כתבות, הודעות, דיווחים

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
שטרסלרים הם אלה שהתקלה היא רק תירוץ עבורם.

הדרך ההולמת היא לגופו של עניין ולא לגופו של אדם
לא היתה כאן תקלה מזדמנת כי תקלות קורות.
יש כאן הזנחה מתמשכת שמזכירה לי את הרכבות של שנות הששים.
שירותים לא נפתחים (ובחגים יש ילדים רבים ברכבת!)
מזגנים לא תקינים
חוסר התיחסות לתקלה שקרתה מהבוקר (למה לא יידעו מראש את התושבים בתל אביב ולמה לא חיכו האוטובוסים לנוסעים ולא להיפך ועוד שעה שלמה ושוב, ילדים!)
לכלוך בחלונות בקו הכי יפה בארץ..
הטעיה של הציבור על ידי עובדת הרכת.
זאת הצטברות בלתי סבירה שמעידה על ניהול גרוע וזלזול בנוסעים ושטרסלר לא היה היחיד.
נו באמת! והתגובה שלך "דמגוגיה" היא רצינית?
אני מניח שאחרי "תקלה" כזאת הצטרפו עוד הרבה שטרסלרים...
שטרסלרים הם אלה שהתקלה היא רק תירוץ עבורם.
וכך יצא שהנושא שיותר מעניין את המשתתפים בשרשור הזה, הוא לא "הצטברות חריגה של תקלות בקו הכי בעייתי בתקופה הכי עמוסה" אלא המגמתיות של שטרסלר עצמו. לגופו של עניין, דנים פה ברומן המתמשך של האיש עם רכבת ישראל, ובאופן כללי בסגנון הכתיבה הבכלל-לא-דמגוגי שלו. הדיון בנושא הספציפי הזה היה עד עכשיו דווקא ענייני מאוד לטעמי, למרות שפה ושם סטינו לנושאים פחות קשורים כמו ניקיון החלונות... הרי כבר הזכרתי שהיו פה גם תגובות שהן ממש בדרך ההולמת בעיניך (כלומר ממש בנושא התקלה שהמחבר בחר להשתמש בה כסיפור הכיסוי שלו, אבל ניחא), למרות שאולי לא הייתי צריך להזכיר כי אני מניח שקראת את השרשור לפני תגובתך הראשונה.
 
תנוח דעתך שקראתי כל מילה בשירשור ובמאמר

שטרסלרים הם אלה שהתקלה היא רק תירוץ עבורם.
וכך יצא שהנושא שיותר מעניין את המשתתפים בשרשור הזה, הוא לא "הצטברות חריגה של תקלות בקו הכי בעייתי בתקופה הכי עמוסה" אלא המגמתיות של שטרסלר עצמו. לגופו של עניין, דנים פה ברומן המתמשך של האיש עם רכבת ישראל, ובאופן כללי בסגנון הכתיבה הבכלל-לא-דמגוגי שלו. הדיון בנושא הספציפי הזה היה עד עכשיו דווקא ענייני מאוד לטעמי, למרות שפה ושם סטינו לנושאים פחות קשורים כמו ניקיון החלונות... הרי כבר הזכרתי שהיו פה גם תגובות שהן ממש בדרך ההולמת בעיניך (כלומר ממש בנושא התקלה שהמחבר בחר להשתמש בה כסיפור הכיסוי שלו, אבל ניחא), למרות שאולי לא הייתי צריך להזכיר כי אני מניח שקראת את השרשור לפני תגובתך הראשונה.
תנוח דעתך שקראתי כל מילה בשירשור ובמאמר
המזל הרע של הרכבת ואולי המזל הטוב של הלקוחות הוא שדווקא שטרסלר הביקורתי היה שם...
זה שהמורה תפס במקרה אותך מעתיק בבחינה לא אומר שההעתקה היא כשרה.
 

easylivin

New member
לא רק הוא היה שם. התקלות זוכות למספיק פרסום גם בלעדיו

תנוח דעתך שקראתי כל מילה בשירשור ובמאמר
המזל הרע של הרכבת ואולי המזל הטוב של הלקוחות הוא שדווקא שטרסלר הביקורתי היה שם...
זה שהמורה תפס במקרה אותך מעתיק בבחינה לא אומר שההעתקה היא כשרה.
לא רק הוא היה שם. התקלות זוכות למספיק פרסום גם בלעדיו
ואני מקווה שיזכו לעוד יותר פרסום... בלעדיו. ובלי כתבים ביקורתיים אחרים וואיינט-סטייל. כי בכל הכנות, לא ראיתי שהכתיבה הביקורתית שלהם השפיעה בדרך כל שהיא על השינויים המתבצעים ברכבת. דווקא כן ראיתי והרגשתי את ההשפעה של גורמים אחרים על המצב. הייתה ביקורת עניינית אמיתית (זאת אומרת, בלי גניבת דעת. בכלל!!!), גם תחקירים עיתונאיים אמיתיים ראינו במהלך השנים, כאלה שבאמת שינו והשפיעו על הרכבת, על המינויים בה ובסופו של דבר על התנהלותה בכל הדרגים. ואלה לא היו בסגנון "ווינסטון, תייר מניו זילנד: "אצלנו הרכבת אף פעם לא מאחרת!" או פרשננו הכלכלי: "הקו הכושל לדימונה: אלה הם פניה של רכבת ישראל".

ואם כבר מדברים על ביקורתיות מצד אחד והשפעה אמיתית מצד שני, מתעוררת אצלי שאלה שאלתית כדלקמן: האם שטרסלר אי-פעם ניסה להביע ביקורת בונה, והיא לא הייתה הזויה או תלושה לחלוטין מהמציאות כמו "להזמין מוניות לכל נוסעי הרכבת", "להחליף את הקרונות באוטובוסים מונעים בגז" או "להפריט"? באמת שלא זכורות לי הצעות מועילות יותר מפרשננו המכובד. אבל אולי זה כי אני לא ממש עוקב אחריו בעניין רב מדי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא בדקתי נקודתית לגבי התקלה המדוברת -

עם כל הכבוד למגיבים המלומדים, מה עם התיחסות לגופו של עניין?
אני בטוח שהרכבת יודעת שיהיה עומס על הקו לירושלים ובכלל אני מצפה שהקרונות והרכבות יהיו תקינות ומסודרות.
ואם הרכבת מתוחה עד קצה היכולת, אין הסבר לכך שחיכו למעלה משעה לאוטובוסים כשהיה ידוע מהבוקר שיש בעיה ולא טרחו להודיע מראש ו"כמובן" שלא טרחו לספק מים למאות הנוסעים והילדים, שירותים לא נפתחים, מיזוג מקולקל, עובדת רכבת שאומרת "לא אמת", . זה בנוסף לרכבת מלוכלכת בקו הכי יפה בארץ. חברים, זאת כבר תסמונת.
נחמיה שטרסלר מרגיז גם אותי בדיעותיו הקדומות אבל כשהוא כותב על עובדות וחוויות, צריך להתיחס לגופו של עניין.
לא בדקתי נקודתית לגבי התקלה המדוברת -
רק דווחתי שהייתה תקלה והייתה רכבת תקולה בין ביתר לבר גיורא. כמו שכתבת - תקלות קורות. זה לא הענין.
רכבת ישראל מודעת הייטב לעומסים החריגים על הקו לירושלים בתקופת חול המועד ונערכת תמיד בהתאם; מערכי IC3 מתוגברים - 4 סטים מחוברים = 12 קרונות - התצורה הארוכה ביותר הקיימת בארץ, עם מקסימום קיבולת נתונה לקו הנ"ל על מגבלותיו התפעוליות.
במאמר מוסגר אציין גם עובדה קטנה הקשורה לענין: חובב ההפרטות שטרסלר ישמח בוודאי לגלות שרכבות IC3 מתוחזקות במיקוד חוץ, לאחר מאבק ארוך ומתוקשר בשנה שעברה. אדון שטרסלר אולי יופתע לגלות ש"בהפתעה גמורה" - איכות התחזוקה של מערכי ה- IC3 הידרדרה משמעותית כתוצאה מההפרטה. יש עיכובים רבים בהגעת חלפים והתקנתם ויש לא מעט מערכי IC3 מושבתים כתוצאה מכך.
וכמו שכבר נאמר בשרשור זה - קשה שלא להתייחס לגופו של אדם, כאשר אותו אדם משליך את חוויית השימוש בשרותי רכבת ישראל מתוך נסיעה אחת, בקו הכי בעייתי, במועד הכי בעייתי. ובלי להיכנס למיסטיקה יותר מדי, הרי שידוע שמי שבא מראש בגישה של נאחס, יקבל נאחס מלוא החופן.
 
