לא יודעת אם זה המקום, אבל לא מצאתי באינטרנט

רבההה

New member
לא יודעת אם זה המקום, אבל לא מצאתי באינטרנט

תשובה, אז... כאפיות- יש לכל כאפיה משמעות אחרת? נראה לי שפעם שמעתי שלכל כאפיה יש משמעות אחרת, אבל אני לא בטוחה. אם כן, אז מה המשמעות של כאפיה אדומה? מקווה שזה באמת המקום לקבל תשובה.. : )
 

EastGirl83

New member
משמעות הצבעים ../images/Emo198.gif

הצבע האדום מסמל את משפחת הנביא. הצבע השחור מסמל הזכרה לאסון, התמוטטות של האימפריה. ובדגלים של מדינות ערב יש גם את הצבעים לבן וירוק. כאשר לבן מסמל את טוהר האמונה וירוק מסמל את הטפת האסלאם.
 

רבההה

New member
אז אם מישהו שם כאפייה אדומה

מה זה אומר עליו בעצם?.. (אם זה אומר עליו משהו בכלל).
 

2l khansa2

New member
כיום זה יותר עניין של הזדהות ולווא דווקא

אומר משהו מבחינת שושלת,לעיתים במשפחות מסויימות לובשים כאפיה עם צבעים זהים,אבל זה לא מחייב,אגב,נכאפייה בימינו הופכת להיות מצרך אופנתי בהרבה מקומות באירופה כמו לונדון ופאריז,מצחיק איך שכל הסמלים מאבדים מהמשמעות שלהם באיזה שהוא מקום במאה ה21 לא?
 

EastGirl83

New member
זה התחיל עוד לפני המאה ה-21

אני זוכרת שאצלנו למשל היו כאפיות שחורות לבנות כי זה היה פשוט COOL.. אבל נראה לי שברגע שפרצה האינתיפאדה.. אז פחות התחילו לשים את זה. היום אפשר לראות שבטיולים אנשים מעדיפים לשים כאפיות מאשר כובעים.. והאמת.. זה יותר נוח. ובקשר לכך שזה אופנתי בהמון מקומות, זה משום שבין היתר, התרבות המזרחית התחילה לפרוץ גבולות ואנשים התחילו להבין שהתרבות הזאת פשוט יפה
 

salt of earth

New member
כאפיה אדומה מזוהה כעת עם הירדנים

והבדואים, בעוד שכאפיה לבנה מזוהה עם הפלסטינים. לאחרונה זה אכן הפך להיות מצרך אופנתי די מדליק גם (זה הרי מתאים עם כל צבעי הבגדים
)
 
משפחת המלוכה הירדנית אכן רואה את עצמה

כנצר למשפחת הנביא, אז זה מתאים לדברי eastgirl. מצד שני אני לא יודעת אם אפשר ממש לקבוע את משמעות הצבעים באופן חד משמעי. הרי גם בני משפחת המלוכה הסעודית לובשים כפיות לבנות, והם לא פלסטינים...
 

salt of earth

New member
מי דיבר על משפחת המלוכה הירדנית בכלל

אני מדברת על הסמלים. כאפיה לבנה ושחורה (לא של הסעודים) מזוהה עם הפלסטינים כאפיה אדומה לבנה מזוהה עם הירדנים. כל ערבי שתשאלי אותו יגיד לך כך, מה ההתפתחות ההיסטורית של זה אינני יודעת ולא בטוחה גם שעשו מחקר על זה.
 
יש גם כפיה ירוקה...

ויש גם כפיה ישראלית=יהודית !! בצבע כחול לבן עם מגיני דוויד שמשתלבים !
 

EastGirl83

New member
כפיה ישראלית ../images/Emo12.gif

איפה אפשר להשיג כזה? כי שמעתי על זה וראיתי תמונה באינטרנט אבל איפה אפשר להשיג כזה?
 
אני מכיר את היצרן !!

את ההוגה , ואת המשווק ,בשוק הפשפשים של חיפה ,ישנה חנות עתיקות שהיא ממש האחרונה ברחוב לכיוון ,חומוס אבו מרוון , תיגשי אליו הוא כבר ימכור לך אחת (אני לא צוחק) אני מעריך שהעלות 40 ש"ח.
 

EastGirl83

New member
למה גנבו?

דווקא נשמע רעיון יפה.. כמו שכל צבע מסמל משהו, כך גם הצבע הכחול.. בקשר למחיר... זה באמת גניבה
 
למעלה