כמה שאלות, מצטער על כאב הראש.

King Of Kromags

New member
כמה שאלות, מצטער על כאב הראש.../images/Emo3.gif

יש לי כמה שאלות. אני גר במושב בצפון הארץ, לכן מרחב אינו בעיה. בתור התחלה, רציתי לשאול אתכם האם כדאי לקנות תוכים בוגרים ולבנות להם כלוב גדול (יש לי בערך..4 מטרים לרוחב ועוד 1.5 לגובה) בחצר, או תוכים צעירים ולאלף אותם (זה א נקרא להחתים או משהו?)
השאלה השניה, אילו תוכים כדאי לקנות (אני מתכוון תוכים בגודל בינוני-קטן, ולא ארה או משהו כזה
)? האם יש הבדלים משתמעותיים? אורך החיים, קשר לבני-אדם וכיו"ב
שאלה שלישית ואחרונה. אם תמליצו לבנות כלוב בחוץ, אני אשים שם דיי הרבה תוכים (יותר משניים, זו הכוונה) ורציתי לדעת אם אוכל לאלף אותם? או את חלקם? או שניתן לעשות זאת רק אם מגדלים בתוך הבית (גם שם יש לי מקום לכלוב של...מטר וחצי על מטר או משהו כזה)
בקיצור, אף פעם לא גידלתי תוכי בבית, ורציתי לדת מה אתם ממליצים (לכם יש ניסיון אישי
). אשמח לקבל תשובות. בתודה, נדב.
 

Oogi

New member
אני ממליצה בכלל לא לגדל תוכים.

מי שקונה תוכים תורם לתעשיה ולמסחור שבהם, וממשיך את המעגל הסגור שבו מוברחים תוכים שחיו בטבע לצורך גידולם בשבי, וכן את ההרבעה בשבי. אם אתה בכל זאת מתעקש לגדל תוכים, אנא השג לך תוכים שבעליהם כבר לא חפצים בהם ורוצים למכור/למסור אותם... וחוץ מזה, למה אתה רוצה לגדל תוכי? כי זה יפה לעין?!
 

King Of Kromags

New member
אם ככה,

אז כדאי בכלל לא לקנות בעלי חיים...
בכל מקרה,לא, אני לא רוצה לגדל תוכי בגלל שזה "יפה בעין", ממש כמו שלא מגדלים כלב או חתול כי הם יפים. אני רוצה לגדל תוכי בגלל שאני חושב שקשר עם בעל חיים זה דבר יפה מאוד ובחרתי עם תוכי? בעיה עם זה? למה מראש באת בגישה שלילית? מה עשיתי לך רע?
 

haimram

New member
תסלחי לי יפת הנפש אבל את מוכנה ...

להסביר לי מה זה קשור איך אני עוזר לסחר בתוכים ? ומה את חושבת אם אני לא אקנה ולא אגדל אותם בחום ואהבה בביתי אז זהו יפסיקו ליבא אותם? תעשי טובה תתבגרי ותחשבי טוב לפני שאת כותבת שטויות
 

King Of Kromags

New member
אני מניח שדיברת ל- Oogi...../images/Emo175.gif

או איך שלא קוראים לה... אם כן, שרשרת לך נכון, אבל לא משנה
. יש לך משהו להגיב אליי?
 

רואי

New member
הרי זה מוסר כפול!!!

את מטיפה לא לעשות כל מיני דברים בתוכים אבל לאכול פרות ותרנגולות זה בסדר??
 

hoolon

New member
רואי אתה טיפש או שאתה עושה את עצמך?

מה הקשר? זה שמישהו אוכל בשר לא אומר שצריך לענות תוכים ושאר בעלי חיים. גם כן חכם
 

Oogi

New member
עדיין לא הבנתי את הקשר

קרא את התשובה של hoolon אגב, גם בטבע לתוכים יש טורפים טבעיים, כפי שלכל חיה (כולל פרות ותרנגולות) יש טורפים טבעיים, שאוכלים את בשרה על מנת לשרוד. מצד שני, אתה מחזיק בתוכים האומללים לאיזה צורך? כי זה יפה לעין?! כי זה שר יפה?! כי בא לך?!
 

Oogi

New member
אתה עוזר לסחר בתוכים בעצם כך

שאתה מקיים את הביקוש להם. אתה קונה תוכי, משמע לבעל החנות שווה להחזיק בתוכי למכירה. קפיש? מי שחייב להחזיק בתוכי בביתו, לפחות שיאמץ אחד.
 

Oogi

New member
יש הבדל עצום בין תוכי לכלב

כלב זו חיה מבוייתת, שגם אם תשחרר אותה היא תחזור אליך שכן כלב מחשיב אותך כחלק מהלהקה שלו. לעומת זאת תוכי זו חיה פראית ולא מבויתת, כפי שאתה יכול לקרוא פה. לדוגמא ציטוט קטן מתוך המאמר: Whether captured in the wild or born in captivity, parrots are not domesticated animals like cats and dogs. They are still wild, undomesticated creatures, at most only a few generations removed from their native habitats חוץ מזה, בוודאי לא היה עולה על דעתך לגדל כלב בתוך כלוב של מטר על מטר כל חייו, לא? בכלל רצוי ללמוד קצת על החיה שאתה רוצה לגדל לפני שאתה קונה אותה...
 

King Of Kromags

New member
את ממש מרגיזה.../images/Emo175.gif

בסה"כ באתי לבקש עצה ואת ישר מתנפלת עלי. אם לא נראה לך, תגידי שאתממליצה לא לגדל תוכים ואל תגיבי. לא ממש אכפת לי מה את ממליצה. אני באתי בשביל עצה משאר חברי הפורום. תודה ולהתראות.
 

Oogi

New member
סליחה שהתנפלתי, זאת לא היתה

הכוונה. כל שנותר לי לבקש הוא שתחשוב בשנית אם אתה מוכרח להחזיק דווקא בתוכים, ואם כן, אז לפחות שתאמץ אותם...
 

Plok2

New member
Oogi, את צודקת, ולדעתי צריך חוק חדש

צריך חוק "שקט" שתהיה מן הסכמה, שרוכשים תוכים רק כשהם בני שנתיים לפחות ככה לא יהיה שווה לגדל אותם, לא חושבת ככה? ומי שירכוש תוכי בן שנתיים לפחות אז אולי הוא עוד יוכל לתת לו חיים טובים איכשהוא.
 

haimram

New member
בואי נלמד כמה דברים לגבי תוכים

תוכי זאת חיה שבדומה לכלב ברגע שאנחנו בני האדם נגדל אותה היא תגדל תפרח ואף תרגיש בנוח בעובדה כי היא חיה בקרב בני האדם ואף תראה אותנו כחלק מהלהקה שבה היא חיה . כלב (יש לי סוד לספר לך) גם קיים ונוצר לחיות בטבע חופשי אך עם השנים שעברו הוא גדל וחונך לחיות בקרב בני האדם ,אך, גם הוא נוצר כחיה שסביבת המחיה שלה היא החופש והטבע ,הציויליזציה היא זאת שהפכה אותה לחיות בקרב בני האדם וכך גם התוכי עם השנים , אני לא אומר חס וחלילה שיש ללכת ולקחת מיערות הגשם תוכים ולהגניב אותם לתוך המדינה אך אם יש כבר אנשים שסוחרים בתוכים עדיף לקחת אותם תחת אחריות שלך לגדל ולטפח אותם במקום שיחיו בתוך כלוב באיזשהי חנות בתת תנאים . מצטער אבל בקטע המצוטט שנתת לנו כדי להחכימנו אין שום דבר חדש ותוך כמה דורות התוכי יהפוך לעוד חית מחמד שלא תכיר בטבע אלא סביבה הטבעי יהיה בקרב בני האדם כמו החתול והכלב לפני 2000 שנה . מי שמגדל תוכי עדיף שיגדל תוכי מוכתם (האכלת יד) ויתן לו את החופש המגיע לו אומנם שיחזיק בבעלותו כלובאך תמיד ישאיר את האופציה לתוכי לצאת החוצה זאת אומרת , ישאיר את הכלוב פתוח , אל דאגה כמו שאנחנו חוזרים הביתה כך גם התוכי יודע איפה הבית שלו . תהנו
 

