לביגינסט..........

תשובה

1. מצטער על התשובה המאוחרת- מחלה קלה הפילה אותי למשכב. 2. בסכ"ה צ´רלי בתגובתו הראשונה די תואם את מה שאכתוב לך כא, אך אעשה זאת ביתר פירוט: 3. יחודו של הליכוד, בניגוד לתנועות קיקיוניות אחרות, הוא שהוא מנסה למצוא פיתרון שמחד יהווה הגשמה מכסימלית של האידאולוגיה שלו, ומצד שני יהיה ריאלי ומוסרי. 4.ראשית, לגבי מולדת. עמדת הליכוד היא: גירוש בכח של ערבים מארץ ישראל אינה מוסרי, כפי שגירוש ספרד לא היה מוסרי. לכל אדם זכות לחיות במקום שנולד בו. מולדת מודעת לפגם מוסרי זה בתורת הטרנספר, ולכן מאמצת סיסמא של "טרנספר מרצון". על זה הליכוד אומר: למה לא? אנחנו מוכנים לבקש מהערבים מבוקר עד לילה לעזוב ואפילו לעודד אותם. אך הסיכוי זה יקרה במימדים גדולים של מליונים הוא אפסי, ולכן זה לא ריאלי. לסיכום: טרנספר מרצון- לא ריאלי. טרנספר בכח- לא מוסרי. התוצאה: למולדת אין זכות קיום, כי הטרנספר הוא הדבר היחיד שמבחין אותה מקליינר, התחיה, או כל מפלגה ימנית אחרת. 5. לגבי הליכוד: האידאולוגיה הטהורה של הליכוד מכירה בזכותו של עם ישראל על א"י משתי גדות הירדן. אך מה נעשה שבירדן הוקמה מדינה ערבית שכיבושה יעלה לנו בחיי אדם רבים, שהוא אחד הערכים המקודשים ביותר? לפיכך, רעיון זה ירד מהפרק בשלב כלשהו, משום שאינו ריאלי. 6. לגבי א"י המערבית, שאיפת הליכוד היתה לראות את כולה בריבונות ישראל, כלומר: סיפוח יש"ע, כפי שנעשה עם הגולן וירושלים. אלא מה? שביש"ע חיים 2.5 מליון ערבים. אם נספח- נצטרך לתת להם זכות בחירה, ואז יאבד הצביון היהודי של מדינתנו. אם נספח ללא זכות בחירה- התוצאה תהיה אפרטהייד, זה לא מוסרי. התוצאה: בכאב רב, אנו נאלצים לוותר על חלום זה כי אינו ריאלי, ולהמתין עד שיהיה רב יהודי מוצק בין הים לירדן. 7. ומה בינתיים? בינתיים, כפי שצינתי, נחפש פיתרון קרוב לאידאולוגיה שלנו, ריאלי ומוסרי: ריבונות יהודית לא תהיה- אך גם לא ריבונות זרה זכות הצבעה לפלשתינאים למדינה ריבונית לא תהיה- אך הם יוכלו לנהל את עניניהם בלי הפרעה במסגרת אוטונומיה מלאה. האחריות על עניני הביטחון, החוץ וההתנחלויות תישאר בידי ישראל- וכך לא נסכן את קיומנו, כפי שיקרה אם תהיה שם ריבונות זרה. וזהותה היהודית של המדינה תישמר. 8. באו הסכמי אוסלו וטרפו קמעא את הקלפים- אך זו כבר סוגיה אחרת. אשמח לענות עליה או על כל שאלה אחרת אם תשאל, ואשמח לדעת האם תשובתי מספקת אותך.
 
קראתי- להלן תגובתי

1. אין לי ספק שבמסגרת הליכוד יש מקום לקשת רחבה של דעות. זה גם מה שאיפשר את הקמתו: החיבור בין חרות לליברלים. עם זאת, יש גבולות. לדוגמא: אפשר במסגרת הליכוד לטעון שאנו מוותרים על מימוש זכויותינו ביש"ע (סיפוח) בגלל החשש שיאבד צביונה היהודי של המדינה; אך לא ניתן לטעון שאין לנו זכויות ביש"ע. זה דבר שמנוגד לתורת הליכוד לחלוטין. 2. לצערי, אין משהו "כתוב" שנקרא "תורת הליכוד". היא בוודאי לא כתובה בחוקה או במצע. לאיש מנבחרינו אין את האומץ לקחת על עצמו את התפקיד ההיסטורי ולקבוע פעם אחת מהי התורה העכשווית של הליכוד, או שהם פשוט אינם מסוגלים. 3. לטעמי, התורה מבוססת על הגותו ומשנתו של אדם אחד בעיקר, שאת שמו אני נושא. אדם זה לקח את תורת ז´בוטינסקי והתאים אותה למציאות הישראלית. 4. התורה אינה כוללת רק רעיונות מדיניים ופוליטיים, אלא גם הרבה רעיונות כלכליים ותכונות שעל האדם לאמץ. לצערי, בנושאים אלה, איבדה מפלגתנו את צביונה לחלוטין. תכונותיו הנעלות של בגין (צניעות, יושר וכו´) אינם משקפים חלק גדול מנבחרינו, וכם אג´נדה כלכלית-חברתית אמיתית אין כרגע. אך אל נאמר נואש: כל עוד יש אנשים כמו חלק מהכותבים כאן, שחפצים לשנות את המצב הנוכחי והחזיר את תנועתנו למה שהיתה פעם, ושנחושים לעשות בעתיד דברים בנידון, עוד לא אבדה תקוותנו.
 

fally101

New member
לצארלי ולבגיניסט../images/Emo36.gif../images/Emo45.gif../images/Emo70.gif

אני מודה לשניכם. מעניין לקרוא את דיונכם ! אלה דברים שמאד מרתקים אותי. והבגיניסט אני מקווה שאתה מרגיש כבר טוב !
 
למעלה