מצטער, אולי לא הסברתי את עצמי נכון,
כוונתי היתה, בהתייחס לדבריו של אחמד טיבי, שהוא, כמנהיג חילוני מעלה נקודות דתיות כדי למצוא חן בעיני ההמון, ומנגד, לא קם אף מנהיג ערבי אחר ואמר לו שהוא מדבר שטויות, על כל דברי ההבל של ראאד סאלח שהיהודים אופים את המצות שלהם בדם של ילדים מוסלמים ולא קם, אפילו לא אחד, שאמר לו שהוא מדבר שטויות וליהודים אסור לאכול בשר שיש בו דם, כל תהליך ההכשרה נועד למנוע המצאות דם בבשר, אז על אחת כמה וכמה דם אדם ? הוא ממחזר את עלילות הדם מימי הביניים ואת עלילת דמשק (משנת 1840) אבל מה איכפת לו מהאמת ? אז לו לא איכפת מהאמת אבל אין בין כל הערבים החיים בארץ אפילו לא אחד שיקום ויגיד לו להפסיק להרעיל את מוחותיהם של הצעירים ? אבל אף אחד לא קם.
אמרת קודם שאת מקווה שיקום דור אחר, הדור הזה כבר קיים אצלנו, אומנם קולות הימין נשמעים חזק יותר אבל אם וכאשר הממשלה תחליט לסגת מהשטחים הדבר יתבצע כמו שההנתקות מרצועת עזה ומצפון השומרון בוצעה למרות מחאותיהם של המתנגדים. אם הממשלה תחליט שכן, קולותיהם של המתנגדים ייבלעו, ואני מאמין שכל משאל עם שיובא לציבור, יכריע בעד החזרת שטחים. הבעיה היא שבצד הערבי לא שומעים קולות אחרים, המתונים ביותר שומרים על זכות השתיקה ושותקים כמו דגים, אינם משמיעים קולם, והיותר קיצוניים משתמשים בשאהידים ובפיגועי התאבדות, הדברים מכניסים את היהודים למגננה ולתפיסה שהינה, שוב אין עם מי לדבר.
אני חושב שמיותר להזכיר את מה שקרה כאן אחרי הסכמי אוסלו, מחד גיסא האופוריה ששררה בכל מקום, אם אצל הערבים ואם אצל היהודים ומאידך גיסא פיגועי ההתאבדות של המתנגדים לשלום בצד הערבי. האירועים האלה שימשו הוכחה אצל מי שהתנגד לשלום בצד היהודי שהינה, הם צודקים והערבים לא רוצים שלום. למעשה, ההודעה שלך על הילדים שמכרו משהו ליד מחסום הם תוצאה של אותה תקופה, לפני עידן הפיגועים לא היתה מגבלה על מספר העובדים הערבים שהגיעו מהגדה ארצה וכולם התפרנסו בכבוד, הבעיות של תושבי הגדה והרצועה החלו בעקבות הפיגועים הרצחניים שגררו בעקבותיהם את המגבלות הרבות, אין מה לעשות, חפצי חיים אנו ואנו לא מקדשים את המות.
ואני לא יודע עד כמה חיוני להפריד דת מהמדינה, אני חושב שדי אם יפרידו דת מפוליטיקה והדתיים יעסקו בעינייניהם ויאפשרו לאחרים לנהל את חייהם כהבנתם.