לא אמרתם שאין תקציב?

מנחם403

Active member
משרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.

אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.

דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.


ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…

מה אתם אומרים?
 

ohadg09

Active member
משרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.

אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.

דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.


ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…

מה אתם אומרים?
ל2025 כן היה תקציב לתוספות שירות, לדוגמה פעימת תגבורים בתחילת השבוע בכפר יונה ותגבור קו 52 במודיעין
 

מנחם403

Active member
ל2025 כן היה תקציב לתוספות שירות, לדוגמה פעימת תגבורים בתחילת השבוע בכפר יונה ותגבור קו 52 במודיעין
לא, פרסמו שגם ל2025 וגם ל2026 אין תוספת תקציב. התגבורים בכפר יונה ומודיעין נלקחו מקווי שירות אחרים שדוללו
 

ohadg09

Active member
לא, פרסמו שגם ל2025 וגם ל2026 אין תוספת תקציב. התגבורים בכפר יונה ומודיעין נלקחו מקווי שירות אחרים שדוללו
אני זוכר דיבורים שלבסוף הוסיפו תקציבים ב2025 (גם אם לא יותר מדי)
ולפחות בכפר יונה או הסביבה (או האשכול בכללי) לא היו דילולים
 
משרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.

אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.

דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.


ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…

מה אתם אומרים?
באחד הפוסטים הקודמים שהיו בנושא הנחות לאזורים חלשים כלכלית רשמתי ''שתנחשו מי יגדיר את אותם אזורים שחייבם הנחה....''
מה שרשמת כאן רק מחזק את זה

בצפון בחסות המצב בוטלו או צומצמו מספר קווים, כשלעצמו יתכן ובאמת הייתה הצדקה לביטול אבל לא ראיתי שאותם משאבים הופנו לטובת תגבורים או שיפורים משמעותיים בקווים אחרים באזור.

אגב המושג ''דילול'' בקווים החרדיים לא קיים, בקרוב נכנסים לתקופת הרמאדן שבה כידוע יש דילול נסיעות בכל התחבורה בארץ, מבטיח לך שעל קווי החרדים זה לא ישפיע.
 

מנחם403

Active member
באחד הפוסטים הקודמים שהיו בנושא הנחות לאזורים חלשים כלכלית רשמתי ''שתנחשו מי יגדיר את אותם אזורים שחייבם הנחה....''
מה שרשמת כאן רק מחזק את זה

בצפון בחסות המצב בוטלו או צומצמו מספר קווים, כשלעצמו יתכן ובאמת הייתה הצדקה לביטול אבל לא ראיתי שאותם משאבים הופנו לטובת תגבורים או שיפורים משמעותיים בקווים אחרים באזור.

אגב המושג ''דילול'' בקווים החרדיים לא קיים, בקרוב נכנסים לתקופת הרמאדן שבה כידוע יש דילול נסיעות בכל התחבורה בארץ, מבטיח לך שעל קווי החרדים זה לא ישפיע.
אמת. ולהזכירך שרבים מקווי החרדים של סופי שבוע נוסעים ריקים עד להתפקע…
 

EHP12

Well-known member
באחד הפוסטים הקודמים שהיו בנושא הנחות לאזורים חלשים כלכלית רשמתי ''שתנחשו מי יגדיר את אותם אזורים שחייבם הנחה....''
מה שרשמת כאן רק מחזק את זה

בצפון בחסות המצב בוטלו או צומצמו מספר קווים, כשלעצמו יתכן ובאמת הייתה הצדקה לביטול אבל לא ראיתי שאותם משאבים הופנו לטובת תגבורים או שיפורים משמעותיים בקווים אחרים באזור.

אגב המושג ''דילול'' בקווים החרדיים לא קיים, בקרוב נכנסים לתקופת הרמאדן שבה כידוע יש דילול נסיעות בכל התחבורה בארץ, מבטיח לך שעל קווי החרדים זה לא ישפיע.
לא צריך תגבורים בצפון. רוב הקווים הבינעירוניים בצפון נוסעים ברובם ריקים. ואפשר לדלל בהם המון קילומטרים. כדי לתת אותם איפה שצריך.

