לגבי לקוח מסויים .

miki49

New member
לגבי לקוח מסויים .

כבר 3 שנים שאני עובדת כפרילסרית עבור חברה. היום בבוקר הם התקשרו אליי כדי לומר לי תודה אך הם לא יצטרכו את שירותיי יותר. הם מצאו מישהוא אחר.
 
היי miki49 ../images/Emo140.gif

מבאס? מעצבן? או לא? היו פעמים שדבר כזה גרם לי שמחה... אין את מתארגנת, ממשיכה נחה? ספרי קצת אם בא לך
 

miki49

New member
כן די מבאס בעיקר שזה לקוח שנתתי

את הנשמה , והיינו ביחסים טובים. כל זה לא שווה - טוב ניחא, ממשיכים הלאה..
 
בוקר טוב מיקי

רק רוצה להוסיף על הדברים הנהדרים שאמרו כאן לגבי המשפט "כל זה לא שווה..." בהתחלה זה נראה כך אבל אם לומדים מזה משהו זה נהיה שווה זהב. אני חושבת שאם אני לא עושה משהו מהלב...אז זה לא שווה. אני עושה מהלב ומאוד מקווה שלא יגידו לי "מצאנו מישהו אחר" אבל יודעת בבירור שזה מצב קיים ועלול לקרות בכל רגע. למרות זאת, אני ממשיכה עם הלב, כי זו הדרך היחידה להצליח. מוזמנת לשתף ולהשתתף בתהליך שאת נמצאת בו אני חושבת שיש המון אנשים שיכולים ללמוד מזה כי הם נמצאים/היו/יהיו במצב דומה. ומי יודע, אולי נוכל גם לעזור לך במשהו יום נעים
 

siv30

New member
מיקי אני מצטערת

אבל זו הזדמנות להתארגן מחדש ולדהור קדימה. שיהיה בהצלחה.
 

motyka

New member
אוי ויי או - זו ההזדמנות שלי

למעשה זה שילוב של השניים. מצד אחד צער על אבדן הכנסות בטוחות, על אבדן לקוח שהשקעת למענו את המכסימום, על הפגיעה באגו (מה זאת אומרת שהם יכולים להסתדר לבד/מצאו מישהו אחר). ומצד שני - אילוץ להתאמץ, לעשות רוויזיה חשיבתית, לעשות ניתוח מצב, ולראות האם להמשיך באותה דרך, או שזו ההזדמנות לעשות שינוי. בכל מקרה - בהצלחה במציאת לקוחות חדשים.
 

yifat221

New member
אכן מבאס-אבל...

אולי זה פתח להזדמנות חדשה.אולי זה היה צריך לקרות כי משהו טוב ממתין ממש מעבר לפינה. מומלץ לצאת מהבאסה (המובנת והמוצדקת כל כך!),לחשוב חיובי ולא להשקיע אנרגיה מיותרת בלבכות ולקלל. משהו טוב בטח יצמח מזה. המון הצלחה
 

י יעל י

New member
לדעתי כדאי לך לשקול

להתקשר לחברה הזאת ואפילו לקבוע איתם פגישת סיכום. אם עבדת איתם במשך 3 שנים בטוח שיש לך גישה לכמה מהאנשים שם. להיפגש איתם ולשאול אותם מה הסיבה לעזיבה, ממה הם לא היו מרוצים, ממה הם כן. שווה לך לשאול מכמה סיבות - קודם כל אולי הם כן היו מרוצים רק הצרכים שלהם השתנו עם הזמן, אולי בכל זאת היתה בעיה כלשהיא בשירות שנתת או במחירים, הרי לא סתם הם יעזבו אותך אחרי 3 שנים, בטוח יש משהו, וזו יכולה להיות החל מבעיה בשיווק או בתקשורת שלך איתם (לדוגמא, שלא שמת לב לכך שהלקוח שלך מפסיק להיות מרוצה) וכלה מבעייה אוביקטיבית שלא קשורה אלייך בכלל. תוכלי לדעת איפה את יכולה לשפר רק אם תשאלי. יעל
 
