כרטיס לשירקאווה גו

anigodin

New member
ההבדל הוא 100 ין...

נסיעה מטאקאיאמה לקאנזאווה דרך שיראקאווה-גו עולה 3390 ין.
נסיעה מקאנזאווה לשיראקאווה-גו הלוך חזור עולה 3290 ין.
הפרש של 100 ין. 100 ין = קצת פחות מ-3.5 שקלים..
אם את נוסעת לטאקאיאמה לקאנזאווה באוטובוס בכל מקרה תעברי שם.
אם תקחי רכבת, תדלגי על שיראקאווה-גו.
מהמעט שראיתי שם (הייתי שם בערך שעה ומשהו) מדובר במקום מאוד יפה עם בתים עתיקים בסגנון מסורתי.
לא הייתי מתנגד לעוד קצת זמן שם אם הייתי יכול אבל אם זה יבוא על חשבון חלק מקאנזאווה, הייתי מוותר. קאנזאווה היא אחד המקומות שהכי מצאו חן בעיני.
זו עיר לא גדולה, אבל יש בה לא מעט דברים מעניינים לראות ושוק הדגים שלה נפלא. לדעתי אפילו יותר נחמד מהגדול והמפורסם בטוקיו.
אולי הפתרון זה פשוט לנסוע באוטובוס דרך שיראקאווה-גו. ככה את לא נוסעת במיוחד אליה, זה עולה לך רק 100 ין יותר ועדיין תהיה לך הזדמנות לראות אותה.
 
IC card

אחלה אז אולי זה באמת מה שאעשה!
לגבי הIC CARD, אתה ממליץ לרכוש כזה? זה יקל עלי את הטיול בכל יפן?
 
כרטיס לאוטובוס

אגב, את הכרטיס לאוטובוס מטקיאמה אני קונה בתחנה? כי רשום שהמקומות הן שמורים ואני לא רואה איך ניתן לרכוש את הכרטיס און ליין... ובמידה ואני רוצה להיות שם יותר זמן אז אני קונה כרטיס מראש שהיציאה שלו משיראקאווה מאוחרת יותר? איך זה עובד? שלא יקרה מצב שאני בסוף לא אספיק לראות כלום
 

anigodin

New member
תשובות לשתי השאלות

1. כרטיס IC - יש כמה סוגים של כרטיסים כאלו ברחבי יפן. בטוקיו הנפוץ הוא suica ובאוסקה הנפוץ הוא pasmo. עקרונית, לפי מה שהבנתי, שניהם אמורים לעבוד בכל יפן ויש עוד כרטיסים כאלו.
לי יש/היה כרטיס suica והוא גם יכול לשמש לתשלום בחנויות 7/11 וכדומה (מצוין ליד הקופה בד"כ). בכרטיס אפשר להטעין כמה כסף שרוצים. הוא מגיע עם 1500 ין שאמורים להספיק לכמה ימים של נסיעות.
היתרון העיקרי של הכרטיס הזה היא העובדה שהוא משחרר אותך מהצורך להתעסק עם כסף קטן בירידה מאוטובוסים (שם חייבים לשלם בסכום מדויק ומשלמים ביציאה - מעבירים את הכרטיס בעליה לאוטובוס וביציאה ממנו) או בנסיעות ברכבות תחתיות (מעבירים את הכרטיס בכניסה לתחנה ואח"כ ביציאה והוא מחויב בסכום המדויק).
2. לגבי הכרטיס בין טאקאיאמה וקאנאזאווה - בתחנת הרכבת של טאקאיאמה יש משרד של חברת האוטובוסים NOHI שמפעילה את הקוים האלו. אפשר לקנות שם את הכרטיס ורצוי יום קודם. לדעתי בהחלט אפשר לבקש כרטיסים בהפרש זמנים גדול יותר בשיראקאווה-גו. אנחנו קנינו כרטיסים עם הפרש קטן כי רצינו לראות יותר מקאנזאווה (וזה היה שווה את זה).
וכן, המקומות באוטובוסים האלו שמורים, לכן צריך לקנות כרטיסים מראש.
 

anigodin

New member
מידע לגבי שיראקאווה-גו

מצורף לינק מתוך בלוג מאוד מפורט של בחורה (בכיסא גלגלים) שטיילה ביפן פעמיים.
היא יצאה ללא מעט טיולים מאורגנים במיוחד לבעלי מוגבלויות.
בכל מקרה, הלינק הספציפי הוא על שיראקאווה-גו: http://www.lametayel.co.il/יפן+חלק+17+2152015+טאקאיאמה
וגם:
http://www.lametayel.co.il/יפן+חלק+18+2152015+טאקאיאמה
 
למעלה