לאורי - הביקרת שלך על תפיסת ל' מפריכה את עצמה

ben1b2e3n

New member
לטעמי הרצון מתחיל אחרי

שמבינים שהדבר עושה לנו טוב ואנו מתחברים אליו.

ברור שיש תועלת אישית ולטעמי הרצון חופף לתועלת האישית

כך שלשיטתי לעולם לא ניתן לעבוד את אלוקים לשמה אלא תמיד שלא לשמה.

אפשר לרצות לשמה אבל בפועל תמיד לא לשמה.
 
מסכים אתך לגמרי

לגבי הלשמה אל דאגה גם אם יש לך מזה תועלת זה לא פוגם בלשמה.
כמו שמורה או מנהל או רופא או כל נושא משרה שעושה את עבודתו נאמנה, ונותן מעבר למה שצריך, יאמרו עליו שעשה עבודת קודש, לשם שמים. למרות שהוא מקבל משכורת.
אפילו ליבוביץ אמר על המצוות שהן תריס בפני הבהמיות. (או משהו כזה) אז זה לא לשמה?
 

ben1b2e3n

New member
המעשה הטוב שלי

זה ההנאה של מישהו אחר וההנאה שליי חשובה יותר
 

ben1b2e3n

New member
למה המועשה הטוב שלי העיקר?

למה לי לעשות טוב ? מי אמר שהשם ציווה אם הוא קיים בכלל.

למה לי לשמוע לאלוקים? אם אני לא רוצה אני לא חייב. קשה להבין כל כך למה עלי לרצות את זה חוץ מזה יביא תועלת כללית.. גם היהדות פועלת על תועלת כללית ולכן יש עולם הבא.

באמת שאין סיבה לעשות את הטוב. התשובה של קאנט כי זה הטוב לא משכנעת.
 
תרשה לי לצטט אותך

"אני לא יודע" ..
אתה יכול לשאול הלאה: ואם יש לי מהדבר תועלת וסיפוק ואפילו תענוג למה לרצות לעשות אותו?
ולמה לחיות בכלל?
אפשר לחשוב על כל מיני כיוונים.
בתלמוד כתוב נח לו לאדם שלא נברא משנברא. ועכשיו שנברא יפשפש במעשיו.
הכי אהבתי את גישתו של ליבוביץ בנושא. הוא אומר ניתנה לנו זכות לחיות 70 - 80 - 90 שנה, הבה ונחיה אותם טוב ככל האפשר.
גישה מפוקחת בלי להסתבך יותר מדי.
 
למעלה