אז אתה אומר שהתגובה תהיה ברמה של הכותב...

לא בדקתי נקודתית לגבי התקלה המדוברת -
רק דווחתי שהייתה תקלה והייתה רכבת תקולה בין ביתר לבר גיורא. כמו שכתבת - תקלות קורות. זה לא הענין.
רכבת ישראל מודעת הייטב לעומסים החריגים על הקו לירושלים בתקופת חול המועד ונערכת תמיד בהתאם; מערכי IC3 מתוגברים - 4 סטים מחוברים = 12 קרונות - התצורה הארוכה ביותר הקיימת בארץ, עם מקסימום קיבולת נתונה לקו הנ"ל על מגבלותיו התפעוליות.
במאמר מוסגר אציין גם עובדה קטנה הקשורה לענין: חובב ההפרטות שטרסלר ישמח בוודאי לגלות שרכבות IC3 מתוחזקות במיקוד חוץ, לאחר מאבק ארוך ומתוקשר בשנה שעברה. אדון שטרסלר אולי יופתע לגלות ש"בהפתעה גמורה" - איכות התחזוקה של מערכי ה- IC3 הידרדרה משמעותית כתוצאה מההפרטה. יש עיכובים רבים בהגעת חלפים והתקנתם ויש לא מעט מערכי IC3 מושבתים כתוצאה מכך.
וכמו שכבר נאמר בשרשור זה - קשה שלא להתייחס לגופו של אדם, כאשר אותו אדם משליך את חוויית השימוש בשרותי רכבת ישראל מתוך נסיעה אחת, בקו הכי בעייתי, במועד הכי בעייתי. ובלי להיכנס למיסטיקה יותר מדי, הרי שידוע שמי שבא מראש בגישה של נאחס, יקבל נאחס מלוא החופן.
אז אתה אומר שהתגובה תהיה ברמה של הכותב...
הוא נאחס אז הפורום המכובד והמיקצועי הזה יהיה גם נאחס? מה זה, גן ילדים?
אני לא אחראי לרמתו או לדיעותיו של מר שטרסלר.
גם החוויה האישית שלו לא הכי מעניינת אותי.
הצטברות תקלות ברכבת אחת (וסורי, עניין ההכרזה המוטעית של עובדת הרכבת וההמתנה הארוכה לאוטובוסים זה כבר לא התחזוקה והייתי מצרף לזה גם את הנקיון) מעידה על משהו ואם שטרסלר לא היה שם, אני אישית לא הייתי שומע על כך ועולם כמנהגו היה נוהג.
גם האחריות על התחזוקה מוטלת בסופו של דבר על הנהלת הרכבת.
למצוא בפורום המתיימר להיות מיקצועי תירוצים להצטברות של תקלות רבות ברכבת אחת יומיומית ולהגיב תגובות "רלוונטיות"כמו "חבורת לוזרים עלובים. שטרסלר טעה בכל תחזיותיו הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי. שימשיך לצייץ." , זה לא הילד שפיללתי לו בפורום הזה. ולגבי מה שכתבת שזה "בעייתי", בשביל זה אנחנו משלמים בכספי מיסינו למנכ"ל, שיפתור בעיות, שינקה את הרכבות,שייערך עם שירותים פתוחים, שיארגן אוטובוסים.
היה כאן מחדל של הרכבת שכנראה אופייני בעיתות עומס וצריך לבדוק את זה ולא להתחבא בסגירת חשבונות עם מי שהעלה את זה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה לא בדיוק מה שאני אומר

