צודק, צודק - אז תשתמש במושגים אחרים, שנגזרים ממצוות התורה
כפי שפירש את המצוות ספר החינוך ולפי המושגים בהם הוא השתמש, ולא חס ושלום שיח ליטאי זר ובעייתי לגבי אלוף הרבנים וכו'.
אני מקווה שספר החינוך ומושגיו מקובלים עליך ועל כל ישראל שומרי המצוות מכל סוג שהוא, ואינו חס ושלום שיח ליטאי מהמאות האחרונות.
שם כתוב במצווה תל"ד - להידבק בחכמי התורה. ושצריך לעשות זאת כדי שיורונו הדעות האמיתיות בתורה שהם מקובלים מהם.
וכתוב שם שחז"ל אמרו להידבק לתלמידי חכמים ולתלמידיהם.
וכתוב שם שמצווה על כל הזכרים והנקבות בכל מקום וזמן לשמוע דברי חכמים, ושזו מצוות עשה! ומי שמבטלה ענשו גדול מאוד, כי הם קיום התורה ויסוד חזק לתשועת הנפשות.
אז המושג הנכון, שאינו בא משיח ליטאי זר הוא: חכמי התורה, תלמידי חכמים ותלמידיהם. (מקווה שכולם יודעים מיהם חכמי התורה ומיהם מסלפים וממציאים תורות ורפורמות. מקווה שיש כלי ברור בתורה לדעת זאת ולא לטעות).
כך שיש חיוב הלכתי לשמוע לרב תלמיד חכם, ולא כפי שכתבת, שאין הלכה כזו, כאשר הרב מודיע מפורשות למי להצביע בבחירות.
וכשיש דעות שונות בין תלמידי החכ מים, הפשוט ביותר הוא לשמוע לרב שאתה מציית לו תמיד, ולא להחליף בין רבנים בכל מיני דעות, או להחליט שפה אין בכלל הלכה לשמוע לרב... יש הלכה ויש מצווה כזו!
ולגבי מושגים, אני לומדת ממצווה תצ"ה שבספר החינוך, שהמושג הנכון אינו "גדולי הדור" (המושג הליטאי המוזר והמזיק), אלא "הגדולים שבדור בחכמת התורה", או "החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמנינו". זה השיח מתוך ספר החינוך. אז סליחה שכל כך טעו הליטאים הנוראים ושינו את המושג הנכון למושג השגוי כל כך "גדולי הדור" שבו, בעוונותי, השתמשתי.
אגב, כתוב שם שמי שלא שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה, ככל אשר יורו - מבטל עשה זה, וענשו גדול מאוד, שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.
באמת, סליחה שבעוונותי הרבים כיוונתי ממש לדעת ספר החינוך.
ועוד יש מצווה תצ"ו - שלא לסור מדבריהם. שאסור לחלוק על בעלי הקבלה (לא לייטמן, אלא קבלת המסורה מדור לדור).
כתוב שם לא לסור מהדבר שיגידו לך ימין ושמאל (כלומר לא להצביע בבחירות לימין או לשמאל, אלא לפי מה שיורו אלו שמעבירים את התורה מדור לדור עד ימינו אנו), שזו מצוות לא תעשה.
וכתוב שם במפורש, שכדי שלא כל אחד ואחד כפי שכלו יפרש את דברי התורה, ציווה הקב"ה אותנו להתנהג במצווה זו - שלא לסור מדבריהם - עפ"י הפירוש האמיתי המקובל לחכמינו הקדמונים ע"ה, ובכל דור שנשמע לחכמים שקיבלו דבריהם ושתו מספריהם ויגעו להבין עומק דעותיהם וכך נכוון לדרך האמת בידיעת התורה. ולעומת זאת, אם נתפתה אחר מחשבותינו ועניות דעתנו, לא נצלח לכל.
וכתוב שם, שאפילו אם חכמים אלו שנמצאים בדור הזה, יאמרו למפלגה התורנית לחבור לימין או לשמאל - לא נסור ממצוותם, שאפילו הם טועים עדיף שנעשה כטעותם, ובלבד שהכל יהיו מסורים תחת דעתם תמיד.
וכתוב שם במצווה זו שמסיבה זו נמסרה כוונת התורה לחכמי ישראל, ולכן גם נצטוו שיהיו כת מעטי החכמים כפופה לכת המרובים, כמו שנכתב בספר החינוך במצוות "להטות אחרי רבים".
אני מתנצלת שהארכתי מאוד. שהרי כשדיברתי בקיצור, הצבעת על מושגים שאינם הלכתיים. אז טרחתי ללמוד וללמד כאן מושגים סופר הלכתיים, לפי מה שאני מבינה, אם אכן ספר החינוך באמת מקובל בעם ישראל ואינו ספר ליטאי זר מהמאות האחרונות.