אני רק תוהה

אם היתה בעיה בדרך? האם עדכנו, אמרו, דברו איתך? לא הייתי הולכת לפגישה נוספת. בעיני זה משפיל... אם בחרו להגיד שלום בטלפון, זה מראה על גישה ודרך עבודה... זה מזכיר לי שקראתי בימים האחרונים בפורום של סיון, שמישהי שם סיפרה על מנכ"ל של חברה שהזמין את העובדים שלו לסרט ואחרי הסרט פיטר חצי מאלה שהיגיעו לסרט... גם זו דרך, ויש עוד הרבה דרכים... בכל מקרה, מי שאומרים לו ללכת הביתה...מרגיש ז ו ו ע ה... אני חושבת שלא תמיד אפשר לדסקס את הסיבות עם מי שרוצים שילך הביתה. ולפעמים גם הסיבות הן סתמיות ולא רלוונטיות למי שהולך הביתה. נקודות מבט של מעסיק ומועסק שונות לגמרי, ואין חובת הסברים למרות שמן הראוי, ובתור יחס של כבוד אנושי לאדם, להסביר את מה שהיה. מי שמנהל עסק גם לא חייב את התשובות למי שמועסק. חוזה בין מעסיק ומועסק, חברה/נותן שירות/קבלן, לא מחייב נימוקים והסברים ל"למה". בשורה התחתונה אם זה היה קורה לי ...(ולא שלא קרה) הייתי שואלת את עצמי מה לא ראיתי שם בדרך, או מה ראיתי ולא שמתי לב, או "החלקתי", או פשוט פיספסתי... אגב, הלמידה מזה חשובה אבל לא מבטיחה 100% אי פספוסים... סוגייה טובה ומעניינת...
 

י יעל י

New member
מה שהבוס הזה עשה זה מעשה מגעיל

וחסר רגישות וכנראה שהוא גם מגעיל וחסר טקט באופיו ובאישיותו. אבל לא כולם כאלו. בכל זאת 3 שנים זו תקופה לא מבוטלת, ולמרות שלא חייבים לתת הסברים, בכל זאת יש כאן אנשים שעבדו ביחד ואני מניחה גם שבשיתוף פעולה והתפתחו קשרים. אם זה היה לקוח של שבועיים לא הייתי חושבת להציע כזה דבר, אבל שלוש שנים זה בכל זאת זמן משמעותי. יעל
 

motyka

New member
לא בטוח שזו הדרך הנכונה

בבקשת פגישה כזו יש שדר של תחנונים. סביר להניח שאם היתה בעיה, וזו בעיה פתירה - היו פונים ומציבים אותה. גם לחברה קשה להתנתק מאדם אליו התרגלו ושכבר מכיר את הצרכים והנפשות הפועלות. לדעתי, אפשר לפנות רק אם יש קשרים בלתי פורמליים עם מישהו מהעובדים.
 

י יעל י

New member
בלי תחנונים ובלי בקשות לחזרה

אלא לומר שמאחר שעבדנו 3 שנים ביחד, שזה זמן לא מבוטל, הייתי רוצה לבדוק איתכם הלקוחות מה קרה כאן. בלי שמץ של התרפסות או רמיזה, אלא מתוך באמת רצון להבין ולבדוק מה קרה, וכדי לא למצוא את עצמה שוב באותו מצב עם הלקוח הבא. בעיניי זה לא רע וממילא אפשר רק להרוויח מהמצב הזה כרגע. יעל
 

יונית א

New member
רק כתהליך למידה עצמית

אך יחד עם זאת, די משונה שלקוח במשך 3 שנים, ולפתע פתאום בוקר בהיר אחד- מודיע כי הוא לא זקוק יותר לשירות מהספק כי הוא מצא מישהו אחר. כלומר הוא ממשיך לצרוך את השירות/מוצר, אבל לא מאותה כתובת. ואותי מתמיה האם לא היו נורות איתות שמיקי לא ראתה, האם הם לא התלוננו על מחיר גבוה, זמן שווק ממושך, איכות או כל טענה אחרת לאורך השנים? האינטרס של החברה הוא בד"כ לשמור את אותו פרילאנסר , לעצמה אלא אם אינם מרוצים- אי שביעות רצון היא לדעתי תחושה מתגלגלת. לא נקודתית בבוקר בהיר אחד. ולכן רק אם מיקי לא יודעת, מה היו הסיבות לניתוק העבודה, שווה שתפנה לבירור. ושוב- רק לשם למוד. מאידך להערה קודם של מוטיקה, שזה עשוי להתפרש כתחנונים או התרפסות,או בקשה לשקול מחדש את הנתוק. גם בכך אני לא מוצאת פסול , בצורה מכובדת ומכבדת. אם הלקוח למשל לא היה שבע רצון מהמחיר, וחשוב לשמר אותו כלקוח (גדול, וותיק או כל שיקול אחר) בנקודת זמן זו-אפשר אולי גם לשנות את המחיר (לשמור על הקווים האדומים). עבודה לא תמיד מחכה בכל פינת רחוב, ואם האדם אינו מתעסק במשחקי אגו ועלבונות- יכול להפיק ממשבר כזה ,רק את המיטב עבורו.
 

