כפרימיטיבציה ודת נפגשים...

Yali 17

New member
כפרימיטיבציה ודת נפגשים...

אני כותבת את הדברים הנ"ל משום שכתבתי אותם בעבר, אבל מנהל הפורום בחר למחוק את התגובה שלי , לא משום שהיא הייתה מלאה בדברי נאצה, מילות גנאי וניבול פה, אולי מפני שהיא נגעה בדבר רגיש מאוד, וזיעזע את אותו מנהל מהמסגרת בה הוא טורח להסתתר : הדת היהודית היא טהורה ונהדרת בבסיסה - מהגנה על זכויות בע"ח ועד אהבת הזולת והשונה. אבל מה קורה שדת ופרימיטיביות נפגשים, מה קורה שהאדם מסמא עצמו, והולך כעיוור בדרך אחת, במסגרת צרה אחת, בה הדעה העצמית מיטשטשת, דובק ב-Main point של : " אלוהים אמר, ככה כתוב, אני עושה ". אני מסתכלת על הנשים הדתיות, במיוחד על החרדיות שהיחס אליהן או לא יותר ממכונת ילודה שעומדת מול הסירים. קראתי הרבה מאמרים דתיים שמנסים להפריח את הדעה כי החברה הדתית- חרדית היא חברה שובניסטית, וכי האישה לא פחות חשובה מהגבר, אבל ממש לא השתכנעתי. אתם יודעים למה ? כי להם זה מאוד קל ללכת " ליישיבה " ולהרביץ " תויירה ", וכשהם יבאו הביתה הכל יהיה נקי, וארוחה חמה תיהיה על השולחן. " שה` יברך את ידייך, אשת חייל, ממש אשת חייל יש לי " ישרבב בעודו בוצע פת לחם. ואני שואלת האם זו אשת חייל ? החייה כדי לשרת את בעלה ובכך להקל עליו, למען יוכל ללמוד תורה "ולקיים מצוות " ללא הפרעות ? למה אישה לא יכולה ללמוד תורה, ואני לא מדברת על הבנות שלוקחות שיעורים אחרי הצוהריים, אני מדברת על ללמוד תורה כמו שהם לומדים. למה לא ניתן לראות בהלכה היהודית, הילכות שנכתבו על ידי אישה ? באחד מהסיפורים המזעזעים ביותר שקראתי , אומר אבא לבת שלו " בתי לפני שאני מחזיר נשמתי לריבון-עולם, אני רוצה שתעשי דבר אחד, תבטיחי לי... " אומר האבא " אני מבטיחה עונה הבת ", " לא משנה מה תיהיה חייבת לעשות ולסבול, עשי הכל אבל שבעלך ילמד תורה ללא הפרעות !". כי גברים שובנסטיים קבעו שהגבר צריך להגיד בכל בוקר " ברוך אתה השם אלוקי, שלא עשני אישה " ומה האישה צריכה להגיד ( בראש כפוף ובלחש משפיל ) " שעשני כרצונו ". זה לא נגמר בזה- הפרימיטיביות הגסה חדרה כמעט לכל - הבולט שבהם הוא היחס להומואים סקסואלים וללסביות, שנקראים לא פעם ע"י רבנים ואנשי דת : בהמות, חיות-אדם, אחוזי יצר הרע וכו`, ואני שואלת, כדרכי בקודש, למה ? האם ממוש האישיות העצמית, האם להפיץ אהבה וגאווה זה לחטא ? זו,זו היא ההליכה העיוורת עליה דברתי, להישען על "חוק תורה " ולא לקום "כנגדו ". ( ראה המשך ) הרי נכתב בתורה דברים י"ג פסוקים ז-י"ג כי כל אדם שיקירו האובדים אלוהים אחרים חובה עליו להרוג אותם בסקילה, אפילו אם הם בניו שלו ( האם זה רצון האל ?! ) וכאן בחרתי להביא את דבריו של ישו ( שלא תחשבו שאני חושבת שהיה יותר מאדם פשוט ) שאמר ש : "האדם שלעולם לא חטא ישליך את האבן הראשונה ".הרי נצתוונו לסקול את העוברים על דינים כאלה ואחרים, אם היה נעשה כולם היו צרכים להקיז את דמם על הארץ. לסכומו של דבר אני אומרת : לא ! אלוהים לא רוצה את זה, אלוהים לא רוצה שנקבל את חוקיו ללא מחשבה, אלוהים רוצה שלפעמים נחלוק על דבריו ונגיד " לא את זה לא נעשה ", לא בגלל שזה נוח לנו, אלא בגלל שאם נעשה אותם נאבד צלם אנוש. אלוהים רוצה שנפתקח, שנלמד לחשוב ולהסיר מעלינו שינאה עיוורת. כי אלוהים לא נמצא בדם, ובמוות בסקילה, הוא לא נמצא בהשפלה ובדחיית השונה ובשוביניזים, הוא נמצא ברחמים שלנו, כי הוא עצמו אל מלא רחמים. אם אתם באמת רוצים לראות את האור האלוהי, הסירו את הפרימיטביות וצרות הרוח שנאנסה על התורה והדת, התירו את כיסויי עינייכם ואל תקבלו הכל כמובן מאילו. " מי שאת/ה הקב"ה אוהב אותך באמת "
 
בקצרה.

