לא הבנתי מה תקציב הרכבת לשנת 2005

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
מה עם תכנון?

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
מה עם תכנון?
אל תשכח שכשמחליטים על פרויקט לוקח לפחות חמש שנים להרים אותו, כשלוש שנים בתכנון ובהשגת כל האישורים ושנתיים בלבד של עבודה בשטח (כמובן שככל שהפרויקט מורכב יותר הזמנים מתארכים) כך שהעובדה שאתה לא רואה דחפורים לא אומרת שהרכבת לא נמצאת בקדחת של פעילות, למעשה שלב הביצוע הוא דווקא השלב הקל.
 

fireman

New member
כמה תגובות

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
כמה תגובות
לגבי עניין החיילים, משרד הביטחון משלם עשרות מיליוני שקלים על הסעת החיילים, לא מדובר בצדקה או במתנה בחסות רכבת ישראל, החיילים הם מקור הכנסה לרכבת כמעט כמו כל נוסע אחר. שדרוג תחנה עולה כסף, לעיתים יותר מידי כסף עד כדי כך שאין הצדקה לשדרג תחנה אלא לבנות אחת חדשה, אמנם זה נראה לך זניח אבל הקמת תחנת רכבת היא עניין של עשרות מיליוני שקלים (לדוגמא תחנת ב"ש אוניברסיטה שנבנית היום עולה 58 מיליון ש"ח, שזה בהחלט לא מעט כסף) כך שאי אפשר לראות בשדרוג או בניית תחנה חדשה משהו שולי שלא שואב אחד מהתקציב כשמדובר ב5 תחנות אתה יכול להגיע לרבע מילארד ש"ח. 1. חלק מהתקציב לבניית הקו יצא מתקציב הרכבת. 2. גם בבאר שבע מרכז הרכבת מגיעה לנקודה שממנה אי אפשר להמשיך הלאה ולכן צריך לחייג קטר או להפוך את כיוון הנסיעה ואני לא רואה בכך בעיה, פשוט מדובר בתחנת קצה כמו ראשל"צ לדוגמא 3. נכון **. מסילה שלישית באיילון אינה סתמית, מדובר בפרוייקט חשוב מאוד שאמור למנוע "פקק" רכבתי באזור, אחרי הכל ל2 מסילות עדיין יש סף קיבולת מקסימלי מבחינת הרכבות שיכולות לנוע עליהן בפרק זמן נתון. קח בחשבון שלאחרונה התווספו לא מעט קווים ותחנות וכפועל יוצא גם כמות הרכבות הנוסעות על המסילה. אני ישבתי בת"א מרכז 30 דקות, עברו בתחנה אולי 20 רכבות בשעות הלילה (21:30) וזה עוד לפני פתיחת הקו לנתב"ג התווספו בשנים האחרונות ראשון לציון, נתב"ג, אשדוד, רחובות, הרצליה, כפר סבא וכו...וכל אלו מהווים תוספת אדירה של כמות הרכבות הנוסעות בקו, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את ההיבט הבטיחותי, אני בטוח שאף אחד ברכבת ישראל לא רוצה להגיע למצב שמרוב צפיפות בקו הסיכון לנוסעים יילך ויגבר. קח בחשבון גם כן כי בקרוב תיפתח תחנה בדימונה, תוך 3 שנים יוכפל הקו לב"ש מה שיגדיל את תנועת רכבות הנוסעים בקו פי 3! מ30 רכבות ל90 רכבות בערך, תחנה נוספת בכ"ס, תחנת אשקלון וכו...המסילה צריכה להיות כזו שיכולה לאפשר נסיעה בטוחה המשך בקרוב....
 

