להלן התייחסות:

דוד1000

New member
להלן התייחסות:

להלן התייחסות: א.נסיון להבין טיעונים מתחום ההיסטוריה, פילוסופיה, וכיו"ב לא יהיה שלם מבלי להבין את המניעים ההשקפתיים והכלכליים וכיו"ב העומדים מאחרי הטענות. לדוגמה המחקרים המוקדמים של אנשי מדע אודות הסיגריות אשר מומנו ע"י יצרני הסיגריות. ב.עד כה לא היה נושא אחד שלא היתה התמודדות עימו. למעט טענות הבנויות מלכתחילה על השקפות עולם. לדוגמה, ההתנגדויות להשקפותיו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי. טענות הביטול כלפי הסבריו מניחות את מה שרוצים להוכיח ולכן ערכן 0. יותר גרוע הוא טענות לפיהן אין ממצאים ארכיאולוגיים התומכים בישות ישראלית עד תקופת מלכות יהודה וישראל למרות שראית רשימה (חלקית) של מקורות שטרחתך היחידה לקביעת אמיתותן היתה ביטול ריק. ג.לא מובן לאילו טענות לא היתה התייחסות. הנכון הוא שיש טענות שעליהן לא היתה תגובה מידית מן הטעם הפשוט שתשובה רצינית צריך שיהיה מאחריה מינימום בדיקת עובדות. עכ"פ הסגנון המגונה המתייחס להשקפות עולם יהודיות היינו התיאור ,יודוצנטרי" אינו נקי מחוויות אימים של העם היהודי. זה הוא סגנון מכוער. לא שמענו מעולם שאדם מישראל ידבר כך. הסגנון הזה מאשש את ההערכה שהנוקט בהם אינו יהודי. לא רק זאת, בכל מקרה שהיה נראה שייתכן ויש בסיס לטענות הן התקבלו כאפשרות, אמנם לעיתים בהסתברות נמוכה ביותר, כמו במקרה של הכתיב הקונסוננטי. הטיעון שבתקופה המדוברת היה נהוג כתיב קונסוננטי כנראה לא עומדת במבחן ההיסטורי. משום שבשפה קרובה מאוד באותן תקופות קדומות, באוגריתית, השתמשו בתנועות. כך שהדוגמות שהובאו על ידך ודאי שאין בהן די. לעיתים ניתן לקבל טיעוניך בהסתברות גבוהה כמו לגבי אבן הסנה. ד.כל בקורת בונה וחיובית תבורך. אולם הסגנון המגונה של שמות גנאי – אימבציל, תולעת, ספוג, שטויות וכיו"ב שייכים מהותית בזכות היוצרים הפותחת והפחותה שלהם למי שמיצר על כך שעונים לו בלשונו. מכבדי אכבד ובוזי יקלו. ה.הכרזות הנצחון שלך באינטרנט דומות לאמור במצבות ההתפארות של מלכי קדם על נצחונות בקרבות לאחר הפסדיהם במלחמה הכוללת. ולמצעדי אוקטובר של המצרים אחרי מלחמת יום כיפור בהתפארם על צליחת התעלה כנצחון. לא בדקת את התרשמות הקוראים באמצעים סטטיסטיים כדי להעריך כיצד נראים טיעוניך הנושאים אופי של דבקות במטרה לא תמיד תוך מתן תשומת לב לעובדות. אמנם יש נושאים בהם הינך צודק, אבל יש כאלו שלא. תמיהני אם אכן אינך מבין את הטענה בענין חכמת התורה בנושא הדבש. אני מניח שאתה די אינטליגנטי להבין את הדברים וההיתממות האינטלקטואלית שלך אינה מוסיפה כבוד לאדם הרוצה להישמע ולהיראות כרודף אמת. בס"ה מעמדו של אדם כזה הרבה יותר גרוע ממעמדו של איש חסר הבנה. ו.