../images/Emo58.gifתראה בשורה התחתונה...
רק טרייסי טרום יודע את האמת. אגב, זה היה טרייסי שהמציא את המחלה של ארטורו. חלק מהאוהדים טענו כי המחלה היא ההוכחה שבגופו של ארטורו הושתל משדר המעקב של הקרומגס (בפרק "פלישה") אך בעקבות עזיבת הפרופסור בעונה הרביעית גילנו שזה קויין (מה שגם יותר הגיוני, כי לבת האדם הסינית של הקרומגס היה יותר הזדמנות להשתיל את המשדר עליו). אם אכן המשדר היה מתגלה על ארטורו שאז זה היה ארטורו המקורי שגלש (אלא אם כן מחשיבים את "הפלישה" כפרק האחרון של העונה ולא פרק 9 כפי שהוא הופק, שאז, היה זה המוזייף בעל השבב). אך תשכחו שארטורו מעולם הגשר הכחול היה למעשה כמעט זהה לארטורו שלנו (לפני שזה גלש עם קויין). הוא קרא על הרפתקאותיהם של הגולשים בעיתון. הוא כנראה גם דיבר קצת עם ארטורו האמיתי לפני שכבל אותו והוא מדען בכיר וידוע + אם כל המתח וה"אקשן" שראו הגולשים בעונה 3 לא היה להם הרבה זמן להעלות זיכרונות. קרוב לוודאי שהסיפור עם ארטורו מעולם לא נפתר מכיוון שראשית, טרייסי הגה את הרעיון הזה ודיויד לא אהב כל רעיון של טרייסי. שנית, טרייסי כמעט ולא השפיע בעונה 3. פרט לפרקים Double Cross ו-The Gurdian בהם הוא הציג את המחלה של ארטורו ואת לוגן (בתור אפשרות לאוייבת חוזרת - דבר שלא התרחש כי פוקס לא חשבו שהשחקנית סקסית מספיק) ןשלישית, ג'ון ריס דיוויס פוטר לפני שניתן היה לסגור את הסיפור. + בתסריט, כמו בספר, לרוב, לכל שורה יש משמעות ולכן קשה לי לקבל את זה ש"אלוהים אדירים" זה רק ליצירת מתח. בנוגע לכך שסדר הפרקים צריך להיות סדר הפרקים שתיכנן המפיק אני מסכים. אבל הדבר לא תקף בעונה 2 וזאת מכיוון שהפרקים מלכתחילה לא הופקו בסדר שבו הם היו אמורים להיות משודרים. כפי שציינתי מקודם, טרייסי רצה ש"פלישה" יהיה הפרק האחרון של העונה ולא "צעירים וחסרי מוסר" (שהופק אחרון). אך עצם סדר ההפקה אמר שדברים (תוכניות) יכולים להשתנות. כך כמעט הקרומגס הופיעו בפרק "צעירים וחסרי מנוח" ורק ברגע האחרון הוחלט שלא. זו הבעיה הגדולה עם עונה 2. מצד אחד היא העונה החשובה ביותר כי מימנה יוצאים הסיפורים של עונה 4 ו-5 וכן היא גם משפיעה על התפיסה שלנו על ארטורו בעונה 3 אבל מצד שני פרט ל-Into The Mystic שעקב הפתיחה אנו יודעים שמקומו ראשון שאר הפרקים יכולים להסתדר בכל צורה שהיא. אגב, Into The Mystic אכן הפרק השלישי שהופק אבל במקור הוא היה אמור להיות הראשון. השינוי נגרם עקב פוקס. כזכור, פוקס לא הסכימו בהתחלה שטרייסי יסגור את הסוף הפתוח של עונה 1, בטענה כי כבר עברה שנה ולאף אחד לא יהיה איכפת. טרייסי נילחם בהם על כך אך בהתחלה לא הצליח ולכן הנושא ניזנח ובמקום ש-Into The Mystic יופק ראשון, התחילה ההפקה על Time Again and World (הפרק שהרבה אוהדים מבלבלים את שמו) אך לאחר שכבר ההפקה התחילה הודיעו פוקס לטרייסי שהם רוצים ש-Into The Mystic יוקרן ראשון. אז, חזר טרייסי להילחם והצליח לשכנע אותם ליצור פתיחה חדשה לפרק שתסגור את הסוף המותח של עונה 1. זו הסיבה שבפרק הזה הגולשים עוברים מעולם בזמן יעום לעולם בזמן לילה. הפתיחה המקורית של הפרק (זו עם עולם עורכי הדין) שודרה לבסוף בפרק Greatfellows ("החברה הטובים"). זאת הסיבה שנגולשים לובשים את אותם בגדים. אגב, בעקבות כך הרבה אוהדים חושבים שהפרק "החברה הטובים" צריך להיות ממקום אחרי Into The Mystic. בנוסף, יש עוד סיבה שאני מעדיף לשבץ את PTSS בסוף העונה השנייה. אם תסתכלו בפרק Into The Mystic כפרק האחרון של עונה ראשונה ואז בפרק של TPSS כפרק האחרון של עונה שנייה אז בכל עונה הגולשים חושבים שהם מגיעים הביתה. עונה 1 - Into The Mystic. הגולשים מגיעים הביתה אך לא מודעים לכך ועוזבים. עונה 2 - PTSS. הגולשים חושבים שהם מגיעים הביתה ומתאקלמים , רק לגלות כי הם נגיעו לעולם כמעט זהה. עונה 3 - This Slide of Paradise. קויין משתמש בטיימר של ריקמן להחזיר את ווייד ורמברט הביתה אך הוא ומגי מגיעים לעולם אחר. עונה 4 - Revelation. קויין וקולין חושבים שהם מגיעים לעולם הבית האמיתי שלהם אך הם למעשה מגיעים לעולם כמעט זהה. עונה 5 - The Seer. החוזה מגלה לגולשים כי הגלישה הבאה שלהם תוביל אותם הביתה (לעולם שלנו, של רמי). רמי מחליט לגלוש לבד. שוב, זו רק הדעה שלי, אך אני מעדיף אותה, לא רק כי נחמדה אלא כי היא שומרת על פרקי סוף עונה בעלי מוטיב אחיד (בדומה לפרקי סוף עונה של הסידרה "מכושפות" בהם תמיד דלת נסגרת מעצמה בפרק סוף העונה).