mucool2

New member
רחובות והרצליה די ותיקות

כמה תגובות
לגבי עניין החיילים, משרד הביטחון משלם עשרות מיליוני שקלים על הסעת החיילים, לא מדובר בצדקה או במתנה בחסות רכבת ישראל, החיילים הם מקור הכנסה לרכבת כמעט כמו כל נוסע אחר. שדרוג תחנה עולה כסף, לעיתים יותר מידי כסף עד כדי כך שאין הצדקה לשדרג תחנה אלא לבנות אחת חדשה, אמנם זה נראה לך זניח אבל הקמת תחנת רכבת היא עניין של עשרות מיליוני שקלים (לדוגמא תחנת ב"ש אוניברסיטה שנבנית היום עולה 58 מיליון ש"ח, שזה בהחלט לא מעט כסף) כך שאי אפשר לראות בשדרוג או בניית תחנה חדשה משהו שולי שלא שואב אחד מהתקציב כשמדובר ב5 תחנות אתה יכול להגיע לרבע מילארד ש"ח. 1. חלק מהתקציב לבניית הקו יצא מתקציב הרכבת. 2. גם בבאר שבע מרכז הרכבת מגיעה לנקודה שממנה אי אפשר להמשיך הלאה ולכן צריך לחייג קטר או להפוך את כיוון הנסיעה ואני לא רואה בכך בעיה, פשוט מדובר בתחנת קצה כמו ראשל"צ לדוגמא 3. נכון **. מסילה שלישית באיילון אינה סתמית, מדובר בפרוייקט חשוב מאוד שאמור למנוע "פקק" רכבתי באזור, אחרי הכל ל2 מסילות עדיין יש סף קיבולת מקסימלי מבחינת הרכבות שיכולות לנוע עליהן בפרק זמן נתון. קח בחשבון שלאחרונה התווספו לא מעט קווים ותחנות וכפועל יוצא גם כמות הרכבות הנוסעות על המסילה. אני ישבתי בת"א מרכז 30 דקות, עברו בתחנה אולי 20 רכבות בשעות הלילה (21:30) וזה עוד לפני פתיחת הקו לנתב"ג התווספו בשנים האחרונות ראשון לציון, נתב"ג, אשדוד, רחובות, הרצליה, כפר סבא וכו...וכל אלו מהווים תוספת אדירה של כמות הרכבות הנוסעות בקו, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את ההיבט הבטיחותי, אני בטוח שאף אחד ברכבת ישראל לא רוצה להגיע למצב שמרוב צפיפות בקו הסיכון לנוסעים יילך ויגבר. קח בחשבון גם כן כי בקרוב תיפתח תחנה בדימונה, תוך 3 שנים יוכפל הקו לב"ש מה שיגדיל את תנועת רכבות הנוסעים בקו פי 3! מ30 רכבות ל90 רכבות בערך, תחנה נוספת בכ"ס, תחנת אשקלון וכו...המסילה צריכה להיות כזו שיכולה לאפשר נסיעה בטוחה המשך בקרוב....
רחובות והרצליה די ותיקות
 
רוב מה שכתבתה וכולכם כתבתם

כמה תגובות
לגבי עניין החיילים, משרד הביטחון משלם עשרות מיליוני שקלים על הסעת החיילים, לא מדובר בצדקה או במתנה בחסות רכבת ישראל, החיילים הם מקור הכנסה לרכבת כמעט כמו כל נוסע אחר. שדרוג תחנה עולה כסף, לעיתים יותר מידי כסף עד כדי כך שאין הצדקה לשדרג תחנה אלא לבנות אחת חדשה, אמנם זה נראה לך זניח אבל הקמת תחנת רכבת היא עניין של עשרות מיליוני שקלים (לדוגמא תחנת ב"ש אוניברסיטה שנבנית היום עולה 58 מיליון ש"ח, שזה בהחלט לא מעט כסף) כך שאי אפשר לראות בשדרוג או בניית תחנה חדשה משהו שולי שלא שואב אחד מהתקציב כשמדובר ב5 תחנות אתה יכול להגיע לרבע מילארד ש"ח. 1. חלק מהתקציב לבניית הקו יצא מתקציב הרכבת. 2. גם בבאר שבע מרכז הרכבת מגיעה לנקודה שממנה אי אפשר להמשיך הלאה ולכן צריך לחייג קטר או להפוך את כיוון הנסיעה ואני לא רואה בכך בעיה, פשוט מדובר בתחנת קצה כמו ראשל"צ לדוגמא 3. נכון **. מסילה שלישית באיילון אינה סתמית, מדובר בפרוייקט חשוב מאוד שאמור למנוע "פקק" רכבתי באזור, אחרי הכל ל2 מסילות עדיין יש סף קיבולת מקסימלי מבחינת הרכבות שיכולות לנוע עליהן בפרק זמן נתון. קח בחשבון שלאחרונה התווספו לא מעט קווים ותחנות וכפועל יוצא גם כמות הרכבות הנוסעות על המסילה. אני ישבתי בת"א מרכז 30 דקות, עברו בתחנה אולי 20 רכבות בשעות הלילה (21:30) וזה עוד לפני פתיחת הקו לנתב"ג התווספו בשנים האחרונות ראשון לציון, נתב"ג, אשדוד, רחובות, הרצליה, כפר סבא וכו...וכל אלו מהווים תוספת אדירה של כמות הרכבות הנוסעות בקו, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את ההיבט הבטיחותי, אני בטוח שאף אחד ברכבת ישראל לא רוצה להגיע למצב שמרוב צפיפות בקו הסיכון לנוסעים יילך ויגבר. קח בחשבון גם כן כי בקרוב תיפתח תחנה בדימונה, תוך 3 שנים יוכפל הקו לב"ש מה שיגדיל את תנועת רכבות הנוסעים בקו פי 3! מ30 רכבות ל90 רכבות בערך, תחנה נוספת בכ"ס, תחנת אשקלון וכו...המסילה צריכה להיות כזו שיכולה לאפשר נסיעה בטוחה המשך בקרוב....
רוב מה שכתבתה וכולכם כתבתם
מדברים על קוווי רכבת קיימים , שום דבר לא חדש . אולי התחנות חדשות או מחודשות אבל הכל מיתבסס על קווים קיימים !!!!! ולא חדשים כמו הקו להתב"ג שממשיך למודיעין . מסילה שלישית באילון: זה מונע פקק באילון אבל מה יקרה מחוץ לאילון הרי הקו משולש רק באילון ומה יקרה מחוץ לאילון נגיד בצפון יבצר פקק רכבתי בכניסה למסילת החוף .....מה לעשות תמיד עושים רק חצי עבודה.........!!!!!!!! כנ"ל בדרום שוב יהיה פקק ביציאה הדרומית מהאילון . ושוב ושוב אני מזכיר אתם רואים שרוב הפיתוח של הרכבת בתקופה האחרונה וניראה לי לצערי שגם לפחות לשנתיים הקרובות וההשקעה הכספית בינתיים היא באיזור המרכז וקצת בדרום איפה שיש כבר מסילת רכבת ולא באיזורים היותר דרומיים ובעיקר הצפוניים שאין ביכלל תשתית מסילתית. ........פשוט הרכבת עושה לעצמה חיים יותר קלים ונוחים.......לצערנו...
 

levikon

New member
לא לצערנו. אלה לשמחתנו. ואני אסביר.

רוב מה שכתבתה וכולכם כתבתם
מדברים על קוווי רכבת קיימים , שום דבר לא חדש . אולי התחנות חדשות או מחודשות אבל הכל מיתבסס על קווים קיימים !!!!! ולא חדשים כמו הקו להתב"ג שממשיך למודיעין . מסילה שלישית באילון: זה מונע פקק באילון אבל מה יקרה מחוץ לאילון הרי הקו משולש רק באילון ומה יקרה מחוץ לאילון נגיד בצפון יבצר פקק רכבתי בכניסה למסילת החוף .....מה לעשות תמיד עושים רק חצי עבודה.........!!!!!!!! כנ"ל בדרום שוב יהיה פקק ביציאה הדרומית מהאילון . ושוב ושוב אני מזכיר אתם רואים שרוב הפיתוח של הרכבת בתקופה האחרונה וניראה לי לצערי שגם לפחות לשנתיים הקרובות וההשקעה הכספית בינתיים היא באיזור המרכז וקצת בדרום איפה שיש כבר מסילת רכבת ולא באיזורים היותר דרומיים ובעיקר הצפוניים שאין ביכלל תשתית מסילתית. ........פשוט הרכבת עושה לעצמה חיים יותר קלים ונוחים.......לצערנו...
לא לצערנו. אלה לשמחתנו. ואני אסביר.
רכבת ישראל היא חברה. וכחברה, עליה לראות אילו השקעות יניבו מקסימום תשומות. למרות שקווים כמו רכבת העמק, כרמיאל, נתיבות וכ"ו הם קווים הכרחיים. הם לא יוכלו לכסות את עלות ההפעלה שלהם (שלא לומר את עלות בנייתם). המסילה השלישית והרביעית באילון יכולה, הקו המהיר לירושלים יכול גם ובטח ובטח שהכפלת הקו לבאר שבע. כל עוד ישראל לא יכולה לקיים את תפקיד הגשר היבשתי בגלל הבעיות השונות עם השכנים, קווים שעולים כסף רב כמו קו העמק או הרכבת לאילת פשוט לא פרקטיים. (ולא משנה מה ביבי יגיד על תעלת סואץ יבשתית ושאר חלומות באסמפיה). כמות שעות העבודה שמבוזבזות על פקקים בגוש דן ובירושלים היא כמות מטורפת. אבל בנגב, לדוגמא (להוציא מטרופולין באר שבע) לא שמעתי על פקקים. אתה יכול לומר לי אולי מתי היה הפקק האחרון שלא בגלל אירועי פח"א בין ערד לדימונה? או בין קרית שמונה לקצרין? הפקקים היחידים שיש בצפון הארץ זה בגלל נופשי סוף השבוע. להם הרכבת לא תעזור. ועוד משהו. היום, בניגוד לימי ראשית התפתחות הרכבות בארץ ובעולם, סלילת קו חדש באורך של מס' קילומטרים מועט אורך שנים. ואם התוואי לא מוכר, אפילו שנים רבות. החל מבעיות בירוקרטיה שונות ומשונות ועד להתנגדויות של תושבים, בגצי"ם ותוואי גבול מוזר. הרכבת צריכה להשלים פער של 40 שנה. ולצערנו הפער הזה מתבטא בין היתר בכך שאין ראיה ארוכת טווח להנהגת המדינה. התחנות השונות היו מתפרקות, הרוסות או פשוט סככות. אצלי באשדוד לדוגמא, התחנה הייתה פחון עם רציף באורך של 50 מטר. עכשיו יש תחנה חדשה, עם מזגן, קיוסק ושלושה רציפים. בקיצור, לפני שבונים משהו חדש חייבים לשקם את הישן, מכיוון שבלי זה, הכל יתמוטט. אתה שואל למה לשלש את איילון ולא לשלש את קו החוף? אני אסביר למה. דרך האילון נוסעות רכבות גם לבאר שבע, שהתחנה האחרונה שלהן היא תחנת תל אביב מרכז. הרכבות לכפר סבא, שיוצאות לפני קו החוף מתל אביב. אז כן, השלשה של המסילות תעזור. אבל הדבר היותר חשוב אפילו, זה בנייה של מסילת השרון, ובנייה של המסוט מלוד לנתב"ג. אבל הדבר הכי חשוב שרכבת ישראל יכולה לעשות זה לשים עוד מכונות כרטיסים!!!
 
אנא הער את עניי: מה זו מסילת השרון?

לא לצערנו. אלה לשמחתנו. ואני אסביר.
רכבת ישראל היא חברה. וכחברה, עליה לראות אילו השקעות יניבו מקסימום תשומות. למרות שקווים כמו רכבת העמק, כרמיאל, נתיבות וכ"ו הם קווים הכרחיים. הם לא יוכלו לכסות את עלות ההפעלה שלהם (שלא לומר את עלות בנייתם). המסילה השלישית והרביעית באילון יכולה, הקו המהיר לירושלים יכול גם ובטח ובטח שהכפלת הקו לבאר שבע. כל עוד ישראל לא יכולה לקיים את תפקיד הגשר היבשתי בגלל הבעיות השונות עם השכנים, קווים שעולים כסף רב כמו קו העמק או הרכבת לאילת פשוט לא פרקטיים. (ולא משנה מה ביבי יגיד על תעלת סואץ יבשתית ושאר חלומות באסמפיה). כמות שעות העבודה שמבוזבזות על פקקים בגוש דן ובירושלים היא כמות מטורפת. אבל בנגב, לדוגמא (להוציא מטרופולין באר שבע) לא שמעתי על פקקים. אתה יכול לומר לי אולי מתי היה הפקק האחרון שלא בגלל אירועי פח"א בין ערד לדימונה? או בין קרית שמונה לקצרין? הפקקים היחידים שיש בצפון הארץ זה בגלל נופשי סוף השבוע. להם הרכבת לא תעזור. ועוד משהו. היום, בניגוד לימי ראשית התפתחות הרכבות בארץ ובעולם, סלילת קו חדש באורך של מס' קילומטרים מועט אורך שנים. ואם התוואי לא מוכר, אפילו שנים רבות. החל מבעיות בירוקרטיה שונות ומשונות ועד להתנגדויות של תושבים, בגצי"ם ותוואי גבול מוזר. הרכבת צריכה להשלים פער של 40 שנה. ולצערנו הפער הזה מתבטא בין היתר בכך שאין ראיה ארוכת טווח להנהגת המדינה. התחנות השונות היו מתפרקות, הרוסות או פשוט סככות. אצלי באשדוד לדוגמא, התחנה הייתה פחון עם רציף באורך של 50 מטר. עכשיו יש תחנה חדשה, עם מזגן, קיוסק ושלושה רציפים. בקיצור, לפני שבונים משהו חדש חייבים לשקם את הישן, מכיוון שבלי זה, הכל יתמוטט. אתה שואל למה לשלש את איילון ולא לשלש את קו החוף? אני אסביר למה. דרך האילון נוסעות רכבות גם לבאר שבע, שהתחנה האחרונה שלהן היא תחנת תל אביב מרכז. הרכבות לכפר סבא, שיוצאות לפני קו החוף מתל אביב. אז כן, השלשה של המסילות תעזור. אבל הדבר היותר חשוב אפילו, זה בנייה של מסילת השרון, ובנייה של המסוט מלוד לנתב"ג. אבל הדבר הכי חשוב שרכבת ישראל יכולה לעשות זה לשים עוד מכונות כרטיסים!!!
אנא הער את עניי: מה זו מסילת השרון?
 

luckydude

Active member
ראה תשובתי למטה

מהאתר של רכבת ישראל
(ואל תשים לב לאי דיוקים...
) זוהי המסילה שתתחבר לבסוף לבנימינה. אחת החשובות במדינה!!
ראה תשובתי למטה
שמדברים על מסילת השרון בדכ"ל מתכוונים למסילה לרעננה\כ"ס. אני חושב שאתה מתכוון ל"מסילה המזרחית", לא מסילת השרון.
 

luckydude

Active member
מסילה מקו החוף לכ"ס לאורך כביש 531

אנא הער את עניי: מה זו מסילת השרון?
מסילה מקו החוף לכ"ס לאורך כביש 531
תצא מקו החוף ליד כפר שמריהו ותמשיך לתחנת כ"ס סוקולוב תוך כדי שהיא עוברת בצמוד לדרום רעננה אם תחנות באזור רעננה. אפשר להגיד שזהו הקו השני בחשיבותו באזור גוש דן אחרי הקו לרשל"צ מערב. הוא גם קו מאוד יקר, אני חושב משהוא בסביבות מיליארד שקל בערך.
 

luckydude

Active member
התכוונתי למס' השרון לא למס' המז.

מסילה מקו החוף לכ"ס לאורך כביש 531
תצא מקו החוף ליד כפר שמריהו ותמשיך לתחנת כ"ס סוקולוב תוך כדי שהיא עוברת בצמוד לדרום רעננה אם תחנות באזור רעננה. אפשר להגיד שזהו הקו השני בחשיבותו באזור גוש דן אחרי הקו לרשל"צ מערב. הוא גם קו מאוד יקר, אני חושב משהוא בסביבות מיליארד שקל בערך.
התכוונתי למס' השרון לא למס' המז.
מסילת השרון - מסילת כביש 531 המסילה המזרחית - המסילה "הישנה" לבנימינה שתשוקם בעתיד. מאלו, למסילה לרעננה יש חשיבות גדולה יותר מיכיוון שהיא תהיה קו פרברי חשוב מאוד בצפון גוש דן.
 

levikon

New member
נכון, אתה צודק. באמת התבלבלתי.

התכוונתי למס' השרון לא למס' המז.
מסילת השרון - מסילת כביש 531 המסילה המזרחית - המסילה "הישנה" לבנימינה שתשוקם בעתיד. מאלו, למסילה לרעננה יש חשיבות גדולה יותר מיכיוון שהיא תהיה קו פרברי חשוב מאוד בצפון גוש דן.
נכון, אתה צודק. באמת התבלבלתי.
אבל למסילה המזרחית יש חשיבות אחרת, זה עוד נתיב לצפון הארץ.
 
עדיין בקשר למסילת השרון

מסילה מקו החוף לכ"ס לאורך כביש 531
תצא מקו החוף ליד כפר שמריהו ותמשיך לתחנת כ"ס סוקולוב תוך כדי שהיא עוברת בצמוד לדרום רעננה אם תחנות באזור רעננה. אפשר להגיד שזהו הקו השני בחשיבותו באזור גוש דן אחרי הקו לרשל"צ מערב. הוא גם קו מאוד יקר, אני חושב משהוא בסביבות מיליארד שקל בערך.
עדיין בקשר למסילת השרון
זה נראה קו סופר חשוב. אישתי נוסעת כל יום לעבודה מכפר סבא לאזור התעשיה של הרצליה פיתוח. זמן הנסיעה הוא למעלה משעה, במקסימום שעה ורבע כאשר זמן הנסיעה מבחינה גאוגרפית יכול להיות 10 דקות. מקומות חניה באזור התעשיה אין - לכן היא נאלצת ללכת עוד 10 דקות עד לעבודה. כך פעמיים ביום - הלוך ושוב. האוטובוס עושה את הדרך בעוד 10 עד 15 דקות. האם קו הרכבת תלוי בכביש 531? האם אין אפשרות לקדם אותו ללא קשר לכביש? ערי השרון משוועות לקשר הזה בינהם.
 

luckydude

Active member
כבר מקדמים אותו בלי הכביש בצד המז.

עדיין בקשר למסילת השרון
זה נראה קו סופר חשוב. אישתי נוסעת כל יום לעבודה מכפר סבא לאזור התעשיה של הרצליה פיתוח. זמן הנסיעה הוא למעלה משעה, במקסימום שעה ורבע כאשר זמן הנסיעה מבחינה גאוגרפית יכול להיות 10 דקות. מקומות חניה באזור התעשיה אין - לכן היא נאלצת ללכת עוד 10 דקות עד לעבודה. כך פעמיים ביום - הלוך ושוב. האוטובוס עושה את הדרך בעוד 10 עד 15 דקות. האם קו הרכבת תלוי בכביש 531? האם אין אפשרות לקדם אותו ללא קשר לכביש? ערי השרון משוועות לקשר הזה בינהם.
כבר מקדמים אותו בלי הכביש בצד המז.
המזרחי שלו. כך בנוייה תחנת נורדאו וגם תחנת סוקולוב. לגבי ההמשך המערבי אני חושב שרצו לעבוד ביחד עם מע"צ על הבנייה אבל אז האוצר חשב על מכרז BOT במקום ועוד כל מיני שטויות בקשר ל531 ובינתיים כל העניין נדחה. בנוסף יש את העלות הגבוהה וגם את חיבור המסובך בין סוקולוב לרעננה דרך מחלף רעננה דרום שדרכו יצתרך לעבור גם הכביש.
 