השימוש בתיאור הסגנון כסגנון נאצי אינה באה ללמד שאכן הינך נאצי בפועל. אולם מסתבר שהסגנון המגונה של לשון הנאצים קנתה לה מקום של כבוד בתרבותך הלשונית, כפי שצויין. ז.אני מבין את אורח המחשבה המפנה את תקוותו לבתי המשפט. שם יושבים חברים רבים מדי, השייכים בהשקפותיהם למיעוט מתנשא כשלך שהשתלט בקומבינות גם על התקשורת הצבא ועוד (אחיזתו של מיעוט זה הולכת ומתרופפת). השקפותיהם בנושאים שונים דומים להשקפותיך. זו היא אחת מן הסיבות לחוסר התוחלת בניהול דיון עניני עם אדם הטעון בהשקפות אלו. הוא חש עצמו חפשי לדבר כאוות נפשו תוך פגיעה בסובבים אותו מתוך הנחה שחבריו בבית המשפט יחלצוהו מכל תביעה. אני מתקשה להכחיש את אמונותיו אלו. כך חשו לא מזמן 600000 מפגינים. לגופו של ענין אין לך עילה משפטית להפעיל אח חוקי לשון הרע הנוהגים במדינה באשר הם כוונו כלפי איש אנונימי החסר אומץ לב לעמוד מאחרי דבריו. מה גם שתחושתי היא שהדברים אינם בגדר השמצה אלא אמת. ח.באשר לכינוי "צואת כלבים" אציין שאני מניח שדבריך היו בלשון המעטה. אני סבור על עצמי שאני שווה בקושי רב 0 היינו הרבה פחות מ"צואת כלבים". מצואת כלבים ניתן להפיק תועלת חיובית לדישון ולעיבוד עורות ועוד. ואילו אני לכשעצמי הלוואי ולא אהיה פחות מ 0. הוא הדין לגבי שאר גדופיך שבהתייחסם אלי אני מרגיש שאינם ממצים את פחיתות ערכי. מאידך הרציונל של גידופיך די דומה לרציונל של טיעוניך המתוקים על הדבש... ט.בדקתי את אורך החודש שצויין בפי רבן גמליאל בשם סבו הלל הזקן שחי לפני אלפיים שנה. אכן יש מקום לתקן את הערכתה של האנציקלופדיה העברית שקבעה שמימצא זה מפליא. מסתבר שייתכן שאין בכך דבר פלאי יוצא דופן. היפרכוס חי לפני 2100 שנה ולכן אין להוציא מכלל אפשרות שמימצאיו של היפרכוס הדומים לאלו של רבן גמליאל הם שהיו המקור לציון אורך החודש הירחי בפי רבן גמליאל. אם כי בתנאים של העברת מידע אז אין בכך שום וודאות באשר חידושי מדע רבים שחודשו ביוון לא התפשטו בעולם גם לא אחרי משכי זמן ארוכים יותר ממאה שנים. שהרי חידושו זה של היפרכוס הופץ ע"י תלמידו הרעיוני תלמי (כתביו של היפרכוס אבדו) שחי אחרי הלל כמאה שנה. גם אין ראיה חותכת לכך שהלל לא קיבל אומדן זמן זה מרבותיו הזוגות ולא מהיפרכוס ותלמידיו המתימטיקאים היוונים. אולם לא ראיתי אינו ראיה, אשר כל כן אפשרי שהלל הזקן קבל זאת בחילופי מידע מדעי עם חכמי אומות אחרים באשר חכמי ישראל הכירו ברעיון "חכמה בגויים תאמין" ולא נמנעו מללמוד מהם (בניגוד לתיזה הצנטרליסטית שלך). הוא הדין ביחס ללוח של מטון. אכן החישובים של מטון היו קרוב לוודאי, בבסיס הקביעה של הלל השני לשיטת ניהול הלוח העברי העתידי. אם כי הוא הותאם כנראה בחלוקת השנים שבו כך שיתאים ללוח החגים העברי. ראיתי לנכון לציין זאת באשר האמת הצרופה חשובה מאוד.
 
