כשהעבודה גולשת לנייד הפרטי

כשהעבודה גולשת לנייד הפרטי

אני לא יודעת לכמה מכם יש טלפון נייד מטעם העבודה וכמה יצא לכם להיתקל בסיטואציות סביב הנושא הזה (וכבר סופרו כאן כמה מקרים לא ענייניים), אבל אני מניחה שתבינו אותי בסיטואציה הבאה:

בימים אלו אני עובדת בהיקף חלקי בארגון שהתנדבתי בו לפני כן. במסגרת זאת, קיבלתי טלפון נייד מטעמם שמשמש אותי לא מעט. באופן טבעי, היות שהתנדבתי בארגון במשך תקופה ארוכה יצרתי קשר אישי וחברי עם מתנדבים אחרים ועם אנשים שקשורים לארגון, כך שלחלקם יש את המספר של הנייד הפרטי שלי, כולל נוספים שלא הייתי מגדירה כחברים אבל היה להם את המספר שלי מטעמי ההתנדבות המשותפת. כשעברתי להיות עובדת בשכר היה לי ברור שבתחום הזה לא יהיה מעבר חלק ומי שרגיל להתקשר אלי לפרטי ימשיך בזה, ולכן גיליתי הבנה, למרות שכשהוצאתי שיחות ביצעתי אותן מהנייד של העבודה. ראוי לציין שבגלל שאני עובדת במשרה מלאה במקום אחר אני לא תמיד זמינה בנייד של הארגון (אבל תמיד חוזרת להודעות).

ואז... קיבלתי שיחה לפרטי ממישהי שהארגון עובד מולה, מישהי שבאמת אין שום סיבה שיהיה לה את המספר הפרטי שלי ושתתקשר אליו. כששאלתי אותה מאיפה היא קיבלה את המספר הזה, היא אמרה שקיבלה אותו מאחת המתנדבות, מישהי שעונה לקטגוריה השנייה שציינתי לעיל שבנוסף לכך הייתה בקשר גם מול קודמתי בתפקיד כך שבוודאות יש לה את הנייד הרלוונטי. פניתי אליה וביקשתי שלא תיתן את המספר הפרטי שלי לאנשים, וזכיתי לתגובה שהיא הייתה בטוחה שהמספר הפרטי שלי הוא המספר של הארגון (הקידומת שונה לחלוטין + זה מספר שנתתי לה לפני מספר שנים והיא השתמשה בו גם אז). המקרה הזה הזכיר לי שבעבודה קודמת מישהי נתנה ללקוחה בעייתית את הנייד הפרטי שלי (גם שם היה לי נייד חברה וגם אותו לא היה נהוג לתת לכולם), וטענה אחרי זה שהיא חשבה שנתנה לה את המספר שלי במשרד (כן, כי למשרד יש קידומת 050?!).

יצא לכם להיתקל בקטעים כאלו? בין אם יש לכם נייד חברה או לא - קרה שהעבירו את המספר הפרטי שלכם לאנשים שלא היו אמורים לקבל אותו? זה יצר בלאגנים?
 
נייד עבודה ופרטי

לי יש גם נייד פרטי וגם נייד של העבודה.
עקרונית, אני לא מוכנה להעביר את המספר הפרטי שלי לתכנית של העבודה, מסיבה אחת ויחידה. לא מוכנה שתהיה לגיטימציה ואפשרות חוקית למעסיק, להתחקות על מקום המצאי.
זה משהו שקרה באחת העבודות הקודמות שלי למישהו אחר. הבוס חשד שאותו עובד לא אומר את האמת, ועקב אחריו דרך הנייד. זה מה שנקרא אתיקה בתחום האפור, ואני לא מוכנה להגיע למקום הזה.

המספר הפרטי שלי חשוף אך ורק לחברה אחת מהעבודה, ולבוס שלי, שגם זה קרה רק בשבוע שעבר, כי הנייד של העבודה שבק חיים ולא ניתן היה להשיג אותי בדרך אחרת.

המספר של העבודה, דרך אגב, נמצא רק אצל השותפה שלי ואצל אמא שלי, וגם זה לקח לי יותר משנה לתת להן.
 