mstern

New member
בלי לקלקל את הפסטורליות

אם היית פרילנסרית בחברה הזו תקופה כל כך ארוכה, אני הייתי שוקל ייעוץ משפטי האם את זכאית לתבוע פיצויים חופשה והבראה. לאחרונה יצאו כמה פסקי דין המתייחסים לפרילנסרים כאל עובדים לכל דבר למרות שעצם עבודתם בהגדרת "פרילנסר" נוגדת את היותם שכירים, עדיין נפסק שמגיע להם כספים. זה כמובן תלוי בהרבה גורמים, בהצלחה אם תחליטי לפנות לכיוון זה. לגבי הלקוח שאבד, תודה על מה שהיה וקדימה ללקוחות הבאים. מוטי
 

miki49

New member
תודה לכולכם על התגובות

והאמת שהייתי נותנת שירות. הם ביקשו ממני הצעת מחיר לפיתוח ושינוי האתר. (עסקתי בתחזוקת האתר שבניתי לפני 3 שנים) וכנראה שהם קיבלו הצעה יותר זולה, ובנוסף לכך המנכ"ל השתנה לא מזמן ועוד מספר אנשים לכן , יכול להיות שהוא הביא איתו מכר ופנה אליו זה ברור כשמש. בנוסף לכך רוב החברות פירסום שהם עבדו איתם במהלך ה3 שנים ויותר הוחלפו בעקבות החלפת המנכ"ל החדש אז אינני מופתעת.
 

missB

New member
לא כל כך משונה

אחת הסיבות שבגללן מעסיקים פרילנסרים היא החופש לוותר על שירותיהם או לפטרם בקלות יחסית. התחלפות מנהלים, הצעה טובה יותר שהתקבלה וכו' הן סיבות בהחלט הגיוניות למהלך כזה. אם אופי היחסים עם אותו מעסיק מאפשר זאת, הייתי מנסה בכל זאת לברר את הסיבה להחלטה. גם אם לא תצליחי להפוך את ההחלטה במקרה הזה, אולי ניתן יהיה להפיק לקחים חשובים לפעמים הבאות.
 
מסכים עם יעל, כדאי לבדוק, לשאול

לשאול מה הסיבה כדי ללמוד ולתקן בעתיד. כמה טיפים: כשאתה נמצא במשרד, יושב ומחכה,מתחריך נמצאים בשטח בפעולה, "גוזלים" את הלקוחות הפוטנציאליים שלך. במידה מסוימת יש כאן תחושה של כישלון: כישלון אינו גורלי ואינו סופי, הוא השהייה, לא תבוסה. הוא סיבוב, לא רחוב ללא מוצא. כישלון מוצלח הוא זה שאתה לומד ממנו לקח, מסתובב וקם, מנסה שוב ומצליח. כאשר דלת אחת נסגרת - אחרת נפתחת, אך אנו בדרך כלל מסתכלים הרבה ובחרטה על הדלת הסגורה עד שאיננו רואים את הדלת שנפתחה לנו. (אלכסנדר גראהם בל)
 
בואו ננסה להרחיב את הדיון

(נראה אם ילך הפעם...) הועלה כאן הנושא של חזרה למקום המעסיק/עבודה הקודם ובדיקה עם האנשים/הבוס/אנשים שאיתם היו לנו קשרים מה היתה או היו הסיבות לניתוק הקשר? חלק אומרים שכדאי וחלק לא... זו שאלה שיכולה לגעת בהרבה מהלכים/דרכים/התנהגויות בחיים ובוודאי שבפן העיסקי. ברשותכם כמה שאלות: במידה ואכן מתרחשת הפגישה ומועלות הסיבות לפרידה העיסקית - מה הרלוונטיות של סיבות אלה להמשך העבודה במקום אחר? מה התועלת שאתם מוצאים בעצות של אדם מסוים, לגבי עבודה עם אדם אחר? מה הרלוונטיות שאתם/ן רואים/ות בכלל בתגובות של אנשים כלפיכם ובאיזה מידה אתם/ן חושבים/ות שיש ל"תקן" את התנהגותכם/דרכי הפעולה שלכם/ן לפי מה שלדעתם נכון או כדאי? האם אתם רואים עצמכם מועסקים לנצח במקומות שמעסיקים את עצמכם או שברור לכם שהתחלופה היא חלק מהמשחק? ועוד שאלה לסיום, מי לדעתכם/ן יודע/ת הכי טוב את התשובות עבורכם/ן? אין תשובות נכונות, אין מה שנכון או צודק אלה שאלות לחידוד המוח, עשו זאת בעדינות. שתפו, דברו, אמרו ללא חשש להביע את מה שאתם חושבים ואפילו אם זה לגמרי "לא נכון" או "לא בסדר"... ואפילו אם זה יראה לגמרי "משוגע"... יום נעים
 
למעלה