יש לי הרגשה
שיש בילבול בין כישוריו של הנביא ובין מהותו.
מתקבל אצלי הרושם שמו"נ עוסק יותר בכישוריו, ומשנה תורה במהותו/תפקידו. גם במשנה תורה כותב הרמב"ם על מעלותיו ומידותיו של הנביא והן דומות לאלה שבמו"נ, אולם נראה לי שלפחות ע"פ הבנתו של ל' את מו"נ כישורים אלה הם המהות ואילו משנה תורה מדגיש יותר את התפקיד כמהות.
אבל הדברים אינם ניתנים להאמר כקביעה החלטית חד משמעית קודם עיון יסודי.
שיש בילבול בין כישוריו של הנביא ובין מהותו.
מתקבל אצלי הרושם שמו"נ עוסק יותר בכישוריו, ומשנה תורה במהותו/תפקידו. גם במשנה תורה כותב הרמב"ם על מעלותיו ומידותיו של הנביא והן דומות לאלה שבמו"נ, אולם נראה לי שלפחות ע"פ הבנתו של ל' את מו"נ כישורים אלה הם המהות ואילו משנה תורה מדגיש יותר את התפקיד כמהות.
אבל הדברים אינם ניתנים להאמר כקביעה החלטית חד משמעית קודם עיון יסודי.