Oogi

New member
תוכי זאת לא חיה בדומה לכלב. נקודה.

הכלבים נוצרו ע"י כך שזאבים במקור ביקשו את קרבת בני האדם. אף תוכי לא ביקש את קרבת בני האדם, ואף אינו זקוק לה. שום תוכי אינו רואה אותך ואינו נקשר אליך כחלק מהלהקה שלו. לגבי הקניה, ברגע שנוצר ביקוש לתוכים אין לאף אחד שליטה על איך הם מגיעים לחיות בשבי, כולל הברחה וכדומה. אדרבא, אתה רוצה תוכי? קח לך תוכי שמישהו כבר לא רוצה בו, רק אל תעודד את המשך המסחר ע"י קניית תוכים מחנויות. ואני שואלת אותך, מה יותר יפה מלראות ציפור חופשיה בטבע??? אתה טוען שעדיף ציפור אומללה, מקוצצת כנפיים, החיה בכלוב קטן או בדירה סגורה?! אני מסכימה שלתוכי מגיע חופש, אבל איזה חופש בדיוק אתה נותן לתוכי שלך? האם העובדה שהוא יוצא מהכלוב ויכול לקפוץ מהמדף לשולחן עושה אותו מאושר? ויודע מה, אם אתה כבר משווה בין התוכי לכלב, אז לפחות תתן לתוכי את התנאים שאתה נותן לכלב שלך, קרי חופש להסתובב ויציאות לחצר מדי פעם.
 

immortal fairy

New member
אני אנסה לענות ../images/Emo13.gif

לשאלה הראשונה- אני ממליצה לך להקשיב ל- Oogi ולאמץ תוכי.
לשאלה השניה- בהנחה שאתה הולך לקנות תוכי, אני ממליצה לך לרכוש תוכי מזן קוקטייל, לאב בירד או תוכונים, אך אנא ממך אל תקצוץ את כנפיהם והנח להם לגדול כמה שיותר כדרך הטבע. אורך החיים של התוכי יושפע מדרך הטיפול בו, בד"כ התוכים הגדולים חיים יותר. תוכי תמיד יחייה הרבה שנים יותר אם יגדל בטבע.
לשאלה השלישית- ניתן לגדל תוכים מאולפים גם כאשר הם בכלוב מחוץ לבית, אך שוב אני רוצה לבקש שלא תגזור את כניפיהם, במיוחד כשהם בחוץ והסיכוי לטורפים גדול יותר (הכנפיים יצילו את חייהם במצב מסוכן). אם תקנה תוכי מחנות חיות סביר להניח שהוא יהיה מקוצץ כנפיים, נסה להקשר אל התוכי ולהעניק לו ביטחון איתך, כך גם כשיצמחו לו כנפי התעופה הוא יעדיף להשאר איתך ולא ינסה לברוח. הדר.
 

immortal fairy

New member
תיקון-

*אני ממליצה לך להקשיב ל- Oogi ולאמץ תוכי (הכוונה היא לא לקנות בחנות אלא לאמץ מאנשים שמעוניינים למסור)
 

King Of Kromags

New member
לא הייתה לי כוונה לקצוץ...../images/Emo175.gif

זה אחד הדברים הכי נוראיים שאפשר לעשות לתוכי. חוץ מזה, אני מפחד שכלוב לא יתאים לו, יהיה קטן מידי...
 
למעלה