האם יש לך הסבר לכך שאני מוכנס ללינק ואתה לא?
בסך הכל התכוונתי להגיד, כי מנחם רהט - אשר אגב הנו מבכירי בעלי הטורים המשפיעים בקרב הציבור הציוני דתי, ציטט שם מכתבי ליבוביץ - ואף קרא לקוראיו לפעול בהתאם למסר הערכי העולה מאותם ציטוטים. מתוך דבריו גם משתמע, שהוא מבין שהמסר הליבוביציאני הנ"ל כבר התחיל לחלחל לתוככי הציבור הנ"ל.
אם הלינק לא מכניס אותך לשם, אז אצטט לך מדברי אותו עיתונאי (אשר בהמשך דבריו גם מצטט מליבוביץ):
"לב מי לא החסיר פעימה לשמע דבריה המרטיטים - האמוניים עד כלות, שהשמיעה רחל פרנקל - אמו של נפתלי שנחטף עם חבריו אייל וגיל-עד - בשיחתה עם תלמידים: 'השם לא עובד אצלנו'. כמה אמונת אוֹמן מזוקקת, מקופלת בארבע מלים אלה...אין לנו שום ערובה שתפילותינו יתקבלו. ביטוי ציורי לכך נתן חכם בן זמננו, פרופ' ישעיהו לייבוביץ המנוח (ש...היה עובד ה' באמת ובתמים בלב ונפש הלוואי על כולנו), שהסביר לקבוצת תלמידים: 'תפילה אינה מכונת קוקה קולה אוטומטית. זה לא שאתה משלשל מטבע ומיד מקבל פחית משקה. תפילה לא תמיד נענית, ואין בכך כדי לפגוע בכהוא זה - באמונתנו האיתנה בבורא עולם - ובחובתנו להיות עבדיו שלא על מנת לקבל פרס'. דברים כדורבנות. תמצית האמונה...ואגב כך יוזכר, שלמרות זאת הוא [ליבוביץ] לא שלל - כמובן - את חובת ההשתדלות בפועל בתוך עולם הטבע סביבנו...פעם אמר, כי עצם העובדה שהיהודי המאמין נוהג בעת הצורך ללכת לרופא בקופ"ח - אף שרק באותו בוקר הצהיר בתפילת העמידה בשם ובמלכות כי הקב"ה רופא חולי עמו ישראל, מעידה כי לא פטר עצמו - ובצדק - מחובת ההשתדלות...מן התפיסה ש'השם לא עובד אצלנו' - נגזרה ההבנה, שאיננו רשאים 'לבעוט' (חלילה) במהלכיו של הקב"ה - כְּשֶׁאֵלֶּה אינם מוצאים חן בעינינו. מי שבועט, מצהיר כי הוא בדעה, שהקב"ה עובד אצלו. רק במי שעובד אצלך, מותר לך לנזוף, אם אינו נוהג על פי ציפיותיך".
עד כאן הציטוט מדברי העיתונאי.
על "תמצית האמונה של לייבוביץ" - אתה כעת אומר לי, "שהוא בין מיישמיה והפרנזטור המשמעותי שלה בדור האחרון". אוקי, אז בדיוק לזה התכוונתי (לא יותר ולא פחות), ואני מסמיך אותך מכאן ולהבא לפרש כך את דבריי גם מכאן ולהבא...