כן לא מלאך

כן לא מלאך ../images/Emo189.gif

בואו ונשחק קצת... בקינסיולוגיה אנו משתמשים בקלפי השלכה בכדי לחדד ולהאיר מקומות בחיינו. אני הולך לבחור 2 קלפים מחבילה שקוראים לה "כן לא מלאך" קלף אחד חיובי וקלף אחד שלילי. קלף אחד מעכב וקלף אחד מקדם. חשבו על נושא כלשהו בחייכם לפני שאתם ממשיכים הלאה.... ואני הולך להוציא 2 קלפים :) מה שיצא זה... קלף כן הרמוניה - קונצרט בלי מנצח קלף לא עוני - אמונתי באי יכולתי קחו את הנושא אותו בחרתם וכתבו (או חשבו) איך קלף הכן יכול לקדם אותכם באותו נושא שבחרתם ומה אתם יכולים לעשות בכדי ליצור הרמוניה שם. אח"כ לכו לקלף הלא ושאלו האם הוא קיים בנושא שבחרתם, אם כן באיזה כוחות שיש בכם אתם יכולים להשתמש בכדי לשחררו. ומכאן נמשיך הלאה
 
רעיון מעניין

כדי להשיג הרמוניה בכיתה שלי מה שאני צריכה זה לעודד כמה שיותר את העושר בילדים. כך השגתי הרמוניה ושחררתי עוני. משחק נחמד, ברשותך לוקחת אותו לשיעור חברה אצלי בכיתה.
 
ובאיזה כלים שיש ברשותך...

את יכולה להשתמש בכדי לעודד את העושר בילדים ? :) שמעי גלי - אפשרויות המשחק עם קלפי ההשלכה הם בלתי מוגבלות ויוצאים דברים נהדרים גם עם ילדים בקבוצות. את יכולה לגזור כרטיסיות ולרשום על כל כרטיסיה מילה תומכת...ולתת לכל ילד בכיתה 2 כרטיסים... כל ילד בתורו קם ואומר איזה כרטיסים הוא קיבל... את אחד הכרטיסים הוא נותן לאחד הילדים מהכיתה ומספר לכולם מדוע הוא בחר לתת דווקא את הכרטיס הזה ומדוע הוא בחר להשאיר את הכרטיס הנוסף אצלו... כך לאט לאט נוצרות אינטראקציות נפלאות בין תלמידים בכיתה והם לומדים להביע רגשות...נתינה וקבלה. בסופו של דבר את מבקשת מהם לצייר ציור מאחורי 2 הכרטיסיות שנשארו אצלהם (אחד שהם בחרו להשאיר ואחד שהם קיבלו מתלמיד אחר) זוהי רק אחת מהרבה פעילויות חוויה שאפשר לעשות בעזרת מילה + תמונה בכיתות.
 
פעילות מקסימה!

הייתי מקפידה לא לחלק קלפים לילדים אלא שכל ילד יבחר לעצמו. עם ילדים צעירים כמו אצל גלי- בחירה סמויה, כלומר הילד לא באמת רואה מה יש בקלף. אפשר לפרוס כמניפה על שולחן המורה ושכל אחד יקום ויבחר, אפשר להעביר את החבילה וכל אחד יבצע את החבילה באיזה מקום שמרגיש לו ויבחר קלף. אני מאוד אוהבת להשתמש בקלפים גם בתהליכים שאני עושה עם עצמי וגם תהליכים שעושה עם אחרים. אני תמיד נדהמת מחדש איך כל אחד "יודע" לבחור את הקלף שהכי מתאים לו לאותו הרגע.
 
ואיך את מסבירה את זה...

שכל אחד יודע לבחור את הקלף שהכי מתאים לו לאותו הרגע בבחירה סמוייה ? ספרה לי השבוע מישהי שעושה עבודה אישית ובוחרת בבחירה סמוייה מתוך קלפי תרגילי המוח כל יום קלף לתרגל איתו...3 פעמים ברציפות יצא לה אותו קלף. באיזה קלפים את אוהבת להשתמש ? האם את משלבת את הקלפים בתהליכי האיזון או שאת מקדישה להם פגישות שלמות ?
 
3 פעמים אותו קלף ברציפות? בהחלט

נשמע סביר ומאוד מוכר מתוך התנסותי. אני לא עושה מפגשים שלמים סביב קלפים, תמיד משלבת אותם ככלי נוסף המאיר עיניים בתוך המפגש הטיפולי. הבחירה הסמויה- ילדים מאוד מתחברים אליה. כנראה יצר הסקרנות המפותח. הבחירה מאוד קלה. ילדים שלא אוהבים שקובעים להם. שקשה להם עם סמכות. אני לא נותנתלהם תרגילי מוח. אני מאפשרת להם לבחור באופן סמוי את התרגילים מתוך הקלפים באמונה שהבחירה באמת תשקף מה שהכי נכון להם לעכשיו. מבוגרים- כשאין כבר כוחות, ונגמרות האנרגיות, ולא רוצים לחשוב יותר מדי. בחירה סמויה היא נפלאה. כל כך קלה, לא מאיימת, מוותרים על כל הפעולות של העיון, ברירה, מיון, והתחברות מראש. שאלת עוד שאלות ואני מבטיחה לענות. חייבת עכשיו לקצר. אני חושבת שהמלצות על ערכות קלפים מתוך עבודתנו זכאיות לשרשור חדש משל עצמן
 

orli997

New member
חחח עדי../images/Emo6.gif

הקישור לא עובד אני מקווה שאני בשרשור הנכון
מוצא חן בעיני המשחק אולי ניתן להכניס תמונה של הקלף? רק בכדי לגרות את הדמיון (זקוקה לגירוי חזותי
) אז מקלף הכן, קונצרט ללא מנצח, אני חושבת ששחרור של שליטה במהלכים לתת לדברים לקרות בלי לנטב ולתמרן יותר מדי יכול ליצור זרימה יותר הרמונית ושיתוף פעולה, איפה יישמתי דגם כזה? בפורום, לגבי קלף הלא - אז אם האמנתי באי יכולתי השתדלתי מידי השקעתי מאמן בתמרון ושליטה בנושאי השיחה ובדיונים, בכך בכנסתי את החוסר שלי בנושא זה חוסר הביטחון וזה השליך על חוסר הביטחון של המשתתפים שנזקקו להרבה חיזוקים בכדי להגיב מהלב ובחופשיות, איך שהו השלכתי את המשחק על תהליך שכבר עברתי ולא על בעיה שכרגע יש לי, פשוט זה צץ לי תוך קריאת ההוראות, נחמד ומעניין, ואני רוצה תמונות להמחשה ווקקששעעעעעע
 
תודה עדי היקר ../images/Emo20.gif../images/Emo13.gif

קלף כן הרמוניה - קונצרט בלי מנצח קלף לא עוני - אמונתי באי יכולתי בחרתי בנושא סדנאות. שיתוף אני רוצה לפתוח סדנת רייקי 1 .( אני מאסטר .) מה שעולה לי במחשבה הראשונה. קלף לא - עוני - אמונתי באי יכולתי זה : אני מאוד פוחדת שלא יהיה לי אנשים לסדנא. עוני - רוצה מאוד להאמין שכן יהיה לי . קלף כן הרמוניה - קונצרט בלתי מנצח - אני רואה את עצמי יושבת מול 4 5 אנשים, ומעבירה להם סדנא עוצמתית. מקווה כי הבנתי את התהליך שביקשת לבצע . שלך בהוקרה אושרת
 
תודה על השיתוף אושרת

מאחל לך המון הצלחה בסדנאות ושהם יהיו הומי אדם. אני לוקח ממה שכתבת את נושא הפחד שלא יגיעו אנשים לסדנא שלך להרחבה... איך "עוני ואמונה באי יכולתי" יכולים לתרום ולהעצים את תחושת הפחד שלך מזה שלא יהיו לך אנשים בסדנא ? מה יכול לקרות אם לא יבואו אנשים לסדנא שלך ? מהי הרמוניה בשבילך? איך הרמוניה יכולה לקדם אותך ולשחרר ממך את תחושת הפחד שלא יגיעו אנשים לסדנאות שלך ? אושרת - אפשר להמשיך הלאה ולהעמיק אבל את לא חייבת לענות, את יכולה לקחת את השאלות ולהרחיבן עם עצמך. תודה
 