אורך החודש הסינודי

יצויין עוד שגם אם נאמר שהיפרכוס הוא האיש שפרסם ראשונה את אורך החודש המדוייק. עדיין יהיה קשה מאוד להבין כיצד יכול היה למדוד את הזמן של אורך חודש בדיוק הזה של עד כשליש שניה. לא היו אז שעונים אטומיים כבימינו. שעונים אלקטרוניים רגילים שלנו לא יספיקו. בהעדר הסבר לכך חזרנו לתחום הנבואה. היות ונבואה, תיתכן גם בימי קדם גם אצל גויים (בלעם) הרי שוב נזקקים אנו להערכה שמדובר בנבואה של ישראלים שעברה לגויים או אפילו נבואה קדומה של גויים. אזמין את המתנגד לרעיון לתת הסבר אחר סביר. אין בכך כדי לרפות את ידיהם של המתענינים בנושא מלנסות למצוא הסבר שלא בתחום הנבואה.
 
אתה באמת לא יודע איך

מדדו זמן בתקופה ההיא ? אידיוט שכמוך. קרא זאת, ואם יש לך שאלות אז אשמח להסביר לך. במיוחד שים לב לקטעים הבאים: 1. עיקרון He goes on to say that "organizing time by seeking commensurable periodic relationships among celestial and terrestrial phenomena was quite typical among the cultures of ancient Greece, Babylonia, and the New World." 2. שיטה Employing the technique of cyclic buildup, the Mayans, Babylonians, and Greeks were able to link the cycles of Venus and the moon with mathematical harmony (and proofs) (Aveni 94). This relation of the two cycles was significant, since Venus was universally regarded as an omen-bringer. The seasonal year was just as important to the Mayan and Babylonian (and Greek) agrarian civilizations, since the crop varied with the seasons. Accordingly, the "favored interval" of time measurement was a whole number exactly divisible by all three cycle periods (Aveni 94)--2920 days. The Greeks called this 2920-day cycle the "Octaeteris" (Aveni 95), probably because it is just about 8 solar years. It also encompasses 5 rounds of the Venus cycle, and just about 99 moons (95). Indeed, the lunar calendar builders looked further than these surface properties of even such a simple cyclic buildup, taking into account other rhythms in the natural environment and manipulating the periods to fit together with unquestionable mathematical rigor and precision (Aveni 98-99). A remarkable example is the Mayan discovery of eclipse cycles, which occur at the intersections of several other cycles--those of the moon, earth, and sun. 3. דיוק 1/182625 שזה 5 ספרות אחרי הנקודה העשרונית. The mathematical precision of the ancients' use of astronomy as a time-measuring device is seen in the Mayan Dresden Venus Table. It predicted 5 centuries to an accuracy of one day, based on the predictions given by the Mayan cyclic consummations (all focused on Venus, moon and sun, however) (99). The Babylonians developed a very similar table of Venus cycles based on a similar cyclic buildup in King Amizaduga's Tablet within two or three days' observational accuracy (Aveni 119). תגיד כל החוזרים בתשובה מפגרים כמוך ?
 

Governor

New member
ההשגים המרשימים של Hipparchos

מדברים בעד עצמם. תגלית מפורסמת שלו (איני יודע האם המפורסמת מכל) היא חשוב משך הזמן הדרוש לפרצסיה שלמה של ציר הסבוב העצמי של כדה"א סביב עצמו (זה הנטוי בזוית 23.5 מעלות למשור הקפתו את השמש). על סמך רשומים בבליים של תמונת פני השמים משך מאות שנים, ובתוספת תצפיות משלו, הגיע למסקנה שהמחזור הוא 26000 שנה (ראה גם "כתובות אינטרנט נילוות" שם) וענין זה נזכר גם בהצבעתך. ישר כח, ידידי, חזק וברוך. כבר זיכית רבות את הרבים. נראה כי בזאת נסגר "מופת" ר' גמליאל ויוסר מסדר היום של המחזירים בתשובה...
 

Governor

New member
הרב סגל הוא שקרן שרלטן

(הצבה מחדש של הודעה מצוינת של איגרארמא) לדוגמא כותב הנ"ל: "ז''א המומחים אינם מבינים כלל היאך חישבו הבבלים, ולא מבינים את הנחות היסוד עליהם בנה היפרכוס. וכבר כתב בזה אחד מגדולי המתמטקאים בארץ שעסק בנושא זה בעומק: הפרופ' דניאל מיכלסון ממכון וייצמן דברים אלה: ''כידוע תנועת הירח היא מקרה פרטי של בעית שלושה גופים. במקרה הנידון: הארץ, שמש וירח. המתמטיקה מאז ומתמיד מנסה להתמודד עם בעיה זאת. המסקנה היא שהבעיה לא נתנת לפתרון לטווח רחוק. משום שיש בתנועה זאת אי-יציבות להפרעות מזעריות (היום קוראים לזה chaos). מתמטיקאים במאה ה- 19..." תשובות: 1. נכון שלבעיית שלושת הגופים אין פתרון (זה לא בגלל כיאוס). אבל תנועת הירח מהווה הפרעה קטנה לבעיית שני הגופים, לה יש פתרון אנליטי סגור. קיימות שיטות לחישוב קירובים לפתרון המדוייקים לזמן ארוך מאוד (שיטת ריבוי הסקאלות/מיצוע/רינורמליזציה, מי שמעוניין לדעת נא לחפש multiple scales) שיטה זו פותחה ע"י Henry Poincare בסוף המאה ה- 19שבדיוק חיפש פתרון לבעייה הספציפית הזאת ב- celestial mechanics. 2. כשהרב סגל טוען שתנועת הירח אינה ניתנת לחזוי לטווח ארוך הוא שוכח לספר למאזיניו על תופעת ה- frequency locking. תופעה זו אופיינית למתנדים לא-לינאריים, קחו לדוגמא מסה המחוברת לקפיץ עם חיכוך לא לינארי הנתונה לכוח מאלץ בתדירות מסויימת.המסה תרטוט לאחר זמן מסויים בתדירות המאלץ (התדר שלה ננעל). זה מה שקורה לירח יש נעילה של תדר (או מחזור) התנועה של הירח לתדר מאלץ כל שהוא וזה מסביר פחות או יותר את הקביעות של מחזור התנועה. מ-1 ו-2 נובע שהמומחים כן מבינים היטב את חישובי היפארכוס. הרב סגל הוא שקרן ושקריו עובדים רק על הזבל של החברה האנושית (קרי, חוזרים בתשובה ומועמדים לחזור בתשובה). 972357O34IO02
 
קרא, הסכת ולמד

קרא זאת, ואם יש לך שאלות אז אשמח להסביר לך. במיוחד שים לב לקטעים הבאים: 1. עיקרון He goes on to say that "organizing time by seeking commensurable periodic relationships among celestial and terrestrial phenomena was quite typical among the cultures of ancient Greece, Babylonia, and the New World." 2. שיטה Employing the technique of cyclic buildup, the Mayans, Babylonians, and Greeks were able to link the cycles of Venus and the moon with mathematical harmony (and proofs) (Aveni 94). This relation of the two cycles was significant, since Venus was universally regarded as an omen-bringer. The seasonal year was just as important to the Mayan and Babylonian (and Greek) agrarian civilizations, since the crop varied with the seasons. Accordingly, the "favored interval" of time measurement was a whole number exactly divisible by all three cycle periods (Aveni 94)--2920 days. The Greeks called this 2920-day cycle the "Octaeteris" (Aveni 95), probably because it is just about 8 solar years. It also encompasses 5 rounds of the Venus cycle, and just about 99 moons (95). Indeed, the lunar calendar builders looked further than these surface properties of even such a simple cyclic buildup, taking into account other rhythms in the natural environment and manipulating the periods to fit together with unquestionable mathematical rigor and precision (Aveni 98-99). A remarkable example is the Mayan discovery of eclipse cycles, which occur at the intersections of several other cycles--those of the moon, earth, and sun. 3. דיוק 1/182625 שזה 5 ספרות אחרי הנקודה העשרונית. The mathematical precision of the ancients' use of astronomy as a time-measuring device is seen in the Mayan Dresden Venus Table. It predicted 5 centuries to an accuracy of one day, based on the predictions given by the Mayan cyclic consummations (all focused on Venus, moon and sun, however) (99). The Babylonians developed a very similar table of Venus cycles based on a similar cyclic buildup in King Amizaduga's Tablet within two or three days' observational accuracy (Aveni 119). תגיד כל החוזרים בתשובה מפגרים כמוך ?
 

