כתבות, הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
איפה אפשר לראות תוכניות והדמיות?

"מרכז התחבורה הגדול בארץ יוצא לדרך בירושלים" (ישראל היום)
[URL]http://www.israelhayom.co.il/article/216101[/URL]
"
בעוד כחמש שנים מהיום תיראה הכניסה לירושלים אחרת לגמרי, עם מרכז התחבורה הגדול ביותר בארץ. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, נתן אתמול אור ירוק להקמת המרכז בכניסה לעיר, שיכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית הקיימים.
מדובר בשלב נוסף בפרויקט "שער הבירה", שיכלול הקמת רובע עסקי, מסחרי, כלכלי ותרבותי ייחודי וחדשני בכניסה לירושלים.
מרכז התחבורה, שייבנה במתחם שבין בנייני האומה לתחנה המרכזית החדשה, יכלול את תחנת הרכבת "האומה" של הקו המהיר ירושלים־תל אביב. התחנה מוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע. נוסף על כך, יכלול המתחם, בין השאר, שתי תחנות של הרכבת הקלה, שלוחת קמפוסים של הרכבת שתחבר בין קמפוס הר הצופים לגבעת רם, את התחנה המרכזית של אגד, תחנות מוניות וחניון "חנה וסע" תת קרקעי, המכיל יותר מ־1300 מקומות חניה לנוסעי הרכבת.
הפרויקט יבוצע על ידי חברת מוריה ועלותו נאמדת בכ־1.5 מיליארד שקלים. במשרד התחבורה ובמוריה החלו להיערך לביצוע העבודות - שברובן יהיו תת־קרקעיות. המכרזים הראשונים לתחילת העבודות צפויים להתפרסם בקרוב. "מדובר במיזם לאומי, מודרני וייחודי", אמר כ"ץ והוסיף כי "הפרויקט ישדרג משמעותית את התחבורה הציבורית לבירה ויאפשר לאלפי העובדים והפוקדים אותה מדי יום, להגיע אליה וממנה במהירות ובנוחות רבה".
"
איפה אפשר לראות תוכניות והדמיות?
 
מהמקומון פ"ת: ירידה של שליש ברווחי סוחרי השוק לאחר סגירת

כתבות, הודעות ודיווחים
מהמקומון פ"ת: ירידה של שליש ברווחי סוחרי השוק לאחר סגירת
הרחוב בפני מכוניות פרטיות + הוצאת קווי דן + אגד תעבורה + קו 76 של קווים מהשוק.
מסתבר שהסוחרים עשו הפגנה וחסמו את הברון הירש כולו.
טוענים שיש ירידה של יותר משליש בשבועיים האחרונים במכירות ומורגש שפחות אנשים מגיעים לשוק.
עוד טענה שנטענה בכתבה: מי כבר מגיע מבת ים לקנות בשוק, כל הבלגאן התחיל בגלל קו 1.
ראש העיר נגד המהלך הכפוי הזה של משרד התחבורה ותומך בסוחרי השוק.
האופוזיציה העירונית: ראש העיר לא עושה מספיק, צריכים להציב אולטימטום למשרד התחבורה שעד שהמצב לא יחזור לקדמותו, לא תאשר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שום תכנית שתונח על שולחנה.
בעיתון אחר של פ"ת ממליץ עורך דין בכיר להגיד עתירה מינהלית נגד משרד התחבורה בטענה של פגיעה בחופש העיסוק והקניין של סוחרי השוק.
 
