לגבי הסינגלים של נינט

ערן חדד1

New member
לגבי הסינגלים של נינט

לא יודע מה דעתכם, אבל מאחר והתחילו לטחון גם השיר החדש של נינט בגלגלצ אני חייב לשתף אתכם במה שאני חושב - הסינגל השני שלי, שאת שמו אפילו אני לא זוכר, למרות ששמעתי אותו, בעל כורחי כמה פעמים רק כי התעצלתי לשנות את התחנה מגלגלצ, הוא מתחת לכל ביקורת...ואם הסינגל הראשון שלה - כשאתה בא היה עוד איכשהו קליט על ההתחלה וגרם בחילות (אפרופו ההקאות שבשיר) הרי שהסינגל השני שלה כבר באמת גורם להקיא... את האמת, פייר, אני מאוכזב ממנה - ציפיתי לשירים יותר יפים ולא חארטות
 

ערן חדד1

New member
ולגבי קרן פלס - עוד אחת מהפייבוריטי

מהפייבוריטיות של גלגלצ - ממש לא הבנתי מדוע "העלימו" את הסינגל השני שלה "אםם אלה החיים" ף שהוא בעיני השיר הכי יפה שלה עם ביצוע מצמרר, ובמקומו החלט לטחון את האאוזן עם השיר האינפנטילי , לדעתי (אל תהרגו אותי) "שמעון השכן" - פשוט לא מובן, ובמצעד האחרון פשוט שמחתי שהשיר הזה ירד 7 מקומות - שייצא מהמצעד ומהר. פשוט חארטה של שיר
 

tkuihehr

New member
שמעון השכן השיר המצויין?

שמעון השכן הוא אחד מהשירים שיותר מנסים להגיד משהו, קרן פלס מעבירה פה ביקורת מאוד קשה ע"י הומור עצמי על כך שהעולם מאוד שטחי ושוכח מהסביבה שלו כשכל מה שמעניין אותו הוא רק עצמו. קרן שלנו שונאת את זה ומסכימה לגבי העובדה שגם היא חלק מהעולם וחלק מהחשיבה השטחית שלו, אך היא מסוגלת לקלוט את זה ולהשתנות... קרן פלס, שהלחינה את השיר, העדיפה לשים מנגינה עצובה של חצוצרות וכלים עצובים, הקצב של המנגינה איטי ועצוב [תקשיב פעם הבאה רק למנגינה]. למרות המנגינה, שמתקשרת יפה לנושא של השיר [אפשר לשים אותה גם בהלוויות ובישיבות שבעה], הזמרת שרה בשמחה, הקול שלה בהיר וחזק ולא כנוע מדמעות, שימו לב לניגודיות שקרן בחרה להשתמש כאן... שמעון השכן, נפטר, את אף אחד זה לא מעניין? עליו מבוסס הרי כל השיר ,נכון? שימו לב להתחלה; כל מה שמעניין את הנערה ששרה, ק', זה לאו דווקא מה קרה לשמעון השכן, ממה הוא נפטר, למה הוא נפטר, לא, את הדמות בשיר מעניינים רק עיניינים שטחיים הקשורים רק בעצמה כמו איך היא לא תתלכלך או על סדר היום שלה [ללכת למוסך שוב ולעבור ברמזור] , הדברים שמציקים לה ושחשוב לה להגיד הם רק על הקפה שנשפך, הדביקות שבאה כתוצאה מזה, החצאית הקצרה שמציקה, אך בלי שום התעניינות בשמעון השכן המסכן... ובתיבת הדואר הצפה המכתבים גולשים אל הרצפה אני אתן קפיצה כדי לא ללכלך. ואלך. השמש חיממה וקצת ניתך ושוב צריך לחזור אל המוסך גם הקפה נשפך, עכשיו דביק, החצאית הזאת קצרה וזה מציק. שימו לב לדימוי שבהתחלה, כשאומרים "תיבת הדואר מוצפת", מתכוונים לכך שהיא מלאה במכתבים, אך השטחית בשיר רואה את זה אחרת, היא חושבת שבאמת התיבה מוצפת, במים או משהו, והיא רק קופצת מעל כדי לא להתלכלך וממשיכה ללכת. היא לא רוצה להתלכלך במה שקרה שם, במה שגרם לתיבה להיות מלאה במכתבים, היא בורחת מהמוות הזה, ומתחמקת מלהכנס אליו ולחשוב עליו. לא אכפת לה שהתיבה מוצפת במכתבים, היא לא מתעניינת בלמה היא מוצפת במכתבים, מה קרה לבעל הבית שלא בא לבדוק את תיבת המכתבים שלו ולרוקן אותה, היא רק ממשיכה והולכת לדרכה ולסידורים שלה במוסך ובכבישים... שמעון השכן נפטר לפני שלושה ימים ממש בפתח של הבית חולים גם שמו שלט על הדלת. עד שנזכרת הדוברת מהשיר לספר לנו קצת על שמעון השכן שעליו מבוסס השיר, הוא כבר מת. כל מה שהדוברת אומרת הוא ששמעון נפטר וששמו שלט על הדלת, ממש כמו מודעת אבל שאנחנו קוראים בעיתון ומדלגים כאילו זה כלום. לא חשבתם פעם שאולי מדובר במשפחה שלמה שכואבת ודואבת על פטירתו של זה, עד כמה קשה ששמעון