כמה שעות שומרים בין בשר לחלב

enigma4u

New member
לחכם מכל אדם

באמת תודה על ההתחשבות והתשובה החכמה, אנשים כמוך לא חושבים שיכול להיות מצב שאין תשובה, אתם בטוחים שלכל שאלה יש תשובה, ואם אין אז ממציאים. בכל אופן ההתחשבות שלך מיותרת.
 

EmiA

New member
נכון

כנראה שאנשים כמוך לא חושבים שבאמת יש תשובות לשאלות שהם שואלים ! ! 1 זה מעצבן אותם שעוניםי להם תשובות ! הם צועקים מחב"ת מחב"ת (סיר סיר) . . . כמו שאומר הפתגם: כיף לא לדעת . .
 

enigma4u

New member
נבואה ניתנה ל....

האם אתה רואה פה תשובה כלשהיא, או השמצת הכותב במקום התייחסות לכתוב. יש לך חיישנים במקלדת, שאתה יודע מי מתעצבן ומי לא או שזוהי נבואה. כמו שכתבתי קודם, יש אנשים הבטוחים שיש להם תשובות לכל דבר ואם לא מקבלים את תשובתם, האשמה היא בשואל .
 

tamarhp

New member
כמה בורות...

"מי יושב למטה בבית כנסת- ומי מטפסת (גם כשרגליה נפוחות מורידים בהריון) לעזרת נשים?" אין שום חוק ביהדות שהנשים צריכות להיות למעלה. זה בד"כ עניין של נוחות (למשל שהנשים יוכלו לצפות על עזרת הגברים ויוכלו להיות מעורבות במה שקורה, לראות מתי מוציאים ספר תורה וכו'). יש המון בתי כנסת שעזרת הנשים היא מאחור או בצד. "ומי לא קבילה לעדות?" ניסית לברר למה לפני שאת מתקיפה? יש תשובה מקסימה בספר "דע מה שתשיב לעצמך" של הרב קרוב. "ומי לא שווה למינין, גם עם שבת בפתח ויש רק 9 גברים!?" מצוות התפילה מוטלת על הגבר, ולא על האישה. רק הגבר חייב במניין, ולא האישה. אז מה הקשר ולמה שהאישה תשלים מניין שהיא בכלל לא חייבת בו? "ומי מורחקת מהבריות בשל נידה?" א. אישה לא מורחקת מהבריות בשל היותה נידה ב. בזמן שבנ"י היו במדבר, אנשים טמאים היו מורחקים אל מחוץ למחנה - אבל מדובר גם בגברים שיש להם טומאת מת, ועוד. אז קודם כל מדובר גם בגברים, ודבר שני זה לא משהו רע אלא עניין של טומאה וטהרה (למשל אם למישהו מת מישהו אחר בבית - זה אשמתו ולכן מוציאים אותו?) "ומי לא שווה לגבר גם עם היא מרוויחה כפול או פי עשר ממנו מעבודתה (ויש דוגמאות)בבני ברק אפילו??" מאיפה השטויות האלו בדיוק? להפך! גבר חייב לחלוק עם אשתו את הפרנסה שלו אבל האישה יכולה לשמור את פרנסתה לעצמה אם היא רוצה! יש לך בורות עצומה, תסלחי לי מאד, וכדאי שתתחילי ללמוד. עדיף לשתוק ולהיחשב טיפש מאשר לדבר ולהוכיח זאת.
 
לא בהכרח....../images/Emo66.gif

יש לך בורות עצומה, תסלחי לי מאד, וכדאי שתתחילי ללמוד ומי גבירתי שחושבת שהבורות לא אצלה???? ותלמדי לנשום ולספור עד עשר!!!
 
תוכיח שאתה צודק

שחצנות שנואה עלי יותר מכל התכונות על פני האדמה ותאמין לי שאני נמצאת פה יותר ממך.. גם בגלגול הזה. כתבתי מדרש שלם וכל מה שיש לחברי הפורום להגיד עליו הוא שזה לא מבוסס תוכיחו שזה לא מבוסס זה בנוי לתלפיות ואין שם אבר אחד שאינו במקומו ואני מחקתי וכתבתי ובררתי לפני שחתמתי את שמי בסופו אתם כולכם שפנים!!!! פוי תלכו לפורום שלא מיועד ליהודים חילוניים חילוניות פרושה העמוק הוא שאלת השאלות ללא פחד. הבנת?
 

arriy80

New member
לאונרדו יקרה

את יכולה להרגע. אל תקחי את הדברים למקום שאינם. הפורום אמנם מיועד ל"חילונים" אבל נושא הפורום הוא יהדות (ולא אמונות אחרות). היות ויש יהודים שאינם חילונים והם בעלי ידע ביהדות, הם מצטרפים לכתיבה פה. אין שום בעיה לשאול שאלות. יש בעיה בקביעת עובדות ותאוריות לא מבוססות. לכן, בכל קביעה או טענה, נשאל מה המקור שלה ביהדות. המסמך שכתבת מתבסס על דעותייך שלך (כמו שכתבת "אני המקור"). לא מצאתי לדברייך שם שום מקור ביהדות עצמה. אם את עומדת מאחורי דעותייך, את לא צריכה להבהל מדרישת ההוכחה. אם ישנה כזו (ביהדות) - הביאי אותה.
 
לכל הנבהלים והמבהילים

אדם שקובע עובדה, חייב להביא מקור מהימן. אפשר להתווכח וזו תרבות אבל הויכוחים פה עברו את הגבול של ויכוח תרבותי. הויכוחים פה מבוססים על האשמות, הטחות וחוסר רצון לשמוע מה יש לצד השני לומר. ARRY נראה לי היחיד שלא מפחד לאונדרו את נשמעת קצת פוחדת משינוי או ערעור תפיסת עולמך ANIGMA אתה נשמע כועס, או טעון רגשות כלפי הדת. האם מותר לשאול מה היא עשתה לך<? פורום זה מקום מכובד להחלפת דעות אבל בצורה מתורבתת אנא , הביעו דעתכם, אל תכפו אותה עלינו. אל תעמידו את השני בעמדת התגוננות תשאלו תקבלו תשובה תצעקו יצעקו עליכם בחזרה עדיף לדבר יפה, עדיף להיות סובלניים וטיפ אחד לסיום: אני מכירה את החרדים מקרוב ממש, ואני יכולה להמליץ על אורח חייהם כעל המערכת המוצלחת ביותר. כן, זה יכול להיות לא ברור כל כך, יש הרבה מנהגים והנהגות שנראים ממבט שטחי כמוזרות, חסרות הגיון, אבל, מי שמעוניין באמת לדעת, ורוצה באמת ללמוד יכול לברר ויש אינסוף מקורות מידע. אם יש לכם שאלות ספציפיות אשמח לענות שלכם תמיד
 
וגם אני פתוחה לכולם

ולא אינני פוחדת משינוי צמחתי בבית אפיקורסי חילוני שמאלני וסטרייטי וחלוטין ולמרות זאת אני שמחה לממש זהותי כאדם מאמין ויהודי ולבוא במגע (גם בעבודתי וגם פה..ובעוד מקומות)עם כל מגזרי הקשת היהודית אההם.. אקבל בתודה הערתך לגבי נימת דברי, אך עובדה שאת לא טרחת גם להתייחס למדרש בן ימינו שכתבתי, ולא להקדמה שקדמה לו - שהיתה מאוד מתוך ליבי, אבל לפרובוקציה הזולה שזרקתי כעת... פ-ר-ו-ב-ק-צ-י-ה ז- ו-ל-ה ! ! ! אני ממש לא מאמינה כמה קל להקפץ אתכם עם פרובוקציה אך עם מסמך שכתבתי במאמץ רב ועם הערות שוליים שבהם אף סימון פסוקים והתייחסות שלקח לי שלושה ימים לכתוב ובסוף עם שטות שכתבתי בפחות מעשר דקות, אפילו חמש - לזה מתייחסים. טוב זה גם שיעור שיש ללומדו: האמת בפרסום...?
 
ובכן אני שולחת אור ולא פחד

משום שלמדתי להפוך כעסי לאור. ברגע שקוראים לפורום "יהדות לחילונים" בעוד כבודו טוען שאין כזה דבר "חילוני" על פי היהדות, (ולמרות העובדה שהכלל בציבור יבין מיד את המונח שלא יכול להתקיים..) "אני המקור" משום שאני אם כל חי - חוה וכן אני המקור לדברי כי אני כתבתי אותם וכן אני המקור לעוד כמה דברים.. ובעיקר אני טוענת שאני שליחתו עלי אדמות ואני שומרת הסוד (סוד החיים והמוות, סוד הבריאה) מה שמרתק בתהליך שאני חווה, הוא כיצד אנחנו רשת, והכל תלוי בהכל והאנשים שאני פוגשת, שעורכים לי תערוכות, שמזמינים אותי לבוא למן 'תקשור' בין חברות (למרות שהייתי מאוד סקפטית ולמרות שלא הגעתי ואז התקשרו לדרבן אותי) (תמיד ידעתי שיש גלגול נשמות.., אך טענתי שעלי לעשות טוב כעת בחיי אלו והמלאך שחתם שפתי..וכו) אוםת אנשים שמחברים אותי לדרך,הם אנשים שלפי הזכרות קרמתית, היו אוייבי בגיגולי חיים בעבר, והיום הפחד הופך לאור. והאויבים הופכים לרעים (במובן של חברים הרעים לרעים - וואו כותבים אותו דבר!!) יפה אך גם קשה. ארי - אתה דווקא זכור לי מגלגולי עבר ואתה ישות גבוה ואהובה על שהכל נהיה בדברו, ואף עלי וכל טענתי היא שהגבול שאתה שם ברגע שאתה מנסה לקבוע אותו בפורום יהדות לחילונים הוא לא תקף.. משום שניתן לדון ביהדות כהשוואה ובהשקה לדתות שכנות ועדיין אין זה פוגם ולו במעט ביהדות. גבול
זה דבר שניתן להסטה ואנשים קבעו אותו לישראל, שתהיה בעידן החדש לא יהיו כ"כ הרבה גבולות- כמו היום ויתקיימו הנבואות רק שהפרשנות שלהן שגויה זו טענתי "בין הפרת והחידקל" - העמים ישמעו לאמת של השם האחד ויבואו ויפרקו נשקם.. והרי היינו פעם שפה אחת ודברים אחדים פסוק מקסים שיש לו עשרות פרשנויות מקסימות..אגב שולחת אליך אור
ושבת היא נפלאה ויהדות דת מקסימה הפרובוקציות בעיקר הן תשובה לאטימות ליבם של שכני לפורום ועדיין המדרש שכתבתי.. מבוסס לגמרי ומאושר ע"י כבוד הרב הגדול מכולם משום כך אין לי צורך במובאות מה גם שאני לא אמצא ידי ורגלי לא במשנה לא בגמרא/ה ולא בתלמוד פעם (כשלא היה נהוג שנשים ילמדו תורה דווקא למדתי ושחיתי בהם כמו דג..)(בעיקר שהייתי נשואה להלל הזקן..שחי כיום בעולם, וגר בירושלים והוא לומד תורה וחילוני, איש מקסים וחכם להפליא, ואף הוא כמוני לא מפוצל - נשוי באושר - אב בישראל,כמובן שאני אם..- ויש לו תפקיד חשוב בהתווית דרך חדשה לישראל ולעולם כולו.) וגם אתה ארי - מפוצל רק לשלוש - שזה כמעט כלום-רוב האנשים ממש מפוזרים.. ואחד מחלקי נשמתך נמצא פה בפורום ואתה מתווכח עם נשמתך החצויה פעמים רבות..מצחיק לא?!? ושאלתי כרגע עם זה לא כפירה לעשות מה שאני עושה ונעניתי..בד"כ כן - אבל את לא מרגישה שאני מכתיב לך - זהו שכן..ממש לא רוצה לכתוב ולא יכולה להתנגד הו די! אנא ממך, טוב מרפים ממני ונראה מה יקרה עם אנסה למחוק? אני מקבלת תשובה בראשי "חביבתי הרשות נתונה אך האמיני לי שארי יעמוד בזה ואף יהיה מבודח.. מה איכפת לך להצחיק את הבחור החביב.." טוב OK לא כפת... יום נעים!
 

arriy80

New member
חן חן

אני מניח שאת מודעת לכך שרוב האנשים רואים בדברים שלך כמוזרים, ולמרות זאת את עומדת מאחוריהם ומתעקשת שהם נכונים. יפה לך. כיום אין לנו שום מידע על גלגולי נשמות ותיקונים. יש לנו את הדרך שהועברה לנו, מה אנו צריכים לעשות בעולם, גם בלי המידע על הגלגולים הקודמים. לא יודע על סמך מה את מבססת את דברייך, מי זה "הרב הגדול מכולם"? עדיין לא כתבת על מקור ידוע ביהדות. לכן, אני מרשה לעצמי להתייחס לדברייך כדעה עצמית שלך, כשאת עצמך הבסיס לה, שמחייבת רק אותך. יום טוב.
 
אההם../images/Emo68.gif

1. ספר הספרים 2. עשרת הדיברות,(בסדר הפוך..למעשה) 3. התייחסתי לסוגיית א"י בתקופת המקרא, המשנה התלמוד והגלות - כפרקים בהיסטוריה של התפתחות היחס לאמונה - כלומר (שונאת היסטוריה, אך היא חלק מהמציאות הרי) 4. כמובן שכך עליך להתייחס - לפחות בנתיים, ואני מרשה לעצמי לאמר שאני מכבדת זאת. חן חן גם לך.
* למיטב ידיעתי הרעיון במדרש הוא שבו מובעת עמדת הכותב בנושאי רוח ואמונה (אם כי משאתפנה מעבודות הניקיון אחפש את המונח הרישמי, סוף סוף הבית שלי שסובל מהזנחה פושעת בשל כתיבת מדרשים, הקמה ופתיחת תערוכות, סדנאות במרכז לחרש בי"ם- חוויה מדהימה, שאתמול, חזיתי ב"רעש" שנוצר מספת סימנים ואני ממש נסערת מהגילוי שרעש לא בהכרח נוצר מגלי קול אלא ממשו באנרגיה. אם הייתי יכולה הייתי לומדת שפת סימנים. אולי אבקש לעשות החלפות - לימודשפת הסימנים, תמורת חוג יצירה להם..רעיון.יותר נחמד לקשקש אבל צריך לנקות - אוף.)
 

arriy80

New member
מה הבאת?

את השמות של הספרים כל אחד יודע. לא זה נקרא "מקור" לדברים. ובהתיחסות להודעה אחרת שלך. כמובן שאף אחד לא העלה בדעתו לזלזל בעצם המאמץ שלך בכתיבת המסמך. אך הדרישה לסמכות שלך ו/או למקור דברייך היא דרישה לגיטימית. הסמכות להכוונת דרך היהדות ניתנה מאת האלוקים למשה והוא העבירה לתלמידיו והם לתלמידיהם עד דורינו אנו. אם את נמנית על שושלת העברת דרך היהדות, צייני ממי קיבלת אותה, כך נוכל לדעת את מקור הסמכות שלך. "אני המקור" כמו "אני הסמכות" זה המצאה עצמית, ללא מקור, ויכולה לחייב אותך בלבד.
 
עשרת הדיברות הם אם כל המקורות

וכן "מדרש", פרושו אופן כתיבה שמביא מהכותב התייחסות למציאות ולכתובים האין זאת משום כך המקור מהימן לחלוטין וכן תסתור את הדברים ולא את המקורות שלהם.. אני כתבתי מדרש על פחד ביהדות ומאז אני בתוך שיח שמדגים בדיוק אותו.. וזה מויקפדיה: "כפעולה, "מדרש" מתייחס לשיטה של פירוש של פסוק מקראי. במסורת היהודית מחלקים את פרשנות המקרא לארבע שיטות עיקריות: פשט (המובן הראשוני של הכתוב), דרש (פרשנות), רמז (פרשנות מרחיבה) וסוד (מיסטיקה). המדרש, כפי ששמו מעיד עליו, עוסק בעיקר בדרש, ומעט גם ברמז. כדי להסיק מסקנות מן הפסוקים נעשה שימוש בטכניקות פרשניות מגוונות. טכניקות אלה נקראות המידות שהתורה נדרשת בהן. ישנן 13 מידות כאלה המיוחסות לתנא רבי ישמעאל, אך ישנן גם מידות נוספות. על פיהן מתייחסים במדרש גם ליתירות של מילים או אותיות, לסדר האירועים המתוארים בפסוק, להקבלות ספרותיות ולקשיים נוספים כנקודת משען לדרשות על הפסוקים. במקרים רבים מובא במדרש דו-שיח או רב-שיח ארוך, ומילים ספורות של המקרא מפותחות לדיון מחשבתי רחב יריעה. לדעת חלק מהחוקרים הדיונים המובאים בפני גיבורי המדרש לא התקיימו במציאות, והיו עיבוד ספרותי של בעל המדרש, לצורך הבאת השקפות דתיות ומוסר השכל שהיה רלבנטי לתקופתם." האם כעת אני ברורה? אני לא רוצה לענות יותר לשאלות המתייחסות לצורה אלא רק למהות - ולתוכן! התשובה לא מתחמקת אם תטען טיעון נגדי, המראה שיש שגיאה בדברי אגן עליהם ואף עם מבואות וציטוטים (בע"ה)
 

tamarhp

New member
לא את לא ברורה

גם אני יכולה לומר שיש מקור לדברים שלי בלי להוכיח את זה. תראי בדיוק שיש מקור לדברים שלך, אחרת את פשוט מתחמקת.
 

tamarhp

New member
כמה לחכות?