בשבוע שעבר היו במקומון שתי כתבות - אחת על השוק והשניה על

מהמקומון פ"ת: ירידה של שליש ברווחי סוחרי השוק לאחר סגירת
הרחוב בפני מכוניות פרטיות + הוצאת קווי דן + אגד תעבורה + קו 76 של קווים מהשוק.
מסתבר שהסוחרים עשו הפגנה וחסמו את הברון הירש כולו.
טוענים שיש ירידה של יותר משליש בשבועיים האחרונים במכירות ומורגש שפחות אנשים מגיעים לשוק.
עוד טענה שנטענה בכתבה: מי כבר מגיע מבת ים לקנות בשוק, כל הבלגאן התחיל בגלל קו 1.
ראש העיר נגד המהלך הכפוי הזה של משרד התחבורה ותומך בסוחרי השוק.
האופוזיציה העירונית: ראש העיר לא עושה מספיק, צריכים להציב אולטימטום למשרד התחבורה שעד שהמצב לא יחזור לקדמותו, לא תאשר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שום תכנית שתונח על שולחנה.
בעיתון אחר של פ"ת ממליץ עורך דין בכיר להגיד עתירה מינהלית נגד משרד התחבורה בטענה של פגיעה בחופש העיסוק והקניין של סוחרי השוק.
בשבוע שעבר היו במקומון שתי כתבות - אחת על השוק והשניה על
קווי דן ששונו.
העירייה מתנגדת לשינויים, הסוחרים בשוק ובסביבתו נפגעים מהשינויים, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית (ששניים מראשיו הם תושבי פתח תקוה) מתנגד לשינויים, הנוסעים נפגעים מהשינויים, אבל משרד התחבורה בשלו כי המשרד לא מוכן להודות בטעויות שלו ובחוסר התכנון המשווע שלו.

אם היו מראש קובעים את מסלול קו 1 באורלוב (כפי שיהיה מסלול הקו האדום הרק"לי) ולא היו עושים את כל השינויים השטותיים בשוק (שמי שקבע אותם במקרה הטוב לא מכיר את פתח תקוה ובמקרה הפחות טוב מצפצף על פתח תקוה), לא היו מתעוררות הבעיות הללו.

זו חוצפה ממדרגה ראשונה של משרד התחבורה להכתיב בין לילה ולכפות את המצב הזה ברחוב חשוב לפעילות העירונית כמו רחוב הברון הירש תוך זלזול והתעלמות מהעירייה. את התמרורים האוסרים כניסה של כלי רכב לרחוב הציב משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, כי העיריה לא הייתה מוכנה לעשות את זה.

כנראה שרחוב הברון הירש, קו 1 והקווים הרלוונטים האחרים אמורים לשרת את האינטרסים של פקידי משרד התחבורה ולא את תושבי פתח תקוה.
בזלזול המופגן של משרד התחבורה כלפי פתח תקוה אפשר היה להבחין כבר בהתייחסות של המשרד ל"ציר המוות" בז'בוטינסקי ולמעבר התת-קרקעי ליד בילינסון.
אפשר רק לתהות מה תהיה ההתייחסות של אותם פקידים לתושבי העיר השישית בגודלה במדינה כאשר יתחיל הבלאגן הגדול באמת של העבודות על הקו האדום.
רחוב הברון הירש יהיה אז משחק ילדים לעומת ההתעללות של משרד התחבורה בתושבי פתח תקוה לאורך ציר ז'בוטינסקי ובעיקר בכניסה וביציאה הראשית של העיר מערבה.

נקווה שהפעם העירייה באמת תיאבק ברצינות בשטויות של משרד התחבורה. עד עתה היא לא עשתה זאת.
 
עוד הוכחה לטמטום של דרישת משרד האוצר

בשבוע שעבר היו במקומון שתי כתבות - אחת על השוק והשניה על
קווי דן ששונו.
העירייה מתנגדת לשינויים, הסוחרים בשוק ובסביבתו נפגעים מהשינויים, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית (ששניים מראשיו הם תושבי פתח תקוה) מתנגד לשינויים, הנוסעים נפגעים מהשינויים, אבל משרד התחבורה בשלו כי המשרד לא מוכן להודות בטעויות שלו ובחוסר התכנון המשווע שלו.

אם היו מראש קובעים את מסלול קו 1 באורלוב (כפי שיהיה מסלול הקו האדום הרק"לי) ולא היו עושים את כל השינויים השטותיים בשוק (שמי שקבע אותם במקרה הטוב לא מכיר את פתח תקוה ובמקרה הפחות טוב מצפצף על פתח תקוה), לא היו מתעוררות הבעיות הללו.

זו חוצפה ממדרגה ראשונה של משרד התחבורה להכתיב בין לילה ולכפות את המצב הזה ברחוב חשוב לפעילות העירונית כמו רחוב הברון הירש תוך זלזול והתעלמות מהעירייה. את התמרורים האוסרים כניסה של כלי רכב לרחוב הציב משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, כי העיריה לא הייתה מוכנה לעשות את זה.

כנראה שרחוב הברון הירש, קו 1 והקווים הרלוונטים האחרים אמורים לשרת את האינטרסים של פקידי משרד התחבורה ולא את תושבי פתח תקוה.
בזלזול המופגן של משרד התחבורה כלפי פתח תקוה אפשר היה להבחין כבר בהתייחסות של המשרד ל"ציר המוות" בז'בוטינסקי ולמעבר התת-קרקעי ליד בילינסון.
אפשר רק לתהות מה תהיה ההתייחסות של אותם פקידים לתושבי העיר השישית בגודלה במדינה כאשר יתחיל הבלאגן הגדול באמת של העבודות על הקו האדום.
רחוב הברון הירש יהיה אז משחק ילדים לעומת ההתעללות של משרד התחבורה בתושבי פתח תקוה לאורך ציר ז'בוטינסקי ובעיקר בכניסה וביציאה הראשית של העיר מערבה.

נקווה שהפעם העירייה באמת תיאבק ברצינות בשטויות של משרד התחבורה. עד עתה היא לא עשתה זאת.
עוד הוכחה לטמטום של דרישת משרד האוצר
להעלות את הקו הירוק אל מפלס הקרקע בצומת מעריב ולאורך כל אבן גבירול.

אם העלאת הקו אל מפלס הקרקע בכניסה הראשית של פ"ת תגרום "התעללות בתושבים", אפשר רק לדמיין את הקטסטרופה התחבורתית שהיתה גורמת תכנית העוועים של האוצר, עם ה"מומחים" המזוייפים שלו, במקום סופר רגיש כמו צומת מעריב וברחוב מרכזי כמו אבן גבירול. זה הרי כמו הברון הירש בחזקת 10.

תודה לאל שממשלת ביבי הקודמת הכריעה נגד הטירוף הזה.

ולאפשרויות שהעלית - שתיהן נכונות. הם גם לא מכירים את פ"ת, וגם מצפצפים על פ"ת (ועל כל מקום שבו הם אינם מתגוררים). כמו שהם מצפצפים על כל נוסעי התח"צ (כי יש להם רכב צמוד על חשבון המדינה כולל דלק בחינם לצרכים פרטיים).
 
ההחלטה שהקטע של הקו האדום בפ"ת יהיה קרקעי וטעויות תכנוניות

עוד הוכחה לטמטום של דרישת משרד האוצר
להעלות את הקו הירוק אל מפלס הקרקע בצומת מעריב ולאורך כל אבן גבירול.

אם העלאת הקו אל מפלס הקרקע בכניסה הראשית של פ"ת תגרום "התעללות בתושבים", אפשר רק לדמיין את הקטסטרופה התחבורתית שהיתה גורמת תכנית העוועים של האוצר, עם ה"מומחים" המזוייפים שלו, במקום סופר רגיש כמו צומת מעריב וברחוב מרכזי כמו אבן גבירול. זה הרי כמו הברון הירש בחזקת 10.

תודה לאל שממשלת ביבי הקודמת הכריעה נגד הטירוף הזה.

ולאפשרויות שהעלית - שתיהן נכונות. הם גם לא מכירים את פ"ת, וגם מצפצפים על פ"ת (ועל כל מקום שבו הם אינם מתגוררים). כמו שהם מצפצפים על כל נוסעי התח"צ (כי יש להם רכב צמוד על חשבון המדינה כולל דלק בחינם לצרכים פרטיים).
ההחלטה שהקטע של הקו האדום בפ"ת יהיה קרקעי וטעויות תכנוניות
שקשורות לכך כבר גורמות בעיות: 1. אי קישור ישיר בין הצירים הראשיים דרך רבין ודרך אם המושבות בגלל שבין דרך רבין לדרך משה דיין אין נסיעה ישר בשני הכיוונים ובצומת שלהן עם ז'בוטינסקי יש מהן רק פניות ימינה ושמאלה (היה צריך לפחות להמשיך את השיקוע של המת"צ עד מערבית לדרך רבין). 2. התכנון הזה יצר את "ציר המוות" הידוע לשמצה.
אם אני לא טועה (אלא אם התרחש משהו ממש בימים האחרונים), משרד התחבורה ונת"ע לא הצליחו עדיין אפילו לפתח מחדש את קטע המת"צ הסגור ליד בילינסון.

ולגבי תל אביב - עדיין תוואי הקו הסגול במרכז תל אביב מתוכנן להיות עילי.
אבל בינתיים אני לא רואה שמשרד התחבורה ונת"ע מסוגלים בכלל להקים את הקווים הללו (לא מתחת לאדמה ולא עליה).
רק שלשום שר התחבורה אמר שיש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים בשביל קווי המתע"ן בגוש-דן.
"רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים". - המילה החשובה ביותר במשפט הזה של שר התחבורה: "אם".
אפילו אם "האם" יתממש מדובר "רק בעוד עשור או שניים"...
שר התחבורה בעצמו לא מבטיח שבעשור הבא אכן יהיו הקווים הללו.
 
מאחר שאת הקו הסגול לא יתחילו לבנות

ההחלטה שהקטע של הקו האדום בפ"ת יהיה קרקעי וטעויות תכנוניות
שקשורות לכך כבר גורמות בעיות: 1. אי קישור ישיר בין הצירים הראשיים דרך רבין ודרך אם המושבות בגלל שבין דרך רבין לדרך משה דיין אין נסיעה ישר בשני הכיוונים ובצומת שלהן עם ז'בוטינסקי יש מהן רק פניות ימינה ושמאלה (היה צריך לפחות להמשיך את השיקוע של המת"צ עד מערבית לדרך רבין). 2. התכנון הזה יצר את "ציר המוות" הידוע לשמצה.
אם אני לא טועה (אלא אם התרחש משהו ממש בימים האחרונים), משרד התחבורה ונת"ע לא הצליחו עדיין אפילו לפתח מחדש את קטע המת"צ הסגור ליד בילינסון.

ולגבי תל אביב - עדיין תוואי הקו הסגול במרכז תל אביב מתוכנן להיות עילי.
אבל בינתיים אני לא רואה שמשרד התחבורה ונת"ע מסוגלים בכלל להקים את הקווים הללו (לא מתחת לאדמה ולא עליה).
רק שלשום שר התחבורה אמר שיש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים בשביל קווי המתע"ן בגוש-דן.
"רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים". - המילה החשובה ביותר במשפט הזה של שר התחבורה: "אם".
אפילו אם "האם" יתממש מדובר "רק בעוד עשור או שניים"...
שר התחבורה בעצמו לא מבטיח שבעשור הבא אכן יהיו הקווים הללו.
מאחר שאת הקו הסגול לא יתחילו לבנות
ב-15 השנים הקרובות, זה פחות מטריד אותי. אבל הקו הירוק יכול להתחיל להבנות תוך מספר שנים, ותכנונו השפיע על תכנון הקו האדום, כך שנסיון האוצר להפוך אותו לקו עילי סיכן את כל המערכת.

אם בעתיד הרחוק יתחילו לבנות את הקו הסגול, הם יגלו מהר מאד שהרעיון לבנותו כקו עילי ברחובות הצרים של ת"א "הקטנה" פשוט בלתי אפשרי, ואז תבוא ההתפכחות - קו תחתי או ביטול הפרוייקט.

בת"א יש אפשרות לבנות קווים תחתיים בלבד וזה היה ברור כבר בשנות החמישים. הבעיה היא שאוצר מבין לאט... והנזק למשק מקשיי ההבנה שלו נאמד בטריליונים.
 

אוהדא11

New member
המנדט של חברת "נתיבי ישראל" הוא בכבישים הבינעירוניים

בשבוע שעבר היו במקומון שתי כתבות - אחת על השוק והשניה על
קווי דן ששונו.
העירייה מתנגדת לשינויים, הסוחרים בשוק ובסביבתו נפגעים מהשינויים, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית (ששניים מראשיו הם תושבי פתח תקוה) מתנגד לשינויים, הנוסעים נפגעים מהשינויים, אבל משרד התחבורה בשלו כי המשרד לא מוכן להודות בטעויות שלו ובחוסר התכנון המשווע שלו.

אם היו מראש קובעים את מסלול קו 1 באורלוב (כפי שיהיה מסלול הקו האדום הרק"לי) ולא היו עושים את כל השינויים השטותיים בשוק (שמי שקבע אותם במקרה הטוב לא מכיר את פתח תקוה ובמקרה הפחות טוב מצפצף על פתח תקוה), לא היו מתעוררות הבעיות הללו.

זו חוצפה ממדרגה ראשונה של משרד התחבורה להכתיב בין לילה ולכפות את המצב הזה ברחוב חשוב לפעילות העירונית כמו רחוב הברון הירש תוך זלזול והתעלמות מהעירייה. את התמרורים האוסרים כניסה של כלי רכב לרחוב הציב משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, כי העיריה לא הייתה מוכנה לעשות את זה.

כנראה שרחוב הברון הירש, קו 1 והקווים הרלוונטים האחרים אמורים לשרת את האינטרסים של פקידי משרד התחבורה ולא את תושבי פתח תקוה.
בזלזול המופגן של משרד התחבורה כלפי פתח תקוה אפשר היה להבחין כבר בהתייחסות של המשרד ל"ציר המוות" בז'בוטינסקי ולמעבר התת-קרקעי ליד בילינסון.
אפשר רק לתהות מה תהיה ההתייחסות של אותם פקידים לתושבי העיר השישית בגודלה במדינה כאשר יתחיל הבלאגן הגדול באמת של העבודות על הקו האדום.
רחוב הברון הירש יהיה אז משחק ילדים לעומת ההתעללות של משרד התחבורה בתושבי פתח תקוה לאורך ציר ז'בוטינסקי ובעיקר בכניסה וביציאה הראשית של העיר מערבה.

נקווה שהפעם העירייה באמת תיאבק ברצינות בשטויות של משרד התחבורה. עד עתה היא לא עשתה זאת.
המנדט של חברת "נתיבי ישראל" הוא בכבישים הבינעירוניים
כיצד יכולה החברה לפעול בכבישים עירוניים, גם אם באישור משרד התחבורה, ומדוע פעילותה עולה על זו של קביעת הרשות המקומית ?
 
שאלה טובה. אולי למשרד התחבורה יש תשובה...

המנדט של חברת "נתיבי ישראל" הוא בכבישים הבינעירוניים
כיצד יכולה החברה לפעול בכבישים עירוניים, גם אם באישור משרד התחבורה, ומדוע פעילותה עולה על זו של קביעת הרשות המקומית ?
שאלה טובה. אולי למשרד התחבורה יש תשובה...
אבל זה לא היה באישור משרד התחבורה, אלא לבקשת משרד התחבורה.
לא נתיבי ישראל יזמה זאת. היא הייתה רק המוציאה לפועל של משרד התחבורה שהוא היה הגורם המחליט.
משרד התחבורה החליט במקרה הזה לעקוף את עיריית פתח תקוה באמצעות חברת נתיבי ישראל.
 

אוהדא11

New member
ברור שחברת נתיבי ישראל לא יזמה את הפעולה הזו, אבל המנכ"ל

שאלה טובה. אולי למשרד התחבורה יש תשובה...
אבל זה לא היה באישור משרד התחבורה, אלא לבקשת משרד התחבורה.
לא נתיבי ישראל יזמה זאת. היא הייתה רק המוציאה לפועל של משרד התחבורה שהוא היה הגורם המחליט.
משרד התחבורה החליט במקרה הזה לעקוף את עיריית פתח תקוה באמצעות חברת נתיבי ישראל.
ברור שחברת נתיבי ישראל לא יזמה את הפעולה הזו, אבל המנכ"ל
חייב את מינויו לשר התחבורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה