say no more....כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה
Say Much Moresay no more....
הפרטת קווי התחבורה הציבריים - אסון לציבור, רווח לבעלי המניות והעסקנים.
מצדיק אותך בכל מילה בני הספלSay Much More
אחד הדברים שלדתי באוניברסיטה זה לקרוא כתבות. אז אני מציע לכם להתיחס למאמר בצורה מעמיקה ולקרוא פעמיים-שלוש ולראות איך עושים קש מקש (זאת אמרה של ראש הממשלה השני שלנו, משה שרת, איש חכם שהלוואי רבים היו כמוהו). אז ראשית וכללית הוא לא מחדש כלום. הוא קובע "עובדות" תוך הסתמכות על ה"טוקבקים" שכידוע אינם מדגם אלא ביטוי של מקטרים (הרי המרוצים הם הרוב הדומם שלא מתבטא בדרך כלל). גם ההסתמכות רק על "קוים" היא לא מדגם כי יש עוד חברות. אחר כך הוא מודה שיש שיפור בשרות ("השיפור בשירות פשוט אינו מורגש מספיק"). אז יש שיפור..וגם זאת קביעה ללא בדיקה סטטיסטית מדעית. ושימו לב למשפט המחץ הבא:"אלא מה, שהשירות לנוסע - אשר עמד לכאורה בראש הדוחפים לעניין, בפירוש לא השתפר. במקרים מסוימים, הוא בפירוש הורע"...מה מי מו..מה הוא אומייר..זאת הפלצה או אמירה אחרי בדיקה? ומה בקשר למקרים הלא מסויימים? אולי הם רוב? בקיצור, יש לי הרגשה שמשהו אחר ולא עניני עומד מאחורי המאמר הזה ויש לי עוד דוגמאות ממנו אבל לא אלאה אתכם. הרי מיצינו את הנושא בשני שרשורים מהשבוע שעבר ומה שנאמר, נאמר. מה שרציתי להביע כאן הוא שלא לקבל כל מה שכתוב בעיתון או בעיתון אלקטרוני ככזה ראה וקדש. ומאמר שטחי כל כך כמו זה שצוטט כאן לא ראיתי הרבה זמן.
בני, אני תומך בהפרטה אבלSay Much More
אחד הדברים שלדתי באוניברסיטה זה לקרוא כתבות. אז אני מציע לכם להתיחס למאמר בצורה מעמיקה ולקרוא פעמיים-שלוש ולראות איך עושים קש מקש (זאת אמרה של ראש הממשלה השני שלנו, משה שרת, איש חכם שהלוואי רבים היו כמוהו). אז ראשית וכללית הוא לא מחדש כלום. הוא קובע "עובדות" תוך הסתמכות על ה"טוקבקים" שכידוע אינם מדגם אלא ביטוי של מקטרים (הרי המרוצים הם הרוב הדומם שלא מתבטא בדרך כלל). גם ההסתמכות רק על "קוים" היא לא מדגם כי יש עוד חברות. אחר כך הוא מודה שיש שיפור בשרות ("השיפור בשירות פשוט אינו מורגש מספיק"). אז יש שיפור..וגם זאת קביעה ללא בדיקה סטטיסטית מדעית. ושימו לב למשפט המחץ הבא:"אלא מה, שהשירות לנוסע - אשר עמד לכאורה בראש הדוחפים לעניין, בפירוש לא השתפר. במקרים מסוימים, הוא בפירוש הורע"...מה מי מו..מה הוא אומייר..זאת הפלצה או אמירה אחרי בדיקה? ומה בקשר למקרים הלא מסויימים? אולי הם רוב? בקיצור, יש לי הרגשה שמשהו אחר ולא עניני עומד מאחורי המאמר הזה ויש לי עוד דוגמאות ממנו אבל לא אלאה אתכם. הרי מיצינו את הנושא בשני שרשורים מהשבוע שעבר ומה שנאמר, נאמר. מה שרציתי להביע כאן הוא שלא לקבל כל מה שכתוב בעיתון או בעיתון אלקטרוני ככזה ראה וקדש. ומאמר שטחי כל כך כמו זה שצוטט כאן לא ראיתי הרבה זמן.
אני טוען כבר הרבה זמן, כי הפרטהבני, אני תומך בהפרטה אבל
למה להכניס רק חברה אחד לאשכול? למה לא לתת למשל ל 3 חברות שונות להתחרות אחד מול השניה. "הפרטה" שעושים זה חלוקה מחדש של עוגת מונופול. לפי דעתי זה בדיוק הכוונה של כתבה. היא לא יוצאת נגד הפרטה, אלה נגד דרך בה בוצע הפרטה. המצב של הפרטה מזכיר את מצב בתחילת שנות 90 כאשר 5 חברות כבלים חילקו את הארץ לאזורים שבכל אחד מהם היה לחברה אחד בלעדיות. וזה היה "תחרות". אתה לא מרוצה מחברת כבלים אחת תעבור לגור באזור אחר. הסיפור הזה כנראה חוזר אם חברות אוטובוסים.
אוהד זה לא עובדברוב המקריםאני טוען כבר הרבה זמן, כי הפרטה
ןתחרות אמיתית מחייבת להפעיל מספר חברות בכל קו או אשכול קווים, כאשר לכל חברה תינתן האפשרות לקבוע את המחיר ואת תנאי השרות, ואז הציבור באמת ירוויח, ללא צורך בהתערבות של "רגולטורים" עלומים וכל מיני תנאים שאין עליהם פיקוח ואינם מתממשים בפועל. אבל, כנראה שאני, ההדיוט, אינני מבין מספיק בענינים שברומו שם עולם כפי שמבינים עסקנים, פקידים וכל מיני קומבינטורים.
2 חברות באשכול זו בעיהבני, אני תומך בהפרטה אבל
למה להכניס רק חברה אחד לאשכול? למה לא לתת למשל ל 3 חברות שונות להתחרות אחד מול השניה. "הפרטה" שעושים זה חלוקה מחדש של עוגת מונופול. לפי דעתי זה בדיוק הכוונה של כתבה. היא לא יוצאת נגד הפרטה, אלה נגד דרך בה בוצע הפרטה. המצב של הפרטה מזכיר את מצב בתחילת שנות 90 כאשר 5 חברות כבלים חילקו את הארץ לאזורים שבכל אחד מהם היה לחברה אחד בלעדיות. וזה היה "תחרות". אתה לא מרוצה מחברת כבלים אחת תעבור לגור באזור אחר. הסיפור הזה כנראה חוזר אם חברות אוטובוסים.
חלק מפתרונות2 חברות באשכול זו בעיה
ראשית - לפעמים הביקושים לא מצדיקים זאת (אף חברה לא תרצה להפעיל קו לא רווחי, ובטח שלא להתחרות עליו). שנית - יש בעייתיות לוגיסטית. נאמר שמופעלות שתי חברות על קו שהתדירות בו היא 6 נסיעות בשעה. אם שתי החברות ירצו להוציא אוטובוסים באותה שעה צריך 2 עמדות קליטה (ושתיהן מנוצלות ב-50% בלבד). אם הן מפצלות (בכל עשר דקות נוסע אוטובוס של חברה אחרת), העמדה עלולה להיות עמוסה מדי. אם התדירות נמוכה יותר (נניח 2 נסיעות בשעה) לא תהיה תחרות אמיתית (כי הנוסעים של 17:30 לא יחכו ל-18:00 ולא יקדימו ל-17:00). שלישית - אם אחת החברות תשנה את מסלול הקו בעצם יווצרו שני קווים עם אותו מספר. לדוגמא: קו 6 אגד שעובר בשכונה מסויימת וקו 6 דן שלא עובר בה. זה פתרון שיכול לעבוד על קו באר-שבע - תל-אביב (מבוצע ועובד לא רע), אשדוד - תל-אביב וכדומה, אבל לך תתן לשתי חברות להפעיל זו מול זו את קו חיפה - עתלית (כדוגמא). לפחות בקווים העמוסים כדאי להכניס 2 חברות ראש-בראש כדי ליצור תחרות אמיתית. למרות שיש מידה של תחרותיות, אבל היא מול משרד התחבורע ולא מול האזרח.
למעשה התחרות היחידה שכיום...חלק מפתרונות
1 אין בעיה לעשות מספרי קווים שונים לכול חברה. 2 חברות יכולות לפתוח מסלולים דומים (לא חייב להיות זהה אחד לאחד). ואז תהיה תחבורה ציבורית ביותר מקומות כי לא משרד תחבור יקבע מסלולים אלה חברות לפי ביקושים של השוק. 3 במקומות עם ביקוש נמוך ניתן להכניס מינבוסים.
קריטריון הבהירותחלק מפתרונות
1 אין בעיה לעשות מספרי קווים שונים לכול חברה. 2 חברות יכולות לפתוח מסלולים דומים (לא חייב להיות זהה אחד לאחד). ואז תהיה תחבורה ציבורית ביותר מקומות כי לא משרד תחבור יקבע מסלולים אלה חברות לפי ביקושים של השוק. 3 במקומות עם ביקוש נמוך ניתן להכניס מינבוסים.
לא הבנתי אז מה כן בעיה?קריטריון הבהירות
יש קושי לתת לכל חברה מספרי קווים משלה, כי זה פוגע בבהירות הרשת. קריטריון חשוב בתכנית הרה-ארגון של חברת נתיבי איילון הוא שלכל אדם יהיה ברור מהם הקווים שקיימים ומהם מסלוליהם (למשל: ספרת האחדות תייצג את היעד בעיר א' וספרת העשרות את היעד בעיר ב'). זה שהחברות צריכות לקבוע את מסלולי הקווים לפי הביקושים זה דבר אלמנטרי. לדעתי מש' התחבורה צריך לתת לחברה רשימות של מספרים פנויים ושל יעדים, ולבנות את הרשת בעצמם). בביקושים נמוכים ברור שעדיף מיניבוס, אבל כל נסיעה עולה כסף (דלק ומשכורת לנהג) ולכן לחברה עדיף לצמצם (על חשבון הנוסע), ומה עושים אם במקרה יש עומס לא צפוי? יהיה אוטובוס עם אנשים בעמידה?
זו בדיוק הבעייהלא הבנתי אז מה כן בעיה?
מספרי קווים של אוטובוס ניתן לחלק באופן מסודר בין כל החברות. אני לא רואה שום בעיה. למשל ניתן להגיד שאגד קו מספר 5 לדן קו 5ב לקווים קו 5ג. זה סתם דוגמא אני בטוח שלא חסר שיטות לחלוקת מספרי קווים. זאת לא הבעיה. לגבי שימוש במיניבוס. עומס לא צפוי יכול לקרות גם עם חברה מפעילה אוטובוסים מפרקיים בקו. לכן זה גם נקרא עומס לא צפוי. אני מתכוון למצב רגיל יום יומי בו יש להתאים גודל אוטובוס לכמות נוסעים צפויה כדי שחברה לא תפסיד מהפעלת אוטובוס ריק ומצד שני שלא יהי צפופות יתר. אני עדיין לא הבנתי למה לא עושים הפרטת קווים אשכול לכמה חברות במקביל.
בני! לא רק הכתב מתלונן על קווים,Say Much More
אחד הדברים שלדתי באוניברסיטה זה לקרוא כתבות. אז אני מציע לכם להתיחס למאמר בצורה מעמיקה ולקרוא פעמיים-שלוש ולראות איך עושים קש מקש (זאת אמרה של ראש הממשלה השני שלנו, משה שרת, איש חכם שהלוואי רבים היו כמוהו). אז ראשית וכללית הוא לא מחדש כלום. הוא קובע "עובדות" תוך הסתמכות על ה"טוקבקים" שכידוע אינם מדגם אלא ביטוי של מקטרים (הרי המרוצים הם הרוב הדומם שלא מתבטא בדרך כלל). גם ההסתמכות רק על "קוים" היא לא מדגם כי יש עוד חברות. אחר כך הוא מודה שיש שיפור בשרות ("השיפור בשירות פשוט אינו מורגש מספיק"). אז יש שיפור..וגם זאת קביעה ללא בדיקה סטטיסטית מדעית. ושימו לב למשפט המחץ הבא:"אלא מה, שהשירות לנוסע - אשר עמד לכאורה בראש הדוחפים לעניין, בפירוש לא השתפר. במקרים מסוימים, הוא בפירוש הורע"...מה מי מו..מה הוא אומייר..זאת הפלצה או אמירה אחרי בדיקה? ומה בקשר למקרים הלא מסויימים? אולי הם רוב? בקיצור, יש לי הרגשה שמשהו אחר ולא עניני עומד מאחורי המאמר הזה ויש לי עוד דוגמאות ממנו אבל לא אלאה אתכם. הרי מיצינו את הנושא בשני שרשורים מהשבוע שעבר ומה שנאמר, נאמר. מה שרציתי להביע כאן הוא שלא לקבל כל מה שכתוב בעיתון או בעיתון אלקטרוני ככזה ראה וקדש. ומאמר שטחי כל כך כמו זה שצוטט כאן לא ראיתי הרבה זמן.
תשמעבני! לא רק הכתב מתלונן על קווים,
רבים מחברי הפורום כתבו רבות על השרות, רמת האוטובוסים וכו'.
בני! בוא ניפגש וניראה איך דבריםתשמע
אתה באמת מאמין ש"רבים מחברי הפורום" זה מדגם סטטיסטי? אז רבים מאלה שלא חברי הפורום לא התלוננו על קוים. נו, באמת...
בני! בוא ניפגש וניראה איך דברים
ניראים בשטח... חברי הפורום מביעים את דעתם, רוב הציבור בארץ אדיש (גם לעניינים יותר גורליים) ורוב הציבור גם לא כלכך יודע למה לצפות. במיקרים רבים ביותר ציבור הנוסעים לא יודע/ שמע/ מבין את קיומן של חברות אחרות, דוגמא: תלונות לגבי רמת השרות בכל האזורים ממשיכות להגיע לאגד 3 שנים אחרי שאגד הפסיקה לפעול שם..... כמובן שאני לא אובייקטיבי, אני עובד באגד וניפגעתי בעצמי ובכיסי מתהליך "ההפרטה", אז לפחות שיעשו את זה ככמו שצריך! שתהיה הצדקה, שלא ימשיכו להפגע עובדים נוספים באגד ודן ללא שינוי אמיתי! הסכמנו כבר בעבר שהיה צריך לערוך רפורמה בתח"צ אבל הביצוע.... קלוקל!
בני שונא את דן ואגד שנאה רבהבני! לא רק הכתב מתלונן על קווים,
רבים מחברי הפורום כתבו רבות על השרות, רמת האוטובוסים וכו'.
טעות בידךבני שונא את דן ואגד שנאה רבה
ואי אפשר לשנות את דעתו
ואגבטעות בידך
אני לא שונא את דן ואגד ובטח לא שנאה עזה. מעבר לכך אני שונא כשמתיחסים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. יש דברים שאני שונא ומחייב את המצאותם ויש שלא.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.