להורים מודאגים...

שמנתולה

New member
להורים מודאגים...

רק רציתי להרגיע, שמתי לב ששאלו פה שאלות בקשר ל"סטיגמת" החינוך המיוחד ובכן, אני בוגרת בי"ס לחינוך מיוחד (כיתות יא´-יב´ לאחר שעפתי עקב התנהגותי מבתי ספר קודמים), היום בת 26, אחרי שרות צבאי מלא שבמהלכו הוצע לי לצאת לקצונה, מה שרציתי לומר לכם זה שמעולם לא הרגשתי מופלה לרעה עקב בית הספר שבו למדתי, גם כשציינתי שמדובר בחינוך מיוחד. ואני לא מדברת על איזור גוש דן ה"נאור" אלא על צפון הארץ. מבחינתי הדבר ה"רע" הוא לא בי"ס לחינוך מיוחד, אלא הזמן הרב שלקח עד שהגעתי אליו. אם הייתי מגיעה אליו בגיל צעיר יותר משש עשרה, יכולתי לחסוך לעצמי ולהורי הרבה ריבים על בי"ס ועל בכלל וחבל. אבל לא בוכים על חלב שנשפך ומוטב מאוחר מאשר אף פעם... והרבה תודה לבי"ס "עמק יפה" ולמנהלת אביבה דן!
 

זהבה נ

New member
שמנתולה שלום אני שמחה עבורך

שהחויה שעברת לבסוף היתה מוצלחת בבית הספר של החינוך המיוחד, לא כל ההורים חושבים כך, גם לא כל התלמידים, לצערי. יש בחינוך המיוחד הרבה אפשרויות של עזרה לתלמידים, אנני יודעת וגם לא כתבת כאן, מה היה סוג הקושי שלך? אשמח אם תתיחסי ותעני. תודה, זהבה נ זכויות הורים פורום "ADHD לקויות וזכויות" בתפוז
 

שמנתולה

New member
הקושי

היה יותר במערכת החינוך שלא התמודדה ופחות איתי, אובחנתי כמחוננת בבי"ס יסודי והבעיה המרכזית שלי היתה שהשתעממתי וכתוצאה מכך הפרעתי בשיעורים. אף פעם לא חשבו לשלוח אותי לאבחון, בזמני (ילידת 1976) זה לא היה מקובל, התוצאה היתה שהצלחתי בבי"ס בלי להתאמץ, עד חטיבת הביניים, שם נוכחתי לדעת שבלי הרגלי למידה השכל לבדו לא מספיק...
בבתי הספר בהם למדתי היה למורים יותר קל להעיף אותי (מהשיעור, מהמקצוע ואח"כ מביה"ס) מאשר לנסות להבין למה "אני לא מממשת את הפוטנציאל"... כפי שטרחו לכתוב בכל תעודה. בכתה ט´ נבחנתי במבחני מכון הדסה, מנהל חטיבת הביניים התקשר לאימי ואמר לה שתוצאות כ"כ טובות הוא עוד לא ראה, דבר שלא הפריע לו כשיעד אותי לכתה י´ בה ניגשים רק לחצי בגרות... בקיצור- נפלתי בין הכסאות. אני חושבת שהיום זה לא היה קורה, לפחות לא בבתי הספר בהם למדתי, המודעות הרבה יותר גבוהה מבעבר. אני חושבת שיש לי הפרעת קשב אבל זה די ניחוש.
 

זהבה נ

New member
את מזכירה לי את המנהלת של בני הגדול

בבית הספר היסודי. נערכו מבחנים ארציים שנערכים בדרך כלל בכיתה ג´או ד´, אני הוזמנתי לקבל את התוצאות בפגישה עם המנהלת. והיא סיפרה לי שהזמינה אותי כי התוצאות יצאו מעל ומעבר למצופה לילד בגילו, אני כמובן לא הופתעתי כלל והשמנתי מנחת, אבל לא כך היה הדבר כאשר המשיכה המנהלת ובאותה נשימה סיפרה לי שהיה חשד שהוא העתיק במבחן הזה(אני לא חושבת שבגיל הזה כבר מעתיקים במבחנים, לאחר בירור של כל התלמידים שישבו סביבו התברר להם בהנהלה שכל התלמידים שישבו סביבו לא הגיעו כלל לציונים טובים והוא לא העתיק כלל, מאוד שמחתי דבר ראשון שזה הוכיח לצוות בית הספר שהוא תלמיד מוכשר מאוד וגם כי הוא לא מסוג התלמידים שמעתיקים כלל והציון שלו היה בין הגבוהים בשכבה דבר שלא בה לידי ביטוי בשיגרה(הסיבות לכך לי מאוד ברורות כי בדרך כלל תלמידים עם לקויי למידה מאוד מצליחים עם שאלון במבחן אמריקאי כאשר התשובות סגורות). אבל שאלה נוספת לי אלייך, האם הצלחת לעבור את מבחני הבגרות בבית הספר המיוחד? את מוזמנת לספר על נסיונך בבית הספר המיוחד בדיון המתקיים ממש כעת בפורום "ADHD לקויות וזכויות" זהבה נ זכויות הורים, פורום "הפרעת קשב לקויות וזכויות" בתפוז
 

Diana M

New member
ברוכה הבאה שמנתולה../images/Emo108.gif

שמחה שאת כאן איתנו ומעריכה מאוד את נכונותך לשתף את חברי הפורום בחוויה האישית שלך
אני שמחה עבורך אישית כי בסופו של דבר הגעת למקום אשר נתן לך חוויה מתקנת, תחושת מסוגלות וערך עצמי. זה מסר חשוב להורים ולילדים ואכן ישנם תלמידים רבים במסגרות השונות של החינוך המיוחד שהשמתם היתה נכונה מאוד ואיפשרה להם את החוויות החיוביות אותן את מתארת. התאור שנתת לגביך כתלמידה עשוי בהחלט להתאים לתאור של ילדה/נערה, עם קושי מסויים (קשב וריכוז, לקות למידה אחרת אולי, או קשיים ריגשיים אחרים האופייניים לעיתים לגיל ההתבגרות), יחד עם זאת , הייתי מצפה ממסגרת רגילה כי תדע להתמודד עם קשיים מסוג זה מבלי להפנות לחינוך המיוחד. אני מסכימה איתך בהחלט כי לו הדברים היו מתרחשים כיום הסבירות כי היית מגיעה למסגרת מיוחדת היתה הרבה יותר נמוכה. כיום קיימת במערכת החינוך מודעות הרבה יותר גבוהה בנושא תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. הידע של מורים ואנשי מקצוע אחרים התרחב וגדל בתחום זה. ברור יותר כי ילדים אינם מפריעים, לא לומדים וכד´ כי הם עצלנים או סתם חסרי מוטיבציה , אלא כי יתכן שיש קושי מסויים. קיימים יותר כלים לאיתור ואיבחון, יכולת הקבלה וההכלה כלפי תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, גדלה. וכך גם היכולת לתת מענה לצרכיהם. ועדיין המצב רחוק מלהיות מושלם או מספק. ושוב, שמחה כי עבורך זה עבד. אך ישנם גם אחרים המסתובבים עם תחושה קשה, גם היום לאחר שסיימו את בית הספר וכאנשים בוגרים חשים כי השמתם בחינוך המיוחד גרמה להם עוול. אשמח אם תשארי איתנו כאן. דיאנה
 

פאני א

New member
חינוך מיוחד = הצלחה

אני מסכימה איתך בכול מילה!!!!!! אני ירדתי כיתה כי היתי טיפשה ורק בכיתה יא כשרצו להאיף אותי מבית הספר היסתבר שאני כולה לקוית למידה. מאז היתי קצינה, היתי שליכה מתאם מיסרד החוץ והסוחנות היהודית בחול. אני מורה עם תואר רישון ובדרך לתואר שני. אה כן אני עד היום כותבת עם שגיעות כתיב וזה הפורם היחידי שאני מרגישה חופשי לחתוב כך שסיגמה זה שאלה של איך אתה מיסתקל אל אצמחה אני + הצלחה נ.ב את ילדי ( תאומים ) אני מאבירה איבכון אחשב ושהסתיגמה.....
 

שמנתולה

New member
המצחיק בכל הסיפור

הוא שאני יזמתי את כניסתי לחינוך המיוחד, לא היו לי יותר מדי אופציות לאחר שעפתי מבי"ס בסוף כתה י´, (לא היו מספיק בי"ס באיזור
) כשביקשתי להתקבל לבי"ס לחינוך מיוחד שקלו שם אם אני מספיק "בעייתית" ע"מ שלא אתפוס מקום של מישהו עם יותר בעיות ממני... לא ניגשתי לבגרות בכלל משום שהבי"ס היה אז די חדש וניסיוני (אני הייתי מחזור ד´), היום לפי מיטב ידיעתי אפשר לעשות שם בגרות.
 

Diana M

New member
לקות למידה והישגים

פאני הודעתך ריגשה אותי מאוד. ילדים ליקויי למידה מסוגלים להגיע להישגים נאים ביותר ואת בסיפורך האישי מוכיחה זאת בלי צל של ספק. לא לכולם יש את כוחות הנפש שיש לך, בזכותם המשכת להאמין בעצמך והאיבחון סייע לך סוף סוף גם להבין כי יש סיבה לקשיים. אני שמחה שאת איתנו גם כאשת מקצוע וגם כמישהי שיכולה לשתף אותנו מנסיונה האישי. דיאנה
 

דליה.ד

New member
הבת שלי החליטה שהיא תהיה עורכת דין

ואין לי ספק שהיא תהיה. למרות שמדובר בילדה עם דיסלקסיה קלה, add וקשיי ארגון רבים. זו ילדה נחושה, אמביציונית, מוטיבציונית ומדהימה בפני עצמה. וההחלטה הזו רק גורמת לה להצטיין בכיתה, להשקיע את נשמתה בלימודים (היא מסיימת כיתה ח´), בלי לוותר על חבר, השתתפות בקבוצת כדור עף מספר פעמים בשבוע, שירה ונגינה (לומדת מזה 8 שנים נגינה על פסנתר ושירת ג´אז). היא אמורה להשתלב בעוד שנה בכיתת מב"ר שתאפשר לה להגיע לבגרות עם כל העזרה הדרושה. התאמה בבחינות כבר יש לה והציונים מהטובים בכיתה (97 במתמטיקה הקבצה א´ ציון שנתי...). עליה עוד לעבור אבחון באנגלית על מנת לקבל את הסיוע הדרוש. אז יש לי אמון מלא בילדים האלה!
 

Diana M

New member
ליקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה

ילדים ליקויי למידה בהחלט מגיעים לבגרות מלאה וללימודים במוסדות להשכלה גבוהה. בשנים האחרונות חלו התפתחויות מרחיקות לכת בתחום זה. מוסדות להשכלה גבוהה לא רק קולטים סטודנטים ליקויי למידה אלא גם מעמידים , ובצדק, לרשותם תמיכה , סיוע ותנאים מיוחדים בתחומים שונים כולל היבחנות. סטודנטים ליקויי למידה נבחנים במבחן פסיכומטרי מותאם ויכולים להתחרות כיום על כל מקום בכל פקולטה. אני מעזה לומר כי במובנים רבים מוסדות להשכלה גבוהה אפילו משיגים את התיכונים בכל הקשור ליצירת סביבה תומכת סטודנט לקוי למידה. בתך דליה אכן נשמעת ילדה מדהימה ואין לי ספק שאם הגיעה להישגים אותם את מתארת הרי שהיא בעלת מוטיבציה אדירה, דימוי עצמי איתן ויכולות יוצאות מן הכלל. מאחלת לה המון הצלחה. דיאנה
 

זהבה נ

New member
דלינקה, היא בטוח תגיע להיות עו"ד../images/Emo140.gif

היא תצטרךלדאוג למצוא מנהלת לשכה ללא לקויות למידה וקשיים בארגון. לאחר מכן היא תהיה מסודרת ועוד תגיע לגדולות, את תראי. בהצלחה לה, זהבה נ זכויות הורים
 

דליה.ד

New member
../images/Emo24.gif והיא תמצא לה מנהל לשכה

חתיך....
שיקבל יפה את האמא של "הבוסית"....
ויכין לה כוס קפה עם חיוך! וואו הפנטזיות שלי כבר ממריאות....!
 
למעלה