בדיוק לפני שבוע למדתי את הנושא. כעקרון, בהתחלה לא היה זמן מוגדר אלא אמרו כפרק זמן שבין סעודה לסעודה. הרמב"ם ופוסקים נוספים כתבו שהכוונה לכ-6 שעות או 6 שעות ממש. להלכה התקבלו 6 שעות. יש מנהג ליוצאי הולנד של שעאה אחת או של 3 שעות, אני לא זוכרת. ישנם מנהגים נוספים ליוצאי עדות מסויימות כמו גרמניה - אך לחלקם אין מקור מבוסס ואלו מנהגי טעות. בכל מקרה, עליך ללכת לפי מנהג עדתך, ואם אינך בטוחה - הרוב נוהג לחכות 6 שעות.
 

איתי148

New member
תשובה מספר הלכות לספרדים

לגבי אכילת בשר אחרי חלב ולהפיך מצאתי תשובות בספר- קיצורי שולחן ערוך- ילקוט יוסף- (ספר הלכות ודינים) ניתן גם למצוא את זה באיטרנט http://www.shofar.net/Content/Kitzur_Shulchan.htm?id=5417
ועכשיו לתשובה
דין אכילת גבינה אחר בשר
*האוכל בשר לא יאכל אחריו גבינה או מאכלי חלב עד שישהה שש שעות. והדין כן גם אחר בשר חיה ועוף שהם מדרבנן. *יש אומרים דמה שהצריכו להמתין שש שעות בין בשר לגבינה הוא משום חשש לבשר שבין השיניים. ויש אומרים שהוא מפני שטבע הבשר למשוך טעם (בפה) עד שש שעות,ואז נראה כאוכל בשר וחלב יחד. ויש כמה נפקא מינה בהלכה בין הטעמים הנזכרים, ולדינא אנו תופסים להחמיר כב' פעמים. * לכתחילה אין לאכול מאכלי חלב לאחר שאכלו מאכלי בשר, עד שיעברו שש שעות בדיוק. אפילו אם אכל בשר חיה ועוף. ומכל מקום במקום צורך יכול לאכול מאכלי חלב אחר חמש שעות ומחצה, וכגון בישיבות הקדושות בימים שקיים שעון קיץ ולצורך סדרי הישיבה הוצרכו לקבוע ארוחת ערב אחר חמש שעות ומחצה מאכילת בשר, יש להקל דאפשר להקל אף אחר חמש שעות ומחצה, דזה בכלל מקום צורך שיש להקל בו. ובבשר עוף יש להקל בזה יותר בפשיטות. כשהוא צריך לדבר.
-אכילת בשר אחר גבינה
*מי שנהג להחמיר על עצמו שלא לאכול בשר אחרי גבינה לא כעבור שעה או יותר, וידע שהוא נוהג כן בדרך של חומרא וחסידות,ימשיך במנהגו ותבוא עליו הברכה. * האוכל מאכלי חלב ואח"כ רוצה לאכול בשר מיד, מעיקר הדין מותר לאכול בשר מיד אחר גבינה, אפילו גבינה קשה וישנה ( כמו גבינה צהובה, גבינה מלוחה,גבינה משולשת, וגבינה צפתית) לאחר שיקנח פיו בפת או בפירות וכיוצא בו, שילעסם היטב ויבלעם, וידיח פיו במים או שאר משקים, ויעיין ידיו שלא ישאר שום דבר מהגבינה נדבק בהם, ואח"כ יאכל בשר. והאוכל חמאה שהשמנונית שבה נדבקת בחניכיים ובשיניים, יש להצריך גם שיקנח פיו בפת או בפירות . *.קינוח הפה יכול להיעשות על ידי שילעס חתיכות פת או פירות וכדומה. כמו כן יש עוד סעיפים בנושא אבל אני חושב שהבאתי את העיקר בתאבון!!
והמשך שבוע טוב!
 
למעלה