1.
תסביר לי איך ניתן לעבוד את אלהי היהודים מבלי הדיבור עליו כשהצווי הוא למשל " ... וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ עַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ... " או איך ניתן לעבוד את אלוהי היהודים ביום השבת כשהצווי הוא : " ... וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה עַל כֵּן צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת." או איך ניתן לעבוד את אלהי היהודים בפסח כאשר הצווי הוא : "... וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִנְךָ וּבֶן בִּנְךָ אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם וְאֶת אֹתֹתַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בָם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהוָה." ?
2. למה לא ניתן לעבוד את האל של הפילוסופים ?
אם יש כזה אל בנמצא, ניתן גם לעובדו. אין אל שאי אפשר לעבוד אותו. ממה שקראתי כאן בפורום אני מתרשם שפרופ' אסא כשר יסכים אתי.
הנוסחה הליבוביציאנית הידועה "מעמדו של האדם לפני האלהים" היא לולינות רטורית. זה שהוא מהפך את היוצרות ומעביר את נקודת הכובד אל האדם לא מאפשר עדיין להימלט מהשאלה :
יש אלהים או אין אלהים ? ומי הוא האלהים שלפניו עומד האדם ? או שמא הוא עומד לפני ואקום תודעתי ? - זו השאלה.
תסביר לי איך ניתן לעבוד את אלהי היהודים מבלי הדיבור עליו כשהצווי הוא למשל " ... וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ עַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ... " או איך ניתן לעבוד את אלוהי היהודים ביום השבת כשהצווי הוא : " ... וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה עַל כֵּן צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת." או איך ניתן לעבוד את אלהי היהודים בפסח כאשר הצווי הוא : "... וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִנְךָ וּבֶן בִּנְךָ אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם וְאֶת אֹתֹתַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בָם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהוָה." ?
2. למה לא ניתן לעבוד את האל של הפילוסופים ?
אם יש כזה אל בנמצא, ניתן גם לעובדו. אין אל שאי אפשר לעבוד אותו. ממה שקראתי כאן בפורום אני מתרשם שפרופ' אסא כשר יסכים אתי.
הנוסחה הליבוביציאנית הידועה "מעמדו של האדם לפני האלהים" היא לולינות רטורית. זה שהוא מהפך את היוצרות ומעביר את נקודת הכובד אל האדם לא מאפשר עדיין להימלט מהשאלה :
יש אלהים או אין אלהים ? ומי הוא האלהים שלפניו עומד האדם ? או שמא הוא עומד לפני ואקום תודעתי ? - זו השאלה.