לדעתכם צריך להעלות את הגיל ל- 21?

מה הקשר לנשק?

בשביל להרוג בן אדם עם נשק אתה צריך לבחור מטרה, סיבה, לדרוך את הנשק ולירות. יש לך שליטה מלאה בנשק. ברכב/אופנוע אין לך! מספיקה שניה של חוסר תשומת לב והופ, דרסת מישהו. בקיצור, רכב זו מכונת הרג הרבה יתר יעילה מרובה. ובקשר לניסיון, אני לא מדבר על ניסיון נהיגה אלא על ניסיון חיים... לראות דברים, לדבר עם אנשים. אז, אם תבחר לעלות על אופנוע זה יהיה תוך כדי הבנה יותר עמוקה של הסיכונים וההשלכות (בני 16 נוטים לשכוח שיש להם משפחה ושאם קורה להם משהוא, זה יכול להרוס את המשפחה).
 
ראיתי גם בני 18 וגם בני 35

ששוכחים שיש להם משפחה... ובקשר לנשק,פשוט תהיה לוגי,לא יכול להיות שמהדינה תאפשר למישהו להרוג ומצד שני לא תתן לו לקחת אחריות לחייו,יש איזשהו גיל שבו המדינה מאפשרת לאדם להיות אחראי על עצמו בכל המובנים,אצלנו הגיל נקבע על גיל 18,זה מה יש ועם זה נעבוד... איך אתה יכול להבטיח שנסיון חיים יגיע בגיל 21?יש ילדים בני 16 עם הרבה יותר נסיון מבעלי 21. ותסתכל על ארופה,אופנועי 50 סמ"ק מותרים שם הרבה לפני גיל 16,לארופאים יותר נסיון חיים?אני לא חושב... הם יותר חכמים?גם לא... הם פשוט יותר מנוסים בנהיגה,התרבות המוטורית שלהם אחרת.הגיל עצמו אינו יכול להיות פונקציה חד משמעית בנוגע לנסיון כזה או אחר ותכלס מה שחשוב הוא שמעבר לאחריות אישית(שיכולה להגיע בכל גיל)לרוכב יהיה ידע ונסיון שיעזרו לו לשרוד.עכשיו תציע לי משהו שיבטח שלרוכב שעולה על אופנוע יהיה לפחות מעט נסיון וידע...אני מאמין שהפתרון שלך(העלת גיל הרשיון ל21)לא תרום בכלום לעניין...
 

TheReverend

New member
../images/Emo5.gif אתה רוצה לשים בני 16 בפחיות על

הכביש???????????????????? משאלת מוות?!
אני אוותר על התענוג לפגוש על הכביש בני 16 כשהם בפחית ששוקלת יותר מטון ומסוגלים להרוג אותי רק כי "בא להם פתיחות" (גגש על ה"תי" ב"פתיחות") ברצינות
בקשר ל21, אני איתך.
 
אז עכשיו הם יכולים לעשות את זה בגיל

17...באמת כומר שהשנה הזו לא משנה כל כך הרבה... שים לב,סייגתי את עניין האחריות האישית,אולי בן 17 יהיה טיפה יותר אחראי מבן 16(אבל שתחשוב על זה ותזכר בימי התיכון אתה תראה שהיו בני 18 שהתנהגו כמו בני 14...). להרוג מישהו הם יכולים על קטנוע וגם על אוטו ובכל מקרה שינוים שנעשו בשנים האחרונות בהעלת או הורדת גיל קבלת הרשיון לרכב לא שינו את הסטטיסטיקה בצורה משמעותית,לא כאן קבור הכלב. ומכיוון שהורדה של גיל הרשיון לרכב לא העלתה את מספר התאונות בצורה משמעותית(ותקנו אותי כאן אן אני טועה)אולי ניתן להשתמש בכלי הזה ליצרית רוכבי אופנוע שמודעים קצת יותר לסכנות שמולם.
 

TheReverend

New member
ולכן אני טוען שאנחנו לא דנים בבעיה

הנכונה. הבעיה הנכונה היא החינוך. כל דבר אחר מסביב או בטל ביחס לבעייה האמיתית או שהוא סמפטום של הבעיה הזו.
 
צודק 100 אחוז - החינוך הוא הפתרון

אבל מה לעשות שבמדינתנו לא עושים כלום ושום דבר לא זז. למשל תאונות דרכים אפשר למנוע כמעט לחלוטין ע"י כסף. אם כל הכבישים היו דו מסלוליים עם גדר הפרדה מבטון ומסלולים רחבים יותר ובמקום צמתים היו מחלפים - כמעט ולא יהיו תאונות. אבל זה עולה הרבה כסף וזה יקח שנים לביצוע. אותו דבר בחינוך... כלום לא זז... לימוד תרבות נהיגה מגיל צעיר זה תהליך ארוך של שינוי סדר עדיפויות במערכת החינוך, הוספת מורים ושעות לימוד, בקיצור - כסף. כולם (חברות ביטוח, חברות השכרת רחב, משרד רישוי) מכירים בעובדה שנהג צעיר הוא בקבוצת סיכון גבוהה יותר. לדעתי זה לא ישתנה בין אם נחנך או לא.
 
לא חשוב הגיל העיקר התרגיל..........

אך למרות זאת, אני נוטה להסכים עם whocaresATschool. גיל 21 קצת מוגזם לדעתי. 17 או 18 נראה לי יותר מתאים. בשביל להוציא רשיון לאופנוע כבד גיל 21 נשמע כבר יותר סביר... בכל מקרה, החשוב מכל הוא אופן הלימוד והחינוך התעבורתי שמועבר ללומדים נהיגה. אולי אם יחמירו את תנאי קבלת הרשיון זה יכול גם לעזור...
 
שיעורי נהיגה הם פשוט בדיחה

(באופנועים) המורה יושב בצל כל השיעור, בקושי מעיר. לא נותן טיפים לנהיגה אמיתית בכביש סואן... לא יצאתי לכביש מהיר,פעם אחת עקפתי, בלילה הם לא עושים שיעורים, על היגוי הפוך לא שמעתי. המורה תמיד מוביל ולא נותן הזדמנות לקבל החלטות לבד. בקיצור, המורים עושים את המינימום כדי להעביר את הטסט. והטסט עצמו הוא מגוחך עוד יותר... הטסטר עוקף כמו משוגע, צועק הוראות למוביל... חפ לפ מרגיז ויקר. למה בשיעור רכיבה המורה מוציא 3-4 חבר'ה לכביש? במכונית לפחות מקבלים יחס אישי.
 
לא כל המורים הם כאלה....

המורה שלי כן... גם אני כשלמדתי על 500 סמ"ק, על הDR350 לא יצאתי ולו פעם אחת לכביש מהיר, זה באמת מוזר. ובשיעורים עצמם לא דיברתי כמעט עם המורה, ובאימוני השליטה הוא באמת ישב בצל ונרגע לו, התלמידים לא ממש עניינו אותו, בלשון המעטה. רק ביום של הטסט, אוי הטסט, הוא התחיל להריץ הסברים והוראות כמו משוגע, בקשר למסלול הנהיגה שבו לא עברתי לעולם אחרי הטסט... צריך לחולל מהפכה, כדי ליצור שינוי ולצמצם את מספר התאונות בהם מעורבים אופנוענים, כשאחוז גבוה מהם הם צעירים משוגעים ובלתי מנוסים
 
רובם

85 שקל ל- 40 דקות (120 שקל לשעה!!!) כדי לשבת בצל נראה לי מוגזם. אפילו עובד הייטק מפונק יותר פרודקטיבי ממורי נהיגה לאופועים. עוד טענות: לא לימדו אותי איך בולמים, איך לכוון מראות, איך להתקדם בפקק (אה, סליחה, זה לא חוקי)... דברים פשוטים, אבל בשביל מה אני משלם לכל הרוחות? חבורה של גזלנים לא מועילים!
 

נתן.ל

New member
המממ, סליחה, דווקא כן חוקי

להתקדם לאט ובזהירות בין שורות מכוניות עומדות זה כן חוקי. מה שלא חוקי לעבור בניהן כאשר הן נוסעות, זה אף טיפשי ומסוכן.
 
למעשה שני המצבים חוקיים..