בעזי"ת למעשה, יכלנו לזרוק אותך מכל המדרגות. מי את ומה את, באה להטיף ולנאץ את הקדוש לנו?? (ודעי לך שזו עבירה פלילית וטטיאנה סוסקין ישבה שנים בכלא על פגיעה ברגשות מאמינים) עוד מגדילה לעשות ומביאה את דבריו של אותו אחד שבשם הדת שהתפתחה ממנו, בשם האהבה והחמלה והלחי השניה וכל שאר דברי רהב, נשחטו והומתו במיתות אכזריות יהודים לכל אורך קיומה של אותה דת ארורה ושוחרת שלום. היות שלא באת לנאץ אלא באת לדבר, ואת דברייך ודעתך כתבת בתמימות, אתייחס לאשר כתבת. * שובינזם ויהדות. שרה אימנו, אשת אברהם אבינו, היהודים הראשונים, היתה ברוח הקודש ובנבואה גדולה מאברהם, והוא נצטווה לעשות ככל אשר תאמר לו. אפשר להרחיב את הפסקה הזאת לאינסוף, בהבאת דברים שאינם עולים בקנה אחד עם קביעות נחפזות. היהדות אינה שוביניסטית ואינה המצאת גברים, אלא דברי הא-לקים. אם היא המצאת הגברים וזהו, אז על מה באנו לדבר כאן? ולכן, את טענותייך בדבר חוצפתו להטיל על האישה את המטלה הכמעט בלתי אפשרית והמייסרת מאוד, של הריון,לידה, הנקה והבנה לנפשו של העולל והפעוט -ואז בסופו של דבר להעניש אותך בזקנה, הפני אליו. היהדות מסתכלת על הסוגיה הזו בצורה המודרנית ביותר שקיימת. מסבירה היהדות שנשים דעתן קלה. לטוב ולרע. לטוב: אין הן צריכות הרבה הקדמות ומאמצים כדי לתפוס דברים ורעיונות חדשים לחלוטין. דעתן קלה ונוחה להתפתח במהירות מפליאה. לרע: כמו שאפשר לעלות מהר, כן גדולה מהירות הירידה והתעיה בדרך, וכמו כן מי שלא מתאמץ על הדבר, אין הדבר שלו. ועוד מסבירה היהדות שככל שלאדם דעת גדולה, כן רדיפתו אחר הכבוד קטנה יותר ויותר. והיות שכך, לנשים הרבה יותר חשוב כבודן העצמי. הבעיה האמיתית של האישה היא לא לעשות את אשר היא מוכשרת מאוד לעשות, את אשר רק היא יודעת לעשות, את אשר בלעדיה אין העולם קיים, אלא הצורך האמיתי והצודק שלה שיעריכו אותה על אשר היא עושה. שיעריכו אותה. שהיא תהיה נחשבת. והא-לקים יודע גם יודע זאת, ולכן ציווה על הבעל לכבד את אשתו יותר מגופו ועוד שאר ציוויים בנושא. היות שהגברים חוטאים בגאווה ובאגואיסטיות, ולא נותנים לנשותיהם את הכבוד הראוי שהרי הן עמודי העולם, לכן נראה בעינייך כאילו מבוזה הוא להגיש ארוחת ערב, ומכובד הוא לנאום נאום חסר תוכן בכנסת, בשלש בלילה בפיליבאסטר. אם האיש היה נותן לאשתו את המשוב וההרגשה עד כמה הוא תלוי בה, ועד כמה בלעדיה לא היה עולם, או אז חייה היו מלאים סיפוק ושמחה. האישה המודרנית, זאת שדורשים ממנה להיות אשת עסקים בחוץ, אשפית במטבח, ליידי בסלון וזונה במיטה, היא היא המקופחת, היא היא למרמס ולשוק בשר נחות ומושפל. לא מצאתן את האושר בלהיות שפנפנת פליבוי. הכל רק דמיון והזיית תעתועים. * המשך הפרימטיביות וכו'... מהיכן נוצר תינוק? מהזרע? קחי זרע ומצאי בו את התינוק! איפה? א-לקים יתברך הוא הנותן חיים. בלעדיו הזרע לעולם ישאר זרע עד שירקב. וא-לקים קבע שבכל זרעון יש נשמה שיכולה לבוא לעולם, או לעלות למדרגה רוחנית יותר גבוהה בלי לבוא לעולם. בכל פעם שאדם מקיים יחסי מין ושופך זרע ללא תכלית, הוא מאמלל אחרים. הנשמה במקום לקבל תיקון או לבוא לעולם, נופלת להיכן שנופלת. וכאן כל נקודת המחלוקת. לא ירדתם לחקר העולם. אין הרבה הבדל לנוכח האינסוף, בין השכלת איש המערות להשכלת טייס החלל. התאמתם את השקפת העולם שלכם לפי מאוויכם. * לחלוק על רצון הבורא. אכן, אברהם אבינו חולק מאוד על הבורא כשסיפר לו על רצונו להפוך את סדום (בראשית, פרשת וירא). אבל יחס הכוחות ברור. הוא חולק על הבורא בחסד הבורא ולא מתוך נקודת כח. אברהם הוא עפר ואפר, עפר שממנו הוא בא, ואפר שהרי אילולא היה הבורא מציל אותו משריפה בכבשנו של נמרוד, הוא היה לאפר. וכשהא-לקים אומר לא לעשות, זאת תועבה בעיני, אין המריית דבריו קיום רצונו. בשיטתך הכשרת כל תועבה תחת השמים, כל מעשה אם רוצחת את בנה מתוך דיכאון לידה, כל שריפת אדם על המוקד, ובלבד שתהיה עולה בקנה אחד עם המוסר המקובל באותה תקופה. ______________________________________________________________________ אין לי מה להאריך. מי שמחפש, ימצא. מי שלא מחפש, לא ישים לב גם אם ימצא. תהיי אשת אמת בכל מעשייך, וצאי לחפש. לא משנה להיכן תלכי, רק אל תעצרי לנוכח קשיי מסעו של מגלה הארצות.
 