ויש דילול בחגים מוסלמיים גם למגזר החרדי. השירות החרדי העירוני והבינעירוני באשדוד אכן הושפע מהחגים האלו.
 

EHP12

Well-known member
משרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.

אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.

דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.


ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…

מה אתם אומרים?
אבל צריך להגיד, רק אצלם יש גידול בנוסעים באוטובוסים, ורוב הקווים הכי עמוסים בישראל הם קווים חרדים מובהקים. בעוד שבמגזר הכללי יש צניחה של עשרות אחוזים ברוב קווי האוטובוס המרכזיים בעשור האחרון. בנוסף, זה ציבור שלא משנה מי השר, מפעיל המון לחץ על משרד התחבורה להפעיל שירות שהם צריכים. ובניגוד למגזר הכללי אתה יודע שהשירות הזה יתמלא. השירות העירוני בטוח. והשירות הבינעירוני מידע, הופעל הרבה מאוד לחץ להפעיל אותו.
 
אבל צריך להגיד, רק אצלם יש גידול בנוסעים באוטובוסים, ורוב הקווים הכי עמוסים בישראל הם קווים חרדים מובהקים. בעוד שבמגזר הכללי יש צניחה של עשרות אחוזים ברוב קווי האוטובוס המרכזיים בעשור האחרון. בנוסף, זה ציבור שלא משנה מי השר, מפעיל המון לחץ על משרד התחבורה להפעיל שירות שהם צריכים. ובניגוד למגזר הכללי אתה יודע שהשירות הזה יתמלא. השירות העירוני בטוח. והשירות הבינעירוני מידע, הופעל הרבה מאוד לחץ להפעיל אותו.
כאשר יש קווים מדלת לדלת בשילוב עם קהל שבויי שחלקו הגדול לא יכול להרשות לעצמו רכב פרטי ברור שיהיה ביקוש וגידול בכמות הנוסעים. כאשר נוסע צריך לנסוע עם 3 החלפות בקווים לא תדירים הרכב הפרטי נראה כאופציה אטרקטיבית הרבה יותר. בעבר נרשם כאן שקווי הסטודנטים למשל (שהן חיוניים בעיני כדי שסטודנטים יוכלו להגיע מרחוק בהתאם לשעות הלימודים) מיותרים כי סטודנט יכול לנוסע בהחלפות כמו כל נוסע רגיל. אז האם אותו כלל לא תקף לציבור החרדי?
תפוסה של 100% בכל נסיעה בעיני לא פקטור משום שאם זה המדד אז 80% מקווי האוטובוס בארץ צריכים להיות מבוטלים.

אגב משהו שלא נקלח בחשבון לגבי נתוני תפוסה בקווים הללו הוא העובדה שכדי שתצא נסיעה אחת מלאה בקו כזה צריכות לצאת עוד 2 נסיעות ריקות. אתן דוגמה

ישנו קו 781 מכרמיאל למודיעין עילית שמופעל על ידי ''קווים'', נסיעה אחת ביום שישי ואחת במוצ''ש. (יש קו מקביל גם מצפת).
הסניף הקרוב ביותר של קווים נמצא בחדרה, כלומר 4 אוטובוסים (2 בשישי ו 2 במוצ''ש) עולים ריקים לצפון, חוזרים חצי מדינה עם 50 נוסעים ושוב חוזרים ריקים לסניף האם. עכשיו תחלק את ה 50 נוסעים האלה לשתי נסיעות וחצי ותגיד מה התפוסה האמתית בקו.

