כנראה שאם שותים קפה עם מישהו מדי פעם, לא באמת לומדים

La Milagrosa

New member
כנראה שאם שותים קפה עם מישהו מדי פעם, לא באמת לומדים

מי הבן אדם באמת, גם אם הוא נראה לך סבבה.

מעשה שהיה כך היה:

לפני שנים הכרתי בתל אביב אישה שמבוגרת ממני בדי הרבה שנים, ומאז כל פעם שאני מבקרת שם יוצא לנו להיפגש לצהריים, או קפה. עשתה עליי רושם של אישה עם ראש צעיר, כייפית, גזעית כזאת.

כשהיא אמרה שהיא רוצה לנסוע לבד לעיר לא היססתי בכלל, והצעתי לה חדר אצלי בבית כדי שתחסוך לעצמה את ההוצאה על מלון, שהיא הוצאה כבדה על פנסיונרית לא עשירה.
הצעתי לה את זה בשמחה ובאהבה, למרות שהדירה לא גדולה ואירוח ליותר מלילה אחד כרוך באי נוחות מסוימת לי ולבעלי.

אפילו לקחתי יום חופש, כדי לבלות איתה ולקחת אותה למקומות יפים מחוץ לעיר. חשבתי שבשאר הימים כשאני עובדת, היא תיקח תחבורה ציבורית העירה ותנצל את הזמן לטייל לבד.

אבל השבוע הזה התברר כסיוט.

הגברת, מסתבר, לא רצתה לצאת לבד מהבית ולא היתה מוכנה לנסוע לשום מקום בלעדיי.
היא פשוט ציפתה שנהיה צמודות 12 שעות ביום וכל הזמן נדבר, וחפרה לי שוב ושוב על ענייניה.
די, כמה אפשר??? אפילו עם בעלי אני לא מסוגלת לשבת ולדבר שבע שמונה שעות רצוף.
כבר לא היה לי כוח אפילו להמהם.... אני צריכה ספייס!

בנוסף, רק כשהיא כבר הגיעה לפה היא נזכרה לספר לי שהיא מקבלת סחרחורות בנסיעות באוטו ולכן צריכה חלון פתוח (מה שאומר שיהיה לי מאד קר בנהיגה). מה שאוטומטית אמר שאני אצטרך ללוות אותה ברכבות לכל מקום (ממש לא בא לי על הקאות אצלי באוטו). והיא ידעה מראש שאני מתכוונת להסיע אותה באוטו! דיברנו על זה לפני שהיא הגיעה.

כל משימה הכי פשוטה בבית היה לה קשה מאד לבצע: אפילו לפתוח את הדלת עם המפתח שנתתי לה, או את החלון (תאמינו לי שאין שם שום טריק מסובך במיוחד).

היא פשוט נתקעה לי בבית וזה מה זה היה מעיק!
ועוד היו לה כל הזמן בקשות מיוחדות. תקני לי זה, ויש לך זה?
בקיצור, אמא שלי וחמותי ביחד, לא כבדות עליי כמוה.

יום לפני שהיא סוף סוף חזרה לישראל היתה לי תקלה באוטו ולכן השארתי אותו במוסך.
הזמנתי לה מונית לשדה התעופה- על חשבוני- ומה היה לה להגיד? "את לא יכולה להספיק לתקן את האוטו לפני שאני יוצאת לשדה התעופה? לא, כי במוניות אני מרגישה הכי רע".

חשבתי שאני לא שומעת טוב.

ליויתי אותה החוצה למונית, וכשהיא נסעה, עליתי הביתה, התפשטתי ערומה, שמתי עליי את כל המחרוזות הצבעוניות שיש לי בבית (יש המון), שמתי סמבה והתחלתי לרקוד.

הלקח שלמדתי: אף פעם לא להזמין ליותר מיום יומיים מישהו שלא מכירים לעומק, ממש ממש טוב.

היה לכם פעם אורח מהגיהנום?
 


 

een ogenblik

New member
סוף שבוע ארוך עכשיו

בסוף שבוע הקודם, הגיע סטודנט מבקר של האיש. הוא סטודנט של קולגה של האיש, ששנינו מכירים היטב, והוא נשמע רציני, אז כמחווה לקולגה, האיש הזמין ליום-יומיים הראשונים אלינו הביתה. יש לנו חדר פנוי, ולא יזיק לילדה ללמוד שאנו מארחים מדי פעם ללא רשותה.
הוא הגיע בשישי בערב, הזמנו סיני, והילדה אפילו שיתפה פעולה, אכלה איתנו ושוחחה באנגלית איתו.
בשבת האיש לקח את הסטודנט לחפש דירות. בערב הוא חזר אלינו. לילדה נמאס להיות נחמדה, ואכלה בחדרה.
ביום ראשון האיש החליט שלא מבקרים דירות כי זה לא מקובל, אז הסטודנט נאלץ להאמין לו, ואנו (כאוס ואני) נאלצנו לקבל כעובדה שהוא נשאר. האיש ואני הוצאנו אותו לטיול רגלי באזור. היה דווקא נחמד.
בשני הוא חזר לחפש דירות, גורר את האיש איתו, ולא סוגר על כלום. בערב הוא סגר עם בעלת דירה אחת על חדר שם, אז נסענו עם כל מזוודותיו להביאן למקום, אבל הוא לא נשאר לישון שם, אלא חזר אלינו. מילא, כפי שאמרתי, אשמת האיש.
ביום שלישי יצאנו כולנו יחד לאזור בית ספרה של כאוס. הבחור ישב לידה וכל הזמן מחט אפו. כאוס כמעט התעלפה, אך החזיקה מעמד בידיעה שזהו, הוא עוזב.
אך אבוי, בצהריים קיבלתי שיחת טלפון, כי החדר שמצא במהלך סוף השבוע ממוקם ליד אתר בניה והוא לא יכול לשהות שם. טלפונית עזרתי לו לחפש חדר אחר, המלצתי על איזורים, ובדקתי סבירויות באינטרנט. הוא מצא משהו אחר (יותר מזל משכל), אך בערב כבר חזר אלינו מותש ומורעב, אחרי שכל היום הסתובב כמעט ללא אוכל. אנו תכננו לאכול קצת שאריות, כי לא ממש היינו רעבים לאחר יום לוהט. הווה אומר, שוב הזמנו משהו מן החוץ. אחרי הארוחה הוא הסתגר ב"חדרו" ושוחח עם כל העולם בפורטוגזית קולנית, בערך עד חצות.
רביעי בבוקר הוא יום איטי עבורנו, כי בבלגיה זהו רק חצי יום לימודים, המתחיל מאוחר ומסתיים מוקדם. זה אילץ את האיש להוציא את הסטודנט בבוקר באוטובוס, כדי שיגיעו לדירה בה חפציו נמצאים, ויוציאו אותם. כאוס התעוררה ובגלל חוסר הבנה כבר התכוננה לצאת מהבית בשבע וחצי, לבושה ורחוצה. רחמנות על הילדה. אני רק התעוררתי, אז ישנונית לגמרי הבהרתי לה את חוסר ההבנה והתנדבתי להכין לה חביתה, כדי שלא תצא מקופחת מהסיפור. יצאנו שתינו כרגיל לבד, והיא הייתה מאושרת, לאחר שווידאה שבאמת הסטודנט הלך. ליד בית ספרה, חיכה לנו האיש עם המזוודות, כי הן רבות מכדי לסחוב ידנית, ולסטודנט הייתה פגישה במשרד הזרים. הורדתי את כאוס למעשיה, ועזרתי לאיש להביא את המזוודות למשרדו. בינתיים הלך לי אימון חדר הכושר. מילא, עשיתי קניות, והלכתי לחכות לסוף יומה של כאוס בביה"ס בחנות המחזור החביבה עלי. הסטודנט סיים את ענייניו מאוחר מכדי שאסכים לעזור לו לסחוב מזוודות לחדרו. בחור צעיר, הסתדר בכוחות עצמו פתאום. אבל אחה"צ, אחרי שהאיש הסביר לו בהתלהבות שאני מומחית לא רק לחיפושי דירות אלא גם לחנות המחזור, קיבלתי טלפון שאבוא לעזור לו. הסכמתי כי ככה כבר יכולתי להביא את האיש הביתה. אבל שעתיים בחנות המחזור (ממש עד שסגרו את דלתותיה) זה הרבה אפילו בשבילי, והיינו צריכים כבר לחזור הביתה, כי חבר של כאוס בא אליה לשהיית לילה. מכיוון שהסטודנט כבר הצליח להשיג אופניים, כל קניותיו מילאו את תא המטען שלנו, והוא הלך לביתו.
בחמישי, כשהחזרנו את חברה של כאוס לביתו, הולכים לאכול ארוחת ערב עם הוריו, שבמקרה גם חברים טובים שלנו, היינו צריכים לעבור דרך הסטודנט כדי להביא אליו את קניותיו. לא לפני שהוא התקשר בשתיים בצהריים של יום חג לשאול למה הסופרמרקט סגור (הסברתי שזה יהיה המצב יום קודם), כי חברתו מגיע לביקור הוא רוצה להתארגן דווקא עכשיו. התעקשתי לא להזמין מי מהם אלינו. כשחיכינו שהאיש יעזור לסטודנט להעביר את חפציו מתא המטען לחדרו, כאוס בילתה את זמנה בלדווח לחברה הטוב על אירועי הימים הקודמים.
כל הזמן הזה הוא קרא לאיש פרופסור אוחנבליק, ולי מיס אוחנבליק, מה שלבד הצליח להוציא אותנו מדעתנו. נכון, לא אשמתו, ככה היא הראה כבוד, אבל היינו מעדיפים שלא יראה כזה כבוד ופשוט לא יחשוב שאנו הוריו החייבים לו משהו. (אביו רצה לדבר איתנו כשרק הגיע, כדי להשתפך בתודות. הייתי צריכה לחשוד כבר אז.)
היום יום שישי, גשר בין חג לסוף שבוע, סוף כל סוף מנוחה.
 

