לאן נשוטט השבוע

לאן נשוטט השבוע ../images/Emo73.gif

טיולנו השבועי יקח אותנו לאחד מחבלי הארץ המשלב נופים עם ישובים , ייקבים, ומקומות היסטוריים חבל ארץ הנקרא מטה יואב יהודה. נקודת המוצא: צומת שמשון לבאים מתל אביב , סעו בכביש מס' 1 על פי השלוט לעבר בית שמש לכביש 38 שלל יערות משני צידי הכביש , אנחנו נפנה לעבר יער הנשיא ,ימינה בצומת אשתאול בכביש מס'44 כבר בצידי הדרך תוכלו להבחין בשלל רקפות שהתחילו לפרוח ממש בימים אלו . היערות באיזור זה משופעים ברקפות בכל הגוונים האפשריים של הוורד לאן שלא הולכים חגיגה לעיניים ..... הנסיעה ביער הנשיא איטית נעימה מוליכה אותנו לאורך דרך הפסלים המענינת ולפינות חמד עם מתקני מנגל ומתקני משחק לילדים . יופי של מקום לעצירה לארוחת בוקר . אלו שלא הצטיידו בסנווצ'ים , יחזרו חזרה לכביש הראשי ויפנו ימינה בכביש 38 לעבר קבוץ צרעה( 3 ק"מ לערך) בקבוץ יקב קטן עם טעימות ליקרים וגבינות . ניתן לקבל במקום סלסלת גבינות לחמים ירקות וכלים חד פעמיים להתיישב בחוץ להתחרדן בשמש ולהתפנן על ארוחת הבוקר.לא זול , אבל טעים ומיוחד. בחנות היקב של צרעה -מסעדה, ניתן להשיג רטבים מיוחדים אותם מייצרת אחת מחברות המשק , ממליצה על רוטב החרדל המעולה והטעים , תבקשו לטעום תחילה..... עוד בקבוץ חנות מתנות של עבודות קרמיקה ומוצרים מהמזרח , חנות בגדים לכל הגילאים שלפעמים יש בה מציאות של סוף עונה וכשיוצאים מהקבוץ מצד ימין מחסן עודפים גדול של כלי בית שטיחים ומצעים. השוו מחירים ועמדו על המקח . ובקבוץ עצמו ניתן להכנס לרפת עם הילדים בשעה שגב' רבינוביץ מודדת בגדים ולצפות בחליבה הנערכת בכל שעה עגולה . פנינו ליקב מיוחד הנמצא מעל קבוץ צרעה , כשיוצאים מחצר המשק פונים ימינה! לכוון ההר על פי השלוט : למנזר דיר ריפעת-יקב מוני. משפחת מוני הקימה על ההר בצמוד לכנסיה פרנציסקנית עתיקה ששווה להכנס ולבקר בה , יקב , בית בד וחנות מפעל בה היא משווקת את המוצרים בנוסף לדבש , סבונים משמן זית . המחירים זולים יחסית למוצרים דומים . השמן באיכות טובה מאד! היינות גם , המחירים בינונים. ברחבה ממול החנות יש פינות מוצלות עם שולחנות וכסאות הכל חינם , תביאו צידנית או תרמוס קפה ותתפננו על הנוף הנשקף סביב...........פינת חמד אמיתית ותבטיחו שלא תגלו אותה לאף אחד!
עכשיו מתחיל הקטע שהילדים מנג'סים וזה הזמן לנסוע למערות בית גוברין שם מתרחשת פעילות במיוחד לילדים. אגדות במערות בית גוברין - בימי שבת כיפה אדומה והזאב, סינדרלה ונעל הזכוכית, נסיכות ודרקונים ועוד משתפים בהפנינג אגדות קסום במערות בית גוברין. בתוכנית: מספרי סיפורים, מתחם קריאה משפחתית, סדנאות יצירה לילדים ובזאר. מחירי כניסה לגן הלאומי: 23 שקל למבוגר, 12 לילד. , הנה הטלפון של גן לאומי בית גוברין: 08-6811020. את הביקור באיזור אפשר לשלב עם טיול בפארק בריטניה, המשתרע על פני שטח של 40,000 דונם, בין בית גוברין לעמק האלה. פארק בריטניה משלב בתוכו אתרים היסטוריים, נופים וצמחייה מגוונת וייחודית, והוא גם אזור עשיר מבחינת עולם החי שבו - קרקלים, צבועים, דרבנים, שועלים, גיריות, ונמיות. פארק בריטניה הוא אחד מהפארקים שהקרן הקיימת פיתחה כדי לתת לציבור הרחב אפשרות להיכנס ליערות וליהנות מהם, וגם כדי לשמור על השטחים הפתוחים כמעבה אקולוגי. או בשמו האחר פארק ביוספרי - כזה המשמר מערכות של חי וצומח, משמר רוח של מקום ותרבות ארוכת שנים, אבל מצד שני האוכלוסייה שחיה בו מתקדמת עם הזמן ומתפרנסת מהמשאבים שיש במקום מבלי לכלות אותם. פארק דומה יש ביערות המנשה עליו נספר בהזדמנות אחרת. אלו שיגיעו לטייל בפארק בריטניה ימצאו בו מסלולי טיול לרכבים, שבילי הליכה רגליים, שילוט בפינות השונות וכן חניוני דרכים הפזורים על פני הפארק כולו. אפשר להמשיך באופניים או ברגל. בחורש שהפך את הטיול למוצל ונעים, התפעלנו מגתות עתיקות שפזורות בשטח ונהנינו מאזור בעל אופי "טוסקני" ונוף אינסופי ומרהיב, אשר בנקודות מסוימות מאפשר תצפית כמעט עד רצועת החוף. עוד באיזור יקב משפחתי של זוג מדהים הוא שף איטלקי והיא קוצ'ינית שהתאהבו , והקימו יקב הנקרא "לה טרה פרומסה" ובתרגום הארץ המובטחת ,היקב נמצא במושב שחר , במקום ניתן להזמין ארוחות גורמה שמכינה אירית ולקנות מתוצרת הייקב צריך להזמין מקומות מראש בטלפון 050-5684775 . בקרוב תחל באיזור פריחת התורמוסים הכחולים והכלניות, על כך אספר בנפרד ....... שיהיה לכם טיול נעים ואשמח לשמוע חויות סעו בזהירות
 
מנצלשת לשאלה לגבי שוק בנתניה

שלום ליושבי הפורום! אני אנטוניה ונעים להכיר, איזה פורום חמוד. רציתי לשאול איפה ומתי יש שווקים באיזור נתניה? או סתם מקומות ששווה לקנות בהם והמחירים סבירים? אחרי תקופה שלא עבדתי מחוץ לבית, אני חוזרת לעבודה וצריכה בגדים "ייצוגיים" ונעליים נוחות ויפות...בלי לפוצץ על זה את כל המשכורת שעוד לא הרווחתי... אשמח לרעיונות!
 
שווקים, חנויות באזור נתניה

שוק רמלה לוד - ביום ששי ליד קניון הדרים. במתחם של קוסמוס באזור התעשיה - פולג, יש חנות גדולה - ענקית (כרגיל..שכחתי את שמה) בקניון השרון יש עכשיו מכירות סוף עונה. שיהיה בהצלחה בקניות, ובעבודה החדשה.
 
למעלה