Yali 17

New member
אותו נאום נושן וריק מתוכן

אם היית קורא את הדברים שלי , ולא ישר רץ להגן על המסגרת הצרה בה אתה חיי, אולי הייתה שם לב למה שאמרתי, שהיהדות טהורה ונהדרת, רק מה -הפרימיטיביות וצרות הרוח של רבים אונסת אותה. שוב סיפרת לי את אותו סיפור מעפן "על כמה החברה הדתית חרדית היא לא שובניסטית ". אתה ברחת מהאמת ולא ענית לי... למה אתה אומר כל בוקר "ברוך אתה ה' אלוקי מלך העולם, שלא עשני אישה ? ", למה אישה לא יכולה ללמוד תורה כמו הגבר ? למה אין הילכות שנכתבו בידי נשים ? למה תמיד נאמר " הנשים דעתן קלה " ( ואל תספר לי שזה גם לטובה וגם לרעה ), ומה עם הגבר ? תעשה לי טובה, אתה תזרוק אותי מכל המדרגות ??? למה לא ענית על השאלות הישירות ששאלתי ? אם הייתי מבין אותי לא התכוונת שצריך להפר את חוקי התורה הקדושה על ימין ועל שמאל,אלא שישנם חוקים שה' נתן אותם כדי לנסות את האדם, וצריך לא לקיים אותם, כביכול, לא למלא אותם כי אז נאבד צלם אנוש. וכן אותה אשת עסקים, שעושה את הכסף של עצמה, שחושבת בשביל עצמה, שמדברת בשביל עצמה, שמכינים לה ארוחת ערב, שהיא אמיתית וחדה ונוקבת, שהיא משנה את פני החברה ומרימה את קולה בגאווה ואומרת " אני אישה ", היא לא טיפשה, היא סמל הגאווה, מה עדיף להיות שיפחה ושיפחת מין של איזה פרזיט, שתנשק את כפות רגליו של בעלה, ותנגב לו את הזעה ותעביר לו דף בספר, שחלילה הוא לא יפצע או לא יבזבז לימוד תורה. ותגיד כל בוקר כמו איזה טיפשה מסכנה ועלובה " שעשני כרצונו " ( אלוהים מצטערת שנולדתי ). זה מה שאתם לא תבינו, שכמה שתנסו ליפות את היחס שלכם לנשים, בכל משפט שני שלכם אפשר לראות כמה אין חוסר שיוויון, וכמה אתם לא מייסמים אותו בחיים. אז תקרא את מה שכתבתי שוב ואולי תתפקח - אמן ** מצטערת שלא הקפדתי הפעם על טעמי הניקוד, לא היה לי כוח, עמכם הסליחה.
 

Yali 17

New member
נ.ב ממש חשוב...

אם אתה מדבר על זונה ( זונה במיטה.... ) אז כן אני מעדיפה להיות זונה ( אשת עסקים ) ללא אדון שיעביד אותי, וידגיש ויגיד לי כל בוקר כמה שאני נחותה וכמה שאני טיפה, ולא להיות זונה קטנה, שתחייה רק כדי שלסרסור שלה יהיה יותר קל בחיים, בעוד שהיא זונחת את היכולת שלה, את הכישורים האמיתיים שלה לטובת השפלת מעמדה. "כי הנשים דעתן קלה "
 
שלא עשני אישה.

בעזי"ת * תודה רבה לבורא עולם שחסך ממני את יסורי הלידה, את קללת "בעצב תלדי בנים". רק על זאת צריך כל איש להודות, על שלעולם לא ידע את אשר עוברת אישה על המשבר. ומה תעשה האישה שזוהי נחלתה? מה עשיתי אתמול כשהרמתי ספסל והקרש שלו נסגר לי על היד? "תודה אבא" בעוית של כאב. "שעשני כרצונו". אל תורידי את הראש בפני. תורידי את הראש בפני הנצח. * אישה יכולה ללמוד תורה כמו גבר, אבל אין זאת מטרתה בחיים. אישה היא כמו שורש העץ וצמרתו גם יחד. הגבר אם יתקן עצמו יהיה הגזע. התורה היא בנית הגזע, תיקון הדעת. אין כאן משחקי כבוד, לא אצל התורה שמשבחת את האיש משה, זה שהוריד את התורה, שהוא היה הענו מכל אדם, לא התורה שמודיעה לנו על גדולת דוד המלך שידע לשמוע את בזיונו ולדום ולשתוק לנוכח שמעי בן גרא שקיללו קללה נמרצת לנוכח כל העם והגיבורים שלימין דוד - לא רק שלא ציווה שיהרגוהו, אלא שמנע מאבישי בן צרויה מלהרוג אותו! משחקי כבוד תשאירי בבקשה למקום אחר. התורה מבקשת ממני אישית להשפיל עצמי. עייני בתורה ו' בליקוטי מוהר"ן לרבי נחמן מברסלב, שמסביר שעיקר תשובתו של האדם היא כשישמע בזיונו וידום וישתוק -ישפיל את הראש ויקריב לה' את סערת הדמים. לא רק מהאישה מבקשים ענוה. מהאיש מבקשים פי אלף יותר. ממני כאן ועכשיו. "הנעלבין ואינן עולבין שומעין חרפתן ואינן משיבין עושין מאהבה ושמחין ביסורין עליהן הכתוב אומר (שופטים ה) ואוהביו כצאת השמש בגבורתו" (תלמוד בבלי מסכת יומא דף כ"ג עמוד א') ונכון יש ועושים יהדות רמיה, אבל את היהדות הם לא ישנו. כל אלה שמחליטים לעשות רק מה שנח להם, לעולם לא ישנו את היהדות. *לזרוק אותך מכל המדרגות? ודאי! אף אחד לא חייב לדון עם בן אדם שנותן לאלימות דרור; במילותיו. * עניתי לך לשאלותייך, ולא סעיף סעיף כתינוק ללמדו ספר. למה תלמיד חכם נקרא כך? אלא מי שיודע גם כשהחכים להשאר תלמיד, הוא הוא תלמיד חכם. הבחירה בידייך. * -בנתיים לא הצטרכת לדאוג לעצמך, כדי שתגידי מה היא אשת עסקים אם לאו. דברי עם בנות השלשים ארבעים, ותשמעי מהן עד כמה הן מרוצות או לא מהמירוץ המטורף של העולם המודרני, מהצורך להיות אמא ואשת עסקים וגם להספיק לישון מתי שהוא. חכי לעולם הגדול להניח עליו את טלפיו, בטרם תחרצי משפט. -כדי להרים את קולה בכבוד "אני אישה", לא צריך שיכינו לה ארוחת ערב. בשביל גאווה, בטח ובטח, וכל שכיות תבל לא ישביעו נפש גאה. כבוד יביא לך אושר, לא אגו מנופח. - שפחת מין היא זאת שצריכה ערב ערב לספק את צרכי בעלה, כשהמוצא היחידי לה הוא "כואב לי הראש" וכיוצ"ב. אבל, עזבי. את מדברת הכל משמועות. אף פעם לא דיברת עם אישה חרדיה. אין לי מושג על העולם הפנימי של נשים חרדיות. את נורא מתנשאת, כאילו כבר מה את ומי. לכי לחוזרות בתשובה. נשים שראו את העולם שלך ומכירות את העולם החרדי. שאלי אותן על אושר, על מעמד האישה על חכמת חיים ונשים. בנתיים את מלאה דעות קדומות ואין על מה לדבר בכלל. וזה למה תלמיד חכם, זה למה ענוה, זה למה תהיי אשת אמת ולכי ללמוד. אני מוסיף בהודעות הבאות העתקים (ולינקים) מראיונות וסיפורי חיים של נשים שבאו והכירו את העולם החרדי. את לא הבן אדם הכי חכם בעולם, ולא ראית אפילו מליארדית ממה שיש לראות כאן בעולם. הדבר היחידי שיש לך זה לב ענק.
 
ראיונות.

בעזהי"ת " לא ניתן לשפוט מערכת חיים אחת דרך עולם המושגים של מערכת אחרת. מערכת המושגים החילונית היא כזאת שכמה שאתה נשמע יותר, רואים אותך יותר, כותבים עליך יותר זה הופך אותך לאדם מרכזי יותר. ככה זה ברמה הכללית של מדינה, ישוב, וככה עד הרמה המשפחתית. השיויון הוא בזה ששני בני הזוג מדברים, ששומעים את שניהם. אם הם באים לשיחה עם גורם שלישי הבעל והאישה, אז אם ישמעו רק את הבעל, סימן שאין כוח לאישה. הכוח מתבטא בזה שישמעו אותה, יראו אותה כלפי חוץ כלומר, מה שהחנות מציגה בחלון הראווה זה כל מה שיש בחנות. אצלנו בחניות יש הרבה דברים במחסן והמחסן קובע את איכות החנות במידה רבה הרבה יותר מאשר מה שבחלון כי את יכולה לראות משהו בחלון אבל הוא בכלל לא מוצא למכירה, בכלל אזל המלאי. מה שבמחסן זה בעצם מה שקובע מה שהחנות מכילה. ובאמת בציבור שלנו אישה היא פחות נשמעת, פחות נראית אבל כאן דרך מערכת המושגים החילונית מושג כאילו היא בעלת עמדה פחותה, בעלת עוצמה פחותה בעוד שהדבר הזה משולל כל יסוד. כל בית יהודי אמיתי בנוי על היתרונות של שני בני הזוג - הגבר והאישה. אישה היא לא כלי, שטיח שאפשר לדרוך עליו, גבר מחויב בכבודה של אשתו, מחויב לאהוב אותה ולכבד אותה וכולי. כתוב שצדיק כתמר יפרח. צדיק משול לתמר, כתוב בפרוש שהגובה של הגזע בעץ התמר הוא כעומק השורש, וככל שהגזע גבוה יותר סימן שהשורש עמוק יותר. זה משל מאד טוב לנישואים ומעמד האישה. כי באמת אין שום קיום לעץ ללא השורש שלו ולמרות זאת השורש הוא בלתי נראה. אנחנו רואים אותו רק דרך התוצאה. יש פה תהליך חבוי, סמוי, שרק דרך הפירות, הלבלוב ודרך הפריחה רואים את ההשפעה שלו וכזאת היא האישה היהודיה. אבל אם תחתכי את הגזע עם הפריחה והלבלוב והפרי ותעמידי אותו על האדמה ללא שורש לא יהיה לו קיום. השיפוט של המערכת דרך מושגים לא שלנו, כמו הסתכלות על כל הציבור החרדי דרך הפוליטיקאים שכביכול מיצגים אותו מוטעה. מי שרוצה לראות הנהגה חרדית יכול לבוא לביתו של הרב קניבסקי בבני ברק. לראות באיזה תנאים הוא חי ובאיזה בית הוא חי. מי שרוצה לראות את מעמד האישה יכול לבוא ולראות את הרבנית. אני יכולה רק להגיד שכל אותן נשים שצועקות בראש חוצות על המעמד הנחות שלי, אני לא מאמינה להן שהן מאושרות. זה לא קונה אותי. אני בהחלט מסתפקת בפחות וחיה בפחות ממה שהיה לי. אבל לא רק שאנחנו לא מתביישים בזה, אנחנו מתגאים בזה כי ושמחים על זה כי זה מחנך אותנו להיות אנשים טובים יותר. מעבר לזה, אני אומרת שזה גם בגלל שאנחנו מוכנים להקריב הנאה גשמית בעולם הזה לצורך ערך רוחני שנראה לנו יותר חשוב משפע גשמי. לי, למשל, חשוב מאד שבעלי ילמד תורה ובשביל זה אני מוכנה שהוא יעבוד פחות שעות והוא לא עושה את זה בלי שברור שאני רוצה את זה ורוצה בזה מאד מאד, אבל ברור שעם זה הולכת העובדה שאני מסתפקת בפחות. שוב, אני חושבת שזה ערך מקסים שילד רואה שההורה מוכן לוותר על שפע גשמי מסוים בשביל לזכות בשפע רוחני אפילו בלי הדיבורים על העולם הבא. בעולם הזה אני רואה מה זה עושה לבעלי שהוא לומד תורה. אני רואה שהוא הופך להיות אדם טוב יותר. כל הבית משתנה כשאבא בא הביתה מתוך לימוד תורה. שוב, ישנן מערכות מושגים שונות על מה זה לימוד תורה. חושבים שיושבים בקפיטריה ושותים קפוצ'ינו עם סטודנטים ומדברים סטודנטים עם סטודנטיות. לימוד תורה זו עבודה מפרכת ביותר שדורשת המון אנרגיה, ישיבה ממושכת ודרישה עצמית שלא להפסיק באמצע הלימוד מתוך ידיעה שזו עבודה קדושה. בעלי ששירת ביחידות הכי מובחרות בצבא אף פעם לא היה מותש ככה. בהתחלה הוא היה מגיע הביתה ב-8 בערב ולא היה עם מי לדבר מרוב חולשה. שום לבנון ושום אימונים ושום כלום לא התישו אותו כמו זה. כתוב שה"תורה מתשת כוחו של אדם" וזה נכון. זו יגיעה עצומה ואני ראיתי שהוא כל כך משקיע בזה וגם אני רציתי להשקיע בזה. היתה לנו מטרה משותפת, לא שכל אחד מריץ את הקרירה שלו בכיוון שלו. אנחנו בונים משהו אחד משותף ואנחנו מוכנים להקריב בשביל זה גם הנאות גשמיות, זה נכון. אנחנו מודים בזה. יש קושי בגידול הרבה ילדים. זה דורש הרבה מאמץ אבל אני חושבת שיותר קל לגדל ילדים חרדים מילדים חילונים. למשל אני לא הנהג של הילדים שלי ואני לא מסיעה אותם מחוג לחוג ואני לא חושבת שאם הם לא רשומים לחוגים הם יצאו מפגרים. בכלל אני גם לא המשרתת שלהם ולא העבד שלהם וההיררכיה מאד ברורה. אבא ואמא אחראים והילדים צריכים להישמע להם. קודם כל אנחנו בהחלט מסבירים דברים אבל ילד לא יעשה מה שאני אומרת לו רק אם הוא יבין את ההסבר שלי. קודם כל יעשה בגלל שאמרתי ואת מה שאמרתי. אני יכולה לדרוש רק בתוקף זה שאני עצמי מאמצת סמכות עליונה ממני. לשם כך יש את מצוות כיבוד הורים. אנשים חושבים שהם יכולים לקחת מהיהדות רק את מה שמתחשק להם ומפספסים את החלק העיקרי. אתה יכול לדרוש שילדיך יכבדו אותך אך ורק אם אתה מכבד סמכות עליונה ממך. אבל ילדים הם ילדים והילדים שלנו גם שובבים והם עושים גם שטויות וגם אותם צריך לחנך ולהעמיד במקום ולתת המון המון אהבה והמון פיקוח והמון טיפול. חשוב לציין שהילדים הם גם אמצעי לעבודה על המידות שלנו. אנחנו לא קיבלנו ילדים סתם. זו באמת דרך שלנו לבנות את עצמנו. לעבוד על המידות והסבלנות, לדעת להכיר כל ילד, מה הם הצרכים המיוחדים שלו, מה יש בי שאני צריכה לתת לו, איזה חלק בו אני צריכה לפתח על מנת שהוא יקבל ממני את מה שהוא צריך. יש פה עבודה מכאן ועד הודעה חדשה. עבודה מרתקת מעניינת מאד, שדורשת שיחות משותפות של הורים עם כל אחד מהילדים עם הצרכים המיוחדים להם. אנחנו לא רואים בזה עול שאנחנו רוצים שייגמר, שיתחתנו. בסך הכל אנחנו מבינים שהם פיקדונות שקיבלנו אותם. שאנחנו מצווים להחזיר אותם בצורה מסוימת לעתיד לבוא ולכן יש לנו חובות כלפיהם כמו שיש חובה לאדם שהשאירו אצלו פיקדון. זו חובה מוסרים אדירה ומתוך כך אנחנו מחנכים אותם. אולי יותר קל לגדל ילדים חרדים בגלל שהגבולות אצלם יותר ברורים. מצד שני אין לנו את הביביסיטר הנצחי שיש בכל סלון ישראלי. הכוונה לביביסיטר בצורת טלוויזיה ווידאו שמעסיק אותם במשך שעות. בוהים עם פה פעור מלא במבה. ואחר כך הם מחקים את הדמויות האלו וההורה בטוח שהוא מחנך את הילדים שלו. ילד מזדהה עם הפח אשפה הרוחני שהוא קולט במשך היום. ראיתי ילד בן שנתיים שהולך עם חרב בטיטול בהשפעת הסרטים המצויירים שהוא רואה וכולם צוחקים כי זה מצחיק אצל ילד בן שנתיים אבל מה קורה כשהיא חרב אמיתית או סכין קפיצית והוא ילד בן 13 בלי טיטול? מה אז עושים? לסיכום הייתי אומרת לכל אלו שרואים באישה החרדית שפחה חסרת דעת שחיה בחברה פרימיטיבית לבוא ולהפגש עם כמה משפחות או להתארח ולהתרשם מיד ראשונה. המפגש האנושי-אישי הוא תמיד מפתיע למרות שבמבט ראשון גם יכול להרתיע. זה כמובן אם האמת חשובה לכם." http://www.geocities.com/orthodox_women_2000/int1.html
 

yoala

New member
למה את חושבת שאין נשים עצמאיות דתיו

זאת את שחיה בימי הביניים וכותבת על מה שאת לא יודעת ולא מכירה. גם אני וגם חברותי נשים חרדיות, מכסות ראש, אך עצמאיות עובדות קוראות נפגשות גם בבתי קפה בפגישות לנשים בלבד, מנהלות את הבית מגדלות את הילדים וחיות באושר . אולי כדאי להכיר אותנו לפני שמדברים!!!
 

anubis1

New member
אתה מגעיל!!!

אחרי הקטע הזה שכתבת נגעלתי להמשיך לקרוא את המילים שלך "האישה המודרנית, זאת שדורשים ממנה להיות אשת עסקים בחוץ, אשפית במטבח, ליידי בסלון וזונה במיטה, היא היא המקופחת, היא היא למרמס ולשוק בשר נחות ומושפל. לא מצאתן את האושר בלהיות שפנפנת פליבוי." זונה??? האישה החילונית/עובדת/מסורתית/דתיה לאומית היא זונה???? זבל אנושי כמוך לא ראוי לכבוש כיפה ולדבר בשם הדת אישה שהולכת לעבוד ולהעניק ספייס לבית שלה מבחינה כלכלית נהפכת באופן אינטגרלי לזונה במיטה? כמובן עדיף לשבת בבית ולהשריץ ילדים לבעל שלא עובד (כי זה רצון האל) ולקבל אוכל ובגדים מאנשים זרים.... (בטוח שזה רצון האלוקים שלנו) תעשה טובה פתח לעצמך פורום "מטהרן באהבה" ותעזוב אותנו בשקט
 
באהבה.

בעזהי"ת אין שום צורך בטהרן... המשפט הזה של ג'רי הול, גרושתו של סולן הרולינג סטון מייק ג'אגר, נאמר על ידה כמתכון להיות אישה מוצלחת. (לא כטרוניה! לא מתוך מרירות!). אני הוספתי לו רק את "אשת עסקים בחוץ", היות שג'רי הול הסתפקה רק בשלשת הדרישות האחרות... אתה נגעל לקרוא? זה העולם התרבותי של היום, העולם אליו נולדת, עולם שדורש מאישה להיות סופר וומן כבר בנקודת ההתחלה, שמעמיד אותה בתחרות אכזרית ולא אנושית.
 

anubis1

New member
מייק ג'אגר??? באמת איזה יופי

הוא בדיוק המודל לחיקוי שלי ושל כל העולם...(אגב המוזיקה שלהם לא משהו) במקרה אני שומע פינק פלויד ואני לא פציפיסט אני גם שומע נירוונה לפעמים אבל לא תקעתי לעצמי כדור בראש בגלל שקורט קוביין עשה זאת אני מאזין המון ללד זפלין אבל אני לא אלכוהליסט או משתמש בסמים אני נגעל לקרוא? כן מאוד זה לא העולם שבו אנו חיים זה העולם שאתה חושב שבו אנו חיים בגלל שזה מה שה"רבנים" שהחזירו אותך בתשובה הכניסו לך בראש ואתה נותן לדברים פידבק בזה שאתה אומר לעצמך "וואלה צודקים.. הייתי שם טעמתי את זה אני יודע מה זה" או ודרך אגב זונות הן אלו שלא עושות הרבה חוץ מל...... אז ביחס הצדיקות שלך שלא עובדות יותר קרובות למושג זונות גם הרבנים שלך גרסו כמה וכמה פעמים שהיעוד של האישה הוא בין השאר לספק את צרכיו המיניים של הגבר... ואחרי זה אתה עוד בא לומר לי.... זונות רפואה שלמה למרות שאני חושב שהסיכוי שלך קלוש
 
לא פחות מודל מכל שאר הלהקות שהזכרת.

בעזהי"ת הרולינג סטון אמנם מכרו פחות מהפינק פלויד, אבל מכרו בערך כמו נירוונה ולד זפלין (הערכה גסה מאוד, כמובן), ובכלל בא לא נחליט מי היתה הלהקה המשפיעה ביותר, ונשאיר את זה לפורום "הראל סקעת לשלטון". בעברי הייתי יוצא בשאלה, וכמו כן אף בן אדם לא החזיר אותי בתשובה, ואת אשר אני כותב אני כותב ממה שעיני ראו ודעתי למדה. תתמודד. (לא באתי לא לפסול אותך, חס ושלום, ולא לפסול את העולם שא-ת-ה רוצה לבנות לעצמך, אבל בא לא נתעלם מהרבה רעות חולות שיש שם בעולם הגדול). ג'רי הול לא התכוונה שהאישה תקח כסף מבעלה במיטה, אלא התכוונה יותר לסריאוטיפ של ג'וליה רוברטס מאישה יפה, לסריאוטיפ הגברי והמפגר של זונות. (במציאות אין דבר יותר עצוב מזונה, ואפילו זונת צמרת, זאת המתקרת נערת ליווי. עצוב, אין לי מילה אחרת. הלב הוא הדבר הכי חשוב שיש). והסטריאוטיפ הזה נמצא שם ורק תופס תאוצה. הטענה שלי היא שהוא גובה מהנשים מחיר כבד מאוד, שלנוכחו פשוט מפגרת האמירה שאישה חרדית היא המושפלת: שמחת החיים היא המדד להצלחה בחיים, לא כל שאר דמיונות וחזיונות תעתועים. קח את המדד הזה ותשווה לפיו אנשים למשך תקופה ארוכה (פשוט 'סתכל להם בעיניים ותראה אם הן מאירות, מי שמאירות כרגיל סימן ששמחה בלבבו), ואז נדבר. אני כבר בעצמי חקרתי את העולם האנושי יותר ממה שתוכל לחשוב, ולא לצורך חזרה בתשובה. אה, ודבר אחרון... הרבנים לא אומרים שתפקיד האישה לספק את בעלה, וגם לא אומרים שהתפקידים הדדיים. את זה אומרות רות וסטהיימר ודנה מודן... --------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ הרבנים, ולמעשה התנ"ך בספר שמות פרק כ"א פסוק י', אומרים שתפקיד הגבר לספק את צרכיה המיניים של אשתו, ולא שום דבר אחר.
 

anubis1

New member
הסטריאוטיפ הזה לא קיים

ואם כבר אתה מזכיר את נושא שמחת החיים אז אני עדיין לא ראיתי אישה חרדית אחת שנראת לי מרוצה מהחיים שלה אז אל תבוא ותקבע עובדות שמחת חיים היא המדד להצלחה בחיים אמרת... אצלי חלק משמחת החיים זה להרגיש שאני מזיז דברים בעבודה שלי לראות שאני מצליח ליצור ולחשוב באופן עצמאי וכמוני יש לנשים את כל הזכות להנות מכך ובקשר לעניין הסיפוק המיני... אני שמעתי מספיק הרצאות בנושא שמלחיצים בחורי ישיבות להתחתן בין השאר בשביל "להצילם מהחטא" וזה גם אחד הדברים שנאמרו בגמרא אז לצערך הדברים שלך חזרו אליך כמו בומרנג
 

SONY AIWA

New member
לכן

העולם החילוני נראה איך שנראה בגלל שלא מתחתנים מוקדם (לא אמרתי בגיל 15 אבל לפחות בגיל 20 להתחתן זה נורמלי זאת דעתי האישית אבל אם יש מישהו שמרגיש בשל לנישואים בגיל 18 אז לא יחתנו אותו?)
 
מהיכי תיתי לך?

בעזהי"ת כלומר, מהיכן אתה יודע שכך? דווקא אמירתך שהוא לא קיים, מעידה על סיכוי גדול שאין יסוד לדבריך. כי מילא תגיד לא נפוץ. עוד לא ראית אישה חרדיה אחת וכו', וביום שתצליח לפנות בשיחה אל חרדיה נשואה, לא אחת שהחליטה לחזור בשאלה, תספר לי. עד אז אין לך על מה לומר כן או לא. שמחת החיים היא המדד להצלחה. אם עיסוקיך מביאים לך אותה, סימן שהצלחת. כל אחד ודרכו למצוא את שמחת חייו, אבל ההשגה שלה היא המדד להצלחה, לא המעשה. מעשה שלא מביא שמחה, סופו שהוא כשלון. ולא ראיתי שאישה מודרנית ומשוחררת מייד נעשית שמחה ומאושרת, ולא ראיתי שיש לאישה חרדייה מה להתבייש לעומתה. זה ששמעת מספיק הרצאות, לא אומר שהתחלת לשמוע. התורה מצווה על האיש לספק את צרכיה המיניים של אשתו, לא להיפך. לא סתרת את זאת כל עיקר בכך שאמרת שאישה מצילה את בעלה מן החטא, מללכת ולקיים יחסי מין בהמיים כדרך העולם.
 

anubis1

New member
לא נפוץ לא קיים וכו' משחקי מילים

לא בשביל זה אנו פה עוד לא פגשתי גבר אחד חילוני שאומר לי שהוא רוצה שאישתו תתנהג כזונה במיטה אני יודע שאני לא רוצה ואני זה מרכז ההיגיון של עצמי ולא אף אחד אחר ואותו הדבר כל אחד יכול לומר על עצמו ביום שאני אדבר עם חרדית??? המשפחה שלי הם חוזרים בתשובה ואני עצמי בעל מסורת ככה שהמון חרדים מתארחים אצלנו בבית וכשאני יושב מולם אני מרחם על האישה שלהם ובמיוחד על הילדים שלהם שנכנסו אליי לחדר וראו את ההמצאה הזו שנקראת מחשב כמו חבורה של צבועים רעבים שמסתכלים על האריה שאוכל את הארוחה שלו הם פשוט היו המומים שראו שיש עכבר שמזיז סמן על המוניטור ודרך אגב יושבת פה במשרד איתי מנהלת החשבונות שלנו ופשוט ולא יודעת אם לצחוק או לבכות מהשטויות שאתה כותב
 
משחקים...

בעזי"ת לא פגשת אף אחד שרוצה שבת זוגו תהיה מה שתהיה? לא פגשת, לא ראית, לא ראיה הוא. והיות שאני פגשתי ופגשתי ופגשתי, ואתה לא; והיות שאני לא שקרן; אז או שלא ירדת לסוף דעתי ולמשמעות שנמסכת במילה הזו, בהקשר הזה, או שפשוט אתה רחוק מאוד מחברת מועדוני הסווינגר'ס ודומיהם (וחי אולי באנגליה של התקופה הפוריטנית). טוב, אם ממשפחתך חוזרים בתשובה, אכן שוחחת עם חרדיות, כי אם תנסה לפנות ולשוחח עם חרדיה לא מוכרת, היא פשוט לא תדבר איתך ולא תענה לך. ואז, אז אתה מרחם על האישה שלהם שאתה רואה. במה רחמיך משנים את הטענה שלי? ניקח כנושא להשוואה את המלבושים. האם אישה שצריכה לעמוד בוקר בוקר בתחרות המלבושים, מאושרת? הרי המאושרת היא היפה, ורוב הנשים לא עד כדי כך יפות. האם רוב הנשים הללו לא ירגישו יותר חופשיות לו לא היו הן צריכות לחשוב תמיד שהן עומדות למבחן? אני טוען שהן ירגישו יותר חופשיות, והרבה יותר משוחררות וטבעיות. ואל יקח כבודו את תאבונם של הילדים לדבר שהם אינם רגילים לו כמדד. כשמביאים מנוף גדול ליד תלמוד תורה לילדים, כולם כולם מתאספים ומרותקים למחזה. זה טבע אנושי להסתכל במחזות לא רגילים, וגם לך יש אותו בדברים שאינם רגילים לך. הרחמים של פטרנליסטיים ומעט נבערים. אה, והנה הבאת את ראיית המחץ לדבריך. כבוד מנהלת החשבונות...
 
למעלה