מה עם תכנון?
אל תשכח שכשמחליטים על פרויקט לוקח לפחות חמש שנים להרים אותו, כשלוש שנים בתכנון ובהשגת כל האישורים ושנתיים בלבד של עבודה בשטח (כמובן שככל שהפרויקט מורכב יותר הזמנים מתארכים) כך שהעובדה שאתה לא רואה דחפורים לא אומרת שהרכבת לא נמצאת בקדחת של פעילות, למעשה שלב הביצוע הוא דווקא השלב הקל.
מה עם תכנון?יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
אל תשכח שכשמחליטים על פרויקט לוקח לפחות חמש שנים להרים אותו, כשלוש שנים בתכנון ובהשגת כל האישורים ושנתיים בלבד של עבודה בשטח (כמובן שככל שהפרויקט מורכב יותר הזמנים מתארכים) כך שהעובדה שאתה לא רואה דחפורים לא אומרת שהרכבת לא נמצאת בקדחת של פעילות, למעשה שלב הביצוע הוא דווקא השלב הקל.