Azazel

New member
האוצר צריך להפסיק להשתמש.זה לא בריא

כבר מקדמים אותו בלי הכביש בצד המז.
המזרחי שלו. כך בנוייה תחנת נורדאו וגם תחנת סוקולוב. לגבי ההמשך המערבי אני חושב שרצו לעבוד ביחד עם מע"צ על הבנייה אבל אז האוצר חשב על מכרז BOT במקום ועוד כל מיני שטויות בקשר ל531 ובינתיים כל העניין נדחה. בנוסף יש את העלות הגבוהה וגם את חיבור המסובך בין סוקולוב לרעננה דרך מחלף רעננה דרום שדרכו יצתרך לעבור גם הכביש.
האוצר צריך להפסיק להשתמש.זה לא בריא
 

fireman

New member
מה זאת אומרת קווים קיימים ולא חדש

רוב מה שכתבתה וכולכם כתבתם
מדברים על קוווי רכבת קיימים , שום דבר לא חדש . אולי התחנות חדשות או מחודשות אבל הכל מיתבסס על קווים קיימים !!!!! ולא חדשים כמו הקו להתב"ג שממשיך למודיעין . מסילה שלישית באילון: זה מונע פקק באילון אבל מה יקרה מחוץ לאילון הרי הקו משולש רק באילון ומה יקרה מחוץ לאילון נגיד בצפון יבצר פקק רכבתי בכניסה למסילת החוף .....מה לעשות תמיד עושים רק חצי עבודה.........!!!!!!!! כנ"ל בדרום שוב יהיה פקק ביציאה הדרומית מהאילון . ושוב ושוב אני מזכיר אתם רואים שרוב הפיתוח של הרכבת בתקופה האחרונה וניראה לי לצערי שגם לפחות לשנתיים הקרובות וההשקעה הכספית בינתיים היא באיזור המרכז וקצת בדרום איפה שיש כבר מסילת רכבת ולא באיזורים היותר דרומיים ובעיקר הצפוניים שאין ביכלל תשתית מסילתית. ........פשוט הרכבת עושה לעצמה חיים יותר קלים ונוחים.......לצערנו...
מה זאת אומרת קווים קיימים ולא חדש
עוד חודש תגיד שגם נתב"ג זה לא חדש? חדש מדבר על כל מה שנפתח בשנים האחרונות כמו ראשל"צ, רחובות, אשדוד (למרות שהייתה מסילה היא כולה הוחלפה, זה בדיוק כמו קו חדש) לעיתים צריך להשקיע איפה שיש מסילות בכדי לשפר את השירות מה גם שקיים איזשהו סדר עדיפויות ברכבת ישראל. אם נחשוב בהגיון, לרכבת ישראל יש X תקציב ויש שאלה היכן להשקיע אותו, ברכבת לכרמיאל או בהכפלת הקו לבאר שבע...באופן הגיוני ולגיטימי רכבת ישראל תשפוך את הכסף היכן שהוא "השקעה בטוחה" עם לא מעט קבלות חשוב מאוד לציין שלהכפלת הקו בין ת"א לבאר שבע יש חשיבות מאוד גבוהה מבחינת רכבות משא שהן עיקר ההכנסות של רכבת ישראל כי מרכבות נוסעים קשה מאוד לר"י להרוויח כסף למעט בקווים העמוסים, וקו באר שבע הוא קו עמוס, מאוד עמוס. אם תשווה אותו לקו לכרמיאל גם מדובר בישוב קטן יחסית לבאר שבע לא מדובר בקו שיש לו חשיבות תובלתית כזו או אחרת ומדובר בקו שלך תדע, אולי יהיה קו רפאים עם 6 רכבות ביום אגב, לאיזה איזורים יותר דרומיים אתה מתכוון לדימונה אוטוטו תהיה רכבת.
 

python 4

New member
כנראה שאתה צודק

מה זאת אומרת קווים קיימים ולא חדש
עוד חודש תגיד שגם נתב"ג זה לא חדש? חדש מדבר על כל מה שנפתח בשנים האחרונות כמו ראשל"צ, רחובות, אשדוד (למרות שהייתה מסילה היא כולה הוחלפה, זה בדיוק כמו קו חדש) לעיתים צריך להשקיע איפה שיש מסילות בכדי לשפר את השירות מה גם שקיים איזשהו סדר עדיפויות ברכבת ישראל. אם נחשוב בהגיון, לרכבת ישראל יש X תקציב ויש שאלה היכן להשקיע אותו, ברכבת לכרמיאל או בהכפלת הקו לבאר שבע...באופן הגיוני ולגיטימי רכבת ישראל תשפוך את הכסף היכן שהוא "השקעה בטוחה" עם לא מעט קבלות חשוב מאוד לציין שלהכפלת הקו בין ת"א לבאר שבע יש חשיבות מאוד גבוהה מבחינת רכבות משא שהן עיקר ההכנסות של רכבת ישראל כי מרכבות נוסעים קשה מאוד לר"י להרוויח כסף למעט בקווים העמוסים, וקו באר שבע הוא קו עמוס, מאוד עמוס. אם תשווה אותו לקו לכרמיאל גם מדובר בישוב קטן יחסית לבאר שבע לא מדובר בקו שיש לו חשיבות תובלתית כזו או אחרת ומדובר בקו שלך תדע, אולי יהיה קו רפאים עם 6 רכבות ביום אגב, לאיזה איזורים יותר דרומיים אתה מתכוון לדימונה אוטוטו תהיה רכבת.
כנראה שאתה צודק
לי, בתור תושב כרמיאל (לא לעוד הרבה זמן אבל ב- 27 שנים האחרונות), רכבת זה דבר שחסר מאוד פה.
 

luckydude

Active member
בהתייחסות לדבריך

יש משהו חדש ??????
נכון יש תפנית מבחינת האזרחים שהתחילו יותר נוסעים ברכבת בעיקר בזכות הנסיעה חינם של חיילים (האמת צריך ליבדוק מתוך כמות הנוסעים ברכבת כמה מהם חיילים וכמה סתם אזרחים כי ניראה לי שרוב או אולי מחצית מהנוסעים הם חיילים). יש משהו בזה שגם ההורים שלקחו את החיילים לרכבת ראו כמה היא יותר הגיונית מאשר אוטובוס שביגלל המצב הביטחוני פחות נוסעים בו וזה גם תרם לעלייה חדה במספר הנוסעים ברכבת . אז נכון בונים תחנות בכל מיני מקומות בארץ ואת הרוב משדרגים . רוב התחנות החדשות שבנו או שידרגו כבר היו במקום ורק בנו חדשה ליד הישנה או שידרגו את הישנה (כי בכל זאת אנחנו כבר בשנות ה-2000) . הפרוייקטים החדשים באמת שאני יכול להצביע עליהם הם : 1) קו הרכבת לנתב"ג והתחנה בנתב"ג (שרובה לא מתקציב הרכבת) . 2) התחנה בראשון לציון והקו אליו (קו מאוד קצר והרכבת מגיעה לתחנה וחוזרת אחורה כי אין המשך) . 3) העבודות על קו הרכבת למודיעין שזהו באמת פרוייקט חשוב ומורכב . ** מסילה שלישית באילון היא חשובה אבל לדעתי סתמית כי מסילת החוף נישארת כפי שהיא וביציאות מהאילון בעוד כמה שנים יווצרו פקקים גם דרומה וגם צפונה . עוד משהו מצחיק פה שהתיכנון במחוז דן הוא לבטל את תעלת האילון בכך שהנחל יעבור בתעלה או צינור תת קרקעי עד לים , וכשזה יקרה וזה יקרה מתי שהוא כל העבודה של הרכבת תיהיה לשב . כי אז ימלו את כל נחל האילון והגשר שבנו לכל האורך שעולה מאות מיליונים סתם נבנה . ושוב תוכנית הפיתוח של הרכבת מטרתה היתה לחבר את הפריפריות למרכז ע"י רכבת מהירה . אז שימו לב מה קורה בימקום להתחיל עם העבודות בפריפריה רוב העבודות מרוכזות במרכז . 1) מה עם הכפלת מסילת החוף הצפוני . 2) מה עם קו העמק המחודש . 3) למה שבונים קו חדש לא מחשמלים אות כבר . 4) למה התיכנון שהקו הראשון המחושמל יהיה קו ירושלים תל אביב החדש שהמרחק בינהם הוא חצי שעה 3/4 שעה ולא הקו מבאר שבע או מתי שיקום קו העמק או מסילת החוף הצפוני . 5) מה עם קו עכו כרמיאל . אין עבודות חדשות בשטח הקו החדש היחיד שבונים כרגע הוא הקו למודיעין כל השאר רק חידושים ושידרוגים לקווים/תחנות ישנות שבחלקם הפסיקו את פעולת הרכבת בשנות ה-90 . ועל פי מה שאומרים באוצר (התקציב שהם מדברים עליו לרכבת לשנת 2005) הוא 1.9 מליארד ש"ח!!!!! שחברת הרכבת דורשת ואומרת שכדי לעמוד בתוכנית החומש היא צריכה לשנת 2005 5 מליארד ש"ח מתקציב המדינה !!!!! נו מה אתם אומרים הרכבת "עולה על פסים חדשים" או על אותם פסים באותם מקומות אבל - "משודרגים" .
בהתייחסות לדבריך
3) לא יהיו פקקים צפונה מת"א בגלל שחצי מהרכבות ימשיכו לכ"ס ויהיו מספיק מסילות עד האוניברסיטה לשרת אותן. באיילון יהיה צינור גדול מתחת ל"מילוי" (בנוסף לצינור השפיכה דרך יפו) והדרך שם עדיין תהיה משוקעת אז עדיין יצתרכו את הגשרים שם. 1) אם אתה מתכוון להכפלת הקו מהקריות לנהריה אז אוטוטו מתחילים לעבוד על הזה. שאר "קו החוף" כבר מוכפל. 2) קו העמק נמצא בהליכי תכנון מפורט מתקדם. אי אפשר לבנות מסילה בלי תכנון מפורט. 3) אני קצת מסכים איתך כאן, לפחות את העמודים עצמם אפשר כבר להקים. 4) למה חשמל בת"א-י"ם קודם לפני באר שבע - כי הקו לי"ם עובר במנהרות עמוקות וארוכות וזה לא כל כך טוב לרכבות דיזל מזהמות עם נוסעים עליהן. לב"ש יש מספר עצירות נמוך יחסית לעומת קווים אחרים ולכן העניין של תאוצה לא כל כך חשוב אז מסתפקים בדיזל. 5) כמו שאני מבין גם הקו לכרמיאל נמצא בתכנון.
 

adiryosef

New member
תגובה ל luckydude

בהתייחסות לדבריך
3) לא יהיו פקקים צפונה מת"א בגלל שחצי מהרכבות ימשיכו לכ"ס ויהיו מספיק מסילות עד האוניברסיטה לשרת אותן. באיילון יהיה צינור גדול מתחת ל"מילוי" (בנוסף לצינור השפיכה דרך יפו) והדרך שם עדיין תהיה משוקעת אז עדיין יצתרכו את הגשרים שם. 1) אם אתה מתכוון להכפלת הקו מהקריות לנהריה אז אוטוטו מתחילים לעבוד על הזה. שאר "קו החוף" כבר מוכפל. 2) קו העמק נמצא בהליכי תכנון מפורט מתקדם. אי אפשר לבנות מסילה בלי תכנון מפורט. 3) אני קצת מסכים איתך כאן, לפחות את העמודים עצמם אפשר כבר להקים. 4) למה חשמל בת"א-י"ם קודם לפני באר שבע - כי הקו לי"ם עובר במנהרות עמוקות וארוכות וזה לא כל כך טוב לרכבות דיזל מזהמות עם נוסעים עליהן. לב"ש יש מספר עצירות נמוך יחסית לעומת קווים אחרים ולכן העניין של תאוצה לא כל כך חשוב אז מסתפקים בדיזל. 5) כמו שאני מבין גם הקו לכרמיאל נמצא בתכנון.
תגובה ל luckydude
ניראה לך שיש לבאר שבע מספר עצירות נמוך... נסעתי בסוכות מבאר שבע לת"א, הגעתי לת"א באיחור של 25 עד 30 דקות בגלל העצירות שהיו בדרך
 

luckydude

Active member
זה לא ממש קשור לעניין

תגובה ל luckydude
ניראה לך שיש לבאר שבע מספר עצירות נמוך... נסעתי בסוכות מבאר שבע לת"א, הגעתי לת"א באיחור של 25 עד 30 דקות בגלל העצירות שהיו בדרך
זה לא ממש קשור לעניין
כי איחורים בדרך לב"ש הרבה פעמים הם בגלל שיש רק מסילה אחת והרכבת צריכה לחכות בתחנה עד שהרכבת שבאה ממול מפנה את המסילה, זה לא משנה את העובדה שבנסיעה לב"ש עדיין יש יחסית פחות עצירות. העניין הוא שגם שיכפילו את המסילה, עדיין לא יחשמלו אותה (לפחות לא בשלב הראשון) בגלל מספר התחנות הנמוך (יחסית) ווהשפעה "הטובה" של זה על התאוצה, אך בעיית האיחורים תפתר בגלל הכפלת המסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה