להחליף או לא?

להחליף או לא?

קיבלתי מתנה ליום הולדת מחברה מקסימה שיודעת מה כדאי לקנות לי 2 דיסקים של פינק פלויד-אנימלס ו-the piper at the gates of dawn אני "צעירה" יחסית בכל מה שנוגע לפינק פלויד..שמעתי רק את החומה ואת wish ולא צריך להוסיף שהתאהבתי..נכון? וחשבתי אולי כדאי לי להחליף את the piper ולקחת במקומו את דארק סייד שאף פעם לא באמת שמעתי!!!! (זוועה) מה אתם אומרים?
 

oribarak

New member
לדעתי את צריכה להחליף דווקא את

לדעתי את צריכה להחליף דווקא את אנימלס לדארק סייד...פייפר זה דיסק פסיכודלי משעשע ויפה מאוד..חבל להחליף אנימלס לדעתי הוא אחד הדיסקים החלשים של פינק פלויד..למרות שהוא דיסק טוב!אבל פחות
 

itaikuskus

New member
אל תחליפי שומדבר לשומדבר

זו תהיה הטעות של החיים שלך. שמרי עליהם טוב טוב וקחי את דרק סייד מאיזה חבר או משהו..יש מספיק שיש להם בבית.. ותקני אותו פעם הבאה שיתאפשר אבל בשום אופן אל תחזירי אותם.
 

itaikuskus

New member
את צודקת

הסתכלתי אחר כך על מה שרשמתי ועל מה שאורי רשם וידעתי שהייתי צריך להסביר. למרות שדארק סייד נחשב לאלבום "חובה" בקרב אוהבי הפלויד או אוהבי הרוק בכללי...אין זה אומר שצריך לוותר על אלבומים אחרים שלהם (אלא אם כן קוראים להם the final cut או a momentary lapse of reason), a piper at the gates of dawn אולי ישמע לך מוזר תחילה,מפני שהוא שונה מהפלויד האיטי והמלנכולי שיצא לך לשמוע (הבנתי ששמעת רק את החומה ואת-WISH YOU WERE HERE),עם האקורדים הזורמים של האורגן והסולואים הנהדרים של הגיטרה. שירים שדיברו על נוסטלגיה והחומה שהיה סיפור אחד ענק בפני עצמו. פייפר יציג לך בעצם את מושא אלבום wish...שהוא סיד בארט. סיד בארט היה מנהיג הפלויד מההתחלה ועד 1968 כאשר נפרדו דרכיו ודרכי הלהקה (ונולד אחד המיתוסים/סיפורים העצובים ביותר בתולדות הרוקנרול). בפייפר יכולים לשמוע את מיטב היצירה של סיד בארט,שירה עם מבטא בריטי כבד וסגנון נגינה (גיטרה) ייחודי. באלבום שירים שמשקפים את הסאונד "חלל" שהיה ללהקה באותה תקופה-astronomy domine ו-interstellar overdrive לצד נעימות אקוסטיות כמו-the gnome ו-the scacerow. וגולת הכותרת לטעמי באלבום-bike שיר הסיום,השיר הכי רומנטי ותמים שנכתב אייפעם לדעתי. זה גובל בפשע חמור להחליף את האלבום הזה. ונעבור לאנימלז,שידוע יותר כ-"מה לעזאזל עשו הפלויד בארבע השנים שבין וויש לחומה". ובכן כמיטב מסורת כתיבת ווטרס,שכבר עברו עליה פה,לבחור יש נושאים קבועים ועיקריים-פוליטיקה,מלחמה ואביו שנהרג במלחה"ע השניה,נוסטלגיה (בעיקר לגביו ולגבי סיד)..ועוד דברים שלא היו רלבנטים אז אבל עכשיו כן (כמו ביקורת על הפלויד האחרים). לאחר שביקר את החברה האנגלית (dark side of the moon) והתגעגע לחברו סיד ברט (wish you were here) הגיע הזמן to stick it to the man. וכך יצא בעצם האלבום הראשון של ווטרס/פלויד שנחשב כפוליטי. באלבום הזה בעצם ווטרס לוקח שליטה מלאה על הכתיבה (אם לפני זה היא עוד התחלקה בינו ובין גילמור וקודם לכן גם 2 האחרים רייט ומייסון לקחו חלק) ונכנס בפוליטיקאים. אני לא רוצה להתעמק בזה כי אותי זה לא ממש מעניין מה יש לו להגיד שם,לדעתי,כמו שגם גילמור אמר,לא היה מקום לפוליטיקה במוסיקה של הפלויד,ובתקופה הזאת התחילה גם מלחמת האגואים בין השניים שהובילה בסוף לעזיבתו של ווטרס ב1983. גילמור מונע מווטרס להביך את עצמו באלבום זה והמנגינות נפלאות..מתחיל ונגמר ב-pigs on the wing בשני חלקיו האקוסטים הנהדרים,כשאת אמצע האלבום מרכיבים 3 שירים ארוכים ונהדרים dogs (אחד הטובים של הפלויד),pigs ו-sheep. לדעתי האלבום הוא אחד האלבומים הכי מעוטים בערכם בהיסטוריה (בין כל אלבומי הלהיטים של הפלויד הוא נשכח בצד) ובחוסר צדק. אלבום ענק מבחינה מוסיקלית,ומי יודע אולי את תתחברי לטקסטים של ווטרס. בגלל כל זה (ועוד) אסור לוותר על 2 האלבומים האלה. יש לך חיים שלמים להשיג את הצד האפל של הירח (רק 60-90 שקל מכיסך תלוי איפה את מחפשת).
 

itaikuskus

New member
כמה הבהרות

כי את חדשה ואולי תפספסי בשמות רוג'ר ווטרס-בסיסט הלהקה וסולנה דיויד גילמור-גיטריסט וסולן ריצ'רד רייט-קלידים ניק מייסון-תופים סיד ברט-גיטריסט/סולן עד 1968
 

Shakty

New member
סחתין-שכנעת גם אותי לא להחליף ../images/Emo45.gif

הסבר מצויין - אני חושב שלפלויד יש אלבום לכל תקופה שאתה עובר כבן אדם - לפעמים מתאים לך BIKE ולפעמים מתאים לך SHEEP. אם PIPER לא מוצא חן בעיניך בשמיעה ראשונה, הניחי אותו בצד לכמה זמן ופעם הבאה שימי ישר את GNOME או את BIKE - אם אחרי זה מצב הרוח שלך לא ישתפר פלאים - את בבעיה :)
 
שלום רב

תמיד נעים לגלות שאתה לא לבד ויש מי שחושבים כמוך. מאז ומתמיד אני סבור ש-Animals הוא אלבום מ-ע-ו-ל-ה, ואולי ה-underrated הכי גדול של הפלויד (ודווקא בעניין The final cut אני חלוק עליך: הוא אמנם פחות טוב כאלבום אבל מכיל קטעים מצויינים, וגם הוא לא מוערך מספיק). הגדולה של Animals בולטת במיוחד בהופעה החיה מיולי 1977 ב-Azimuth Coordinator - הביצועים שם ארוכים, מורכבים וסוחפים, כולל התקרית של ווטרס עם הקהל, בזמן שמישהו ירה זיקוק בזמן pigs on the wing. בקיצור, אני שותף מלא לדעתך. כדאי להוסיף רק שאל תקופת סיד בארט אפשר להתוודע גם בשירים המוקדמים שמלפני Piper, ושחלקם יצאו ב-Relics ואפילו ב-Saucerful יש מספר שירים שלו (תקשיב למילים של Corporal Clegg).
 
Corporal Clegg הוא שיר של ווטרס

ב-Saucerful יש רק שיר אחד שבארט כתב - Jugband Blues - אך הוא השתתף בנגינה בכמה שירים נוספים. באשר להופעה במונטריאול: היא דווקא אחת ההופעות החלשות באותו סיבוב, על פי הדיווחים. הלהקה שנאה את המקום - איצטדיון ענקי עם קהל של 90 אלף איש - ולדברי גילמור זו היתה הופעה בינונית מינוס. זו גם היתה ההופעה בה ווטרס ירק על אותו אוהד, מה שנתן לו את הרעיון ל"החומה".
 
Corporal Clegg - את צודקת

מה שמוכיח שאסור לכתוב הודעות אחרי יום עבודה מפרך ולילה ללא שינה. אבל: ההופעה במונטריאול פשוט מופלאה. איני יודע על סמך את מחשיבה אותה כחלשה, ואולי זה פשוט עניין של טעם וריח. אין לי בסיס להשוות ליתר ההופעות באותו סיבוב, אבל כשלעצמה היא מצויינת ממש. אני מאזין לה בלופים אינסופיים שבועות רבים. אז גילמור חושב שהיא היתה בינונית, ואני חושב אחרת (גילמור גם חושב ש-AHM הוא אלבום בינוני למדי, וגם כאן אני חושב אחרת). אני דווקא מאד אוהב את אותו קטע בהופעה שגילמור מתגלגל מצחוק במהלך Shine On. נכון, זו ההופעה שווטרס התעצבן לגמרי, ואין ספק שהיא תרמה עוד לבנה לחומה.
 

brotos

New member
לא, לא ולא!!!!

את תעשי לי התקפת לב בסוף. את פייפר אל תתני בתמורה לכלום (חוץ מסכום כסף גדול, שבעזרתו תוכלי לרכוש אותו מחדש, כמובן). ולא, אני לא מפרט. מוזיקה זה מוזיקה. על האלה מה הקשר אענה בפשטות- בירה נשר. כמובן שמה הכוונה- בירה לבנה/לחם עם גבינה.
 

oribarak

New member
לא להחליף את פייפר!!!

את אנימלס אני אישית לא הכי אהבתי. אולי את צריכה לשמוע את פינק פלויד לפי סדר ההתפתחות המוזיקלית שלהם saucerful of secrets זה אחריי פייפר...אולי את צריכה את זה אבל זו החלטה שלך לא שלי
 

בינג

New member
אתם ממש אוהבים את פייפר הא?

אפשר לשאול כאילו למה? עד כדי כך..? יש אלבומים הרבה יותר טובים ממנו ואני בקושי שומע שם סולואים מעניינים של גיטרה...ויש שירים שהם ממש מוזרים ושורות ממש שאתה HIGH: "Look at the sky Look at the river Is it good?" עם המבטא הכבד... שט שמעתי אותו כמה פעמים יש רק 2 שירים שאהבתי Astronomy Domine ו Bike
 

oribarak

New member
אני קורא למוזיקה הזו

אני קורא למוזיקה הזו מוזיקה בהשפעה כבדה של סמים...היא שמחה, אתה רואה שסיד בארט מנותק לגמרי מהמציאות, והוא רושם שירים עליזים ושמחים ומוזרים, שירי ילדות..זה כאילו הוא מתחבר לצד הילדותי בו מי שהיה בסינמטק וראה את הביצוע של astronomy בbbc ראה את סיד במלוא הטירוף(לא הטירוף האמיתי, טירוף במובן חיובי) עם גלימה כזו ומרים ידיים ושר כמו מלך המלכים. וגם הביצוע של flaming עם החליל המוזר הזה...זה היה יפה!!!!!זו מוזיקה פסיכודלית במלוא הדרה מנותקת מהמציאות
 

oribarak

New member
לא יצא ולא ייצא

זה סתם מטאפורה...אה ודרך אגב הרגע שמעתי אנימלס בהתעמקות מירבית..וזה דיסק גדול!בשום פנים ואופן אל תחליפי!אדיר!
 

itaikuskus

New member
אז אם אין שם סולואים מעניינים

של גיטרה אז הוא פחות טוב? הסגנון נגינה של בארט מאוד מפוזר וייחודי,הסאונד מטורף,והמוסיקה לא מחוייבת המציאות. אני שונא לקרוא לזה מוסיקה של סמים כמו כל סטלן שני ששומע את זה ונגנב,אני חושב שיש מעבר לכך. יש את ההתעמקות של בארט בספרות ילדים,את מיצוי (טוב לא מיצוי אבל יש דוגמאות טובות) הסאונד של הלהקה באותה תקופה ובהחלט האלבום נהדר. עוד מומלץ לשים את הידיים על הסינגלים שקדמו לאלבום arnold layne see emily play (שכלל את the scacerow כבי-סייד ומוזר שדוקא הוא נכלל באלבום ואמילי לא..ציף יש על זה הסבר?)
 

oribarak

New member
intesteller overdrive

זה סולו אחד גדול שמפצה על חוסר הסולואים
 
למעלה