כפרימיטיבציה ודת נפגשים...

238

New member
די עם ההיתממות

בס"ד אם אין יחס מפלה לנשים,למה קמה תנועת הפמיניזם דתי? ואם באמת התנועה הזו לא מחוללת שינויים(כי הרי אין בהם צורך,אין אפליה בכלל),אז למה יש כ"כ הרבה צרי אופקים שמתנגדים לה? לא שאני רוצה להכליל ,אבל למה לדעתכם ברב השרשורים האלו כשבת שואלת על אפליה ביהדות,רוב מי שעונה לה הם גברים,ולדעת רובם אין אפליה? (אולי כי 'נשים דעתן קלה',והן לא יודעות מספיק?
)
 

SONY AIWA

New member
פשוט מאוד

הנשים שהקימו את התנועה הזאת לא מקבלות מספיק יחס מהבעל וזה כבר בעייה של הבעלים שלהן ובגלל זה לא צריך לערב את אלוקים בנושא הזה
 
ואת, תעצרי.

בעזהי"ת כבר כתבתי לך שה"גדול" וה"יותר" שלך הם דברים חמקניים וארעיים ביותר, אופנה מתחלפת חדשות לבקרים. הגדול והיותר יכולים להיות כל דבר, ופשוט בזוי בעינייך הגדול והיותר של אחרים. "ר' עקיבא איתקדשת ליה ברתיה <דבר> דכלבא שבוע. שמע <בר> כלבא שבוע, אדרה הנאה מכל נכסיה. אזלא ואיתנסיבה ליה בסיתוא הוה גנו בי תיבנא הוה קא מנקיט ליה תיבנא מן מזייה. אמר לה, אי הואי לי רמינא ליך ירושלים דדהבא. אתא אליהו, אידמי להון כאנשא, וקא קרי אבבא. אמר להו: הבו לי פורתא דתיבנא, דילדת אתתי ולית לי מידעם לאגונה! אמר לה ר' עקיבא לאנתתיה: חזי גברא, דאפילו תיבנא לא אית ליה! אמרה ליה: זיל הוי בי רב. אזל תרתי סרי שנין קמי דר' אליעזר ור' יהושע. למישלם תרתי סרי שנין, קא אתא לביתיה, שמע מן אחורי ביתיה דקאמר לה חד רשע לדביתהו: שפיר עביד ליך אבוך! חדא דלא דמי ליך, ועוד [שבקך] ארמלות חיות כולהון שנין! אמרה ליה: אי צאית לדילי ליהוי תרתי סרי שנין אחרנייתא! אמר: הואיל ויהבת לי רשותא, איהדר לאחורי. הדר אזל הוה תרתי סרי שני אחרנייתא. אתא בעשרין וארבעה אלפין זוגי תלמידי, נפוק כולי עלמא לאפיה, ואף היא קמת למיפק לאפיה. אמר לה ההוא רשיעא: ואת להיכא? אמרה ליה: (משלי יב) יודע צדיק נפש בהמתו. אתת לאיתחזויי ליה, קא מדחן לה רבנן. אמר להון: הניחו לה שלי ושלכם שלה הוא!!!" (תלמוד בבלי מסכת נדרים דף נ' עמוד א'). את הכבוד הזה שנתן רבי עקיבא לאשתו רחל, שכל אשר שלו ושלהם שלה הוא, לא תוכלי לקבל בשום מקום בעולם אפילו אם תהיי ראש ממשלה. את הכבוד הזה רוצות הנשים החרדיות. לא את חזיונות התעתועים שלמדת בשטיפת המח של העולם החילוני, שאין בהם לא כבוד ולא כלום. חבל שאת לא מנסה להסתכל מנקודת המבט של אחרים.
 

עמית ו

New member
הערה.