ולגבי הדילול ברמאדן...יש לנו עוד שבועיים ונוכל לבדוק
 

EHP12

Well-known member
כאשר יש קווים מדלת לדלת בשילוב עם קהל שבויי שחלקו הגדול לא יכול להרשות לעצמו רכב פרטי ברור שיהיה ביקוש וגידול בכמות הנוסעים. כאשר נוסע צריך לנסוע עם 3 החלפות בקווים לא תדירים הרכב הפרטי נראה כאופציה אטרקטיבית הרבה יותר. בעבר נרשם כאן שקווי הסטודנטים למשל (שהן חיוניים בעיני כדי שסטודנטים יוכלו להגיע מרחוק בהתאם לשעות הלימודים) מיותרים כי סטודנט יכול לנוסע בהחלפות כמו כל נוסע רגיל. אז האם אותו כלל לא תקף לציבור החרדי?
תפוסה של 100% בכל נסיעה בעיני לא פקטור משום שאם זה המדד אז 80% מקווי האוטובוס בארץ צריכים להיות מבוטלים.

אגב משהו שלא נקלח בחשבון לגבי נתוני תפוסה בקווים הללו הוא העובדה שכדי שתצא נסיעה אחת מלאה בקו כזה צריכות לצאת עוד 2 נסיעות ריקות. אתן דוגמה

ישנו קו 781 מכרמיאל למודיעין עילית שמופעל על ידי ''קווים'', נסיעה אחת ביום שישי ואחת במוצ''ש. (יש קו מקביל גם מצפת).
הסניף הקרוב ביותר של קווים נמצא בחדרה, כלומר 4 אוטובוסים (2 בשישי ו 2 במוצ''ש) עולים ריקים לצפון, חוזרים חצי מדינה עם 50 נוסעים ושוב חוזרים ריקים לסניף האם. עכשיו תחלק את ה 50 נוסעים האלה לשתי נסיעות וחצי ותגיד מה התפוסה האמתית בקו.

ולגבי הדילול ברמאדן...יש לנו עוד שבועיים ונוכל לבדוק
נסיעות לביטול מבחינתי זה נסיעות שלא מגיעות ל-25% תפוסה. יש יותר מדי קווים שלא מגיעים לאלה. באופן כללי גם למגזר הכללי יש יותר מדי קווי "ספיישל" למוקדי תעסוקה שהם תוצאה מפוליטיקה. והם לא מלאים.

באופן כללי, אצל כל חברה שהיא לא אגד, אין ערבוב ציים בין אשכולות שונים. גם נסיעות תפעוליות ארוכות קורים גם במגזר הכללי. והם כמובן לא נחשבים במניין הקילומטרים.

ודבר אחרון, הדילולים המשמעותיים הם בעיד אל פיטר (יומיים-שלושה אחרי חודש הרמאדן) ובחג הקורבן שבא חודשיים וחצי אחריו.
 
נערך לאחרונה ב:

ohadg09

Active member
באופן כללי, אצל כל חברה שהיא לא אגד, אין ערבוב ציים בין אשכולות שונים. גם נסיעות תפעוליות ארוכות קורים גם במגזר הכללי. והם כמובן לא נחשבים במניין הקילומטרים.
זה לא נכון, יצא לי כבר לראות בקווים את 580 (צפת - מודיעין עילית) באוטובוסים של חדרה, לנסוע ב148 (בית שמש - ביתר) באוטובוס של מודיעין עילית ובמטרופולין ראיתי אוטובוסים של נתניה עושים קווים כמו 149
 

EHP12

Well-known member
זה לא נכון, יצא לי כבר לראות בקווים את 580 (צפת - מודיעין עילית) באוטובוסים של חדרה, לנסוע ב148 (בית שמש - ביתר) באוטובוס של מודיעין עילית ובמטרופולין ראיתי אוטובוסים של נתניה עושים קווים כמו 149
יש ערבוב בין שרון לשח"ם, אבל האוטובוסים המשמשים את מטרופולין בדרום, לא מגיעים לקווים שלה במרכז הארץ. גם באפיקים, צי פתח תקווה וצי אשדוד שונים לחלוטין.
 

מנכל אחד

Well-known member
משרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.

אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.

דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.


ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…

מה אתם אומרים?
לא מבין את ההיגיון שלך
מודיעין עילית וביתר עילית הן ערים עם שימוש גבוה בתח"צ, וכאשר התקציב מצומצם הגיוני להפנות את התשומות הקיימות למקומות בהם ינוצלו בצורה הכי טובה.
אם כי קו 7 במודיעין עילית תוקצב כבר מזמן ורק לא בוצע עד עכשיו.
תוספות לאלעד (התוספות מינוריות לחלוטין) הן במסגרת יישום המכרז.

ובכלל, רוב התוספות מובססות על הסטת שירות, כך למשל פתיחת קו 477 מבאר שבע לבית שמש (שהוא בכלל לא קו חרדי) בוצעה לאחר דילול של קווים אחרים במרחב.

ואין סיבה שמירי רגב תתערב כאשר מדובר בהליך מקצועי לטיפול ברשת או כאשר מדובר בתוספת המבוססת על עומסים.
ככלל, הקצאת המשאבים אמורה לשרת כמה שיותר משתמשים בצורה היעילה ביותר, וכל עוד שזאת צורת העבודה אין סיבה להתערבות פוליטית.
 

מנחם403

Active member
לא מבין את ההיגיון שלך
מודיעין עילית וביתר עילית הן ערים עם שימוש גבוה בתח"צ, וכאשר התקציב מצומצם הגיוני להפנות את התשומות הקיימות למקומות בהם ינוצלו בצורה הכי טובה.
אם כי קו 7 במודיעין עילית תוקצב כבר מזמן ורק לא בוצע עד עכשיו.
תוספות לאלעד (התוספות מינוריות לחלוטין) הן במסגרת יישום המכרז.

ובכלל, רוב התוספות מובססות על הסטת שירות, כך למשל פתיחת קו 477 מבאר שבע לבית שמש (שהוא בכלל לא קו חרדי) בוצעה לאחר דילול של קווים אחרים במרחב.

ואין סיבה שמירי רגב תתערב כאשר מדובר בהליך מקצועי לטיפול ברשת או כאשר מדובר בתוספת המבוססת על עומסים.
ככלל, הקצאת המשאבים אמורה לשרת כמה שיותר משתמשים בצורה היעילה ביותר, וכל עוד שזאת צורת העבודה אין סיבה להתערבות פוליטית.
האמת היא הפוכה: המגזר החרדי משתמש יותר בתחבורה ציבורית, לא רק בגלל שהוא המגזר העני ביותר בישראל, אלא גם מפני שנותנים להם אופציות תחבורה טובות. המגזר החילוני מדולל משנה לשנה יותר ויותר וככה הרכבים עולים יותר לכביש, יוצרים יותר עומס, ואז בשל העומס מדללים עוד קווים חילוניים, מוסיפים עוד קווים חרדיים, וככה מחריבים את עתידה התחבורתי של מדינת ישראל באמצעות הפקדתה לידיים של גולדקנופף ומקלב.


באנגליה המעמד הסוציו אקונומי גבוה מאוד, ובכל זאת יותר מ40% משתמשים בתחבורה ציבורית, במגמה שרק הולכת וגודלת.

מה שמביא את המסקנה, שלא הכסף הוא זה שגורם לנטוש תחבורה ציבורית, אלא לאן מפנים נבחרי הציבור את הכספים הקואליציוניים.

הנסיון הראה, לא רק בתחום התחבורה אלא בכל ענייני המדינה, שככל שהכסף מנותב יותר לידיים חרדיות, ככה הגירעון גודל יותר (פשוט כי אין מי שיחזיר כסף לקופת המדינה). כשמפנים כסף לפי מידת הקבלה שלו בחזרה אליך, ככה מתנהלת מדינה נורמלית. מדינה כושלת זו מדינה שמוציאה יותר ממה שהיא מקבלת
 
לא מבין את ההיגיון שלך
מודיעין עילית וביתר עילית הן ערים עם שימוש גבוה בתח"צ, וכאשר התקציב מצומצם הגיוני להפנות את התשומות הקיימות למקומות בהם ינוצלו בצורה הכי טובה.
אם כי קו 7 במודיעין עילית תוקצב כבר מזמן ורק לא בוצע עד עכשיו.
תוספות לאלעד (התוספות מינוריות לחלוטין) הן במסגרת יישום המכרז.

ובכלל, רוב התוספות מובססות על הסטת שירות, כך למשל פתיחת קו 477 מבאר שבע לבית שמש (שהוא בכלל לא קו חרדי) בוצעה לאחר דילול של קווים אחרים במרחב.

ואין סיבה שמירי רגב תתערב כאשר מדובר בהליך מקצועי לטיפול ברשת או כאשר מדובר בתוספת המבוססת על עומסים.
ככלל, הקצאת המשאבים אמורה לשרת כמה שיותר משתמשים בצורה היעילה ביותר, וכל עוד שזאת צורת העבודה אין סיבה להתערבות פוליטית.
בתחבורה, ציבורית ולא רק, וגם בבריאות ובחינוך במידה מסוימת יש השפעה חזקה למה שקרוי induced demand.
בשוק רווי, אם מישהו יתחיל לייצר מכנסיים בגזרה חדשה, לא בטוח שרבים יקנו. יש גבול די נמוך לדרישה. אנשים מוותרים על מכשירי חשמל, שנמצאים בשוק ושיכולים להקל עליהם, בשל המחיר. אך אם מחר בבוקר תוכפל זמינות רופאי המשפחה בקופות, אנשים, שהיום יודעים שיקבלו תור לעוד שבוע, ילכו לרופא גם בשביל כאב גרון קל - ליתר ביטחון. לפני כ-150 שנים לא היו במקומות רבים במזרח אירופה בתי ספר לבנות. הורים מסויימים שכרו מורה פרטי, וילדות עניות לא למדו. כשנפתחו בתי הספר במאה ה -20, רוב הילדות נשלחו. מעטים בישראל בשנות ה 50 וה 60 שכרו מורה לבתם בשביל שיעורי חשבון בסיסיים. בשביל זה היה בית-ספר. שכרו מורה לפסנתר.
אותו הדבר נכון לתחבורה ציבורית. אם אין תחבורה ציבורית שימושית, קונים מכונית, או נשארים בבית. ע"ע שבת, ע"ע ישובים ערביים . בשפע של תחבורה וכשהיא נוחה מאוד, משתמשים בה יותר ויותר. במצב בו כמעט כל רצון לנסיעה מסופק על ידי קו דלת לדלת , מדוע לקנות מכונית יקרה? אפשר לחיות "בצניעות" מבלי לוותר על פעילויות יומיום ופעילויות פנאי. נכון, האוטובוס מדלת לדלת מלא. אלא שהנסיעה, נניח מאשדוד לבני ברק, יכולה להתקיים בפחות נוחות, אך בפחות משאבים, לו השתמשו בקוים עירוניים וברק"ל בתוך העיר וברכבת בין הערים. זאת בשל איגום הנוסעים. המשאבים המבוזבזים יכלו לשמש לשרות טוב בקוים עירוניים וישירים, הכנסת תחבורה במקומות שהיום אינה זמינה, ולהשקעה בתשתיות. אם לא נוח, לא כל המשפחה צריכה לנסוע כל שבוע, או שאפשר לקנות מכונית, כמו משפחה שרוצה לטייל בשבת. בנימה אישית, הורי מעולם לא הוציאו רישיון, והרפתקאות מסוג נסיעה בינעירונית למשפחה או טיול היו נדירות. הנזק לא היה גדול במיוחד, אני מקווה. אולי הוא שאני לא אוהבת לנהוג?
 
למעלה