להלן התייחסות:
להלן התייחסות: א.נסיון להבין טיעונים מתחום ההיסטוריה, פילוסופיה, וכיו"ב לא יהיה שלם מבלי להבין את המניעים ההשקפתיים והכלכליים וכיו"ב העומדים מאחרי הטענות. לדוגמה המחקרים המוקדמים של אנשי מדע אודות הסיגריות אשר מומנו ע"י יצרני הסיגריות. ב.עד כה לא היה נושא אחד שלא היתה התמודדות עימו. למעט טענות הבנויות מלכתחילה על השקפות עולם. לדוגמה, ההתנגדויות להשקפותיו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי. טענות הביטול כלפי הסבריו מניחות את מה שרוצים להוכיח ולכן ערכן 0. יותר גרוע הוא טענות לפיהן אין ממצאים ארכיאולוגיים התומכים בישות ישראלית עד תקופת מלכות יהודה וישראל למרות שראית רשימה (חלקית) של מקורות שטרחתך היחידה לקביעת אמיתותן היתה ביטול ריק. ג.לא מובן לאילו טענות לא היתה התייחסות. הנכון הוא שיש טענות שעליהן לא היתה תגובה מידית מן הטעם הפשוט שתשובה רצינית צריך שיהיה מאחריה מינימום בדיקת עובדות. עכ"פ הסגנון המגונה המתייחס להשקפות עולם יהודיות היינו התיאור ,יודוצנטרי" אינו נקי מחוויות אימים של העם היהודי. זה הוא סגנון מכוער. לא שמענו מעולם שאדם מישראל ידבר כך. הסגנון הזה מאשש את ההערכה שהנוקט בהם אינו יהודי. לא רק זאת, בכל מקרה שהיה נראה שייתכן ויש בסיס לטענות הן התקבלו כאפשרות, אמנם לעיתים בהסתברות נמוכה ביותר, כמו במקרה של הכתיב הקונסוננטי. הטיעון שבתקופה המדוברת היה נהוג כתיב קונסוננטי כנראה לא עומדת במבחן ההיסטורי. משום שבשפה קרובה מאוד באותן תקופות קדומות, באוגריתית, השתמשו בתנועות. כך שהדוגמות שהובאו על ידך ודאי שאין בהן די. לעיתים ניתן לקבל טיעוניך בהסתברות גבוהה כמו לגבי אבן הסנה. ד.כל בקורת בונה וחיובית תבורך. אולם הסגנון המגונה של שמות גנאי – אימבציל, תולעת, ספוג, שטויות וכיו"ב שייכים מהותית בזכות היוצרים הפותחת והפחותה שלהם למי שמיצר על כך שעונים לו בלשונו. מכבדי אכבד ובוזי יקלו. ה.הכרזות הנצחון שלך באינטרנט דומות לאמור במצבות ההתפארות של מלכי קדם על נצחונות בקרבות לאחר הפסדיהם במלחמה הכוללת. ולמצעדי אוקטובר של המצרים אחרי מלחמת יום כיפור בהתפארם על צליחת התעלה כנצחון. לא בדקת את התרשמות הקוראים באמצעים סטטיסטיים כדי להעריך כיצד נראים טיעוניך הנושאים אופי של דבקות במטרה לא תמיד תוך מתן תשומת לב לעובדות. אמנם יש נושאים בהם הינך צודק, אבל יש כאלו שלא. תמיהני אם אכן אינך מבין את הטענה בענין חכמת התורה בנושא הדבש. אני מניח שאתה די אינטליגנטי להבין את הדברים וההיתממות האינטלקטואלית שלך אינה מוסיפה כבוד לאדם הרוצה להישמע ולהיראות כרודף אמת. בס"ה מעמדו של אדם כזה הרבה יותר גרוע ממעמדו של איש חסר הבנה. ו.השימוש בתיאור הסגנון כסגנון נאצי אינה באה ללמד שאכן הינך נאצי בפועל. אולם מסתבר שהסגנון המגונה של לשון הנאצים קנתה לה מקום של כבוד בתרבותך הלשונית, כפי שצויין. ז.אני מבין את אורח המחשבה המפנה את תקוותו לבתי המשפט. שם יושבים חברים רבים מדי, השייכים בהשקפותיהם למיעוט מתנשא כשלך שהשתלט בקומבינות גם על התקשורת הצבא ועוד (אחיזתו של מיעוט זה הולכת ומתרופפת). השקפותיהם בנושאים שונים דומים להשקפותיך. זו היא אחת מן הסיבות לחוסר התוחלת בניהול דיון עניני עם אדם הטעון בהשקפות אלו. הוא חש עצמו חפשי לדבר כאוות נפשו תוך פגיעה בסובבים אותו מתוך הנחה שחבריו בבית המשפט יחלצוהו מכל תביעה. אני מתקשה להכחיש את אמונותיו אלו. כך חשו לא מזמן 600000 מפגינים. לגופו של ענין אין לך עילה משפטית להפעיל אח חוקי לשון הרע הנוהגים במדינה באשר הם כוונו כלפי איש אנונימי החסר אומץ לב לעמוד מאחרי דבריו. מה גם שתחושתי היא שהדברים אינם בגדר השמצה אלא אמת. ח.באשר לכינוי "צואת כלבים" אציין שאני מניח שדבריך היו בלשון המעטה. אני סבור על עצמי שאני שווה בקושי רב 0 היינו הרבה פחות מ"צואת כלבים". מצואת כלבים ניתן להפיק תועלת חיובית לדישון ולעיבוד עורות ועוד. ואילו אני לכשעצמי הלוואי ולא אהיה פחות מ 0. הוא הדין לגבי שאר גדופיך שבהתייחסם אלי אני מרגיש שאינם ממצים את פחיתות ערכי. מאידך הרציונל של גידופיך די דומה לרציונל של טיעוניך המתוקים על הדבש... ט.בדקתי את אורך החודש שצויין בפי רבן גמליאל בשם סבו הלל הזקן שחי לפני אלפיים שנה. אכן יש מקום לתקן את הערכתה של האנציקלופדיה העברית שקבעה שמימצא זה מפליא. מסתבר שייתכן שאין בכך דבר פלאי יוצא דופן. היפרכוס חי לפני 2100 שנה ולכן אין להוציא מכלל אפשרות שמימצאיו של היפרכוס הדומים לאלו של רבן גמליאל הם שהיו המקור לציון אורך החודש הירחי בפי רבן גמליאל. אם כי בתנאים של העברת מידע אז אין בכך שום וודאות באשר חידושי מדע רבים שחודשו ביוון לא התפשטו בעולם גם לא אחרי משכי זמן ארוכים יותר ממאה שנים. שהרי חידושו זה של היפרכוס הופץ ע"י תלמידו הרעיוני תלמי (כתביו של היפרכוס אבדו) שחי אחרי הלל כמאה שנה. גם אין ראיה חותכת לכך שהלל לא קיבל אומדן זמן זה מרבותיו הזוגות ולא מהיפרכוס ותלמידיו המתימטיקאים היוונים. אולם לא ראיתי אינו ראיה, אשר כל כן אפשרי שהלל הזקן קבל זאת בחילופי מידע מדעי עם חכמי אומות אחרים באשר חכמי ישראל הכירו ברעיון "חכמה בגויים תאמין" ולא נמנעו מללמוד מהם (בניגוד לתיזה הצנטרליסטית שלך). הוא הדין ביחס ללוח של מטון. אכן החישובים של מטון היו קרוב לוודאי, בבסיס הקביעה של הלל השני לשיטת ניהול הלוח העברי העתידי. אם כי הוא הותאם כנראה בחלוקת השנים שבו כך שיתאים ללוח החגים העברי. ראיתי לנכון לציין זאת באשר האמת הצרופה חשובה מאוד.
להלן התייחסות: א.נסיון להבין טיעונים מתחום ההיסטוריה, פילוסופיה, וכיו"ב לא יהיה שלם מבלי להבין את המניעים ההשקפתיים והכלכליים וכיו"ב העומדים מאחרי הטענות. לדוגמה המחקרים המוקדמים של אנשי מדע אודות הסיגריות אשר מומנו ע"י יצרני הסיגריות. ב.עד כה לא היה נושא אחד שלא היתה התמודדות עימו. למעט טענות הבנויות מלכתחילה על השקפות עולם. לדוגמה, ההתנגדויות להשקפותיו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי. טענות הביטול כלפי הסבריו מניחות את מה שרוצים להוכיח ולכן ערכן 0. יותר גרוע הוא טענות לפיהן אין ממצאים ארכיאולוגיים התומכים בישות ישראלית עד תקופת מלכות יהודה וישראל למרות שראית רשימה (חלקית) של מקורות שטרחתך היחידה לקביעת אמיתותן היתה ביטול ריק. ג.לא מובן לאילו טענות לא היתה התייחסות. הנכון הוא שיש טענות שעליהן לא היתה תגובה מידית מן הטעם הפשוט שתשובה רצינית צריך שיהיה מאחריה מינימום בדיקת עובדות. עכ"פ הסגנון המגונה המתייחס להשקפות עולם יהודיות היינו התיאור ,יודוצנטרי" אינו נקי מחוויות אימים של העם היהודי. זה הוא סגנון מכוער. לא שמענו מעולם שאדם מישראל ידבר כך. הסגנון הזה מאשש את ההערכה שהנוקט בהם אינו יהודי. לא רק זאת, בכל מקרה שהיה נראה שייתכן ויש בסיס לטענות הן התקבלו כאפשרות, אמנם לעיתים בהסתברות נמוכה ביותר, כמו במקרה של הכתיב הקונסוננטי. הטיעון שבתקופה המדוברת היה נהוג כתיב קונסוננטי כנראה לא עומדת במבחן ההיסטורי. משום שבשפה קרובה מאוד באותן תקופות קדומות, באוגריתית, השתמשו בתנועות. כך שהדוגמות שהובאו על ידך ודאי שאין בהן די. לעיתים ניתן לקבל טיעוניך בהסתברות גבוהה כמו לגבי אבן הסנה. ד.כל בקורת בונה וחיובית תבורך. אולם הסגנון המגונה של שמות גנאי – אימבציל, תולעת, ספוג, שטויות וכיו"ב שייכים מהותית בזכות היוצרים הפותחת והפחותה שלהם למי שמיצר על כך שעונים לו בלשונו. מכבדי אכבד ובוזי יקלו. ה.הכרזות הנצחון שלך באינטרנט דומות לאמור במצבות ההתפארות של מלכי קדם על נצחונות בקרבות לאחר הפסדיהם במלחמה הכוללת. ולמצעדי אוקטובר של המצרים אחרי מלחמת יום כיפור בהתפארם על צליחת התעלה כנצחון. לא בדקת את התרשמות הקוראים באמצעים סטטיסטיים כדי להעריך כיצד נראים טיעוניך הנושאים אופי של דבקות במטרה לא תמיד תוך מתן תשומת לב לעובדות. אמנם יש נושאים בהם הינך צודק, אבל יש כאלו שלא. תמיהני אם אכן אינך מבין את הטענה בענין חכמת התורה בנושא הדבש. אני מניח שאתה די אינטליגנטי להבין את הדברים וההיתממות האינטלקטואלית שלך אינה מוסיפה כבוד לאדם הרוצה להישמע ולהיראות כרודף אמת. בס"ה מעמדו של אדם כזה הרבה יותר גרוע ממעמדו של איש חסר הבנה. ו.