הרוכב לאוטובוסים1
Well-known member
מבחינה משפטית אלה שני מפעילים שונים, יחד עם זאת, בכפוף לאישורים שונים בהחלט קיימת אפשרות של תגבור הדדי בין המפעילות השונות. בדיוק כמו שלדוגמה נסיעות ותיירות של עפיפי מתגברת את נתיב של עפיפי בקווי צפת בסופ"ש ובימים מיוחדים. (אם כי כאן לשתי המפעילות ישש נתח גדול של מגזר חרדי כך שאני לא רואה אותן יכולות להשתשמש במנגנון הזה בצורה יעילה וספק אם יבקשו להפעיל כזה).אז זה שם חברת הבת? דרך אגד?
אהבתי את הלוגו
מבחינה משפטית אגד תוכל להשתמש בנהגים והאוטובוסים של חברת הבת כדי לתגבר קווים אחרים שלה? (למשל כמו שנעשה בעבר עם אג"ת וכמו שהיום שאגד תיור ונופש מתגברת את אגד באשדוד בחלק מהנסיעות) או להפך? (שחברת הבת תפעיל נסיעות באמצעות אוטובוסים ונהגים של אגד)
זה קצת שונה מהמצב של אגד תעבורה ואגד, כי שם לא נבנתה מראש הפרדה אמיתית בין הפעילות של אגד הגדולה לאגד תעבורה. אגד תעבוה הסתמכה שנים לא רק על נהגים של אגד אלא גם על כל המערכות של אגד למרות שזה היה מנוגד לתנאים במכרזים ובהסכמים. עכשיו המדינה מתעקשת על זה הרבה יותר ומראש הקשרים השונים בין "דרך אגד" ל"אגד" יהיו יותר מתוחמים.
זה כמובן גם שונה מאגד היסעים, שמעניקה שירותי תגבור (קבלני משנה) לכאורה בדיוק כמו כל חברת היסעים אחרת. כמובן שהיא נותנת הנחת "בתוך הבית" לאגד וכנראה גם תתן אותה לחברת הבת שלה ובלי קשר למחיר הנסיעה קיימת נוחות תפעולית גם לעבודה כזו בתוך הבית. וגם זה בדיוק כמו שסופרבוס מפעילה את סופרבוס היסעים ומטרופולין את תור בוס. למרות שטכנית מבחינת המשרד זה ממש לא משנה איזו חברת היסעים הם שוכרים כל עוד היא עומדת בתנאים שהמשרד מציב (גם בהקשר של היקף נסיעות התגבור וגם בהקשר של איכות הנסיעה וההתאמה גם של קבלן המשנה למערכות המשרד).