שמתי לב שאתה מגן על "התורה" וטוען שאין שם אפליית נשים. זה לא לגמרי נכון(פדיון ה"ערכך", "אם נקבה תלד"), אבל זה מספיק קרוב כדי להסכים איתך. מה שלא שמת לב אליו הוא שמה שהותקף היחה הממסד הדתי שמפלה נשים באופן מזעזע למדי (באמות המידה של היום) כבר כמה אלפי שנים, לפחות מאז תקופת הגמרא שם ייחסו למרבית הנשים אינטלגיציה של צפרדע. ועל הממסד הדתי, אני אשמח לשמוע אותך מגן. אם תעצור לרגע לחשוב ותהיה ישר עם עצמך ואיתנו, אני מעריך שסיכוייך להצליח לתרץ את אלפי הפעמים בהן היחס לאישה שונה לרעה מהיחס לגבר דומי, פחות או יותר, לסיכוי של פרס להיות ראש ממשלה בעשור הקרוב. אם אתה רוצה כמה נקודות למחשבה - 1-"נשים דעתן קלה" - האם זו סיבה לאסור עליהן לימוד תורה? אם כן, מדוע? 2- מדוע בחלק ניכר מעניין המצוות בגמרא פטורים הארבעה הבאים - חרש, שוטה קטן ואישה? חרש שוטה וקטן - מובן, מדוע נצטרפה אישה אל השילוש הפגום הזה? 3- "קול\שיער\השד זוכר מה עוד באישה ערווה" - מדוע היחס לאישה הוא אך ורק כאל אובייקט מיני? והרשימה לא תמה בכך. יש עוד אם ממש מתחשק לך. אבל מעניין אותי לראות אותך עונה על השאלות האלה, ולא בתשובות שיש לך ב"שליף".
 
הממ ואם כבר

אם מישו מתכוון לענות לו על השאלות אז אשמח לקבל גם תשובות לשאלות שלי שהצגתי פה בעבר, אם מישו עוד זוכר/מסוגל למצוא...
 
כבוד, גאוה ושגעון גדלות.

