כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
YNET? שטחי??

Say Much More
אחד הדברים שלדתי באוניברסיטה זה לקרוא כתבות. אז אני מציע לכם להתיחס למאמר בצורה מעמיקה ולקרוא פעמיים-שלוש ולראות איך עושים קש מקש (זאת אמרה של ראש הממשלה השני שלנו, משה שרת, איש חכם שהלוואי רבים היו כמוהו). אז ראשית וכללית הוא לא מחדש כלום. הוא קובע "עובדות" תוך הסתמכות על ה"טוקבקים" שכידוע אינם מדגם אלא ביטוי של מקטרים (הרי המרוצים הם הרוב הדומם שלא מתבטא בדרך כלל). גם ההסתמכות רק על "קוים" היא לא מדגם כי יש עוד חברות. אחר כך הוא מודה שיש שיפור בשרות ("השיפור בשירות פשוט אינו מורגש מספיק"). אז יש שיפור..וגם זאת קביעה ללא בדיקה סטטיסטית מדעית. ושימו לב למשפט המחץ הבא:"אלא מה, שהשירות לנוסע - אשר עמד לכאורה בראש הדוחפים לעניין, בפירוש לא השתפר. במקרים מסוימים, הוא בפירוש הורע"...מה מי מו..מה הוא אומייר..זאת הפלצה או אמירה אחרי בדיקה? ומה בקשר למקרים הלא מסויימים? אולי הם רוב? בקיצור, יש לי הרגשה שמשהו אחר ולא עניני עומד מאחורי המאמר הזה ויש לי עוד דוגמאות ממנו אבל לא אלאה אתכם. הרי מיצינו את הנושא בשני שרשורים מהשבוע שעבר ומה שנאמר, נאמר. מה שרציתי להביע כאן הוא שלא לקבל כל מה שכתוב בעיתון או בעיתון אלקטרוני ככזה ראה וקדש. ומאמר שטחי כל כך כמו זה שצוטט כאן לא ראיתי הרבה זמן.
YNET? שטחי??
איך אתה יכול לומר דבר כזה???
 

mucool2

New member
../images/Emo8.gif../images/Emo45.gif

בעברית..והסברתי את עצמי
 
גם אתה בין המצהירים בעם?

ככה זה כאשר ההפרטה
היא המטרה ולא האמצעי. הכל יוצא עקום, השירות לא כפי שצריך להיות והפערים בין המעמדות גדלים.
גם אתה בין המצהירים בעם?
בדקת? ראית? סטטיסטיקות? סקרים? במרכז? בצפון? או כאילו שלא כתבתי את ניתוח ה"מאמר"..גם אתה נפלת בפח? אגב, לא שמעתם ממני מילה על זה שהרפורמה נכשלה או הצליחה. אני מחכה למחקרים.
 

846

Active member
גם אני מחכה למחקרים... אלו שהיו

גם אתה בין המצהירים בעם?
בדקת? ראית? סטטיסטיקות? סקרים? במרכז? בצפון? או כאילו שלא כתבתי את ניתוח ה"מאמר"..גם אתה נפלת בפח? אגב, לא שמעתם ממני מילה על זה שהרפורמה נכשלה או הצליחה. אני מחכה למחקרים.
גם אני מחכה למחקרים... אלו שהיו
צריכים להערך לפני ולא אחרי. אני מכיר חלק מהנתונים בפועל על מצב החברות....
 
וכאן יש לי טענה לטכניון

גם אני מחכה למחקרים... אלו שהיו
צריכים להערך לפני ולא אחרי. אני מכיר חלק מהנתונים בפועל על מצב החברות....
וכאן יש לי טענה לטכניון
המכון לחקר התחבורה, למיטב ידיעתי (והיא טובה...) לא עשה שום מחקר בעניין.
 