אז אתה אומר שהתגובה תהיה ברמה של הכותב...
הוא נאחס אז הפורום המכובד והמיקצועי הזה יהיה גם נאחס? מה זה, גן ילדים?
אני לא אחראי לרמתו או לדיעותיו של מר שטרסלר.
גם החוויה האישית שלו לא הכי מעניינת אותי.
הצטברות תקלות ברכבת אחת (וסורי, עניין ההכרזה המוטעית של עובדת הרכבת וההמתנה הארוכה לאוטובוסים זה כבר לא התחזוקה והייתי מצרף לזה גם את הנקיון) מעידה על משהו ואם שטרסלר לא היה שם, אני אישית לא הייתי שומע על כך ועולם כמנהגו היה נוהג.
גם האחריות על התחזוקה מוטלת בסופו של דבר על הנהלת הרכבת.
למצוא בפורום המתיימר להיות מיקצועי תירוצים להצטברות של תקלות רבות ברכבת אחת יומיומית ולהגיב תגובות "רלוונטיות"כמו "חבורת לוזרים עלובים. שטרסלר טעה בכל תחזיותיו הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי. שימשיך לצייץ." , זה לא הילד שפיללתי לו בפורום הזה. ולגבי מה שכתבת שזה "בעייתי", בשביל זה אנחנו משלמים בכספי מיסינו למנכ"ל, שיפתור בעיות, שינקה את הרכבות,שייערך עם שירותים פתוחים, שיארגן אוטובוסים.
היה כאן מחדל של הרכבת שכנראה אופייני בעיתות עומס וצריך לבדוק את זה ולא להתחבא בסגירת חשבונות עם מי שהעלה את זה.
זה לא בדיוק מה שאני אומר
אבל במקרים רבים כן צריך לדבר עם הבנאדם שמולך ברמה שלו ובשפה שלו כדי שהוא יבין.
אני לא בא ליפות את התקלות שהיו ברכבת הוא או ברכבת ספציפית אחרת. עדיין, עם כל התהפוכות והמהמורות, השרות ברכבת ישראל השתפר מאוד בשנים האחרונות ועובדה היא שהאנשים מצביעים ברגליים. אין ספק שיש עוד מה לשפר, כמו בכל תחום אחר בארץ בכלל ובתח"צ בפרט. אני רק יכול להעיד - כמי שמשתמש הרבה מאוד בשרותי התח"צ - שרמת השרות של רכבת ישראל היא אחת הטובות מבין כל המפעילות. לא אחת הגרועות. תמיד יש מקום לביקורת ואין לי שום בעיה עם זה. כשצריך - גם אני כדוד וגם כמנהל הפורום לא חוסך ביקורת על הרכבת. הן בפורום והן מאחורי הקלעים, שם יש לנו השפעה לא רעה. אבל מה ששטרסלר עושה זה דמגוגיה במובן הפשוט ביותר של המילה. הוא מגיע בגישה של "לחפש" את הרכבת.
מישבא להטיל ביקורת, מין הראוי שיידע גם להיות אובייקטיבי ולפרגן כשצריך. ואת זה עוד לא זכיתי לראות מאדון שטרסלר ובהחל יש על מה לפרגן.
אז כן - אני עונה לגופו של אדם במיוחד במידה ומדובר באדם לא אובייקטיבי מיסודו שמחפש רק את הדברים הרעים ומתעלם מכל היתר. אדם שדמגוגיה וליכלוך הם אג'נדה אצלו.
 

down under

New member
דוד, מלים כדורבנות!