מכירה את זה בצורה יותר גרועה

כשעבדתי בחברת כ"א לא היה לי נייד של העבודה, וכשביקשו את הנייד שלי לא הסכמתי לתת. לצערי עבדה איתי מישהי שלא הייתה כל כך הגיונית ונהגה לתת ניידים פרטיים של הבנות במשרד לכל מי שביקש אם לא היינו במשרד. גיליתי את זה כשזכיתי לקבל שיחה ממועמדת בזמן שהייתי ביום חופש, כשהיה הרבה יותר הגיוני ופרקטי שאותה קולגה חכמה שנתנה לה את המספר שלי הייתה שואלת אותה לרצונה ומטפלת בה או לוקחת הודעה, כי מן הסתם אם אני ביום חופש אני לא יכולה לטפל בעניינים כאלו. כשהערתי לקולגה שלי היא לא הבינה מה אני רוצה ממנה, וגיליתי מקולגות אחרות שהיא עשתה את זה בעבר


בפעם אחרת מישהי כזאת שהיא נתנה לה את הנייד הפרטי שלי התקשרה אלי ב-7 בבוקר, וכשהסברתי לה שאני אוכל לבדוק את מה שהיא רוצה רק כשאגיע למשרד היא טענה שהייתה בטוחה שהתקשרה למספר של המשרד (כמו שכתבת, היא חשבה שלמשרד יש קידומת 054?!), ולא הבנתי גם מה גרם לה לחשוב שמישהו יהיה במשרד בשעה 7 בבוקר, אבל היא לא הייתה היחידה שחשבה ככה והיו אנשים שהתלוננו שלא ענינו להם לטלפון בשעות כאלו.

במקרה שלי, בגלל שמדובר בנייד פרטי ולא בנייד חברה שמחזירים כשמסיימים תפקיד, זכיתי לקבל שיחות מאותם מועמדים/עובדים שהיה להם את המספר גם אחרי שלא עבדתי שם, ולא את כולם המידע הזה סיפק והיו דרישות שאני אסייע בכל זאת "כי עבדתי מולך" ופעם אחת שמישהי הביעה חוסר אמון כי "איך זה שאת עונה לטלפון אם את כבר לא עובדת שם?" וכשהסברתי לה שזה הנייד הפרטי שלי היא הביעה ספקות.
 

krina

New member
זו הסיבה שלאף אחד בעבודה,

מלבד חברים באמת קרובים אין הנייד הפרטי שלי.
גם ככה אנשים אצלנו עושים טעויות כל הזמן ונותנים טלפונים שגויים ללקוחות ויוצא שמתקשרים אלי בשביל שטיות.
דוקא משהו שנורא מציק לי זה שהקודמת שלי בתפקיד חילקה את המספר (שעבר אלי) לכל אחד, כולל סופר פארמים ושטויות ועד עכשיו הם מציפים אותי בפרסומות, בהודעות או בטלפונים.
אם מישהו רוצה לדעת מתי יש יום כיף בגדרה, אני יכולה לעדכן :p.
באותו הקשר, הטלפון עבר כמה ידים ולפני כמה חודשים התחיל להתקשר אלי איזה ילד, נשמע בן שבע בערך ולבקש ילד אחר. שלושים פעם הסברתי לו שאנילא המען (ולא ידעתי לאיזו מעובדות העבר יש ילד בגיל הרלוונטי, מה גם שאין לי מספרים שלהן) והוא מצידו היה מנתק ומתקשר שוב ושוב ושוב ושוב עד שנאלצתי לגעור כמה וכמה פעמים באמא שלו. בינתיים זה הפסיק, כנראה הבהלתי אותם.
 
גם לי זה קרה עם נייד חברה

שהתקשרו אלי כל מיני אנשים שקודמי במספר העביר להם אותו, רק שמלבד חברים שלו (מה שהיה הזוי) התקשרו אלי גם מהוט בקשר לחשבון של מישהו שזה היה המספר שלו שנים לפני כן ולא טרח לעדכן אותם בשינוי, ואתם יודעים כמה מנומסים ויעילים הנציגים של הוט - כך שלא עזר לי להגיד שאין לי קשר לבחור. במקרה הזה מרוב שהוא היה עתיק אף אחד מהעובדים הנוכחיים לא ידע מי זה... ככה שלא יכולתי לתת להם מספר מעודכן בתקווה שיעזבו אותי בשקט (כשמניסיון אחר, גם זה לא עובד כי הם מוסיפים מספר ולא מחליפים ומתקשרים תמיד למספר שמופיע ראשון).

בפעם אחרת התעוררתי מצלצול באמצע הלילה, וכשבדקתי בבוקר מי התקשר הגעתי למוקד איתוראן. ביקשתי מהם שיסירו את המספר מהמאגר, אבל נדרשה עוד הטרדה אחת מצידם (בשעה קצת יותר שפויה) כדי שיעשו את זה (או שלרכב שלו כבר לא היו התראות).
 
הזכרת לי מקרה שקרה בעבודה הקודמת

הקולגה שלי החלה לקבל שיחות ממיני גברים, שהתעניינו מתי היא יכולה לבוא אליהם, לעשות מסאג'.
זה הציק, הביך והפחיד אותה. בחורה צעירה, שלא ידעה כל כך איך להתמודד עם שיחות כאלו.
לשם הבדיקה, פשוט הקשתי את המספר שלה בגוגל, והופתעתי לגלות, שהוא מופיע באתר כלשהו.
כשנכנסתי לאתר, ראיתי שפרסמו הודעה עם מספר הנייד שלה. המביך היה שמי שרשומה במודעה, הייתה העובדת הקודמת לה, שהחזיקה במספר...
 


במצב כזה אני מניחה שמקום העבודה יכול לתבוע אותה על שימוש אישי בכלי שסופק ע"י העבודה, וזה לא קשור למהות אלא לעובדה שהנייד אמור לשמש אותה לצרכי העבודה בלבד.
 
קיבלתי עכשיו תזכורת לתופעה נוספת

שלא קשורה ישירות לנייד חברה, גם אם הייתי משתמשת בנייד הפרטי שלי היה קורה אותו הדבר (וקרה האמת) - אנשים שמתקשרים בשעות לא שגרתיות ו/או שלא בשעות העבודה. זכיתי בשעה האחרונה ל-3 שיחות לנייד של הארגון (לשלישי לא עניתי אבל אני יודעת במה מדובר). כאמור, אני עובדת שם במשרה חלקית כשההגדרות הן משרת ערב ורובם המוחלט של האנשים שמתקשרים למספר הזה מודעים לכך. זה לא מנע כאמור מאותם אנשים להתקשר עם נושאים באמת לא דחופים שבכיף יכלו לחכות לערב ושניים מהם יכולים אפילו לחכות לשבוע הבא. כמובן שהמתקשרים לא הסתפקו בדיווח קצר אלא פצחו בנאומים... וכשהסברתי שאני לא יכולה לדבר עכשיו התגובה הייתה "אז נדבר בעוד חצי שעה?" "אז נדבר מחר בבוקר?" ומצאתי את עצמי מזכירה שבשעות הבוקר אני לא אמורה בכלל לענות לטלפון


בפעם אחרת מישהי דיי מעצבנת (במקרה אותה אחת שמסרה את הנייד הפרטי שלי לאחרת) עשתה קטע ממש מעיק: דיברתי איתה יום לפני כן ואמרתי לה שאחזיר לה תשובה בבוקר, אבל היות שאני לא אוכל לדבר איתה אעדכן בSMS. אחרי ששלחתי לה את הSMS ה
התקשרה אלי! והיות שהנייד חברה היה על השתק היא התקשרה לנייד הפרטי. לצערי היא התקשרה ממספר לא מזוהה (אחרת לא הייתי עונה לה), וגם אחרי שהזכרתי לה שאני לא יכולה לדבר ולכן שלחתי הודעה, היא לא התנצלה ולא כלום. גם במקרה הזה לא היה שום דבר דחוף ונהפוך הוא.

אגב, נייד הארגון על השתק עכשיו והתמלא כבר בעוד שיחות שלא נענו ובסמסים, שום דבר לא דחוף והרוב לפי מה שנראה מאנשים שיודעים שבשעות כאלו אני לא אמורה להיות זמינה
 

rasmus girl1

New member
קרה לי,

כשרק התחלתי לעבוד איפה שאני עובדת עכשיו אחת העובדות התעצבנה על משהו שעשיתי,משהו אישי שהיה אי הבנה שלה,שלא קשור לעבודה בכלל,אז הייתי חדשה ורק לאחראית היה את המס' פלאפון שלי,כשכבר הגעתי הביתה אותה קולגה התקשרה אלי מחסוי [כלומר מהטלפון של העבודה] וצעקה עלי ליד כל שאר העובדים שהיו איתה במשרד..
זה היה לי ממש לא נעים שהאחראית הביאה לה את המס' פלאפון שלי [ואותה עובדת היא לא אחראית שלי ולא כלום! סה"כ עובדת איתי שם באותו תפקיד!] על משהו שלא קשור לעבודה בכלל והיא הרשתה לעצמה להתקשר אלי ולצעוק בקולי קולות ועוד לערב את שאר הבנות 'אה כן? אני אשאל את X אם היא הייתה רוצה שיעשו לה את זה". במקום להתאפק עד למחרת בבוקר שאני אגיע למשרד לקחת אותי לצד ולדבר איתי על זה. מה שיותר הציק זה שהיא אישה בת 40+ ולא ילדה שלא יודעת גבולות!
ועוד דוגמא מהעבודה מהכיוון ההפוך,מטופלים שטוענים שהיה להם את המס' פלאפון של הרופא והוא נאבד להם [מילא אחד-שניים היה אומר את זה,אבל אני נתקלת בזה המון!] ומטופלת שפעם אחת ממש התעצבנה שאיך אנחנו לא מביאים לה את המס' פלאפון של הרופא כי הוא טיפל בה אז מגיע לה את המס' שלו,היה כ"כ התעצבנה שזה הגיע לשיחת מנהל.
 
הקטע עם הרופא מגוחך

מזכיר לי מקרים של לקוחות שדורשים את הנייד האישי של המנכ"ל, וגם כאלו שהם לא לקוחות אבל חושבים שזה לגיטימי לדבר עם המנכ"ל ולא עם עובד שכפוף לו או חלילה עם המזכירה.

|חריגה מהנושא| - הזכרת לי זה מקרה מהצד ההפוך, כשניסיתי לקבוע תור במוקד של קופ"ח לתת התמחות הנציג טען שאין התמחות כזאת ושאני אשאל את הרופא שוב למה הוא התכוון. לא עזרו כל הניסיונות שלי להסביר לו שאין לי מן הסתם את הנייד הפרטי של הרופא ואין לי איך לשאול אותו מלבד לקבוע אליו תור חדש מה שידרוש זמן המתנה של יותר מחודש (מה גם שהוא בוודאות היה אומר לי את אותו הדבר, שזה גם מה שכתב על ההפניה). בסוף פתרתי את הבעיה ע"י כך שהתקשרתי למרפאה בה הרופא עובד, סיפרתי למזכירה את השתלשלות העניינים והיא סידרה לי פגישה עם מנהל המרפאה שבמקרה מומחה בתת ההתמחות המדוברת ומאוד התפלא לשמוע מה נאמר לי במוקד ואמר שהוא יטפל בזה מולם.

מה הייתה עושה מישהי פחות אסרטיבית? אגב, זמן קצר לאחר מכן מישהי שאלה בפורום הרפואי הרלוונטי איך היא קובעת תור להתמחות הזאת אחרי שנתקלה בתשובה כמו שאני קיבלתי, וזכתה למענה מהכללית שסתר בגדול את מה שאותו רופא אמר לי וגם את הטיפול שקיבלתי לאחר מכן (למעשה הם טענו שבאמת אין התמחות כזאת ושתפנה לרופא בהתמחות העל). במקרה כזה אולי באמת היה עדיף שיהיה את מספר הנייד של הרופא...
 

rasmus girl1

New member
כן גם זה קורה,

שמטופלים מתקשרים אחרי שרופא הביא להם הפניה למקום מסויים ובאותו מקום/במוקד לא הבינו מה הם רוצים,במקרה כזה יש כמה אופציות או שאני מבררת עם המנהלת/אחת הפקידות הוותיקות ואם הן לא יודעות אז אני בודקת מתי הרופא הזה עובד,אם נניח זה רחוק להם מדי [לדג' התקשרו ביום שני והרופא עובד רק ביום חמישי] אז או מתייעצת עם אחות במקצוע הזה ואם אין [נניח אחות עור אין אצלנו] אז מתקשרת לרופא אחר שנמצא בקופ"ח באותו יום באותה התמחות,נניח רופא עור אחר ולא זה שטיפל בהם,רוב הפעמים הם גם יודעים כי הם מפנים לאותם מקומות ויכולים גם לראות במעכ' לאן הפנו אותם.
 

rasmus girl1

New member
ובכלל,

המוקד הזה,אני לא יודעת מי מעביר שם את העובדים קורס ואיזה קורס הם עוברים אבל רוב הנציגים פשוט מטעים ומבלבלים המון את המטופלים וזה מרגיז!
הרבה פעמים מטופלים מתקשרים אלינו למרפאה ופותחים ישר ב "התקשרתי קודם למוקד שלכם אבל..."
 

EdisonGirl

New member
נשמע מעצבן


עד כמה שזכור לי לא קרה לי, אבל אם זה היה קורה שהיו מעבירים את המספר שלי בלי לברר איתי קודם, אפילו אם מדובר בחברים שלי, הם היו קופאים במקום מה"שטיפה" שהייתי נותנת להם חחח שונאת שלוקחים בעלות על דברים שלי.

או במילים אחרות, התעצבנתי ביחד איתך
 
סטודנטים שמתקשרים לנייד של מזכירה

בשעות לא שגרתיות....סיפרה לי חברה מזכירה שסטודנטית התקשרה אליה לנייד באחת בלילה לשאול שאלה.....הצעתי לה להתקשר לסטודנטית שוב בשלוש בלילה לוודא שהסטודנטית הבינה את התשובה........

באופן כללי הטכנולוגיה מאפשרת לעבודה לזלוג מחוץ לשעות העבודה.
סטודנטים שואלים אותי שאלות בפייסבוק או במייל גם בלילה..............
קשה לשים גבולות........גם לבוס וגם ללקוח..........
 

lilo4

New member
בדיוק חשבתי על זה

שמצד אחד אנחנו זמינים מאוד וזה טוב, אבל מצד שני לאנשים אין גבולות ואין בושה להתקשר גם בשעות הזויות.
אבא שלי עצמאי ועובד מהבית, והטלפון של המשרד הוא גם הטלפון של הבית, ולא פעם ענינו לשיחות של לקוחות בשישי בערב, בערבי חג, בשבת בצהריים. ואבא שלי בסה"כ מעצב גרפי, לא מנתח, ולא היה קורה כלום אם היו מחכים עם השאלה יום או יומיים.
נכון שלאף אחד אין דרך לדעת שהמס' של העסק הוא גם מספר של בית פרטי, אבל בכל זאת זה נראה לי לא לעניין להתקשר בשעות כאלה
 

sivosh

New member
דווקא לזה יש לי איזה "תבונה"

הרבה פעמים אנשים מחפשים בשעות "הפנאי" שלהם ולפעמים מתקשרים במטרה להשאיר הודעה ואותו אדם יחזור אליהם- ואולי בגלל שזה אותו טל' בלי לדעת הם לא מצפים שיענו להם בכלל...
 

lilo4

New member
יש בזה משהו...

הבעיה שהרבה אנשים עושים את זה גם כשמדובר במס' נייד... ספציפית במקרה של אבא שלי, לרוב הלקוחות יש מספר נייד והם יודעים שזה הנייד שלו, והוא זמין במספר הזה. לכן להתקשר בשישי בערב למשל זה נראה לי חוצפה
 

krina

New member
אז מה תגידי על זה?

אני עובדת כסוכנת משקפים אצל יבואן גדול. ידוע לכל החנויות כי הסוכנים עובדים בעקרון עד חמש והמשרדים עד שש.
נכון שבאופן כללי אנחנו זמינים בטלפון גם אחכ, אבל למעט מקרים מסויימים, מאחר וגם לי אין מי לדבר במשרד - מיותר להתקשר.
בכל זאת, יש חנות אחת שבאופן קבוע העובדות שלה מתקשרות אלי בתשע בערב או בימי שישי (בהם החברה לא עובדת בכלל), לקראת שלוש עם שאלות אידיוטיות לחלוטין שגם ככה אין לי אפשרות לענות עליהן.
ניסיתי להסביר, לבקש ולגעור אבל זה חסר טעם.. הגיע חמצב שאני בכוונה כבר מתעלמת מהטלפונים שלהם בשעות המאוחרות גם אל אני פנויה לענות.
 

krina

New member
ובתחומי השירות אנחנו אכן מגלים את הגאונים

במיוחד :).
 
למעלה