מצטער, אתה לא יורד לסוף דעתי אף פעם ומגיע למסקנות שלא דיברתי
חציתי הרבה פעמים
ויש לציין שמרחוב אסירי ציון בנוה גן לצד השני של ז'בוטינסקי קיים גשר הולכי רגל.
למה קו 25 צריך להגיע לנווה גן?
מה הקשר בין יעילות להארכת קו 25 לנווה גן?
או שאתה טוען שזה קו קורס, או שאתה רוצה להעמיס עליו עומס נוסף.
אין שום סיבה שקו 25 ישרת את נוה גן. אם אתה רוצה בכיוון מהתחנה המרכזית למרכז העיר שאחד הקווים ייכנס לתוך נוה גן, אז 25 הוא לא הקו המתאים, אלא קו כמו 23 או 97.
זו תהיה טעות גדולה להאריך את קו 25 או את קו 99 מערבה.
ממש מעניינים הקריטריונים השונים שיש לך לשכונות שונות.
לנווה גן שמקיפים אותה קווי אוטובוס רבים יש בעיה. לשכונות אחרות לא.
"לא מספיק שאתה צריך ללכת ברגל בתוך שכונת נווה גן עד שאתה מגיע לז'בוטינסקי" אבל אין שום בעיה ללכת ברגל משכונה אחרת למחלף בינעירוני.
לחצות את ז'בוטינסקי מנווה גן כשצריך להגיע למרכז פתח תקווה זו בעיה גדולה, אבל לחצות את אותו ז'בוטינסקי על מנת להגיע משכונות אחרות לתחנה לכוון תל אביב זו לא בעיה.
לא יעזור - לא תצליח לשכנע אותי שנווה גן משורתת רע וודאי שלא הכי רע.
אני לא מתווכח איתך על סדר העדיפויות בבאר שבע, אבל אני כן אביע את דעתי שסדר העדיפויות שלך לגבי פתח תקוה שגוי ואולי נובע במידה מסויימת גם מכך שאתה מנסה לעשות השלכות מבאר שבע לפתח תקוה.
מצטער, אבל את פתח תקוה אני מכיר יותר טוב ממך.
באר שבע היא באר שבע ופתח תקוה היא פתח תקוה.
מצטער, אתה לא יורד לסוף דעתי אף פעם ומגיע למסקנות שלא דיברתי
עליהן מעולם.
 
נתון: דרוש תגבור חובה בקו 25.
נתון: הקישור בין נווה גן למרכז העיר ובין אם המושבות למרכז העיר - גרוע.
 
נתון: פתיחת קו חדש במיוחד לנווה גן - לא כלכלי ולא רלוונטי.
נתון: הוספת נסיעות לקו 25 והארכתו לנווה גן ולאם המושבות הינו פתרון זול ויעיל שיטפל ב3 ציפורים במכה אחת.
 
אני בניגוד אליך, לא מסתכל על מקומות ספציפיים שיש בהן בעיות קשות. אני מסתכל על איך אני פותר מספר בעיות בבאת אחת ששוות לא פעם לבעיה קשה אחת או למספר בעיות קשות מבחינת מספר הנוסעים - זו ראיה מערכתית.
 
לגבי 25 מול 23, 25 הוא הקו הבעייתי יותר, זה שהוא מסתיים במרכזית וזה שעולים עליו לא מעט נוסעים במרכזית זה לא כי מלא אנשים שמשתמשים בו נמצאים ליד המרכזית, זה כי הם מחליפים אליו במרכזית מקווים אחרים שעוברים גם בנקודות השקה אחרות למרכזית ומכיוון שבהמשך 25 פשוט עמוס מידי.
 
נווה גן לא משורתת הכי רע, יש לה שירות טוב ליעדים אחרים אבל אין לה שירות טוב למרכז העיר וציר ז'בוטינסקי לא רלוונטי לחלק לא קטן מהשכונה וזה אבסורדי עקב הקירבה שלה למרכז העיר. אם אפשר לפתור את זה על ידי תגבור משמעותי של 25 + הארכתו - זה פתרון יעיל באמת.
 
פתרון לא יעיל זה קו 67, זה 44 הנוכחי שבמקום הפעלתו היה ניתן פשוט להפעיל את 25 בתוואי דומה ל44 החדש דרך נווה גן ואם המושבות לרכבת. זה אומנם היה פחות טוב למבקשים להגיע לתחנת הרכבת ממרכז העיר, אבל גם ככה זה לא מה שתושבי פתח תקווה הכי צריכים בתכל'ס.
 
לגבי כפר גנים ג' ואיזורים אחרים - שם אין באמת מה לעשות מלבד לקחת תשומות של שנתיים שלמות כדי שיפעילו את 350 כל היום לפחות (על חשבון כל שיפור אחר בפתח תקווה). אין מה להאריך, אין מה להכניס... ולהכניס את 472 זה רע. וזה ההבדל בין נווה גן לכפר גנים ג' בהקשר של הליכה עד לתחנות. כפר גנים ג' לא קרובה לשום דבר מלבד בר אילן וגם זה רק בשל כביש מהיר. גם לנווה עוז יש תח"צ לא משהו אבל שם זה מסתכם גם באי רצון גבוה לשימוש בתח"צ מצד התושבים.
 
וזה לא עניין ההשלכות, אני עושה את עניין ההשלכות כי אתה לא יורד לסוף דעתי. אין לי ספק שאתה מכיר את פתח תקווה היטב ובוודאי שיותר טוב ממני. אבל גם אני מכיר בעיות רבות בעיר ובניגוד אליך שאתה מעוניין בעיקר בכך שיהיה לך אוטובוס ישיר לרכבת ואוטובוס ישיר לת"א (ואת זה כתבת אינספור פעמים גם שלא בפורום הזה) בטענות שגם זה בדיוק מה שכפר גנים ג' צריכה, רק הראה לי את חוסר האוביקטיביות שלך לגבי המערכת כולה, למרות שאתה מבין את המערכת היטב.
 
אם תביא לי תוכנית בה אתה תופס כמה ציפורים במכה אחת בהקשר של כפר גנים ג', שניתן לבצעה בתוספת תשומות אחת כפי שהייתה כעת - אשמח. בגדול מה שהיה ניתן לעשות זה להפעיל את הקו מכפר גנים ג' לת"א מדרך השלום (המקביל ל 472), אך ללא הפעלת 472 כלל, ביחד עם עוד קצת שינויים או תוספות שירות מבחינת נסיעות לקו 53 או 187. לחילופין האופציות הבאות: או להפעיל שירות ישיר לרכבת כל היום, לחליפון בשעות השיא כקו רציף + הוספת שירות בקווים אחרים בשכונה או לקשר כיאות את כפר גנים ג' לבר אילן ותל השומר כל היום או לקשר לקרית אונו>אור יהודה כל היום. כל אחת מהאופציות הזאת שווה לכל השינויים שנכנסו לאחרונה בתוספת התשומות.
 
וכל זה למה? כי התוספת מתבססת גם על מספר הנוסעים הפוטנציאלי. אם מספר הנוסעים יהיה דליל, זה עולה יותר למשרד התחבורה. אם יהיו מספר נוסעים גבוה, זה עולה פחות למשרד התחבורה. לכן, טיפול בכפר גנים ג' בהקשר של תוספת שירות אינו שווה לתוספת שירות במקומות אחרים בהם צפי הנסועה גדול בהרבה. ולכן הפעלת 350 כל היום ובתדירות גבוהה יותר, שווה לתוספת תשומות של שנתיים שלמות שיועברו רק ל350 (פחות או יותר).
 
וזה תקף לכל עיר במכרז ישן, תרצה או לא תרצה. ובאר שבע ופתח תקווה חיות במכרזים ישנים וכל שינוי שנכנס הוא בעיקר תוספת תשומות או הפעלת קווים שתוכננו עבור המכרז בתדירות נמוכה יותר ובסיום שעות פעילות מוקדמת ואי הפעלה במוצ"ש, זה גם בבאר שבע וגם בפתח תקווה. פתיחת קו שכלול במכרז היא עקב היתכנות גבוהה לשימוש בקרב הנוסעים. אבל אי אפשר להתעלם מזה, שבמכרזים החדשים הקו יפעל בתדירות גבוהה, לא פעם פי שניים ופי שלוש ממה שהוא יופעל לפני המכרז ולכן ההיתכנות הכלכלית שחושבה למכרז אינה ההיתכנות הכלכלית להפעלה שלפני המכרז.
 
ואז מסתכלים האם קו בתדירות של פעם בחצי שעה באמת ימשוך נוסעים רבים או רק נוסעי "בלית ברירה". ובמקרה של כפר גנים ג', אם יהיה אוטובוס רלוונטי חשוב פעם בשעה לת"א במשך כל היום, זה לא יגרום לתושבי השכונה לעזוב את הרכב ולעבור לקו הזה.
 
ותוספת התשומות האחרונה כוללת בעיקר את הארכת מסלול 44, הארכת מסלול 53 ופתיחת 472. עכשיו קח את כל אלו ביחד ונסה לעשות משהו עבור כפר גנים ג' שגם יוכיח את עצמו ויסע מלא. לא ש67,44 ו53 יתמלאו עד אפס מקום בשל השינויים האלו (בלי קשר לזה ש53 בבקרים מלא). אבל זה קשור גם להפעלת הלחצים שהיו...
 
לעומת זאת, להאריך את 25 לרכבת מעיף את 44 לקיבינמט ואתה חוסך כרבע מהתשומות שהושקעו, אתה פותר יותר טוב את בעיית העומס, מקשר את נווה גן ואם המושבות לציר ז'בוטינסקי בצורה טובה יותר וגם למרכז העיר את הרבע הנותר שחסכת אתה מנתב למשהו אחר, יכול להיות גם לתגבור הנסיעות של 350 למשל. לא להפוך אותו לפעיל כל היום, אבל לפחות למתוח את הלו"ז שלו לשעות פעילות נוספות או הגברת התדירות בשעות הפעילות הקיימות.
 
בשורה התחתונה, היעילות היא להאריך מסלולי קווים, זה כבר הוכח וברוב המקרים זה מה שמרים את הקו. 53 לא היה יכול להיות תדיר לולא ההסתמכות שלו על כל כך הרבה מוקדים.