orensaab

New member
היי בני

גם אתה בין המצהירים בעם?
בדקת? ראית? סטטיסטיקות? סקרים? במרכז? בצפון? או כאילו שלא כתבתי את ניתוח ה"מאמר"..גם אתה נפלת בפח? אגב, לא שמעתם ממני מילה על זה שהרפורמה נכשלה או הצליחה. אני מחכה למחקרים.
היי בני
מדברי פוליטיקאים על ההפרטה למדתי כי הם מחפשים אותה בכל מחיר, ומבלי לבדוק תחילה. האם החלוקה לאשכולות נכונה ? האם קווי האוטובוסים הקיימים שנקבעו כידוע על ידי המפקח על התעבורה מתאימים למציאות בכל הפרמטרים האפשריים דוגמת תדירות, סוג כלי רכב וכיו"ב ? האם מישהו חשב על תנאי העסקת נהגים עליהם רובצת אחריות כבדה בהסעת עשרות אנשים ? האם אופי ורמת השירות ללקוחות מוגדרים ? האם טבלת המחירים שנקבעת בכלל על ידי משרד האוצר הוגנת כלפי כל המפעילים החדשים והקיימים או שמה יש אפלייה ? ישנן עוד שאלות רבות, אולם כמו שציינת בעצמך לגבי המכון לחקר התחבורה בטכניון שלא ביצע שום עבודת מחקר בתחום, לא נתקלתי בשום עבודת מחקר גם של מוסד רציני אחר. זאת חכמה קטנה מאוד להעתיק כמה מהמאפיינים המזוהים עם ארצות הברית של אמריקה, ולא את כל השאר. אז את אילו מאפיינים לקחו ? את אלו שמרחיבים את הפערים בחברה, את אלו המקשים על האדם הקטן הממוצע כמוך וכמוני, את אלו המונעים בטחון סוציאלי ועוד. יש מספיק גורמים בארץ ובחו"ל שיכולים לבצע מחקר מסודר על הצרכים בתח"ץ, ורצוי מאוד שכל שינוי יהיה על סמך מחקר שכזה.
 
היי אורן

היי בני
מדברי פוליטיקאים על ההפרטה למדתי כי הם מחפשים אותה בכל מחיר, ומבלי לבדוק תחילה. האם החלוקה לאשכולות נכונה ? האם קווי האוטובוסים הקיימים שנקבעו כידוע על ידי המפקח על התעבורה מתאימים למציאות בכל הפרמטרים האפשריים דוגמת תדירות, סוג כלי רכב וכיו"ב ? האם מישהו חשב על תנאי העסקת נהגים עליהם רובצת אחריות כבדה בהסעת עשרות אנשים ? האם אופי ורמת השירות ללקוחות מוגדרים ? האם טבלת המחירים שנקבעת בכלל על ידי משרד האוצר הוגנת כלפי כל המפעילים החדשים והקיימים או שמה יש אפלייה ? ישנן עוד שאלות רבות, אולם כמו שציינת בעצמך לגבי המכון לחקר התחבורה בטכניון שלא ביצע שום עבודת מחקר בתחום, לא נתקלתי בשום עבודת מחקר גם של מוסד רציני אחר. זאת חכמה קטנה מאוד להעתיק כמה מהמאפיינים המזוהים עם ארצות הברית של אמריקה, ולא את כל השאר. אז את אילו מאפיינים לקחו ? את אלו שמרחיבים את הפערים בחברה, את אלו המקשים על האדם הקטן הממוצע כמוך וכמוני, את אלו המונעים בטחון סוציאלי ועוד. יש מספיק גורמים בארץ ובחו"ל שיכולים לבצע מחקר מסודר על הצרכים בתח"ץ, ורצוי מאוד שכל שינוי יהיה על סמך מחקר שכזה.
היי אורן
נעזוב לרגע בצד את נושא הפערים החברתיים, למרות שהורדת מחיר הנסיעה באוטובוס דווקא מצמצמת פערים. ברור שנסיון ראשון בתחום חדש מלווה גם בטעויות. וברור שיש טעויות , אבל ברור גם שהרפורמה הזאת הולכת לסדר היטב את התחבורה הציבורית כאן. אל תשכח שמי שלא עושה לא שוגה. מאידך, אלה שצועקים "אגדן" הם טועים בצורה בסיסית. אז קרא שוב את המחקר הרציני היחיד שנעשה, דו"ח המבקר, ותראה שישנה התקדמות (נכון ל 2002) אבל יש גם טעויות.
 

846

Active member
"יש גם טעויות" בלשון המעטה.....

היי אורן
נעזוב לרגע בצד את נושא הפערים החברתיים, למרות שהורדת מחיר הנסיעה באוטובוס דווקא מצמצמת פערים. ברור שנסיון ראשון בתחום חדש מלווה גם בטעויות. וברור שיש טעויות , אבל ברור גם שהרפורמה הזאת הולכת לסדר היטב את התחבורה הציבורית כאן. אל תשכח שמי שלא עושה לא שוגה. מאידך, אלה שצועקים "אגדן" הם טועים בצורה בסיסית. אז קרא שוב את המחקר הרציני היחיד שנעשה, דו"ח המבקר, ותראה שישנה התקדמות (נכון ל 2002) אבל יש גם טעויות.
"יש גם טעויות" בלשון המעטה.....
 

orensaab

New member
לא צעקתי "אגדן"

היי אורן
נעזוב לרגע בצד את נושא הפערים החברתיים, למרות שהורדת מחיר הנסיעה באוטובוס דווקא מצמצמת פערים. ברור שנסיון ראשון בתחום חדש מלווה גם בטעויות. וברור שיש טעויות , אבל ברור גם שהרפורמה הזאת הולכת לסדר היטב את התחבורה הציבורית כאן. אל תשכח שמי שלא עושה לא שוגה. מאידך, אלה שצועקים "אגדן" הם טועים בצורה בסיסית. אז קרא שוב את המחקר הרציני היחיד שנעשה, דו"ח המבקר, ותראה שישנה התקדמות (נכון ל 2002) אבל יש גם טעויות.
לא צעקתי "אגדן"
וטעויות ייתכנו רק אצל מי שעושה, אולם נקודת המוצא שגויה. לקחו כותרת ומיישמים בשיטת הבולדוזר מבלי לבצע בדיקה מקדימה. נכון שבאגד ובדן יש עדיין הרבה מאוד מה לשנות ולשפר, אבל אני רואה גם את המצב אצל המפעילים האחרים, וזה לא עושה לי טוב.
 
אורן

לא צעקתי "אגדן"
וטעויות ייתכנו רק אצל מי שעושה, אולם נקודת המוצא שגויה. לקחו כותרת ומיישמים בשיטת הבולדוזר מבלי לבצע בדיקה מקדימה. נכון שבאגד ובדן יש עדיין הרבה מאוד מה לשנות ולשפר, אבל אני רואה גם את המצב אצל המפעילים האחרים, וזה לא עושה לי טוב.
אורן
"אני רואה את המצב" לא מספק אותי. זו לא ראיה מדעית ואין לך את הכלים לבדוק את זה. גם לי אין.
 
בני, אני חושב שאתה לא רואה נכון...

אורן
"אני רואה את המצב" לא מספק אותי. זו לא ראיה מדעית ואין לך את הכלים לבדוק את זה. גם לי אין.
בני, אני חושב שאתה לא רואה נכון...
את הדברים, ואני לא מדבר עכשיו על אם ההפרטה טובה או לא, ואני לא מדבר על סטטיסטיקות, על שגיאות וכיו"ב, אלא על נקודת ראיה. מבחינתי, ומבחינת כל אחד, יש רק נקודה אחת: אני, כנוסע בתחבורה הציבורית, הוא הלקוח, ואם אני לא מרוצה (לא אמרתי דבר כזה, זו רק דוגמא) מההפרטה (כלומר יש פגיעה שירות שניתן לי לאחר ההפרטה) אז לא ממש מעניינות אותי הסטטיסטיקות. מה שמעניין לקוח הוא שהוא מקבל את הדרך הנוחה, הבטוחה, המהירה והברורה להגעה ליעד X מסוים. (רצוי גם בתדירויות גבוהות
) כמובן שאם קוים X ו - Y נפגעו בעוד היה שיפור ניכר בשאר הקווים, אז האובדן הוא פחות משמעותי, אלא אם כן אלו קוים מרכזיים וחשובים.
 
יש דבר שנקרא "ראיה כוללת"

בני, אני חושב שאתה לא רואה נכון...
את הדברים, ואני לא מדבר עכשיו על אם ההפרטה טובה או לא, ואני לא מדבר על סטטיסטיקות, על שגיאות וכיו"ב, אלא על נקודת ראיה. מבחינתי, ומבחינת כל אחד, יש רק נקודה אחת: אני, כנוסע בתחבורה הציבורית, הוא הלקוח, ואם אני לא מרוצה (לא אמרתי דבר כזה, זו רק דוגמא) מההפרטה (כלומר יש פגיעה שירות שניתן לי לאחר ההפרטה) אז לא ממש מעניינות אותי הסטטיסטיקות. מה שמעניין לקוח הוא שהוא מקבל את הדרך הנוחה, הבטוחה, המהירה והברורה להגעה ליעד X מסוים. (רצוי גם בתדירויות גבוהות
) כמובן שאם קוים X ו - Y נפגעו בעוד היה שיפור ניכר בשאר הקווים, אז האובדן הוא פחות משמעותי, אלא אם כן אלו קוים מרכזיים וחשובים.
יש דבר שנקרא "ראיה כוללת"
ובה, מה לעשות, לא מתחשבים בנקודת מבט של יחיד אלא של רבים. זה המדע: הוא מבוסס על סטטיסטיקות, ובמקרה של נותני שירות, גם על משאלים. כי אתה בדרך כלל לא שומע את המרוצים. אני לא אשבח את זה שממלא את תפקידו אבל כן אתלונן על מי שנכשל..נכון? אז אמרת נכון "מבחינתי ומבחינת כל אחד"..ומי הוא ה"כל אחד"? לכן, אוהד, בדיקה מחדש של מערך גדול ועתיר תקציבים, לעולם לא יהיה מבוסס על התרשמות של אדם אחד, או שנים. יש גם פרמטרים שונים של שביעות רצון: מסעודה משדרות תאמר לך כי ההפרטה הצליחה משום שהמחיר ירד בחצי שקל. אתה תטען שההפרטה נכשלה כי האוטובוסים מאחרים. ואני, שלא חייב לנסוע באוטובוס, אומר שההפרטה נכשלה כי אין לי אוטובוס ישר לסלון בבית... לכן, אוהד, הבדיקות המדעיות זה עסק יותר מסובך ומורכב משנידמה לך.
 
המממממ...

יש דבר שנקרא "ראיה כוללת"
ובה, מה לעשות, לא מתחשבים בנקודת מבט של יחיד אלא של רבים. זה המדע: הוא מבוסס על סטטיסטיקות, ובמקרה של נותני שירות, גם על משאלים. כי אתה בדרך כלל לא שומע את המרוצים. אני לא אשבח את זה שממלא את תפקידו אבל כן אתלונן על מי שנכשל..נכון? אז אמרת נכון "מבחינתי ומבחינת כל אחד"..ומי הוא ה"כל אחד"? לכן, אוהד, בדיקה מחדש של מערך גדול ועתיר תקציבים, לעולם לא יהיה מבוסס על התרשמות של אדם אחד, או שנים. יש גם פרמטרים שונים של שביעות רצון: מסעודה משדרות תאמר לך כי ההפרטה הצליחה משום שהמחיר ירד בחצי שקל. אתה תטען שההפרטה נכשלה כי האוטובוסים מאחרים. ואני, שלא חייב לנסוע באוטובוס, אומר שההפרטה נכשלה כי אין לי אוטובוס ישר לסלון בבית... לכן, אוהד, הבדיקות המדעיות זה עסק יותר מסובך ומורכב משנידמה לך.
המממממ...
השוואה תעשה בין מה שהיה לפני ההפרטה, ומה שהיה אחריה. (ולא מה שהיה אצל חלומות של אנשים שנכנסים אצליהם אוטובוסים לסלון). עם כל הכבוד להורדת המחירים, ההבדלים בין הנוסעים ברכבת לנוסעים באוטובוס, לא מראים על הסתכלות כללית על המחירים. לדוגמא רכבת תל-אביב באר-שבע יקרה פי שניים מאוטובוס, עדיין יש המון נוסעים ברכבת, למרות שאת ההבדלים בזמנים אפשר לסכם כך: אוטובוס יוצא בתדירויות יותר גבוהות, רכבת מהירה יותר בזמן פקקים. אפילו אני, בתור אחד שנוסע כל יום א - ה בתחבורה עירונית בב"ש, כמעט ולא מרגיש את ההבדל במחיר.
 
אמרת נכון, אוהד, אבל עם תוספת משלי

המממממ...
השוואה תעשה בין מה שהיה לפני ההפרטה, ומה שהיה אחריה. (ולא מה שהיה אצל חלומות של אנשים שנכנסים אצליהם אוטובוסים לסלון). עם כל הכבוד להורדת המחירים, ההבדלים בין הנוסעים ברכבת לנוסעים באוטובוס, לא מראים על הסתכלות כללית על המחירים. לדוגמא רכבת תל-אביב באר-שבע יקרה פי שניים מאוטובוס, עדיין יש המון נוסעים ברכבת, למרות שאת ההבדלים בזמנים אפשר לסכם כך: אוטובוס יוצא בתדירויות יותר גבוהות, רכבת מהירה יותר בזמן פקקים. אפילו אני, בתור אחד שנוסע כל יום א - ה בתחבורה עירונית בב"ש, כמעט ולא מרגיש את ההבדל במחיר.
אמרת נכון, אוהד, אבל עם תוספת משלי
ההשוואה אכן צריכה להיות עם העבר וגם עם המטרות של הרפורמה (שלא כולן קשורות לעבר). אבל גם זה בראיה כוללת ובסקרים ומחקרים מדעיים ושיטתיים.
 

846

Active member
הרעיון המרכזי שלך הוא נכון, צריך

יש דבר שנקרא "ראיה כוללת"
ובה, מה לעשות, לא מתחשבים בנקודת מבט של יחיד אלא של רבים. זה המדע: הוא מבוסס על סטטיסטיקות, ובמקרה של נותני שירות, גם על משאלים. כי אתה בדרך כלל לא שומע את המרוצים. אני לא אשבח את זה שממלא את תפקידו אבל כן אתלונן על מי שנכשל..נכון? אז אמרת נכון "מבחינתי ומבחינת כל אחד"..ומי הוא ה"כל אחד"? לכן, אוהד, בדיקה מחדש של מערך גדול ועתיר תקציבים, לעולם לא יהיה מבוסס על התרשמות של אדם אחד, או שנים. יש גם פרמטרים שונים של שביעות רצון: מסעודה משדרות תאמר לך כי ההפרטה הצליחה משום שהמחיר ירד בחצי שקל. אתה תטען שההפרטה נכשלה כי האוטובוסים מאחרים. ואני, שלא חייב לנסוע באוטובוס, אומר שההפרטה נכשלה כי אין לי אוטובוס ישר לסלון בבית... לכן, אוהד, הבדיקות המדעיות זה עסק יותר מסובך ומורכב משנידמה לך.
הרעיון המרכזי שלך הוא נכון, צריך
לבדוק ולא רק להתייחס לנסיון של נוסע זה או אחר אבל: אף אחד לא בדק או בודק כלום...... אין לך נתונים מדויקים של המצב שהיה ואין לך נתונים של המצב החדש. במקום זה יש עדויות ושמועות והתנסויות של אנשים בודדים, אך מאחר ולדעתי לחלק גדול מחברי הפורום יש גישה לתח"צ (מבחינת הבנת הנושא) אני מקבל את רוב הטענות או התשבוחות שניכתבות פה.
 
ראשית היה מחקר, של המבקר...

הרעיון המרכזי שלך הוא נכון, צריך
לבדוק ולא רק להתייחס לנסיון של נוסע זה או אחר אבל: אף אחד לא בדק או בודק כלום...... אין לך נתונים מדויקים של המצב שהיה ואין לך נתונים של המצב החדש. במקום זה יש עדויות ושמועות והתנסויות של אנשים בודדים, אך מאחר ולדעתי לחלק גדול מחברי הפורום יש גישה לתח"צ (מבחינת הבנת הנושא) אני מקבל את רוב הטענות או התשבוחות שניכתבות פה.
ראשית היה מחקר, של המבקר...
ושנית, מי שנמצא כאן בטח לא מהווה מדגם...לדעתי לפחות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה