כתבה ב־ynet: איך לבלות בטוקיו בזול

semuelf

New member
אף אחד לא יודע שום דבר

גם היפנים הולכים היום עם האף תקוע בגוגל מפות.
וזה מגיע לרמות ביזאריות. אני מסתכל על המפה, רואה שיש לי שלושה צמתים לעבור, סוגר אותה והולך. אחרי שעברתי את הצמתים פותח שוב ומסתכל מה הלאה.
הם הולכים כל הדרך עם האף בתוך הטלפון. לא מסתכלים ימינה ושמאלה. אפשר לחשוב שאם יעשו צעד קטן בכיוון הלא נכון הם יגמרו באלסקה.

ותשאל מישהו איפה משהו נמצא, רוב הסיכויים שהוא לא ידע. מקסימום אנשים יודעים איפה הקומביני או התחנה הקרובה.
אני חושב שפעם היו יותר צייוני דרך ידועים, שמקומות היו "ליד". היום המקומות הידועים טבעו בים המקומות הלא ידועים.

כמו שכתבתי למעלה, אני מתבסס הרבה על הכנה מראש.
 

mishel s

New member
לא צריך טיפים או כתבה שלמה

פשוט בוא לטוקיו וכבר תחיה יותר בזול מבתל אביב.
ולגבי התחבורה, אני לא חושב שזאת כזאת בעיה.
אני לא רואה שלטים ממטר, ועדיין הגעתי לכל מקום שרציתי ומצאתי כל מקום שחיפשתי, כולל מקומות לא ידועים בכלל.
אפילו פעם אחת (להזכיר לך) נסעתי בשלוש רכבות ועוד הליכה של עשרים דקות אחר כך כדי להגיע למקום שמוכר פעמוני רוח, וכל הדרך הלוך וחזור לא הלכתי לאיבוד ולא הייתה שום בעיה.
כמובן - אם תצא מהבית בלי לדעת איך להגיע לאן שאתה צריך להגיע, יתכן שלא תגיע, אבל זה כמו לצאת פה לעיר ולחפש מקום בלי שאתה יודע את הכתובת שלו...ברור שלא תגיע.

כל חנות וכל אתר, קטן כשיהיה, תמיד באתר שלהם תהיה מפה מצורפת של איך להגיע, איזה תחנה הכי קרובה וכו וכו.

לגבי יוקר התחבורה?מצד אחד של טוקיו לצד השני של טוקיו זה 190 יין, מחיר נסיעה באוטובוס אחד בתל אביב, וזה לא אוטובוס, זה הרבה יותר מהיר ונוח מאוטובוס.

מי שלא מוצא את דרכו בטוקיו פשוט לא יודע איך לחפש את דרכו.
זה הכי פשוט בעולם, וזה היה פשוט גם כשלא ידעתי יפנית.
 

johnny d

New member
אכן בהשוואה לתל אביב טוקיו זה גן עדן

קל יותר למצוא מקומות, יש יותר תחבורה ציבורית (מהירה יותר, וזולה יותר)
גם על מנת להגיע לשכונות פרברים שאין בהם תחנות רכבת לוקח משמעותית מהר מבישראל.
 

mishel s

New member
נכון?!

בגלל זה אני לא מבין את כל אלו שמתלוננים בקטע הזה על יפן.
זה הכי פשוט בעולם.
תזרוק יפני באמצע תל אביב ותגיד לו למצוא את הדרך למקום אחר בתל אביב, באוטובוסים או ברגל... הוא יהיה בבעיה רצינית.
עזוב יפני, זרוק ישראלי שלא גר בתל אביב באמצע תל אביב, אותה בעיה.
ביפן הדרך מאוד פשוטה "סליחה איפה תחנת הרכבת הקרובה?"
אה, יופי, מרחק של פחות משתי דקות הליכה.
משם שואלים את העובד רכבת בכניסה איך אני מגיע לתחנת כך וכך, אה יופי, די פשוט.
וזהו, מה הבעיה?!
 

Tenguy

New member
אבל זה ממש לא פייר להשוות את תל אביב לטוקיו..

תל אביב קטנטונת בהשוואה לטוקיו... אולי צריך להשוות את תל אביב לקיוטו שהיא פחות מפותחת וצפופה ברכבות וברכבת התחתית שלה.

אבל בקיוטו אהבתי לטייל לא מעט באופניים, דבר שלא העזתי לחשוב עליו בטוקיו... למישהו/מישהי יש נסיון תנועה באופניים בטוקיו ?
 

jonbaum

New member
רק בפרברים, לא במרכז

כשגרתי בעיר שנקראת Koganei שנמצאת ליד Mitaka היו לי אופניים ונסעתי איתם לכל מקום באיזור. ממש לא בעיה. תחנת הרכבת הכי קרובה היתה במרחק משהו כמו 25 דקות הליכה אז גם לשם נסעתי כל הזמן באופניים.
הכי התלהבתי מהדודות היפניות שרוכבות על אופניים בגשם כשיד אחת מחזיקה את ה-handlebars (לא זוכר איך קוראים להם בעברית) ויד אחת מחזיקה מטריה.
אח"כ עברתי לאיזור Nakano, מרחק 4 דקות הליכה מתחנת הרכבת Nakano Shimbashi על ה-Marunouchi Line ושם כבר לא השתמשתי באופניים.
 

herouth

New member
קוראים להם בעברית "כידון".


 

johnny d

New member
למה קיוטו, תשווה לפריס, לונדון

רומא, ניו יורק, טקסס, סידני...

טוקיו מנצחת את כל אלו במחירים ונוחה יותר מרובם בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית.
גם בעניין של מקומות לינה ראויים, נקיים, ושירות, טוקיו מנצחת בקלות...
 

Tenguy

New member
קודם כל טקסס זו לא עיר


ככלל - כמה שהעיר קטנה - הסעת ההמונים פחות קריטית, ולזה מה שהתכוונתי לתל אביב, ולמקבילות אליה ביפן כמו קיוטו.

ואם כבר להשוות - שיטת הסריג (grid) האמריקאית מנצחת בכל מצב
וממש קל להתמצא ולמצוא כתובות ומקומות בניו יורק ובכל עיר אחרת בארה״ב (חוץ מוושינגטון די.סי. שיש לך שיטה מטורפת משלה....
)

סידני - כמו כל עיר אירופית זה לא ממש ככה, אבל יש לפחות יש שם לכל רחוב ומספר לכל בית...(אגב, אני נוחת בסידני ב-11 לפברואר, אז אני יכול לבדוק באופן אישי...) ועוד משהו - בערים מערביות אין את שיטת מספרי מיקוד של הרובע/בלוק שרווחת ברוב יפן, ואז לך עכשיו למצוא את המקום המסויים בתוכו, אם מעל האדמה או מתחתיה
.
 

ortolan

New member
שיטת הסריג

לא תמיד מנצחת, למשל בסן פרנסיסקו היכן שהניחו אותו על גבי הגבעות במרכז העיר ויצרו רחובות תלולים במידה מטורפת ולפעמים אפילו עם צוק בדרכם. גם בניו יורק, רחוב 4 פוגש את רחוב 12, בחלקים נרחבים של ברוקלין ומתחת להאוסטון אין סריג ובקווינס אמנם יש סריג בחלקים גדולים, אבל יש שיטת כתובות שונה לגמרי.

עדיין אני מסכים שזה עדיף על שיטת ה 区丁番号
 

johnny d

New member
lol

משום מה חשבתי שטקסס זה העיר ולא עיירה. :)

בכל מקרה, זה שאתה רגיל לזה לא אומר שזה יותר טוב.
מה שכן מאוד מבלבל הקטע הזה שיש להם קומות בכל מקום, אתה הולך למסעדה וזה יכול להיות בקומה חמישית של בניין רגי ללגמרי :)

סידני, אני ממש ממש אוהב את סידני!
אחת הערים המגניבות, ויש להם שם פאס לאוטובוסים רכבות וספינות, זה פשוט התחבורה הכי מגניבה שנתקלתי בה.
אחד מהמקומות בעולם עם התחבורה הכי נוחה שנתקלתי בהם.
התושבים לעומת זאת מתלוננים שתחבורה בסידני נוראית (בהשוואה למלבורן)

אגב משהו שנתקלתי בו בטוקיו, בסידני, ובפריז זה תושבים שחושבים שהם מכירים את הרכבת יותר טוב מהמחשב.
ולכן הם בוחרים נתיבי נסיעה שנראים להם אופטימלים אבל בסוף יוצא שהם לא.
לדעתי זה הסיבה שתושבים מקומיים חושבים שתחבורה מסובכת.

גם בישראל אם תתן לגוגל לחשב לך מסלול הוא יתן לך מסלול לא רע בכלל רק חבל שבארץ אין קשר בין לוחות הזמנים לזמני ההדגעה בפועל.
לעומת זאת אם תנסה מניסיונך לבנות מסלול, או תשתמש באתרים המקומיים, לא תגיע לאף מקום :)
 

ortolan

New member
אופניים בטוקיו

עניין של שכונה. באופן כללי מאד, מחוץ לימאנוטה וגם בחלקים הפחות צפופים בתוכו (למשל בסנדאגייה) לא רק שקל להסתדר, אלא שכל עקרת בית יפנית מצויידת בציוד חובה של אופניים עם מנשא קדמי ומנשא אחורי - לשני ילדים או ילד וקניות. יש שכונות שבתור הולך רגל מרגישים בהן די מאויימים משום שהמקומיים נוהגים במדרכה כבנתיב אופניים ולא נוהגים לעצור או להאט :)

יותר במרכז המצב קצת יותר מורכב ויש אזורים שהרכיבה בהם מסוכנת ולא נעימה במיוחד. באופן כללי העיר מדורגת בד"כ באזור המקום העשירי מבחינת ידידותיות לרוכבים:

http://www.fastcoexist.com/1681955/the-20-best-biking-cities-in-the-world

נ.ב. חנייה היא עניין מורכב - בתיאוריה אמורים לחנות רק במקומות מוסדרים - כלומר בתשלום - אבל באופן מעשי כולם יודעים באיזה יום ובאיזה איזור מסתובבים פקחים ומחלקים אזהרות, רפורטים ו/או לוקחים אופניים החונים שלא כחוק, כך שזה תחום שבו היפנים מגלים את הצד ה"פרוע" שלהם :)
 
מגניב...


אין כמובן, בין השאר כי אנשים לא נוסעים כל כך הרבה באופניים.
מה שמזכיר לי שביקרתי אצל חברה קיבוצניקית והיא היתה בהלם שאני לא יודעת לרכוב על אופניים, אצלם כווולם רוכבים מגיל חמש בערך. אני מניחה שאצלם זה היה יכול להיות נוח
 

Mondsee

New member
את בטח לא גרה באזור ת"א

כי כאן נוסעים באופניים המון. די מפחיד ללכת על המדרכה כי אופניים חותכים אותך מכל הכיוונים.
 
בת"א זה באמת נכון

אבל עדיין, ת"א זה לא הכל. לדעתי זה כמעט המקום היחיד בארץ שאנשים נוסעים בו כל כך הרבה באופניים, לא נתקלתי בזה כל כך במקומות אחרים.
 
למעלה