זה לא בדיוק מה שאני אומר
אבל במקרים רבים כן צריך לדבר עם הבנאדם שמולך ברמה שלו ובשפה שלו כדי שהוא יבין.
אני לא בא ליפות את התקלות שהיו ברכבת הוא או ברכבת ספציפית אחרת. עדיין, עם כל התהפוכות והמהמורות, השרות ברכבת ישראל השתפר מאוד בשנים האחרונות ועובדה היא שהאנשים מצביעים ברגליים. אין ספק שיש עוד מה לשפר, כמו בכל תחום אחר בארץ בכלל ובתח"צ בפרט. אני רק יכול להעיד - כמי שמשתמש הרבה מאוד בשרותי התח"צ - שרמת השרות של רכבת ישראל היא אחת הטובות מבין כל המפעילות. לא אחת הגרועות. תמיד יש מקום לביקורת ואין לי שום בעיה עם זה. כשצריך - גם אני כדוד וגם כמנהל הפורום לא חוסך ביקורת על הרכבת. הן בפורום והן מאחורי הקלעים, שם יש לנו השפעה לא רעה. אבל מה ששטרסלר עושה זה דמגוגיה במובן הפשוט ביותר של המילה. הוא מגיע בגישה של "לחפש" את הרכבת.
מישבא להטיל ביקורת, מין הראוי שיידע גם להיות אובייקטיבי ולפרגן כשצריך. ואת זה עוד לא זכיתי לראות מאדון שטרסלר ובהחל יש על מה לפרגן.
אז כן - אני עונה לגופו של אדם במיוחד במידה ומדובר באדם לא אובייקטיבי מיסודו שמחפש רק את הדברים הרעים ומתעלם מכל היתר. אדם שדמגוגיה וליכלוך הם אג'נדה אצלו.
דוד, מלים כדורבנות!
 
ראשית, כפי שכבר צויין, הרכבת אכן תגברה את הקו לירושלים

עם כל הכבוד למגיבים המלומדים, מה עם התיחסות לגופו של עניין?
אני בטוח שהרכבת יודעת שיהיה עומס על הקו לירושלים ובכלל אני מצפה שהקרונות והרכבות יהיו תקינות ומסודרות.
ואם הרכבת מתוחה עד קצה היכולת, אין הסבר לכך שחיכו למעלה משעה לאוטובוסים כשהיה ידוע מהבוקר שיש בעיה ולא טרחו להודיע מראש ו"כמובן" שלא טרחו לספק מים למאות הנוסעים והילדים, שירותים לא נפתחים, מיזוג מקולקל, עובדת רכבת שאומרת "לא אמת", . זה בנוסף לרכבת מלוכלכת בקו הכי יפה בארץ. חברים, זאת כבר תסמונת.
נחמיה שטרסלר מרגיז גם אותי בדיעותיו הקדומות אבל כשהוא כותב על עובדות וחוויות, צריך להתיחס לגופו של עניין.
ראשית, כפי שכבר צויין, הרכבת אכן תגברה את הקו לירושלים
הן בהגדלת קיבול הרכבות לארבע מערכים והן בהגברת התדירות בשעות הצהריים באמצעות הארכת המסלול של הרכבות שמסיימות כרגיל את מסלולן בבית שמש.
שנית, הרכבות אכן לא נקיות. אין שום תירוץ לרכבות מטונפות חיצונית ברמה כזו בקו תיירותי לירושלים בעונת החגים. לגבי הניקיון הפנימי, הוא לא מספק, למרות הקשיים האובייקטיבים הברורים (משפחות עם ילדים עשויות לטנף את הרכבת בצורה לא ממש סבירה - ולא לחשוב אפילו לאסוף חלק מהזבל שלהן לקראת הירידה מהרכבת). גם אנשים נואשים שמחפשים תאי שירותי תקינים הם מחזה לא נדיר במיוחד.
צר לי לומר, אבל שקרים של עובדי רכבת לנוסעים הם שיטה. באחד הימים בהם הייתי צריך לחזור מת"א לירושלים בשעה מוקדמת לא הגיעה רכבת לרציף וכמובן לא הייתה כריזה. רק כשהלכתי לבדוק במודיעין (של תחנת רכבת מרכז) התברר שהרכבת תצא מתחנת ת"א הגנה ו"תעלה מהר על הרכבת ברציף 3 ותוכל לתפוס אותה". כשהגענו לתחנת ת"א הגנה כמובן שלא חיכתה שום רכבת. היו שם משפחות שנתקעו שעתיים בת"א (שעה בתחנת ת"א מרכז ושעה נוספת בתחנת ההגנה) בגלל אותו מחדל. אני העדפתי לחזור לת"א מרכז ולתפוס 480 (דבר שעלה לי בבזבוז של חצי שעה). במקרה השני הובטח לנו שרכבת תחכה בתחנת לוד. כמובן שלא הייתה כזו, למרות כל הכריזות בתחנת לוד כאילו "הרכבת כבר מגיעה", ובפועל המתנו שעה לרכבת הבאה. גם הטיפול של תלונות הציבור הוא בגדר בדיחה והתשובות שלהם לא כוללות שום התייחסות עניינית מעבר לניסוח הסטנדרטי המוכר. (אבל אתמול הם הצליחו יפה לשלוח רכבת דאבל דק עד ללוד במקום הרכבת הקבועה ובלוד חיכתה רכבת לירושלים).
אני יכול להבין איפה היו האוטובוסים שהובטחו לשטרסלר - הם עסקו בהסעת הנוסעים מהרכבת הקודמת. בכלל, אני צופה לאחרונה במספר אוטובוסים חונים באופן קבוע ב"כוננות" בתחנת ירושלים מלחה בהמתנה לטיפול בתקלות כאלו ואחרות.