השימוש בתיאור הסגנון כסגנון נאצי אינה באה ללמד שאכן הינך נאצי בפועל. אולם מסתבר שהסגנון המגונה של לשון הנאצים קנתה לה מקום של כבוד בתרבותך הלשונית, כפי שצויין. ז.אני מבין את אורח המחשבה המפנה את תקוותו לבתי המשפט. שם יושבים חברים רבים מדי, השייכים בהשקפותיהם למיעוט מתנשא כשלך שהשתלט בקומבינות גם על התקשורת הצבא ועוד (אחיזתו של מיעוט זה הולכת ומתרופפת). השקפותיהם בנושאים שונים דומים להשקפותיך. זו היא אחת מן הסיבות לחוסר התוחלת בניהול דיון עניני עם אדם הטעון בהשקפות אלו. הוא חש עצמו חפשי לדבר כאוות נפשו תוך פגיעה בסובבים אותו מתוך הנחה שחבריו בבית המשפט יחלצוהו מכל תביעה. אני מתקשה להכחיש את אמונותיו אלו. כך חשו לא מזמן 600000 מפגינים. לגופו של ענין אין לך עילה משפטית להפעיל אח חוקי לשון הרע הנוהגים במדינה באשר הם כוונו כלפי איש אנונימי החסר אומץ לב לעמוד מאחרי דבריו. מה גם שתחושתי היא שהדברים אינם בגדר השמצה אלא אמת. ח.באשר לכינוי "צואת כלבים" אציין שאני מניח שדבריך היו בלשון המעטה. אני סבור על עצמי שאני שווה בקושי רב 0 היינו הרבה פחות מ"צואת כלבים". מצואת כלבים ניתן להפיק תועלת חיובית לדישון ולעיבוד עורות ועוד. ואילו אני לכשעצמי הלוואי ולא אהיה פחות מ 0. הוא הדין לגבי שאר גדופיך שבהתייחסם אלי אני מרגיש שאינם ממצים את פחיתות ערכי. מאידך הרציונל של גידופיך די דומה לרציונל של טיעוניך המתוקים על הדבש... ט.בדקתי את אורך החודש שצויין בפי רבן גמליאל בשם סבו הלל הזקן שחי לפני אלפיים שנה. אכן יש מקום לתקן את הערכתה של האנציקלופדיה העברית שקבעה שמימצא זה מפליא. מסתבר שייתכן שאין בכך דבר פלאי יוצא דופן. היפרכוס חי לפני 2100 שנה ולכן אין להוציא מכלל אפשרות שמימצאיו של היפרכוס הדומים לאלו של רבן גמליאל הם שהיו המקור לציון אורך החודש הירחי בפי רבן גמליאל. אם כי בתנאים של העברת מידע אז אין בכך שום וודאות באשר חידושי מדע רבים שחודשו ביוון לא התפשטו בעולם גם לא אחרי משכי זמן ארוכים יותר ממאה שנים. שהרי חידושו זה של היפרכוס הופץ ע"י תלמידו הרעיוני תלמי (כתביו של היפרכוס אבדו) שחי אחרי הלל כמאה שנה. גם אין ראיה חותכת לכך שהלל לא קיבל אומדן זמן זה מרבותיו הזוגות ולא מהיפרכוס ותלמידיו המתימטיקאים היוונים. אולם לא ראיתי אינו ראיה, אשר כל כן אפשרי שהלל הזקן קבל זאת בחילופי מידע מדעי עם חכמי אומות אחרים באשר חכמי ישראל הכירו ברעיון "חכמה בגויים תאמין" ולא נמנעו מללמוד מהם (בניגוד לתיזה הצנטרליסטית שלך). הוא הדין ביחס ללוח של מטון. אכן החישובים של מטון היו קרוב לוודאי, בבסיס הקביעה של הלל השני לשיטת ניהול הלוח העברי העתידי. אם כי הוא הותאם כנראה בחלוקת השנים שבו כך שיתאים ללוח החגים העברי. ראיתי לנכון לציין זאת באשר האמת הצרופה חשובה מאוד.