השכן נפטר ואיננו עוד? ומה אם היו לו ילדים ואישה? הוא השאיר אותם לבד? תחשבו כמה מסכנים הם. אבל לדמות מהשיר לא אכפת, היא רק רואה שלט על הדלת, ולא מתעניינת יותר, לא חשבה לדפוק ולהכנס ולבוא לנחם את האבלים, לא חשבה להתאבל בעצמה, לא שמה לב ששמעון השכן, זה שגר ליידך כבר שנים, זה שממנו את מבקשת סוכר כשלך נגמר, שמעון השכן שנפטר כבר לפני 3 ימים, ועדיין כל מה שיש לך לספר לנו עליו זה רק ששמו שלט על הדלת? ומה, יותר מזה כבר לא מעניין? כבר חמש שנים אומר שלום כזה מהיר, פחדתי ממך בלי להכיר אותך כמעט מוזר, יש חושך בדירה מספר אחת. כאן הדוברת ק' מתחילה לספר לנו קצת על הקשר המורכב שהיה לה עם הנפטר. איזה קשר מורכב? שום מורכב! בקושי הכירה אותו הילדה, בקושי התעניינה בו, הוא פחד ממנה ומהבועה בה היא חיה, הוא פחד שהיא תכעס עליו כשהוא רוצה להכניס אותה לחייו, שמעון פחד לדבר איתה, היא לא חשבה לדבר איתו. שמעון ניסה כל פעם להגיד שלום כזה מהיר, אך ק' לא הגיבה, העדיפה להמשיך בחייה ולא להתייחס לשכן הגוסס שלה, שרק מחפש אמפתיה וחברה. כמו שק' לא התייחסה אליו בחייו, היא בוחרת שלא להתייחס אליו גם במותו, ומודיעה שכל מה שמוזר בעינה זה שיש חושך בדירה מספר אחת, סביר להניח הדירה של שמעון השכן, נניח שכן. האיש ניסה לדבר איתך שנים! ועכשיו הוא איננו עוד! וכל מה שאת שמה לב אליו שהאור בדירתו סגור?! שיתחלף כבר הרמזור מאדום כמעט שרפתי ככה את כל היום ק' חוזרת להתרכז בעצמה ולדבר על עצמה, להיות אגואיסטית ולחשוב רק על עצמה, על איך היא שרפה את כל היום ולא עשתה כלום, איך היא בזבזה את היום. ומה עם משפחתו של שמעון?!?! בשבילם נשרפו כל החיים, הם איבדו את בן משפחתם היקר. ושמעון עצמו? את חושבת שהוא חוגג עכשיו? שהוא כן מנצל את היום? לא, הוא לא, גם אצלו זה בוזבז, ולא רק להיום, אלא לכל החיים. מזל שהיה אור אדום ברמזור שלא התחלף. זה גרם לדמות בשיר, ק', קצת לחשוב, קצת להשתנות. כמו בסרט הבועה, האנשים שחיים בבועה לוקח להם משהו כמו מחצית סרט כדי לשנות קצת את הרגלי החיים שלהם ואת תפיסתם העולמית לסביבה בעיקר ובכלל לעולם. האור האדום ברמזור במקרה הזה ,משמש כאור שתפותח את ק' לתפיסה אחרת, הוא השריקה שלה למחצית [ולהפסקה של הסרט, כשכולם הולכים לשירותים ולקנות פופקורן או קולה], מכאן והלאה הכל ישתנה... הכל ישתנה
[אכן הגענו למחצית, לא בכוונה, פשוט תפוז לא נתנו לי לשלוח יותר מ6500 תווים, אבל היו לי 7300 תווים, אז חילקתי ל2, תמשיכו לקרוא ללא הפסק, הסוף כאן חשוב, תודה
]
 

tkuihehr

New member
המשך ההסבר ללמה השיר הזה חשוב!

הכל יתשנה
גם עצבות פתאום נחתה ולא רוצה לעזוב לא, זה לא טוב סופסוף ק' קלטה שהיא קצת עצובה, עד עכשיו היא רק הדחיקה, לא התעניינה, ניסתה בכוח להיות רחוקה מכל הסיפור, אבל אי אפשר, שכנך מת! את עצובה! אין לך ברירה אלא להבין את זה! עצוב לך, ואת צריכה לצאת מהבועה שלך ולהתעניין קצת בסביבתך ולהתחבר למקורות העצב! כאן ק' מבינה את זה סופסוף, ומבינה כמה עצוב לה, ועד כמה שזה רע_ולא_טוב, עד כמה המוות של שמעון השכן הוא לא עוד ארוע סתמי וטיפשי ששווה לקפה שנשפך או לרמזור שלא מתחלף, זה ארוע עצוב ורע_ולא_טוב... איך לא השארנו צ'ק בחתונה שוב מתקשרת אבל היא לא זמינה היא בטח ישנה לידו במיטה, מגיע לה אותו ולו מגיע אותה. נראה כאילו ק' ממשיכה בחייה בבועה, אבל לא, מי שיקרא וינסה להבין, יראה שק' קצת השתנתה. נכון, היא עדיין צריכה להמשיך בחייה מסביב, כמו שהם ממשיכים, היא עדיין צריכה ללכת לחתונה ולדבר עם אנשים. אבל ברור מה מטריד אותה. היא מתקשרת לחברתה, שכנה אף היא בבניין, חברה פתוחה הרבה יותר, שהבינה מאוד מהר את הקושי במוות של שמעון השכן, היא שוכבת ליידו במיטה. כמובן שלא באמת ליידו ,זה רק דימוי לכך שהיא ממשיכה איתו וחושבת עליו גם כשהוא כבר לא איתנו אלא בקבר. ק' מבינה איך היתה צריכה להתנהג, ובמקום להנות בחתונה, היא חושבת וסופסוף מבינה עד כמה שמעון היה אדם טוב, עד כמה מגיע לו טוב, עד כמה מגיע לו אותה... שמעון השכן נפטר לפני שלושה ימים ממש בפתח של הבית-חולים גם שמו שלט על הדלת. כבר חמש שנים אומר שלום כזה מהיר, פחדתי ממך בלי להכיר אותך כמעט מוזר, יש חושך בדירה מספר אחת. לפני שלושה ימים ממש בפתח של הבית חולים גם שמו שלט על הדלת. כבר חמש שנים אומר שלום כזה מהיר, פחדתי ממך בלי להכיר אותך כמעט מוזר, יש חושך בדירה מספר אחת. רואים? כבר יש יותר אמפתיה והתחברות אל הסביבה, לא סתם מזכירים את שמעון השכן ומותו, אלא מתייחים ממש להכל, ואפילו אומרים זאת פעמיים, החזרה הזו לא באה סתם, היא באה כדי להראות עד כמה ק' שונה, יותר קשובה, יותר חשוב לה מה באמת קרה לשמעון השכן. ק' השתנתה, ללא ספק... ק' התחילה באמת לברר מה באמת קרה לשמעון השכן, היא התעניינה בו: אומרים שהוא היה לא ממש בסדר לקח תרופות כדי לצאת מהחדר מרוב הפחד לא דיבר יותר מדי הייתה לו ידידה אחת שזה כבר יפה מצידה, אבל היי, לא קצת מאוחר מדי? הוא כבר מת! הוא לא היה ממש בסדר, הוא פחד מהכל, היה לו קשה לזוז, בקושי היתה לו ידידה אחת. ק' לא חשבה עליו בחיים, חשבה אולי איך לעזור לו, איך להתעניין בו. הנערה בשיר חושבת על זה רק עכשיו, והיא מצטערת מעמקי נשמתה, ועכשיו תזכור זאת לעולם, תתחיל לחשוב על כל הסביבה שלה ולא רק על עצמה. שמתם לב שהיא לא הזכירה את החצאית הקצרה כבר המון זמן? אולי ומכל זה הסתייגות, שינוי, עד כמה צורת המחשבה והגישה שהיתה עד כה מתערערת, ק' כבר לא בטוחה, ק' השתנתה. שמתם לב עכשיו כמה היא השתנתה? עד כמה העולם מקבל ק' חדשה? אחת שווה? שונה מהקודמת? כזאת שאוהבת, מתעניינת, שמחה ומצטערת גם בשביל הסביבה ,ולא רק בשביל עצמה... משהו טוב אחד יצא ממותו של שמעון השכן, וזה ק' חדשה, טובה יותר. <הערה, כל זה נכתב איפושהו בין השעה 3 לשעה 4, זה יצא הזוי, אבל היי, אני פיקח ואני מאמין לכל מילה שכתבתי כאן, תודה על ההקשבה, זה היה חשוב> איך אתה יכול להגיד, שהשיר שמעון השכן אינפנטילי? אה? קרן פלס, שכתבה את השיר ואף הלחינה, ניסתה בכוח להוציא אנשים רבים מהבועה ומהתעניינות רק בעצמם, וניסתה לגרום להם ,דרך השיר, להבין יותר טוב את הסביבה שלהם. אל תגיד שהשיר הזה לא שינה אותך שהשיר הזה לא נגע בך במקום שאף שיר אחר לא נגע בו קודם. ואם אכן זה כך, אז אולי תשמע את השיר שוב, כדאי לך, אתה באמת צריך את זה...
 

limors2

Active member
וואו../images/Emo54.gif

אהבתי את השיר, אבל עכשיו בעזרתך אני מבינה אותו הרבה יותר טוב, ואוהבת אותו הרבה יותר... אתה די מחבב אותו, אה?
חבל שניתוח מעמיק כזה יתבזבז רק פה! הפצת אותה בפורום של קרן ובביקורת מוזיקה?
 

a b u y a

New member
וואוו../images/Emo70.gif

תמיד ראיתי בשיר הזה שיר מחאה, על אלה שאכפת להם רק מעצמם. אבל הניתוח הזה ממש חיזק את העניין, והוא לא הזוי בכלל
אתה צריך להפיץ את זה...
 
ואוו../images/Emo70.gif

(שאני אהרוס את הרצף
?) זה באמת ניתוח מצוין.. גרם לי לחשוב על כל כך הרבה דברים חוץ מהשיר המצחיק. וזה ניתוח שמזכיר לי למה אני אוהבת את המקצוע ספרות ולמה בביה"ס גורמים לו להיראות כ"כ נוראי.....
 

tkuihehr

New member
לא הרסת את הרצף

אבל כל אחד מכם כתב וואו אחרת ,.. אני גם אהבתי ספרות, וגם היה לי ציון טוב בבגרות
[יחסית, 85 סופי, סבבה, לא?]. אמממ, חפרתי את כל זה, רק בגלל שאני באמת אוהב את השיר הזה, אבל כשכתבתי שמעתי את השיר בלופים איזה 10 פעמים, אמממ, קצת נמאס לי ממנו, מיציתי
, עכשיו הלהיט החדש אצלי זה יונתן שפירא ביחד עם פידליטי של רג'ינה ספקטור... אבל עדיין שמור לי מקום בלב לשיר הזה, הוא מיוחד... לא פירסמתי בפורומים אחרים, כי אני שונא לכתוב דברים כשאני לא באמת קשור, פעם הייתי כותב הרבה בפורום מצעדים וביקורת מוזיקה, היתה להם פינה [שעדיין קיימת] ,של ניתוח שירים בצורה הומוריסטית ומצחיקה, אהבתי את הפינה הזאת, היום עדיין לפעמים אני חוזר לשם וקורא שוב, הניתוח שלי לא משעשע ומצחיק, הוא באמת ספרותי, מוזר יהיה לדחוף אותו עכשיו... תודה למי שהתאמץ וממש קרא, תודה עוד יותר למי שלא קרה והגיב, ואלה שלא קראו כי זה ארוך, חבל.
 
ידעתי שאתה חובב ספרות../images/Emo6.gif

אני מתעבת את המקצוע.. אבל זה רק בגלל המורות המטומטמות שהיו לי.... אווףףףף.....שנה הבאה בגרות
איך אני אשלים חומר של שנתיים בשנה?!
 

Brombit

New member
צריך לקרוא את כל זה כדי להבין...

הבעיה היא שאת כל השירים האלה שיש בהם משמעות, אני מבינה רק אחרי שאומרים לי מה המשמעות שלהם... (תמיד אמרתי שעוד ילמדו את השירים שלה בשיעור ספרות...) כי כששומעים את השיר לא חושבים על זה שהיא חושבת / לא חושבת על השכן, ושהיא חיה בבועה או משהו כזה... אי אפשר לנתח את הטקסט או משהו כזה תוך כדי הקשבה, במיוחד כשזה עם מנגינה.. ואם כבר מדברים על המנגינה, אני אישית חושבת שהמנגינה לא ממש מתייחסת למסר או מה שזה לא יהיה, וזה נשמע כאילו היא סתם מזמזמת לעצמה משהו תוך כדי נסיעה במכונית או משהו כזה... נ.ב- תמשיך לכתוב ניתוחים לעוד שירים!
 

Brombit

New member
תוספת קטנה לניתוח שלי...

לדעתי היה צריך להיות שינוי במנגינה כשהיא מתחילה לחשוב גם על השכן ועל אחרים בכלל, כדי להדגיש את השינוי הזה, כי ככה זה נשמע כאילו הכל נשאר אותו דבר
 

Brombit

New member
אם כבר, תנתח את "אם אלה החיים"

אותו באמת לא הבנתי... אבל אני לא רוצה לעשות ממך "מנתח שירים לבקשתך" או משהו כזה, אז רק אם יש לך כח...
 

ערן חדד1

New member
בואנה איזה ניתוח ספרותי

מעמיק ומרשים....ממש כמו מורה לספרות או תלמיד מצטיין במגמת 5 יח' בספרות...יישר כוח על הניתוח, אבל בכל אופן לעניות דעתי השיר הזה דפוק ונטחן ללא סיבה מוצדקת בגלגלצ (הרי ידוע שיש לחלק מהעורכים שם שריטה שהם נדבקים לפעמים לשיר ומנסים בכל מחיר לקדם אותו על חשבון שירים טובים אחרים, לפעמים של אותו מבצע)
 

tkuihehr

New member
יאאאאאא

אתם לא מאמינים ,ההודעה הזאת בעמוד הראשי, הראשי!! לא במומלצים של הפורומים, אלא בראשי הראשי!! הא! ויש כאלו שפיקפקו בניתוח שלי... <סלחו לי שאני מתלהב, אבל אף פעם לא הייתי שם, ואני מתלהב!!
כיף כיף>
 
למעלה