הנוסע הצפוני
Active member
לא תמיד זה עובד ככה. בדוגמה הראשונה יתכן שהנסיעה של 15:30 כן תצא בזמן, לפעמים יש נהג של קו אחר שנמצא בהפסקה בתחנת הקצה ויתנו לו את הנסיעה ואז הנהג המאחר ייקח את הנסיעה שלו במקום. בדוגמה השנייה שנהג לא הגיע לעבודה זה לא אומר שכל הסידור שלו יתבטל, יתכן שיקפיצו נהג אחר ואז רק הנסיעה הראשונה לא תבוצע, יתכן שכל הסידור יפוצל בין נהגים אחרים ורב הנסיעות יתבצעו ויתכן שבכלל יורידו נסיעה מקו אחר, פחות חשוב כדי להוציא את הנסיעה המקורית. יש הרבה אופציות ו API לא יוכל לחשב את כולן.הפתרון לבעיית אי הוצאת הנסיעות הוא מורכב. זה שילוב של חוסר חיבור למציאות מצד משרד התחבורה שדורש ספיקה מעבר למה שאפשר לתת ומצד שני חוסר נכונות של החברות עצמן לעמוד ביעדים. הן למעשה ניגשות למכרזים בידיעה שאין להן שום יכולת לעמוד בדרישות. לצורך עניין, האם מישהו יכול להצביע על יום אחד.. רק אחד שבו כל הנסיעות התקיימו? אין כזה.
יחד עם זאת, אפשר לצמצם משמעותית את ה radius blast של הבעיה הזאת בפתרון טכנולוגי.
אם משרד התחבורה היה מאפשר ממשק ודורש מהחברות לעדכן אותו ב api בתגובת השרשרת הצפויה כתוצאה מביטול נסיעה אז כל האפליקציות היו יודעות להסתנכרן בהתאם.
לצורך העניין
נניח נסיעה של קו 1 שיוצאת מפתח תקווה לבת ים ואמורה להגיע לבת ים בשעה 15:00 והנהג צריך לצאת לנסיעה חזרה לפתח תקווה בשעה 15:30.
אז, אם הנסיעה מפתח תקווה לא יצאה ברור שגם הנסיעה חזור ב 15:30 לפתח תקווה לא תצא. רק מה? אף אפליקציה לא יודעת את זה. מבחינתם, כשנותנים לך תכנון מסלול הם בונים על זה שתצא נסיעה בשעה 15:30 ורק כאשר הגיע 15:30 והנסיעה לא יצאה רק אז האפליקציות יודעות להתייחס לזה אבל אולי אתה כבר באמצע הדרך למסלול מסוים ובונה על זה שהקו היה אמור להגיע ב 16:00 לתל אביב כדי לעלות עליו. זו בעיה דרמטית בקווים שהתדירות בהם נמוכה.
חייבת להיות דרך שבה האפליקציות מקבלות גישה למידע של אי הוצאת נסיעה כתוצאה מתגובת שרשרת. זה משהו שיודעים עליו המון זמן מראש.
כבר בבוקר כשחברה יודעת שנהג מסוים נגיד נעדר מהסידור הם יודעים בדיוק איזה נסיעות לא הולכות לצאת אבל המידע הזה לא זורם לאפליקציות.