בעזהי"ת כתבת 238 על שאם אין קיפוח, למה קמה התנועה הפמיניסטית הדתית. בכל תהליך יש בו טוב ורע. הטוב בתהליך הזה, הוא התעוררות וצמא רוחני, שאותו הנשים מרגישות ביתר חוזקה מאשר הגברים, שהרי לאישה יש דרגה יותר גבוהה ברוח הקודש מאשר לאיש, ולכן הצמא לחידוש חיי הנבואה -צמא שחייב להתעורר בתוכנו עם שיבת ציון ועוד מעט משיח בא, מביא לחיפוש אחר... (אחר תורה של ארץ ישראל). הרע בתהליך הזה הוא צורך בסיסי בכבוד שנהפך לגאוה ושגעון גדלות. אישה שרוצה להיות מסמר הערב, וכל אדם שמחפש להיות מסמר הערב, כל אחד שרודף אחר הכבוד, לא נמצא בתחום הטוב. אני חושש שפותחת האשכול הזה לא מצליחה לנתק עצמה מתפיסת השגעון גדלות, מהרצון לגשמים וממטרים אין סופיים של חיזוקי אגו, ומתוך כך כל תפיסת חיים של חוסר אגו נראית לה כהשפלה, כל עצלנות במרדף אחר הכבוד נראית לה כחוסר תכלית מובהק. את המשפט שכתוב לי בכרטיס האישי ש"כמה שהאדם יותר כלום ככה הוא יותר הכל", היא לעולם לא תבין מהמקום ממנו היא מביטה, לעולם לא תבין עד כמה המשפט הזה מעשי ומקיף את כל תחומי החיים. נראה קולע לסכם את הפער בין כבוד גאוה ושגעון גדלות, במאמר מאת גילה דורפמן, מאת שופר. "תסמונת הבגד הקצר: איך זה שדווקא בעידן המתקדם הזה כשנשים משכילות מאי פעם, חופשיות מתמיד ושוות כמו שמעולם לא היו, אנחנו מוכרות את עצמנו כל כך בזול? נמוך זה כשמיניות של אישה (רצוי בת 16), מוכרת קרקרים ומכונות כביסה. נמוך זה כשאישה נכנסת מרצון לחדר ניתוח כדי למתוח ולהגדיל … נמוך זה כשאימא נותנת לבת שלה ללבוש בגדים שמתחילים ונגמרים באותה נקודה. נמוך זה כשגם האמא עצמה מתלבשת כך. איך זה שדווקא בימינו, כשנשים משכילות מאי פעם, חופשיות מתמיד ושוות כמו שמעולם לא היו, דווקא בעידן מתקדם שכזה, אנחנו מוכרות את עצמנו כל כך בזול? אולי כי בתהליך השחרור הזה - הכאילו כזה (אין כמו סלנג כדי להעביר את דעת החברה על עצמה….) - איבדנו משהו יקר. איבדנו את הנשיות שלנו. ואני לא מדברת על הנשיות הנערית, החצי ערומה והכל כך זולה, שמסתובבת היום ברחובות ועל שלטי חוצות. אני מדברת על הנשיות האמיתית, השורשית, הטבעית. האישה המודרנית (וסליחה מראש על ההכללה), כל-כך מנותקת מהנשיות שלה, עד שאישה הבוחרת לממש את היעוד הטבעי שלה (ללדת, להניק, להעניק ) נתפסת כפריירית, כמכונת ילודה שמפסידה את החיים ולא