כתבה שעשו על קוביין בynet:)

Pickle Weasle

New member
מעניין

נהניתי מהמחמאות הרבות לנירוונה בזמן פעילותה, אבל קצת עיצבנה הקביעה שלנירוונה לא היה באמת טעם להמשיך לפעול ולהיות מעניינים אם קורט לא היה מתאבד. המוות עצמו, לפי הכתבה, הוא סוף התקופה. מה שקרה אחרי המוות- שעל פיו הכותה מציב את נירוונה בהווה, קרה בגלל שקורט מת [שוב, לפי הכותב. זה לא שנירוונה היו הרוקרים היחידים שקבעו מה הולך בז'אנר]- אז לא נכון לקבוע מה היה קורה לולא קורט לא היה מת, כי הכל כנראה היה שונה לגמרי... בכל אופן, נהניתי מאיך שהכותה יורד על מוזיקה עכשווית שגם אני לא מתחבר אליה. האימו למשל- אולי יש להם כמה יציאות טובות אבל ההתעסקות הבלתי פוסקת במראה, והמגמה הזאת שהרוב המוחלט בהופעות רוק של להקות עכשוויות הם בנות 14, קצת מגעיל אותי.
 

Pickle Weasle

New member
אין בעיה חחח

זה לא הבעיה בילדות אלא בזה שהן מהוות את רוב הקהל, וכשזה ככה, זה הפוך להיות ''אסור'' לבנים. למשל אם אני אוהב שיר של... טוקיו הוטל או משהו, אז חוץ מזה שירביצו לי כי להקה מעפנה, אז ירביצו לי כי זה לבנות.
 

Soggy Dream

New member
אבל כל הקטע

הוא שאתה שומע את מה שאתה אוהב. ותכלס לא באמת ירביצו לך על זה, אולי פה ושם יזרקו הערות, אבל מה זה אמור להיות אכפת לך? אני אתן לך דוגמא: יש כמה אנשים שאני מכיר שכל הזמן יורדים על קורט ועל נירוונה.. -קורט ההומו- -קורט הבכיין- ועוד חחחח.. ולי זה לא מזיז, כי אני אוהב את הלהקה הזאת. ונגיד אני שומע בקסטריט בויז, כי המוזיקה שלהם יפה. גם פה קהל היעד הוא לרוב בנות צעירות. אבל תמיד יש יוצאי דופן.. וקח לדוגמא את גרין דיי, שקיימים כבר 20 שנה, יש להם מעריצים בני 30, וגם מעריצים בני 12-15 שבאו בעקבות אמריקן אידיוט... ואל תדאג, אם ירביצו לך אנחנו נאסוף את כל הפורום ונקרע להם תצורה
 

Pickle Weasle

New member
זה לא רק הקטע הזה

זה לא רק העניין אם ירביצו לי או לא. זה העניין בכללי- שכמעט כל מה שקשור במוזיקה היום זה ''איזה חתיך הוא'' וכל החרטא הזה. רוב האמנים העכשוויים שמים לב יותר לאיך השיער או התחת שלהם מבעד לסקיני ג'ינס נראה, וחוץ מהעניין שדיברנו שזה הופך את זה למשהו שמיועד בעיקר לבנות, זה פשוט עושה את זה לדבר מטופש שרחוק מאוד ממוסיקה אמיתית ומהמשמעות שלה. אני בעד כל סוג של מוזיקה, לא רק כזאת שיש בה חשיבות למילים, שיש בה רגש, כמו שאני חושב שלשירים של נירוונה יש. גם פופ זה מעולה לא פחות, גם היפ הופ, גם מזרחית, וגם מה שהיום נחשב ''רוק'', רק כלול בתוך כל ההסתעפויות של זה; אימו, הארדקור, מה שזה לא יהיה... אבל מעצבן אותי הקטע שמוזיקה הפכה להיות דבר במתייג אנשים. בנים ובנות ששומעים מזרחית הם ערסים ופרחות, בנים ובנות ששומעים רוק [רוק רוק כמו פעם] הם פריקים ופריקיות, בנות ששומעות פופ/ אימו הן רגילות, ובנים ששומעים פופ/ אימו הם הומואים. אבא שלי שומע מזרחית והוא בנאדם מקסים, עדין כזה. יש לי חבר ערס שחולהה על נירוונה. אז מה הקטע? למה זה חייב להיות ככה שאנשים שומעים מוזיקה כדי להשתייך לחוג חברתי מסוים, ולא שומעים מוזיקה אחרת כדי לא להיחשב למישהו מחוג חברתי אחר...? זה שיש כאלה שלא שמים על זה, זה מעולה. אבל לי זה אכפת, אני מודה. אני רק שומע את ''אישה נאמנה'' או ''יפיופה'' וחבריי ה''רוקרים'' מתחילים לצרוח עליי. אני שומע ''ברוקן סטרינגס'' ואנשים קוראים לי גיי. מעצבן אותי. אני בטוח שגם פעם זה היה ככה אבל עובדה שכשמסתכלים על ההופעות של פעם, אפילו בניינטיז, בכל זאת הכל מורכב מבנים ובנות באופן שווה, ילדים, מבוגרים, זקנים!
 

Pickle Weasle

New member
דוגמא

אני מודה שפעם נהניתי לשמוע מספר שירים של טוקיו הוטל. עזבו את זה שנמאס לי מהר, מה שאמר לי שזה לא ה-מוזיקה שאני באמת אוהב, אבל היו כמה שירים שחשבתי שהם טובים. לאבא שלי היו כרטיסים בחינם להופעה שלהם אז לקחתי מישהי שחיבבתי וידעתי שאוהבת אותם, והלכתי איתה. לא ממש נהניתי, אבל זה לא משנה. היו שם עוד כמה בנים אבל הרוב היו בנות. יום אחרי זה אני קורא ביקורת בעיתון ''כל הקהל היו בנות, הבנים היחידים היו עובדי הצוות והורים מלווים''... כאילו, מה?! אתה דפוק בשכל?! אתה עכשיו חורץ גורלות של, נאמר, 30 בנים! מה הם? הומואים? מאיפה הקביעה הזאת בכלל? אבא שלי רואה את זה ועושה פרצוף... לזה אני מתכוון... סיפרתי לו שזה בשביל הילדה שאני מחבב, אז הסתדר. אבל מי שבאמת מת על הלהקה הזאת?
 

Soggy Dream

New member
אני מבין..

תראה, בעיתון מחפשים מה לכתוב. הם בדרך כלל מעוותים דברים. מה שבטוח שבאו להופעה יותר מ30 בנים.. אבל למה אתה כל כך נפגע מזה? נכון שזה עוול, נכון שזה חוסר הגינות, אבל החוכמה היא לא לשים על זה. אין לי כל כך מה להגיד תאמת. ישך מסן או משו?
 

Soggy Dream

New member
תראה

גם על קורט אמרו שהוא כוסון אש, גם על כריס קורנל אמרו שהוא חתיך. גם על אדי וודר. ותאמין לי שמראה חיצוני זו אחת הסיבות לשמוע את המוזיקה. כמובן, כמובן וכמובן שאפשר לשמוע גם מוזיקה של מישהו לא מושך בכלל וממש להנות מזה, אבל לפעמים זה בא ביחד. השאלה היא למה יש עדיפות גדולה יותר - למוזיקה או למראה. דוגמא אישית שלי, אני מאוד אוהב את גרין דיי, את המוזיקה שלהם והכל, אבל אני גם חושב שבילי ג'ו (הסולן) הוא ממש חתיך.. וזה כאילו נותן לי עוד סיבה להקשיב להם, ובעיקר לצפות בהופעות שלהם
..
 

MilkShack

New member
אנחנו מתייגים כמו שמתייגים אותנו.

כל העניין הזה נפוץ מאוד בגיל ההתבגרות בעיקר... ברור שיש ערסים ופריקים גם אחרי גיל 20, אבל אז שניהם ייחשבו מוזרים שלא עזבו את שנות הנעורים שלהם. הכוונה שניהם יחשבו "פריקים" באופן מסוים. ומה שאתה אומר בנוגע ל"כל מה שקשור במוזיקה היום זה 'איזה חתיך הוא'" ממש ממש לא נכון. אני לא חושב שאנשים שומעים את המוזיקה בגלל שהסולן או הגיטריסט נראים טוב. מאז ומתמיד הייתה התנפלות של גרופיות על חברי להקה גם אם נראו כמו פול מקרטני בשנות ה60', וגם אם הם נראו כמו קורט קוביין בשנות ה90', הדברים האלה קיימים מאז ומתמיד - מה שגורם לך להגיד את זה זה בעיקר זה שכנראה אתה לא בדיוק מחבב את המוזיקה. כשאני אוהב להקה מסוימת, אני אגיד "וואלה אחלה מוזיקה", וכשאני לא אוהב להקה מסוימת אני אגיד "עזוב אותך זה מוזיקה בשביל ילדות בנות 14" או "שומעים אותם רק בגלל איך שהם נראים". אני אישית נולדתי לתקופה הזאת במובן מסוים ואני לא יכול לדעת בדיוק מה היה פה בשנות ה70' או ה60'... אבל זה ידוע שמשנות ה-80' רוק נהפך אפילו יותר למוזיקה שמעצבת תרבויות של אופנה והתנהגות. מה לעשות.. בשנות ה-80' היו את הג'ינסים המוזרים והתספורות המנופחות, בשנות ה90' היו את הפלאנלים והג'ינסים הקרועים, והיום יש ת'שיער הזה שמסורק לצד ואת הבגדים השחורים והאיפור. מה לעשות, קורה.
 

Soggy Dream

New member
גיל ההתבגרות הוא גיל של חיפוש עצמי

אם זה במוזיקה, בסמים, בסטיגמות וכו'... אבל בחיי שלדעתי אני חושב שזכיתי שאני אוהב להקה שהסולן שלה גם חתיך בנוסף לכל.. למרות שלא הייתי שומע אותם אם הם היו גרועים, חח זה בהחלט לא מזיק
 

Pickle Weasle

New member
ערסים יש גם בגיל 80

כי ערסים זה אופי של בנאדם. פריקים זה באמת יותר לפי סוג המוזיקה. פריק אחרי צבא אם יישאר פריק זה באמת יהיה מוזר, אבל ערס זה נורמלי... וזה לא אומר שאנשים רעים, זה לא אומר שלא יקימו משפחה עם אישה שיאהבו וילדים, ויעבדו במקצוע מכובד. פשוט התנהגות של בנאדם היא של ערס... כשאמרתי ''כל מה שקשור במוזיקה היום.....'' זה כמובן היה בהכללה, אולי מיותרת באמת... אישית, כל הבנות שבסבביבתי שמות הרבה יותר דגש על איך הסולנים נראים. שמע, על נירוונה למשל- לדעתי קורט בנאדם יותר יפה מכל המצועצעים שיש היום, וגם בגלל שהיופי שלו לא כלול בזה שהוא עושה החלקה או מתאפר או לובש בגדים של סטייליסטים, זה הופך את היופי שלו לדבר שולי, כי לנירוונה היה חשוב יותר המוזיקה וראו את זה על הקהל. היום גם הרבה אמנים בעצמם שמים דגש על איך שהם נראים, ובגלל זה גם הקהל שלהם שם על זה דגש. אני לא אומר שמישהי תשמע זמר חתיך למרות שהיא שונאת את המוזיקה שלו... אבל כשהיא כבר אוהבת את המוזיקה, אז פתאום המראה הופך להיות נורא עיקרי. יש הרבה אמנים ששמים דגש על המוזיקה, ובמקרה גם נראים טוב, אז שיהיה בכיף שלהם. כמו שנתתי את הדוגמא, אהבתי שירים של טוקיו הוטל, ובכל זאת שנאתי את התופעה הזאת של ההערצה המטורפת לסולן ולנגנים ולכמה שהתחת שלהם סקסי או מה האורך של הבולבול שלהם [גם לזה הגיעו, ואני לא אומר סתם]- ככה שאני לא אומר את זה בגלל שאני אישית לא אוהב את הלהקות. לאחרונה, בגלל שסביבי יש את כל התופעות שדיברתי עליהן, פשוט יש לי סלידה מהדבר הזה, אז יש לי אנטי כלפי כל הלהקות האלה- אבל גם אז זה לא כמו שאמרת שאני אומר את מה שאני אומר רק בגלל שאני אישית לא אוהב- כי אני לא אוהב את התופעה אז אני לא מתחבר ללהקות , ולא; אני לא מתחבר ללהקה אז אני אתרץ את זה בתופעה. חוץ מזה, שאם אני אשמע שיר טוב של הלקהות מהסוג הזהף אני כן אשמע אותו בלי קשר.
 

MilkShack

New member
טוב לדיון על טוקיו הוטל לא נגיע

אני בן אדם שהטעם המוזיקלי שלו הפסיק להתקדם אחרי 96' (אולי כמה אלבומים עד היום וזהו) אז אני מנוע מלדבר יותר מידי על המוזיקה העכוושית שבתכל'ס, אין לי מושג בה ואני מעדיף שזה ישאר כך :)
 

MilkShack

New member
מצדיק כי זה במקרה דומה אצל שנינו

אם נלך לצוד אחד מהמעריצים שלהם (או לפי מה שאמרת מעריצות
) ונביא אותו לכאן להתווכח איתנו, זה לא יגמר!
 

Soggy Dream

New member
משהו מעניין

לא פעם נתקלתי במישהי/מישהו ששמע/ה גם טוקיו הוטל וגם נירוונה.. חח יש חיה כזאת??
 
למעלה