לא שיש לי ציפיות גדולות - אבל משתפת אתכם:

חדשה31

New member
חיסונים הם פעולה רפואית מנומקת היטב -

ויש ערימות של חומר רפואי ומדעי שמסביר מה חיסונים עושים גוף המחוסן + השפעתם על האוכלוסיה הכללית (באופן מדוייק ביותר!) ומדוע מומלץ ביותר לחסן.

יש שני הבדל אחד ענק בין חיסונים לבין "ברית" מילה ברמה הכי פשטנית בעיני - שמחשיד את המילה כהליך לחלוטין מיותר רפואית (ולכן - הליך שרופא לא צריך לבצע במסגרת האתיקה הרפואית שהוא התחייב לה):

חיסונים עושים לכל התינוקות והילדים - בנים ובנות.
גם לבנות יש עורלה.
מדוע רפואית - רופאים לא יסכימו (ואף יעודדו, כפי שהם עושים במקרה של בנים!) כריתת עורלה של בנות??...
או אולי אני טועה. אולי הם דווקא כן יסכימו. בכ"ז: "רופאים מוהלים". מה זה משנה? עורלה זאת עורלה, לא? זה חשוב מה מין התינוק שאליו היא מחוברת?
גם רופא מנתח שמוציא כיסי מרה - לא מבחין בין מין המטופלים אלא מוציא את האיבר הרלוונטי.
מעניין מה עמדת המדינה לגבי כריתת עורלה (עורלה בלבד!! לא כריתת דגדגן...) של בנות?
חבל שזה לא הוכנס למכתב למשרד הבריאות. האם רופאים רשאים באותה מידה לבצע הליך כריתת עורלה בבנות?....
 

MotheRonit

New member
זו נקודה שלצערי לא העליתי - אם רופאים יסכימו, בהתבסס על סעיף

4 למשל, לבצע ניתוח הסרת עורלה בבנות, ומה תהיה תגובת "המועצה הלאומית לשלום הילד" לכזו פנייה.
 

חדשה31

New member
למיטב ידיעתי -

כריתת עורלה של בנות היא מותרת בישראל ("לא אסורה" - כפי שהוגדר לעיל...).
כנראה כי בכ"ז ברור גם למדינה שיש גבול לצביעות....
(מויקיפדיה: "כיום לא נהוגה מילת נשים בישראל, אף כי אינה אסורה על פי חוק")
ובכל מקרה - אשמח להיות מתוקנת בעניין זה ולגלות שמילת נשים אינה מותרת בארצי מולדתי.

ולמרות זאת, מעולם לא שמעתי שהמועצה להגנת הילד מגינה על בנות שעוברות מילת נשים כאן בישראל (וזה נעשה כאן. אולי אין הגנה על מילת ילדות - כי הן ממגזר די שקוף בישראל...), באותה מידה שמעולם לא שמעתי על רופאים בישראל שמוכנים לבצע מילת נשים או שמעודדים את ביצועה באופן כללי.
 

18 פאולה

New member
צודקת

אולי כדאי להחזיר להם תגובה על התגובה שלהם ושם לשאול את זה. אני סקרנית לדעת מה הם יענו.
&nbsp
 

חדשה31

New member
אגב, אני לא רואה פה שום התייחסות עניינית לשאלה שלך עצמה.

יש פה שוב תשובה מאוד אמורפית שמשאירה את זה ברמה של "זה מנהג", "תרבות", "אומרים שיש יתרונות רפואיים" ובלה בלה...
את שאלת קונקרטית: אם זה מוגדר מנהג דתי ובאחריות הרבנות - מדוע רופאים רשאים למול?
אני לא רואה פה בעצם תשובה ראויה על שאלה זאת.


וגם לגבי ה- "ובלבד שהיא נעשית ע"י מי שהוסמכו לכך" - לא ברור לי: מי הם אלו שהוסמכו לכך.
לפי מה שנכתב פה קודם - אני מבינה שבעצם... כל אחד מוסמך לכך, וזה בגדר מעשה שאינו אסור - ולכן מותר, לא?
ואם זה הוגדר כמנהג דתי ולא אקט רפואי - הרי שלמעשה אין בו שום סיכון (כולה מנהג דתי...) - ואין צורך לערב רופאים. מסקנה: כל אחד יכול לעשות את זה. למה לקבל הסמכה לכך? בגלל שמדובר גם בכספים, ואנחנו לא רוצים שכל אחד יוכל להרוויח מזה?....
 
אין שום חקיקה ושום הגבלה בישראל

לגבי למי מותר למול. מותר למוהל מותר לרב מותר לספר השכונתי, מותר לאב למול את בנו, מותר לכל אחד.
אם הולכים לחנות הסכינים "לובלינסקי" ומבקשים ערכה למילת תינוק הם נותנים, סכין מילה ומגן ואפילו מראים "בגדול" איך להשתמש בהם.
&nbsp
יותר מזה - אחת הדרישות לקבל את הסמכת הרבנות (שכאמור אינה תנאי לעיסוק במילה) היא "למול 30 תינוקות" וכיצד מלים 3 תינוקות? בלי שום הסמכה כמובן, בדרך כלל זה נעשה על ידי שהמתלמד הולם לצידו של המוהל הותיק שכמובן אינו מגלה למשפחה מראש מי עומד לכרות בפועל את העורלה של הצאצא שלהם, וברגע האמת או ב"הכנה" בצד כורת הצעיר הלא מנוסה את העורלה במקום המוהל. וככה הוא מתאמן.
 
למעלה