זוכה ל''הגשים את עצמה''. חוסר היכולת לשאוב בטחון עצמי ממימוש טבעי זה גרם לרובנו לחפש חיזוקים לנשיות שלנו במקום אחר - בנשיות החיצונית. כל כך הרבה אנרגיה מושקעת בעטיפה. ככל שהניתוק מהנשיות האמיתית גובר, כך מתעצמת ההתעסקות בהבלטת החיצוניות הנשית, עד כדי אבסורד. הרי 'להתלבש סקסי', פירושו הבלטה חיצונית של איברים נשיים שיעדום לרבייה והנקה, ובעצם אנחנו בכלל לוקחות גלולות, ולהניק לא תמיד אפשר כי זה מסיליקון… גם אני הייתי בסרט הזה. כמעצבת אופנה, חשפתי את עצמי לכל כך הרבה מגאזינים, שהעיוות הזה הושרש בי עמוק. נהגתי להתלבש (כמו לא מעט נשים אחרות, אם נהיה כנות ) כדי ש-א. לכל הנשים ברדיוס יצאו העיניים… ו-ב. כדי שלכל הגברים ברדיוס יצאו העיניים… בקיצור כדי שלכולם סביבי יצאו העיניים ואני אזכה לכמה שיותר מבטים. זה לא משנה כמה אהיה משכילה, מוכשרת, מעניינת ונשואה, שריקות של באסטיונרים תמיד עשו לי את היום. אני זוכרת את הפעמים הראשונות בהן התחלתי ללכת בצניעות. פתאום אני הולכת ברחוב ואני כמו אויר. אף גבר לא מסתובב ואף אישה לא מזכה אותי במבט שני. ואולי זה מצחיק אבל זו הייתה התמודדות בשבילי. נשיות פנימית מול 'נשיות' חיצונית הצניעות מהווה מבחן חשוב בתהליך האישי שלי לחזור להיות אישה אמיתית. ולא בכזה כאילו. כשאת הביטחון בנשיות שלי אני לא מקבלת יותר מ''הרחוב'', אני צריכה לשאוב אותו מהמקום האמיתי, מהבית, מהאימהות מהזוגיות. דווקא כשהתחלתי להתלבש בצניעות קיבלה הנשיות שלי כוח ועוצמה שלא היו לה מעולם. אין ספק שהתהליך לא קל. קשה להיפטר ממשהו שכל כך מוטבע בנו, אנחנו הרי גדלנו על דמויות נשיות כמו שלגיה, סינדרלה וקלאודיה שיפר… גם היום כשאני מסתכלת בראי, אני עדין עושה את המבט הזה למצלמה, עם הידים על המותן וחיוך של עאלק דוגמנית-על, אבל זה כבר לא זה, זה כבר לא מענין יותר. זה פשוט ההרגל. וזה לא שהפכתי לאיזה סמרטוט רצפה מוזנח (אני עדיין מסדרת גבות ומורידה שערות..) אלא אני פשוט שומרת את מה ששלי – לעצמי! ואחרי שנה של צניעות (בתהליך הדרגתי כמובן) אני יכולה להעיד שזה מרגיש כל כך נכון וזה כל כך מ ש ח ר ר !!.דווקא בצניעות טמונה הנשיות במלוא כוחה יופייה והדרה. אז הנה רעיון בנות: בואו נקבל על עצמנו להחזיר את ה''כבוד העצמי'' למין הנשי ופשוט נסגור את הכפתור. זאת באמת תהיה מהפכה פמיניסטית."
 

