אסביר את מקור התעניינותי:
כשאני מתעניין בתחום מסוים (כל תחום - מחשבים, מדעים, מוסיקה וכו'), חוץ מה"יישום" (הלחנה והאזנה, במקרה של מוסיקה קלאסית - שני פעולות שאני אכן מבצע ברוב הזמן שאני מקצה להתעניינותי זו), אני גם מתעניין ב"תיאוריה". התיאוריה שאני מתעניין בה (חוץ מהתיאוריה הבסיסית בתחום זה - איך להלחין, מי כתב מה, למה ומתי וכו'), היא התיאוריה שאותי יותר מעניינת - היא התיאוריה של ה"קיצוניות" (שוב - במדעים, במוסיקה וכו') באותו התחום: "מי כתב את היצירה הכי קשה?" "מי כתב הכי הרבה?" "מיהו המפורסם ביותר?" "מיהו הגאון ביותר?" וכו'... "מה המשמעות או הטעם לשאלה? את הזמן שבזבזת על התהייה הזו יכולת להקדיש לנגינה או להלחנה." במילים אחרות, פשוטות יותר - אתה צודק. אין "טעם" להתעניינות שלי בנושאים כאלו ("נושאי קצה", נקרא להם), אבל היא הכי מעניינת אותי בתחום התיאוריה (זה לא אומר שאני לא מקצה את רוב זמני להתעניינות בכל שאר התחומים במוסיקה הקלאסית). העניין משול בעיניי להתעניינות הציבורית הרחבה ברכילות "חסרת משמעות". הרכילות אכן חסרת משמעות, אך עדיין מעניינת את רוב הציבור, משום שהיא מתארת "מקרי קצה" (מפורסמים למיניהם, אשר עושים דברים שאף "אדם נורמאלי" (מן השורה) לא עושה, וכו'), כאמור, על אף היותה חסרת משמעות בעליל. אני אולי לא מתעניין ברכילות הזו, אך אני אכן מתעניין בדבר המשול לה: "הרכילות" של המוסיקה הקלאסית. מקווה שהצלחתי לענות על השאלות שלך, שהן נכונות ביסודן.