משוטט_בדרכים
Member
מה הטווח המקסימלי שיוכלו לטוס אליו מחיפה עם המטוס הזה?
האם יוכלו לטוס לעוד מקומות חוץ מאיי יוון הקרובים וקפריסין?
האם יוכלו לטוס לעוד מקומות חוץ מאיי יוון הקרובים וקפריסין?
עפ''י היצרן הטווח המקסימלי הוא 1,370 ק''מ. כלומר הוא יוכל להגיע בערך עד אזור אתונה.מה הטווח המקסימלי שיוכלו לטוס אליו מחיפה עם המטוס הזה?
האם יוכלו לטוס לעוד מקומות חוץ מאיי יוון הקרובים וקפריסין?
אייר חיפה יכולה להביא לישראל תיירים מאיי יוון, וגם למכור לישראלים חבילות סקי בהרי הטרודוס.עפ''י היצרן הטווח המקסימלי הוא 1,370 ק''מ. כלומר הוא יוכל להגיע בערך עד אזור אתונה.
אם ניקח בחשבון שיעדי טורקיה שהם בטווח, כנראה שלא יחזרו למפת התיירות עוד הרבה זמן, איי יוון נסגרים לתיירות בסוף אוקטובר עד תחילת אפריל. זה משאיר לחברה מעט מאוד אופציות של יעדים. בעיקר אילת ולרנקה.
בנוסף צריך לזכור שמהירות הטיסה של המטוס נמוכה יותר מאשר של 737 או אירבאס 320 כך שגם הטיסה לאותם יעדים תיקח יותר זמן.
התיירות היוצאת ביוון קטנה מאוד, וישראל היא יעד יקר עבור היוונים. יש בעיקר תיירות צליינית ונסיעות של כמרים. סקי הוא מוצר מאוד עונתי כך שזה הכנסה לפרק זמן קצר. ככלל כדי לשווק חבילות צריך כמויות של נוסעים, קשה לעשות את זה עם מטוס של 70 מושבים.אייר חיפה יכולה להביא לישראל תיירים מאיי יוון, וגם למכור לישראלים חבילות סקי בהרי הטרודוס.
עפ''י היצרן הטווח המקסימלי הוא 1,370 ק''מ. כלומר הוא יוכל להגיע בערך עד אזור אתונה.
אם ניקח בחשבון שיעדי טורקיה שהם בטווח, כנראה שלא יחזרו למפת התיירות עוד הרבה זמן, איי יוון נסגרים לתיירות בסוף אוקטובר עד תחילת אפריל. זה משאיר לחברה מעט מאוד אופציות של יעדים. בעיקר אילת ולרנקה.
בנוסף צריך לזכור שמהירות הטיסה של המטוס נמוכה יותר מאשר של 737 או אירבאס 320 כך שגם הטיסה לאותם יעדים תיקח יותר זמן.
ה 7/10 היה אירוע חריג, תוכנית עבודה בונים לפי מצב שגרה לא אירוע חרום. כדי שלרנקה תהפוך ליעד קונקשנים צריך שאייר חיפה תהיה חלק מאחת מחברות התעופה שפועלות מלרנקה ותזין נוסעים לרשת שלהן או שיהיו לה הסכמי שיתוף פעולה (בשפה המקצועית CODE SAHRE). בצורה כזאת הנוסע יוכל להזמין טיסת המשך בכרטיס אחד. 70% מחברות התעופה שפועלות מלרנקה הן או חברות שכר או לאו קוסט, לא אלה ולא אלה לא עושות קונקשנים. חברות השכר לרוב מוכרות כרטיס כחלק מחבילה גדולה יותר עם בתי מלון והעברות ומעט מאוד כרטיסים שהם טיסה לבד. חברות הלאוקוסט עושות קונקשנים רק בתוך הרשת שלהן ולא עם חברות תעופה אחרות. 30% הנותרות טסות ברובן לישראל גם ככה אז אפשר לקנות כרטיס קונקשן איתן באופן ישיר.לרנקה זה מוקד טוב לקונקשנים. טיסת החזור המקורית שלי מנתב"ג ב 8/10 בטולה כבר בערב ה 7/10. טיסה ללרנקה קישרה אותי למוקד טיסה אירופאי שלא הושפע מהמצב ויכלתי להמשיך הלאה ואפילו לתפוס את מקומימ במחלקת הביזנס בטיסה שהייתי אמור לקחת מויינה ללונדון.
כשישבתי בחדר האוכל במלון ביום הטיסה היה שם תייר די מבוהל שכנראה התרשם שאני נראה רגוע יחסית. אני מניח שרוב האורחים הישראלים ממילא תיכננו לחזור הביתה במוצאי שמחת תורה כי חדר האוכל היה כמעט ריק. הוא פנה אלי והמלצתי לו לגגל טיסה ללרנקה ב Google Flights ולהתחבר שם לרשת הטיסו,
הטיסות הישירות קוצצו משמעותית והמקומות הפנויים בטיסות הישירות התייקרו משמעותית בגלל נדירותם. קונקשן בלרנקה היה פתרון חירום טוב.
ה 7/10 היה אירוע חריג, תוכנית עבודה בונים לפי מצב שגרה לא אירוע חרום. כדי שלרנקה תהפוך ליעד קונקשנים צריך שאייר חיפה תהיה חלק מאחת מחברות התעופה שפועלות מלרנקה ותזין נוסעים לרשת שלהן או שיהיו לה הסכמי שיתוף פעולה (בשפה המקצועית CODE SAHRE). בצורה כזאת הנוסע יוכל להזמין טיסת המשך בכרטיס אחד. 70% מחברות התעופה שפועלות מלרנקה הן או חברות שכר או לאו קוסט, לא אלה ולא אלה לא עושות קונקשנים. חברות השכר לרוב מוכרות כרטיס כחלק מחבילה גדולה יותר עם בתי מלון והעברות ומעט מאוד כרטיסים שהם טיסה לבד. חברות הלאוקוסט עושות קונקשנים רק בתוך הרשת שלהן ולא עם חברות תעופה אחרות. 30% הנותרות טסות ברובן לישראל גם ככה אז אפשר לקנות כרטיס קונקשן איתן באופן ישיר.
בנוסף לרנקה היא יעד עונתי קלאסי, מחוץ לעונה גם הטיסות אליה מתמעטות.
ושלישית, לקחת טיסה ללרנקה מחיפה, להמתין שעתיים או שלוש לטיסת המשך יצא בדיוק כמו לנסוע מהצפון לנתב''ג ולקחת טיסה ישירה לאותו היעד (תזכור שגם מלרנקה מרבית הטיסות הן לאירופה) במטוס גדול, עם כבודה מלאה.
המודל של אייר חיפה בעייתי כי היא מוגבלת במפת היעדים שלה (רובם עונתיים), מוגבלת במספרי הנוסעים שהיא יכולה להטיס ומוגבלת בגלל פעילות משדה תעופה קטן עם הרבה חסמים תפעוליים.
תמיד אפשר לתת את הדוגמא של הנוסע הבודד שרוצה לטוס לקטמנדו דרך טאשקנט, השאלה אם יש מסה קריטית - כלכלית לטיסות כאלה ומה מייחד אותך בשוק כחברה. לגבי הראשונה, אם היה ביקוש רב ליעדים שציינת כנראה שכבר היו מפעילים לשם טיסות מנתב''ג. לגבי השאלה השנייה גם היום אתה יכול לעשות קונקשן עם 2 כרטיסים נפרדים בכל אחת מהחברות הישראליות, מה גורם לך לחשוב שאם אייר חיפה תביא מטוס של 70 מושבים זה יהיה יותר כלכלי מאשר אם אל על תביא מטוס של 200.אם טסים מטען יד בלבד אין צורך בקוד שר כדי לעשות קונקשן. מספיק להראות לצוות בשער המעבר לקונקשן את הכרטיס או ה QR לטיסה הבאה. במידה שמדובר בשדה ויעד המשך בתוך שנגן צריך לעבור ביקורת גברולות, ברוב השדות שעשיתי בהם קונקשן בדרך לארץ צריך לעשות בידוק בטחוני קצר לתיק, אבל זה ממש קצרצר בהשוואה לתור הענק בנתב"ג כי בסך הכל יש נוסעים ספורים כל פעם.
הקוד שר זה יותר עניין למזוודות או ווידוא שאכן עלית על הטיסה הראשונה כך שישמרו לך מקום בטיסת ההמשך (בזמנו טלפון אחד לחברת התעופה ושמרו לי על המקום)
ברגע שאתה ממשיך מלרנקה יתכן שיהיו יעדים, בעיקר בערים משניות, שאין להם קשרים ישירים לישראל. קח לדוגמה את מנצ'סטר שבה יש לא רק נוכחות יהודית אלא קהילה חרדית שבית הדין שלה היה חתום על מוצרי הייבוא של קארפור לארץ. טיסת קונקשן לשם יכולה להיות זולה יותר מרכבת בינעירונית מלונדון למנצ'סטר ולחסוך את הנסיעה מהית'רו ליוסטון. בשדות תעופה אזוריים בצפון אנגליה יש טיסות זולות ליעדי בטן גב כמו לרנקה שאין אותם לארץ.
גם אם הייתי חוזר לספרד לרנקה היא מסוג המקומות שאולי יש להם טיסה ישירה למאלאגה (למרות שזה בען מקומות דומים יחסית)
נתב"ג יותר מרוכזת ביעדים העיקריים ביבשת - ערי בירה ומרכזים פיננסיים. כמו כן יש בו תיעדוף מסויים של איסות לארה"ב וטיסות ארוכות אחרות, בדיוק כמו שהית'רו מתמקדת בטיסות ארוכות (אף שיש בה טיסות סדירות ליעדים אירופאים רבים) והשדות המשניים מתרכזים יותר בתחום החופשות הזולות באגן הים התיכון.
תמיד אפשר לתת את הדוגמא של הנוסע הבודד שרוצה לטוס לקטמנדו דרך טאשקנט, השאלה אם יש מסה קריטית - כלכלית לטיסות כאלה ומה מייחד אותך בשוק כחברה. לגבי הראשונה, אם היה ביקוש רב ליעדים שציינת כנראה שכבר היו מפעילים לשם טיסות מנתב''ג. לגבי השאלה השנייה גם היום אתה יכול לעשות קונקשן עם 2 כרטיסים נפרדים בכל אחת מהחברות הישראליות, מה גורם לך לחשוב שאם אייר חיפה תביא מטוס של 70 מושבים זה יהיה יותר כלכלי מאשר אם אל על תביא מטוס של 200.
דבר נוסף לגבי קונקשנים בלרנקה, שדות שמתמחים בטיסות קונקשן לרב עובדים בשיטה של HUB AND SPOKE כלומר כמות של טיסות מזינות נכנסת ואז יוצאות טיסות ההמשך וכנ''ל בכיוון ההפוך. השיטה מבטיחה זמני החלפה סבירים ולא ארוכים מדיי ומבחר גדול של יעדי המשך. אם תסתכל על לוח הטיסות של לרנקה הוא לא בנוי בצורה הזאת ולכן היה לאייר חיפה קשה מאוד לבנות לוח טיסות שיצור קונקשנים נוחים לכמות של יעדי המשך.
כנראה שנצטרך לחזור לפוסט עוד שנה ולראות אם הם הצליחו...גוגל בונה את הכל בצורה של נסיעה באפליקציה. לפי גוגל הייתי בלרנקה שעתיים וחצי מהנחיתה להמראה, פרק זמן סביר שמיתרגם בערך לשעתיים בטרמינל בלי לרוץ ממקום למקום או לחשוש שאיחור של עד שעה בטיסה ראשונה ידפוק את השניה.
נתתי דוגמה לסוג טיסה מאד נפוץ מערים משניות בצפון אנגליה ליעדי בטן גב בים התיכון שלרנקה היא אחת מהן. אני מניח שזה נכון גם לערים משניות אחרות בצפון אירופה כי הסיפור של התעופה הזולה הוא שאחרי המלחמה הקרה היה עודף שדות תעופה באירופה והיה צריך להשתמש בהם למשהו.
מקומות שמתאים לטוס מהם ללרנקה אינם בהכרח מקומות שמתאים לטוס מהם לנתב"ג, ובשגרה העומס ומחירי הסלוטים בנתב"ג לא מצדיקים קישורים כאלו.
כנראה שנצטרך לחזור לפוסט עוד שנה ולראות אם הם הצליחו...
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.