כי השוטרים לא אוכפים את החוק במדינה שלנו.. לעבור בין מכוניות כשהן נוסעות זה טיפשי ומסוכן ? הגדר מסוכן! אפשר לומר שמסוכן בכלל לרכב על אופנוע, מסוכן לנסוע על מכונית, מסוכן לחצות את הכביש בתור הולך רגל, מסוכן לחיות..... וטיפשי???? הגדר טיפשי! זה בכלל לא טיפשי! בשביל מה אנחנו נוסעים על 2 גלגלים לכל הרוחות ???!!!!! אתה יודע מה ? זה אף יותר בטיחותי לעבור בין מכוניות כשהן נוסעות בכביש פתוח במהירות נמוכה, או זזות באיטיות במצב של עומס תנועה. בצורה הזאת, במקום להיות כלוא בין המכוניות ולהיות נתון תחת סכנה, אתה זורם בחופשיות ביניהן. י-ו-ת-ר בטיחותי, תשנן ותלמד. ואם אתה לא מאמין לי, וזה חבל, תקרא את הספר "אופנועים - רכיבה נכונה" של נחום לב.
 

נתן.ל

New member
צודק, אם שוטרים לא אוכפים אז זה בטח

חוקי.
גם לא עוקפים נסיעה בשוליים ולא חניה על מדרכה(ברוב המקומות), זה הופך את זה לחוקי ??? לנסוע בין מכוניות עומדות בפקק זה פחות מסוכן מלנסוע בין מכוניות זזות, הפוסטמה מימין פתאם מחליטה לשים איפור וזזה טיפה לכיוונך בדיוק שהחנג' במסדה מימין מתעצבן על רזי ברקאי ברדיו ומחליט לשנות תחנה. זכור, שניהם בנסיעה, שניהם אינם מביטים על הכביש, בטח שלא בראי - שניהם סוטים טיפה, רק טיפה אחד אל השני ואתה באמצע ->
. כאשר המכוניות עומדות אתה יכול לזהות תנועה שלהם, כאשר הן כבר בתנועה אין לך מושג מתי מישהו מהם פתאם יסטה מנתיבו. עכשיו חמוד: תשנן, תלמד, אח"כ תבוא ללמד.
 

נתן.ל

New member
../images/Emo93.gif כמה טעויות ../images/Emo5.gif

עוקפים = אוכפים מסדה = מזדה ובטח יש עוד
 

נתן.ל

New member
המממ, סליחה, דווקא כן חוקי

להתקדם לאט ובזהירות בין שורות מכוניות עומדות זה כן חוקי. מה שלא חוקי לעבור בניהן כאשר הן נוסעות, זה אף טיפשי ומסוכן.
 
נתן ? אתה בטוח ?

אפשר לקבל סימוכין רשמיים לכך שמה שתיארת כחוקי אכן הוא חוקי ?
 
סוף סוף העלת דבר נכון!

סוף סוף אני מסכים איתך, כן המורים לא מלמדים כלום ממש כלום בשיעורי נהיגה לא ידעתי אפילו איזה מהירות קו לעשות (דווקא עזר לי) חשבתי שהקו יהיה בעובי של 10 ס"מ (כמו בשיעור) ועשיתי אותו ממממש לאט..אז אחרי שהוא העיר לי בשיעור 8 בערך הוא אמר שאני עושה לאט ואני יכול להגביר קצב...והשמיניות הוא בכלל לא אמר לי שאסור ללחוץ ברקס מזל שהספקתי להתרגל (גם היה בשיעור 8) קיצור למי איכפת מהמורה...אבל הרגת אותי שבדיוק ככה המורים אצלנו יושבים בצל ומדברים עם מורים אחרים... אבל למי אכפת, עברתי טסט ראשון...בגלל שאני כל החיים שלי הייתי על אופניים, אתה רואה לנוער של היום נאה אופניים...
 
טוב, נמאס עליי הנושא...

לסיכום, ריכבו בזהירות, אל תחתכו אופנוענים אחרים ואם אתם רואים רמזור אדום מ- 500 מטר וטור ארוך של מכוניות, זה לא אומר שחייבים לעבור בירוק הבא...
 
למעלה