לאחרונה אני סובל ממחשבות אובדניות

לאחרונה אני סובל ממחשבות אובדניות

אף-על-פי שרוב האנשים באינטרנט מכירים אותי בתור סטרייט, נטייתי המינית עדיין אינה מגובשת (וזאת למרות היותי בן 32). התנסתי בחוויות מיניות גם עם גברים (היה מזמן) וגם עם נשים. גם זהותי המינית לא מספיק מגובשת. לאחרונה אני סובל ממחשבות אובדניות אשר נובעות מהרבה סיבות. אחת הסיבות היא העובדה שאני כבר 18 שנה (מגיל 14) חי במדינה אשר צבאה מבצע פשעי מלחמה ורצח ילדים חפים מכל פשע. אני נכה ואין לי אפשרות לעזוב את הארץ, אך יחד עם זאת, להמשיך ולחיות במדינה שמשנה לשנה הולכת והופכת לימנית-קיצונית יותר ויותר (ההוכחה לכך היא מינויו הטרי של איש הימין הקיצוני לתפקיד שר החוץ במדינת ישראל) נראה לי קשה מיום ליום. בנוסף גם אין שום מדינה שתסכים לקבל אותי, והגרוע מכל - אין אף אדם בעולם הזה שבאמת מוכן לגלות רצון להבין אותי ולהסכים לפחות עם חלק מדעותיי).
 
אובדנות ומשמעות

יונתן היקר שלום, העלית שני נושאים. הראשון - כתבת שנטית המינית עדין אינה מגובשת. שווה להתעכב ולראות למה הכוונה מבחינתך בנטיה מינית מגובשת, ונטיה מינית שאינה מגובשת? בנוגע למחשבות אובדניות - רצוי לפעול בשני כיוונים גם לבדוק מה תורם להחמרתן (למשל יש מצבים רפואים שמחמירים דכאון, החל ממצבים הורמונלים מסוימים, הפרעות בשינה וכד') וגם איך מונעים את השפעתן עליך. בנוגע לדעות שהבעת - הן אכן אינן הרוב במדינה, אבל אתה ודאי אינך היחיד שאוחז בהן. כדאי לפעול בשני כיוונים - הראשון לפגוש באותם אנשים נוספים שחושבים כמוך כדי לסיע לתחושת הבידוד החברתי, והשני לחשוב על דרכים לפעולה - מצב סביבתי קשה יכול לגרום גם לתחושת יאוש וחוסר אונים אבל גם לפעולה ותחושת משמעות (ראה למשל את ספרו של פרנקל "האדם מחפש משמעות"). בין אם תשתתף בהפגנות, תתנדב עם פליטים מסודן, או תהיה חלק מרשת שפועלת לאיזרוח המדינה, התחושה שעדין יש ביכולתך לתרום לשיפור המצב ופעולות בהתאם יכולים לשפר את תחושתך ואת סביבתנו גם יחד. מצרפת קישור לבלוג של "אדום - ורוד" הקבוצה הלהט"בית של מפלגת חד"ש, לארגון אס"ף של התנדבות עם פליטים מסודן, ולאתר פרופיל חדש התנועה לאזרוח ישראל כארגונים שאולי יתאימו לדעותיך, תוכל אם הכיוון הזה מענין אותך להמשיך באותו כיוון. מה דעתך?
 
תודה!

זאת הפעם הראשונה בחיי שמישהו הקשיב לי בלי לתקוף אותי ואת דעותיי ובלי לומר שאין לי שכל ושאני סתם הומו שמאלני רוסי משתמט ומשעמם לי בחיים. שיהיה לכולכם חג שמח!
 
למעלה