#האדמור מבעלז אף פעם לא הבטיח
הוא היה נוהג "לברך" . ואכן הוא ברך את יהודי בודפשט בזמן השואה שישארו בחיים והרוב הגדול של יהודי בודפשט שרדו את השואה ונשארו בחיים, וזה בניגוד לרוב היהודים בערי הונגריה שנספו בשואה #במשך הדורות הרבנים עודדו את העליה לארץ באופן חלקי, ובעיקר התנגדו שרווקים ורווקות יעלו לארץ עקב זה שהציונים החילונים השפיעו לרעה על העם ועל הצעירים . #היתה גם בארץ עניות נוראה ולא היה פרנסה, כך שלא היה שייך לעודד את העליה לארץ במסות ושעוד יהודים יתפרנסו מהצדקה . #להרבה מאוד חסידויות וקהילות נשארו בארץ נצר ושארית למה שהיה, לדוגמה - מיר, בעלז, גור, סלבודקה, נובהרדוק, סוכוטשוב, מחנובקה, ויז`ניץ, סקולען, צאנז, מודז`יץ, קארלין, ברסלב, חבד, סטריקוב, באבוב, פוניבז`, ביאלה, בויאן, סדיגורה, וואסלו, בוהוש, קאליב, סאטמאר, דושינסקי, טאלנה, נדבורנה, בריסק, אלכסנדר ועוד ועוד . חסדי ה` . #היה יהודי שנכנס לאדמור מבעלז אחרי השואה ושאל אותו היכן שילך לגור - באמריקה או בארץ ? . . והאדמור השיב לו ש "ארץ ישראל הוא מקום ראוי לחינוך הילדים בדרך התורה" . #יש ביטוי של האדמור מבעלז "חסדי ה` שהגענו לארץ ! . ויש לנו היכן לגור" . #דעת האדמור מסאטמר והרב טייכטל הן קיצוניות . #מבחינת ההתיחסות למדינה אז מצד אחד יש כאן פריחה עצומה של התורה והיהדות, ומצד שני יש המון יהודים שאינם יודעים את התורה, יש התבוללות כאן בארץ . ויש עשרות אלפי הרוגים ופצועים כאן בארץ במלחמות ופיגועים, וזה גם כתוצאה מהסיכון המטורף שלקח על עצמו דוד בן גוריון בהכרזת המדינה שבחסדי ה` הצליח לו . . . ועדיין אנחנו בסכנה רצינית .#יש רבנים שנשארו עם הקהילות שלהם ונספו ביחד אתם, ויש רבנים שברחו יחד עם הרבה יהודים ואף המליצו לעשות כן . #ההתנגדות היא נגד ה"ציונים" שהעבירו יהודים על הדת, ברור שאנחנו ששים ושמחים במצוות ישוב ארץ ישראל .