כמה שעות שומרים בין בשר לחלב

akyo64

New member
כמה שעות שומרים בין בשר לחלב

שמעתי שיש מלה אופציות 6 שעות 3 שעות והולנדים שעה אחת . מה הנכון לפי ההלכה ולמה יש כול כך הרבה נוסחים? בתאבון
 

נ ה ו ר א

New member
אשתדל לעזור...

האיסור המפורש נאמר על אכילת בשר בחלב שבושלו יחד. בגמרא הובא מעשה בשם אחד האמוראים, כי אביו נהג שלא לאכול חלב ביום שאכל בשר, ואילו הוא עצמו ממתין רק "מסעודה לסעודה". פרק זמן זה, "מסעודה לסעודה", נקבע בהלכה כפרק הזמן שיש להמתין בין אכילת בשר לאכילת חלב. אך בהגדרת פרק זמן זה ישנם מספר מנהגים. המנהג הנפוץ והידוע ביותר, והוא דעת רוב פוסקי ההלכה, שיש להמתין פרק זמן של שש שעות, מכיוון שזהו פרק הזמן המצוי בין סעודה לסעודה. מנהגים נוספים ופחות נפוצים הם המתנה של שלוש שעות, שעתיים, ואפילו שעה אחת, שהיו מקובלים בעבר בעיקר בקהילות אירופה, אך כיום כמעט ואינם מצויים. מנהג נדיר מאוד, שהיה נהוג בקהילות מעטות מאוד בהולנד ובגרמניה, לפיו אין זמן קצוב להמתנה, אלא איסור אכילה בסעודה אחת בלבד. ולכן לאחר סיום הסעודה וניקוי השולחן, אפשר לנקות את הפה היטב משיירי הבשר ולאכול מיד חלב. בין אכילת חלב לבשר אין צורך להמתין כלל, אלא די לנקות היטב את הפה. אמנם מובאות דעות בהלכה שלאחר גבינות קשות יש להמתין כמו אחרי בשר.
 
יש הבדל

בין חלב אחרי בשר לבשר אחרי חלב.. מבחינת הזמן שנהוג לחכות אבל כל ההפרדה בין חלב לבשר מקורה בטעות בפרשנות.. דבר אותו הבטחתי להוכיח לאיירי עוד הערב הבטחה מלפני שבוע (זה דורש כתיבה מעמיקה יותר מזו שב"כ אני רושת בפורום)
 

Yoko Nakajima

New member
האיסור הוא לא לאכול גדי בחלב אמו, ואין טעות

בפרשנות, למה שתהיה? אלו שפירשו את האיסור כהפרדה בין חלב לבשר היו חכמים ובדרגה רוחנית גבוהה הרבה יותר מאיתנו, אז אני לא חושבת שלנו יש את הסמכות לומר שהפרשנות שלהם מוטעית =]
 
הפסוק הוא האיסור

ובכן.. YOKO, איש באמונתו יחיה אך כשאני סרבתי להאזין לסמכות הגבוהה מכולם הפכתי משותקת, כשפעלתי שלא על פי הוראותיה, משברו דברים שאיש לא עמד לידם, ו/או באופנים שאינם מתקבלים על הדעת הסמכות בחרה בי [ נאמר שמשה היה עולה על הר סיני ואת היית בין העם שמחכים למרגלות ההר האם היית מאמינה אז ואם אני אלך על מיים ואשא קולו של השם האם - באופן היפוטטי תדבקי במה שהרבי אמר בשם סמכות נושנה שניתנה לו באופנים שלעיתים מוטים ממאזני בחירה של ברי דעת ולא מהסמכות העליונה בכבודה ובעצמה??? באופן היפוטטי זה לא מזיק לשאול האין זאת??!? האזיני ללבך!!! (אני יודעת שהיהדות הרגילה את הנשים לחשוב שהן לא ראויות לעדות למינין ושאר מיני מזונות ומשום כך קשה להאמין שאני לא סתם עוד איזה יצור.. הלוואי שהייתי יכולה לברוח עם אלון כשכל זה התחיל,, 'נו תמשיכי לחלום', הם אומורים לי כעת!!!)
 

arriy80

New member
עיוותים? או שמא אי-הבנות?

נראה שאת מתכוונת למעמד הר סיני בו אלוקים נגלה לעיני מליוני בני העם - בני ישראל, ולעיניהם הסמיך את משה לדבר בשמו. אם אלוקים הוא הסמכות העליונה, מובן שמי שמסרב להאזין ולציית לסמכות כזו גורם לעצמו דחייה. כשאת אומרת "הסמכות בחרה בי", את צריכה להביא כראיה את הסמכות עצמה - כמו באותו מעמד מקורי. גם אני יכול לטעון "הסמכות בחרה בי", למעשה אלו טענותיהם של "נביאי" הדתות האחרות - טענות ללא בסיס להיפך מהטענה של העם היהודי - גילוי ציבורי ולא פרטי. זהו האופן המתקבל ביותר על הדעת דווקא אצל ברי הדעת. הבנתך את מעמד האשה ביהדות, לא שונה מההבנה של הציבור שרחוק מדרך היהדות. העובדות שהבאת (עדות, מנין) אינם מהווים כלל ראיה למעמד האשה. הדעה שהאשה היא "סתם עוד יצור" מקורה - כנראה - בנצרות, בודאי שלא ביהדות!
 

arriy80

New member
כשהסמכות תורה *לנו*

הסמכות צריכה להורות לנו לקבל אותך. אין אנו מסתפקים בטענות על גילוי פרטי! ובקשר לסמכות, קראי את תגובתי בהודעה זו.
 
טוב

רק שבנתיים היא בוחרת לדבר איתך דרכי אז אני מקווה שכשהקדוש ברוך הוא, יאזין לבקשתך יענה לבקשתך כי אתה עקשן מידי ונגמרים לי הטיעונים אפילו שזה משעשע ואתה בהחלט מענה חד ואף יש בך מהג'נטלמן כך שאני לא ממש סובלת נדמה לי שאפרוש לעינים אחרים כעת.. חן חן על כנותך ושנינותך וליל מנוחה...
 

arriy80

New member
לא

<היא בוחרת לדבר איתך דרכי> אינני מאמין בטענתך הזו, ואינני מחוייב לה. היא אינה שונה מטענת "נביאי" הנצרות והאסלם שטענו כי קיבלו "נבואה" פרטית ונהיו שלוחים לעולם. היהדות מבוססת על גילוי ציבורי ולא פרטי! הקדוש ברוך הוא לא צריך לענות לבקשתי, מפני שלא בקשתי ממנו דבר כזה! הקב"ה לא צריך להוכיח את כוחו ולתת הוראותיו לעיני כל כופר. הוא התגלה פעם אחת, מסר את הוראותיו ואת הדרך לדעת אותם, ומשם נתן לנו להמשיך לבד. אם הוא היה רוצה לשנות את יסוד הוראותיו, מן ההגיון היה שיתגלה במעמד דומה למעמד הראשון. כל עוד ולא קרה כדבר הזה, אנו ממשיכים את הדרך שאותה הורה לנו אז.
 

ליבליך

New member
היהדות מבוססת על אגדה כאילו היה גילוי ציבורי

האם *אתה* באופן אישי היית עד לגילוי ציבורי? אני מניח שלא. קראת ספר שבו מסופר על גיולי ציבורי כזה. ספר שמעיד על עצמו ש"התגלה" מחדש בתקופת יאשיהו, ואח"כ שוב בתקופת עזרא, ולא היה מוכר לכל העם. כשהשלטון (יאשיהו או עזרא) מחליט שאגדה מסויימת היא מציאות, יש לו כוח לשכתב את ההיסטוריה בתודעה הציבורית. זאת לא בהכרח המציאות.
 
ליבליך יקר/ה

כשאת/ה מגיע/ה עם עובדות כה נחרצות אנא ממך הביאי מקור מהימן שאין ספק לכל שהוא אמיתי תודה.
 

arriy80

New member
היהדות מבוססת על עובדה הסטורית

כמו כל סיפור הסטורי שהועבר לדורות הבאים. האם *אתה* באופן אישי היית עד למלחמותיו של נפוליאון? אני מניח שלא. גם אתה לומד את מאורעות ההסטוריה מספרים שנכתבו, ולא רק! אלא גם מהאנשים שחיו אז, והעבירו את המאורעות לדורות הבאים. כלומר, המאורעות כתובים בספרים ומאומתים במסורת שהועברה מהדורות ההם. בדיוק כך מבוססת - לדעתי - המסורת היהודית. סיפור התגלות האלוקים ומסירת התורה הועבר בעם ישראל לאורך כל הדורות. פרטיו הרלוונטים כמו גם הוראות לימוד התורה, הועברו בע"פ תוך כדי מעשים שנעשו "לזכר" המאורעות שקרו אז. שום שלטון לא יכול יכול להחליט לשכתב את ההסטוריה בלי שיקומו גם מבקרים, וכן שהבקורת תעבור הלאה כמו השכתוב. הנה הדוגמאות שהבאת: מלכים ב, כב: "בֶּן-שְׁמֹנֶה שָׁנָה, יֹאשִׁיָּהוּ בְמָלְכוֹ ... וַיַּעַשׂ הַיָּשָׁר, בְּעֵינֵי ה' ... וַיֵּלֶךְ, בְּכָל-דֶּרֶךְ דָּוִד אָבִיו" "וַיֹּאמֶר חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל, עַל-שָׁפָן הַסֹּפֵר, סֵפֶר הַתּוֹרָה מָצָאתִי, בְּבֵית ה' וַיִּתֵּן חִלְקִיָּה אֶת-הַסֵּפֶר אֶל-שָׁפָן, וַיִּקְרָאֵהוּ ... וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ הַמֶּלֶךְ, אֶת-דִּבְרֵי סֵפֶר הַתּוֹרָה; וַיִּקְרַע, אֶת-בְּגָדָיו" ויעש הישר בעיני ה', מה הוא עשה? איזה "ישר"? לפי איזה חוק? וילך בכל דרך דוד אביו - איזו דרך? משתמע כי הדרך ידועה (ובהמשך ל"דרך הישר"). ספר התורה - הספר הידוע! לא איזה ספר שהומצא... מדוע קורע המלך את בגדיו מאיזה ספר שהוא לא מכיר? מה יש להתרגש מזה? הנה "סיפור המציאה" כפי שמובא בספר דברי הימים ב [לד]: "מָצָא חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן, אֶת-סֵפֶר תּוֹרַת ה' בְּיַד-מֹשֶׁה" איזה ספר? הספר שידוע שהתקבל מה' ביד משה! והנה הדוגמא השניה: נחמיה [ח יג] : "וּבַיּוֹם הַשֵּׁנִי נֶאֶסְפוּ רָאשֵׁי הָאָבוֹת לְכָל-הָעָם, הַכֹּהֲנִים וְהַלְוִיִּם, אֶל-עֶזְרָא, הַסֹּפֵר--וּלְהַשְׂכִּיל, אֶל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה. יד וַיִּמְצְאוּ, כָּתוּב בַּתּוֹרָה: אֲשֶׁר צִוָּה ה' בְּיַד-מֹשֶׁה, אֲשֶׁר יֵשְׁבוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בַּסֻּכּוֹת בֶּחָג בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי." למי שקורא את הפסוק הראשון, אין שום שאלה על המילה "וימצאו". ומה כתוב בתחילת הפרק? "וַיֹּאמְרוּ, לְעֶזְרָא הַסֹּפֵר--לְהָבִיא אֶת-סֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה אֲשֶׁר-צִוָּה ה' אֶת-יִשְׂרָאֵל ... וַיִּקְרְאוּ בַסֵּפֶר בְּתוֹרַת האלוקים" אז איפה כתוב שנמצא משהו שהומצא? להיפך! כתוב שהיה ספר "תורת משה אשר צוה ה' את ישראל"! ספר ידוע ומפורסם וגם ידוע שהתקבל ע"י משה מאת האלוקים! לסיכום, אין בשני המקומות האלו שום הוכחה לשכחת התורה, ובודאי לא לגילוי מחודש שהומצא.
 

tamarhp

New member
הפסוק הוא "צדיק באמונתו יחיה".

והיהדות ממש לא הרגילה את הנשים לחשוב שהן נחותות, מאיפה הבאת את זה?!
 
מהחיים

תתעורר ממי מי יושב למטה בבית כנסת- ומי מטפסת (גם כשרגליה נפוחות מורידים בהריון) לעזרת נשים? ומי לא קבילה לעדות? ומי לא שווה למינין, גם עם שבת בפתח ויש רק 9 גברים!? ומי מורחקת מהבריות בשל נידה? ומי לא שווה לגבר גם עם היא מרוויחה כפול או פי עשר ממנו מעבודתה (ויש דוגמאות)בבני ברק אפילו?? ויש לי בשורה נוספת, בשבילך - הסיבה היחידה שהגברים ממשיכים להנות מזה, היא שהנשים (שברור לכל שאנו המין החזק!) מזמן הבנו מה מהות ומה הבל - ואתם גבירים ואברכים יקרים כ"כ מנופחים, מהלבידו הדפקטי שלכם, שאתם חושבים שאתם יכולים לנהל את העולם. סלח לי!!! אתם עושים עבודה ממש רעה ובכל השדות בעידן האור הבא עלינו לטובה הנשים יקחו את המפתחות לידיים וסוף סוף אפשר יהיה לפתוח עיתון בלי לרצות להקיא!
 

arriy80

New member
מהחיים שלך?

מי שלא מבין בכלל את היהדות, מה יצפה להבין את עניני בית הכנסת ומנין? נכנסת פעם למשפחה של אברכים שאת מדברת עליהם? התארחת אצלהם פעם לשבת? ראית את היחס של הבעל לאשה? לשלוף דעות, כי "ככה כולם אומרים" זו לא חכמה! החכמה היא להביא דברים עם בסיס.
 

enigma4u

New member
האברך ממית עצמו באוהלה של תורה

בשעה שהאישה היא המפרנסת, היא יולדת, והיא המגדלת את הילדים. גם את השבת היא מכינה, ואת הבית היא מנקה, ומה עושה הגבר? שר לה אשת חיל. גם עם נביא דברים עם בסיס, תטען שאנחנו לא מבינים וצריך לשאול רב, וכו' כל התשובות הנדושות של מחב"ת מצוי. האישה מופלת לרעה בדיני ירושה, הבעל מגרש את אשתו אבל האישה לא יכולה לגרש את בעלה, האישה היא רכושו של הגבר ולכן פסק הרמב"ם, שכל אישה שתסרב לרחוץ רגלי בעלה, מכים אותה בשוט. חז"ל כתבו על האישה דברים לא מחמיאים במיוחד, כמו מדוע האישה מסריחה, כי היא נוצרה מבשר, אבל הגבר שנוצר מעפר לא מסריח. כנראה שהם שכחו שהתורה כותבת, שהגבר והאישה נוצרו ביחד. חז"ל כתבו על האישה, שהיא עצלנית, קנאית, אסור ללמדה תורה אסור, לאישה להנהיג מפני כבוד הבריות, וכו', אבל מה אנחנו מבינים.
 

EmiA

New member
הנה המחב"ש

שכנראה לא בא בשביל למצוא תשובות אלא רק להכפיש ולהתריס . . . זה בסדר. הצורך הזה שלך מובן. נתחשב בך .
 
למעלה