עדי ../images/Emo140.gif

בהחלט אשתף אין לי בושה .. בשבת אשב לעומק בשקט ובשלווה על מה שכתבת לי אני בעד מודעות . והרחבת אופקים. ואוהבת אתגרים חדשים. תודה על התיחסותך כיף להיות כאן . אוהבת אושרת אעדכן בהמשך
 
הנה תמונת ההרמוניה המקדמת

התייחסת למילים - "קונצרט ללא מנצח" ולקחת את זה לכיוון יפה של שחרור שליטה במהלכים בלי לנטב ולתמרן....וקיבלת זרימה הרמונית ושיתוף פעולה בפורום. תודה אורלי! דרך אגב - התמונות הן אקראיות ולא שייכות לכן לא מלאך.
 
והנה אורלי... תמונת העוני המעכבת

"אמונתי באי יכולתי" איזה תהליך יפה הסברת דרך המשפטים : הרמוניה - קונצרט ללא מנצח. ועוני - אמונה באי יכולתי. השלכת את המשחק על תהליך שכבר עברת וגם התוצאה נראית מבטיחה. אם את מרגיש לך להוסיף משהו בעקבות צרוף התמונות את מוזמנת... תודה על השיתוף!
 

נרה10

New member
הי עדי

בדקתי את הקלפים שיצאו מול נושא-דילמה שאני נמצאת בה, ובאופן מ א ד מעניין, זה חידד לי תשובות שהיו בתוכי, תשובות שהיו מונחות מולי אך כנראה בחרתי שוב ושוב להתעלם ולא להביט לעברן. קלף ההרמוניה מייצג עבורי אפשרויות פתוחות, התנסות וסיכון/סיכוי - שינוי קלף העוני מייצג עבורי בהחלט מצב שבמידה ולא אעשה צעד לעבר האפשרות שעומדת לפני (השינוי/סיכון/סיכוי) - אמונתי באי יכולתי
 
היי נרה ../images/Emo140.gif

קחי את נושא דילמה\בחירה שעומדת בפנייך... כתבת שקלף ההרמוניה מייצג עבורך אפשרויות פתוחות, התנסות וסיכון/סיכוי. מצאי מקום או מקומות בחייך בהן את משתמשת במה שקלף ההרמוניה מייצג עבורך. ועכשיו נסי לראות איך את יכולה להעביר את היכולות שבך מאותם מקומות בחייך שמיצגים לך הרמוניה לתוך נושא הדילמה\בחירה שלך. נסי להשתמש באותן יכולות שגרמו להרמוניה במקומות אחרים בחייך גם בנושא הבחירה שלך. כתבת שקלף העוני מייצג עבורך מצב, שבמידה ולא תעשי צעד לעבר אפשרות השינוי שעומדת לפנייך, זו תהיה אמונה באי יכולתך. קחי את נושא הבחירה שלך...וארצה שתתמקדי דווקא במצב הנוכחי (רק מבחינת נרה כאן ועכשיו...) את עומדת באמצע לפני בחירה, את הבוחרת והכוח בידייך...גם לא לעשות שינוי זוהי בחירה. האופציות לפנייך...את חזקה כי יש לך אופציות. מה בך... מילה שעולה עכשיו בראש... תחושה שעולה בגוף... הרגשה שמגיעה מהלב... איזה זכרון שקשור רק בך... התמקדי בדבר הראשון החיובי שעולה בך ושהוא שלך (לא בעל, חבר, ילד וכדומה) כתבי אותו בכדי שיעלה למודע, ושימי אותו (ממש באופן פיזי) במקום כלשהו בגוף... בכל פעם שאת מרגישה מוטרדת מאותה בחירה התחברי לאותה תחושה\מחשבה\הרגשה\זכרון דרך המקום המונח בגוף (דרך מגע פיזי במקום) נרה ביטחי בעצמך ובמערכת מוח גוף שלך שהיא תפעל ופועלת באופן המתאים לך ביותר עכשיו.
 

נרה10

New member
../images/Emo42.gif וכמובן - ברכות על פתיחת הפורום ../images/Emo39.gif

עלו והצליחו
 
למעלה