Yali 17

New member
אישה חופשית

אלישר פסיכופטו, ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, ניכר מהתגובות שלך שאתה ממהר לתקוף, במקום לשים לב לנקודה בכל העיניין, לא דיברתי על ההבדל בין אישה חילונית לדתית, ממש לא ! זו לא הייתה הכוונה שלי. אני לא באה בתפיסה כי האישה האישה החיולנית היא הדגם, שכל בנות הארץ צריכות לדבוק בו. מחיתי על כך שהחברה הדתית-חרדית מייחסת לנשים את תפקיד עקרת הבית הקטנה, מחיתי על זה שאישה "נחותה מהגבר ", מחיתי על שאין פוסקת הלכה ורק פוסקים גברים, מחיתי על המשפט הידוע " הנשים דעתן קלה ", מחיתי על זה שאישה חרדית חסרת יכולת, שקולה לא נשמע, שמחתנים אותה עם מי שהוריה רוצים ! ש"האדם המלמד את ביתו תורה כאילו לימד אותה טפלות " למה ? כי בנות הן טיפשות ? הן לא מפותחות בכדי להבין ??????? התורה ניתנה לבני ישראל, נשים וגברים כאחד וראוי שהאור התמון בה יחולק שווה בין המינים. אבל לא רק שובניזים טמונים בחברה הדתית - חרדית. אם ילדה תגיד לאבא האדמור שלה שהיא בעצם אוהבת נשים, שהיא לסבית, היא תמצא את עצמה נזרקת מכל המדרגות. אני מדברת על זה שרבנים לא חושבים לרגע לפני שהם מגנים את ההומואים בשמות כמו בהמות, חיות, נשלטי יצר הרע, והכל בגלל צרות הרוח, פרימיטיביות וחוסר הבנה בעיניין. תסתכל על הערבים המוסלמים בארצות ערב, כמו באירן שמסוגלים לקחת נערה שממשה את האהבה שלה עם נערה אחרת, לוקחים אותה לפני הכל, וסוקלים אותה כאילו הייתה השטן. אבל לא היא השטן, כי מי שמאמין שככה צריך לנהוג, רק משום שהוא מפגין חוסר אנושיות, חוסר רחמים, חוסר באלוהיות. איזו חוצפה, באיזו זכות האישה הזאת אומרת שהחילוניות חושבות שלהניק תינוק, או לגדל אותו נחשב כ"פרייריות ", מי אתה שתגיד את זה ? תסתכל מתחת לאף שלך ! היום האמא החילונית היא אשת קריירה מצליחה, אמא למופת !!! הרי אם נדבר על האישה החרדית, " חסרת החשיבות " שאבא שלה מנהל משא ומתן עם "בעלה לעתיד " כאילו הייתה רכוש, זה, זה, זה שיא, שיא העבדות, שיא ההשפלה ! אתה יודע מה באמת נמוך ? שאמא חרדית לוקחת את הבת שלה לפני החופה ולוחשת לה " בת שלי, היום את מתחתנת, עשי הכל כדי שלבעלך יהיה קל, שבעלך יוכל ללמוד תורה כל היום. עשי הכל, קחי את כל העול, שחלילה בעלך היקר לא יפסיק ללמוד תורה, ויבזבז זמן קדוש שכזה בלעזור לך להיות מישהו או משהו, תיהיה שקטה, וממושמעת, אל תעשי בעיות, תגרמי לאמא להיות גאה. אם לפעמים הוא יתן לך מכה או שתיים אל תתרגשי, בת שלי, "תני לזה לעבור", כי הנשים, בת שלי, דעתן קלה אז הבעל צריך לרסן אותנו לפעמים. והכי חשוב תמיד תזכרי שהבעל אוהב את הארוחה שלו חמה ובזמן" ( צורם אה ? )
 

...Oo

New member
אני חושבת

שההודעה שלך יכולה להיות תשובה טובה לזה. חבל.
 

אלישיר

New member
נצרמתי.

בעזהי"ת Yali 17... יש לך חוש צדק חיובי מאוד, וגם לב ענק, אבל... אפילו אם היית מושלמת כפל כפליים, עדיין יכלת לעשות טעויות ולכתוב דברי הבל. למשל. כתבת שאני ממהר לתקוף. ראי כמה הודעות כתבתי באשכול הזה, עד שכתבתי את ההודעה שבה הבעתי את דעתי על שורש התסכול שלך כלפי מבנה המשפחה שתורת ישראל מתווה. אני לא ממהר לתקוף, משתדל לשמור על הכבוד של בן שיחי, וכשנאלץ לדבר קשות משתדל ושם מחסומים לחריפות לשוני. ועדיין, לדידך, אני ממהר לתקוף. ניחא. כתבה והגיבה לך ...Oo, ששמא את בדיוק הדוגמא המוצלחת לדעות קדומות בין דתיים וחילוניים. לצערי, יש דברים בגו. אינך מכירה את החברה הדתית ממקור ראשון, ומסתבר שגם לא ממקור שני. את מנסה להכיל את עולם המושגים שלך על חברה שאינך מכירה כל עיקר, ומרחוק חורצת דין ומשפט. בפמינזם המודרני נתחדש דבר, והוא הנסיון שנשים וגברים יהיו שווים בכל מעשיהם. כמו שגברים לוחמים ושופכים דם בצבא, ישפכו דם גם הנשים. לו היו שואלים את היהדות על דעתה בעניין, היו חוסכים ניסוי שהעלה חרס בידו, שהוכיח שנשים אינן לוחמות לא משום שחוסמים מהם את הדרך אל מקצועות הלחימה, אלא משום שהעניין של האישה בלוחמה, אפסי. מספר הנשים באמנויות הלחימה הקרביות, אגרוף תאילנדי, BJJ, זירות ה-MMA , שם ודאי כל הרוצה לטול יבוא ויטול, אפסי. וביהדות כתבו את זאת בפשטות: אמר ר' אילעא משום ר' אלעזר בר' שמעון אמר קרא (בראשית א) ומלאו את הארץ וכבשוה; איש דרכו לכבש, ואין אשה דרכה לכבש"(תלמוד, יבמות ס"ה ב'). הנסיון הזה לא עלה יפה. יש לגברים את התחומים בהם הם מצטיינים, ולנשים יש תחומים אחרים שבהן הן מעולות. וברור הוא לכל מי שעיני אמת לו, שהרי לא יתכן ששני זהים ירכיבו שלם. שני שונים שמתאימים זה לזה מרכיבים שלם. בתורת ישראל יש כבוד גדול מאוד לאישה. הכבוד אינו מתבטא בנתינת דרור לשגעון גדלות, כפי מה שאת מחפשת למצוא. אין דרכה של האישה לכבוש, אין דרכה של האישה להחליט בחופזה, ולכן את כל התחומים האלה ימלאו גברים. הזעקה הגדולה שאת מביאה לפתחנו היא שילוב של גברים שהשפילו נשותיהם, ושגעון גדלות שאינך מנסה לרסנו. לו הגברים היו נותנים לנשותיהם את הכבוד הראוי על היותן ממלאות את תפקידן, לו הגברים היו מצטיידים בענווה גדולה, כפי שהבאתי לך את סיפורו של רבי עקיבא שמצהיר קבל עם ועדה, לנוכח 24000 זוגות תלמידיו, שכל אשר שלו ושלהם, של רחל אשתו הוא, בזכותה, בגללה, רק היא אפשרה כזה דבר, רק היא דחפה אותו ללכת וללמוד תורה במסירות נפש, רק היא נתנה לו להבין שזה הדבר הכי חשוב לה בחייה, רק בגלל יש להם היום ענק רוח ושמו רבי עקיבא... לו הגברים היו מתנהגים כמו ענקי הרוח של היהדות... כמו משה רבינו ששבעה ימים הא-לקים בא איתו בדברים לשכנעו ללכת להנהיג את עם ישראל, ומשה בשלו שמה הוא ומי הוא שילך למשימה נשגבת שכזו... ואת, בתוך חברת הרדיפה אחר הכבוד, חושבת שענקי הרוח היהודיים גם הם כמוך. כאילו גם הם חושבים בוקר צהריים וערב על להוציא לכולם את העיניים. כאילו שאם יקללו אותם הם יענו או יכעסו. כאילו הם מבקשים לעצמם שררה. כאילו הם אריק שרון או רון חולדאי, או שאר חשובי העולם השקר שאת רואה סביבך. רק בת שבע עשרה הינך, במלוא עלומייך. לא נתנסת בחיים עצמאיים, לא עמדת בנטל פרנסה, לא ידעת אימהות מהי, וגרוע מכזאת לא הלכת ושאלת וחקרת בקרב נשים שעומדות בכל זאת, מה דעתן. ראשית כל תצליחי את להיות אמא טובה, אז תדברי על אימהות. תצליחי שבנך לא יהיה התוצר הנחות של מערכת החינוך הישראלית אלא אדם בעל קומה. [ אם האימהות של המתבגר הישראלי המצוי הן למופת (והתפוח הוא הוא העדות על העץ), אז אנא תשמרי את המופתים האלה לחברה האוטופית שלך, כי עוד לא שמעתי על אף ישיבה קטנה שהולכים אליה עם סכינים בכיס, שלא כמו ב"חברה למופת" שלך. ] אני מוצא את עצמי מאריך, ומבין שזה בזבוז. אם את מסוגלת לפתוח חרצובי לשון על חברה שאת לא מכירה חוץ מדעות קדומות של אנשים ששונאים אותה, אז ודאי שלא תקשיבי לדבריי שלי הקטן. שבת שלום לך, הרבה שמחה בחייך, והדלת נמצאת שם.
 

Yali 17

New member
אוי, רחל, רחל, קורא אני כי אבדת !

סיפורים נחמדים, תגיד התחלת לספר על רחל אשת רבי עקיבא, חבל שהפסקת דווקא בקטע המעניין.. חבל, אני מציעה שתסיים אותו, תספר את כל מה שקרה לה ! ורק אז אני אגיב ....
 

דג123

New member
וואו את ממש צודקת!

אני מסכימה עם כל מילה כל אחד והאמת שלו כל דבר מתרצים בדרכי האל נסתרות... יש גן שאחראי על האמונה בהשם ..כנראה אצל מי שדתי הגן חזק יותר וזה משפיע עליהם.
 
תגידי לנו

תגידי לנו האם את רפורמית או קונסרבטיבית מניחה תפילין וקוראת בתורה כי יש לך דעות כמו שלהם?
 
למעלה