אז מה המסקנה שלי מכל זה? נראה שיש הדרדרות בתחזוקת מערכי ה-IC3 (שלא נשמרו בצורה מדוגמת גם קודם לכן). האם יש לייחס את זה להפרטת הטיפול? אולי. האם יש סיכוי שתחזוקת המערכים תשתפר בעתיד? אין לי מושג. זה תלוי בחברות שנבחרו לתחזק. האם הן צוברות ידע וחלפים והכשרה של העובדים כדי לתת טיפול נאות בקרונועים, או סתם חושבות שזה מצב סביר: איך אני יכול לדעת? בקשר להתנהלות הרכבת עצמה וטיב השירות: בהחלט טעון שיפור. בעיקר בדיווח אמת שלא יתקע אותי אי שם בהמתנה של שעה לרכבת הבאה.

אבל מה המסקנה של שטרסלר? דומני שהייתי יכול לנסח אותה גם לפני שקראתי את המאמר שלו, וברור שלו היה מברר קצת יותר עובדות היה מתקשה יותר להגיע למסקנה האוטומטית שלו.
 

orenhz

Member
חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים

כתבות, הודעות, דיווחים
חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
 

Ofekalef1

New member
אני לא מצליח לפתוח את הקובץ.

חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
אני לא מצליח לפתוח את הקובץ.
 

orenhz

Member
ניסיון נוסף:

חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
ניסיון נוסף:

 
מעניין כמה קשה נצטרך לעבוד כדי לקבל את הנתונים הגולמיים.

חידוש בתחבורה הציבורית: פיקוח אלקטרוני במקום מבקרים סמויים
החידוש המרכזי, כפי שעולה מהידיעה, יהיה בשילובו של פיקוח אלקטרוני בנוסף למבקרים סמויים.
מעניין כמה קשה נצטרך לעבוד כדי לקבל את הנתונים הגולמיים.
לקראת אוגוסט 2015 ואולי אפילו לפני כבר יאספו מספיק נתונים שיכולים לעניין את הציבור. מה הסיכוי שמשרד התחבורה
פשוט יסכים לפרסם אותם בלי שנצטרך לעבור דרך חוק חופש המידע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה