין שוטר לפני כל צומת ורמזור.אז אין התייחסות ל"טעויות של המשטרה"? יש ויש. הרבה. עברתי תאונה - ובמהלכה התדרדרתי מהכביש כ 2 ק"מ באויר עד שנחת הרכב על בטון ונמעך. אבי ז"ל שישבלידי - הועף החוצה. החוקר המשטרתי - שהביא צילומים לבית המשפט - ובמהלך המעוף של הרכב - היו 2 כתמי דם - לא ידע לומר לבית המשפט איזה מהם הוא כתם הדם שלי - ואיזה של אבי ז"ל ועד היום איני יודע אם אבי ז"ל מת בהגיעו לקרקע או כבר בהיותו ברכב. אך לדעתי - זו סיבה שצריכה לדרבן אנשים לנהוג הרבה יותר טוב ולא להגיע למצבי - ולא לעבור תאונה בכלל. איני מאשים חוקר זה או אחר בטעות בחקירה - אלא את המשטרה כולה - ש"מנהגי החקירות שלה" הם אלו שאינם שפירים ונאותים. ההתפתחויות בעולם במכשירי מדידה ובידע של בקרת תאונות - עדיין לא הגיעו לישראל ולמשטרה שלנו. לגבי החוק בקליפורניה- אני מסכים עם מה שאמרת ומאשר. ההתעקשות של המורה על כך שעלי "לדעת כל מה שקורה על הדרך ובצידי הדרך שבה אני עובר" - היא שמביאה הרבה נהגים אמריקאיים להיות הרבה יותר זהירים ויותר מודעים לאפשרויות של חמיקה ומניעה של תאונות דרכים. כדאי שגם מערכת הלימוד לנהיגה ולמורי נהיגה תשתפר בארץ . בקליפורניה היה לי הכבוד לפגוש את נשיא בעלי בתי"ס לנהיגה - ולקבל את ספר לימוד הנהיגה ששכתב עם הקדשה והעניק לי(על לימוד בבית ספרו והצלחה להימנע מתאונה בשיעור). מעולם לא היססתי לפתוח הספר ולעיין בו שוב ולחזור על קטעי נהיגה לא נכונה שראיתי בנסיעותי שלי. זה לא אסון שנהג יתעדכן וירענן את כללי הבטיחות, יחזור ללמוד התמרורים וישפר נהיגתו כל הזמן.וכסיום אצטט - סליחה על האורך אבל - אני חושב שאלה דברים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת....
 

נצנצ

New member
אחלה עובדות...רק חייבת להוסיף

שלא מספיק רק לאותת, צריך גם להסתכל, כי יש הרבה נהגים שמאותתים ולא מסתכלים, ואז יש תמיד את האיזור "המת" שגם אם מסכלים במראה לא רואים את האוטו <אם את הנתיב הימני, ויש רכב משמאלך ממש מקביל אליך, את לא יכול לראות אותו במראה, אז חשוב גם להסתכל פיזית, ולא רק במראה>
 
למעלה