een ogenblik

New member
זו לא הגזמה פרועה?

רוב רובם של הגברים בעולם אינם פדופילים, ומבין אלו שהם כן, רובם אינם מנסים לאנוס ילדים לא מוכרים בביתם, כשאבא ואמא באותו בית.
על פי אותו הגיון, אסור לי להכניס שום גבר זר הביתה כשאני נמצאת בו לבדי, ועדין רוב הנשים בעולם המערבי עושות זאת.

יש הבדל בין זהירות לבין לחיות תחת תנאי פאניקה הסטרית.
 

אספרסו2

New member
יש הבדל

בין להכניס מישהו לביקור לבין להתיר לו ללון בבית.
אני מדבר על עצמי-כשאני ישן אני לא ערני ולא יכול לשמור שלא יאונה לה כל רע ממישהו זר שלן בביתי ואין לי שמץ של מושג מי הוא.
&nbsp
 

een ogenblik

New member
זה, דרך אגב

עוד הבדל בין גבר לאישה. אישה יודעת שאין באמת הבדל בין להכניס גבר הביתה במהלך היום, לבין להתיר לו ללון בבית.
או כמו שאמי אמרה במהלך שנות נערותי לחברותיה, שסירבו לתת לחברי בנותיהן ללון בביתן, "הם לא צריכים לילה בשביל לעשות את זה".
 

אספרסו2

New member
זה לא קשור להבדל בין המינים

זה ההבדל בין להיות ער ועומד על המשמר בשעות היום
לבין ישן ונם על משמרתו בשעות הלילה.
 

een ogenblik

New member
קראת סיפורי ילדים מנוצלים מינית?

חלק גדול ממה שהתרחש בבתיהם, התרחש בשעות היום, כשההורים בבית.

לעמוד על המשמר מבחינתי אינו לחשוש מכל הגברים שבעולם, אלא מאלו שיש סיבה לחשוש מהם. יש הרבה יותר גברים לחשוש מהם מאשר סטודנט שהגיע לנום בביתנו, כשסיבותיו מראש לא כללו ידע על ילדה בבית.
כפי שכתבתי בהודעות קודמות, לנשים ההופכות אמהות, יש שנים של נסיון בזיהוי גברים מסוכנים (לא שזה תמיד עוזר, אך זה עוזר יותר מפחד בלתי רציונלי מכל גבר באשר הוא גבר), כך שזה עדין נובע מהבדלים בין המינים. לא כי גברי פחדניים יותר, לא כי נשים חסרות זהירות יותר, אלא העובדה העצובה שלרוב הנשים יש נסיון כלשהו עם גברים שלא מכבדים את גופן ופרטיותן.
 

אספרסו2

New member
שוב,הרוב לא רלוונטי כי אפילו אם

הסטטיסטיקה היבשה נכונה באופן כללי אם זה יפגע אצלי בבית הרי הכשלון הוא שלי והאחריות להגנה היא עלי.
בקשר להערכת הסכנות של המין הנשי,הרי אם היית צודקת נשים לא היו מגיעות להיות מוכות על ידי הגברים שבהם התאהבו.
עבריין,פושע ,נוכל לא מסתובב עם בגדי אסיר בפרהסיה.לרוב הוא ניחן בתכונות שמאפשרות לו להתחבב על הקורבן המיועד ולפרוץ את מחסומי ההגנה הטבעיים שלו במתק שפתיים ונימוס הוא מתקרב עד שכבר נהיה מאוחר מידי.ואז הוא פוגע.
&nbsp
 

een ogenblik

New member
מה שאתה מתאר הוא, אכן, בעיה

לרוב, הוא נמצא אצל נשים שבגיל צעיר חוו שמותר לסביבה לפגוע בהן. נשים שגדלו בסביבה שאינה מקבלת בהבנה פגיעה בהן, לומדות, לרוב, להזהר. הכרתי מישהי כזו, שכאשר הפגיעה הראשונה הגיעה, היא לא חזרה על עצמה, כי הבחורה כבר לא הייתה שם יותר להפגע. הכרתי גם את הסוג הפגיע, שעזב יחסים מיטיבים, כי הם היו מוזרים להן.
עד היום חלק מעמיתותיו של האיש מעלות על נס את התמודדותי מול מישהו שנחשב לפוגע בנשים, למרות ש*כל* מה שהוא עשה היה לצמצם מרחב אישי לאפס ולדבר בבוטות על מין איתן. ממני הוא פחד, והן לא הבינו למה. ההסבר היחידי שהיה לי הוא "שנתיים שירתתי עם כאלו בצבא, למדתי להביט עליהם". ועדין, אני עצמי, לא אתיישב ליד אחד כזה באוטובוס. וכן, לא אתיישב ליידו, מבלי להכיר אותו, כי הסימנים שם, בעיניים.

האחריות להגנה היא תמיד עלינו, ההורים. לגבי כל דבר. הדרך שלנו להתמודד עם סכנות אינה לגדל אותם בחדר אטום, אלא להעריך מה הסכנה הממשית לעומת הפוטנציאלית, ולפי זה לאפשר להם חופש פעולה. כולנו עושים זאת. אין לנו ברירה אחרת. חרדותינו שלנו, אסור שיעברו לילדים, כדי שילמדו בעצמם כיצד להתמודד עם קשיים.
אז לא, אין כוונה לחשוף את כאוס לפגיעה מינית "מינורית" כדי לחסן אותה. זה מופרך אפילו לכתוב זאת עם גרשיים. אבל לחיות בחרדה מפני כל גבר באשר הוא גבר אינה הדרך הנכונה לגדל ילדות בטוחות בעצמן, שיודעות לעמוד על שלהן ולהדוף גברים מהסוד המתעלל.

ואחרי כל זאת, אחזור על דברי כתוכי. יש הבדל בין זהירות לבין פאניקה.
 

אספרסו2

New member
איך העברת את החרדה לילדה?

היא פשוט צריכה להיות מוגנת בביתה שלה ואין קשר להתמודדות שלה עם הסביבה ולבטחון העצמי שלה.אנו לא משתפים את הילדים בכל ההחלטות שלנו.
את מדברת בהכללות ונראה לי על ישראלים,כי את מזכירה את השירות הצבאי,בוטים מילולית אבל זה לא המצב תמיד,כמו שכתבתי אנשים חביבים ונחמדים,נעימי הליכות יכולים להסתיר נפש מפלצתית שתוקפת בשעת כושר.
&nbsp
 

אספרסו2

New member
אולי זה משהו שאבות לבנות יותר חרדים לו

בכל אופן מחברים הבנתי שגם הם זהירים מאד.עדיפה הזהירות והמניעה מאשר להתמודד עם ההשלכות של מקרה שעלול לקרות.
אולי גם השאננות שלכן מקורה בחיים פסטורליים בכפר או על אי ושונה מהזהירות שנוקטים אלו שגרים בערים.
 
למעלה