Governor

New member
יורשה לי לברך את דלעת1000 על מנויו

לתפקיד החשוב: הפומית (mouthpiece) של ר' דב מאיר שטיין. עלה, הצלח ועשה רק חיל בתפקידך זה. "ההתנגדויות להשקפותיו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי. טענות הביטול כלפי הסבריו מניחות את מה שרוצים להוכיח ולכן ערכן 0" וליקובסקי הוסמך לפסיכיאטריה מאוניב' מוסקווה, 1921. הוא לא הוסמך למקצוע נוסף. הנחת המבוקש? דומה ש"הנחת המבוקש" הוא שמך האמצעי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין ידידי "יותר גרוע הוא טענות לפיהן אין ממצאים ארכיאולוגיים התומכים בישות ישראלית עד תקופת מלכות יהודה וישראל" עליך להתמודד עם ארכאולוגים, לא עמי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין ידידי 'התיאור "יודוצנטרי" אינו נקי מחוויות אימים של העם היהודי' המונח אנתרופוצנטרי קים זה 140 שנה, ומשמעותו: One entry found for anthropocentric. Main Entry: an·thro·po·cen·tric Pronunciation: "an(t)-thr&-p&-'sen-trik Function: adjective Date: 1863 1 : considering human beings as the most significant entity of the universe 2 : interpreting or regarding the world in terms of human values and experiences - an·thro·po·cen·tri·cal·ly /-tri-k(&-)lE/ adverb - an·thro·po·cen·tric·i·ty /-pO-(")sen-'tri-s&-tE/ noun - an·thro·po·cen·trism /-'sen-"tri-z&m/ noun המונח יודוצנטרי אינו אלא מודיפוקציה/אדפטציה לציון scope צר יותר. במקום human being יש להציב jew. כל jew הוא human being, אולם לא כל human being הוא jew. לגיטימי לחלוטין, לאור הדעות של חלק מבאי פורום זה. הרי לא תכחד כי פי השקפתך לא נברא היקום אלא לצרך שרות ליהודי וספוק צרכיו. "זה הוא סגנון מכוער" סליחה, אתה מתכוון אלי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין ידידי? "תמיהני אם אכן אינך מבין את הטענה בענין חכמת התורה בנושא הדבש" אין שום חכמה. חז"לינו סברו שהצוף הוא הדבש, ולא ידעו שבתהליך מעורבים אנזימים שנפרשו מבלוטות שהן כמובן חלק מן המערכת הפיסיולוגית של הדבורה. לא משנה אם בטל בששים, או בטל במאה לא משנה אם האנזימים טעימים, או מרים המאמין יכול לומר כי רוח הקדש סיעה בידם בסופו של דבר וזו תהיה טענה אמונית ללא יכלת להוכיחה. מה שברור הוא שלא הבינו מה קורה לצוף. ואגב, בטל בששים. אין ספק שבטל בששים תופס כאשר ארעה תקלה ונשתרבב דבר אחר בכמות זעומה לתבשיל שהוכן בקפידה על פי דינים, שכן יש לחוס על ממונם של ישראל, אולם מה הדין כאשר כמות זעומה של דבר אחר מצויה מלכתחילה וביודעין בתבשיל ולא התגלגלה לשם עקב תקלה? האנזימים מצויים בדבש מלכתחילה וביודעין (זה נודע בימינו, אולם לא היה ידוע בימי קדם). "אני מבין את אורח המחשבה המפנה את תקוותו לבתי המשפט. שם יושבים חברים רבים מדי, השייכים בהשקפותיהם למיעוט מתנשא כשלך שהשתלט בקומבינות גם על התקשורת הצבא ועוד" אין צרך בתגובתי. דבריך משפילים ומקלינים (מלשון קלון) אותך עצמך, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין ידידי. "באשר הם כוונו כלפי איש אנונימי החסר אומץ לב לעמוד מאחרי דבריו" דומה שגם אתה מסתתר מאחרי כנוי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין ידידי "אכן יש מקום לתקן את הערכתה של האנציקלופדיה העברית שקבעה שמימצא זה מפליא. מסתבר שייתכן שאין בכך דבר פלאי יוצא דופן. היפרכוס חי לפני 2100 שנה ולכן אין להוציא מכלל אפשרות שמימצאיו של היפרכוס הדומים לאלו של רבן גמליאל הם שהיו המקור לציון אורך החודש הירחי בפי רבן גמליאל" סופסוף, ...Now you are talking "הוא הדין ביחס ללוח של מטון. אכן החישובים של מטון היו קרוב לוודאי, בבסיס הקביעה של הלל השני לשיטת ניהול הלוח העברי העתידי" סופסוף, ...Now you are talking 2843925A
 

דוד1000

New member
הדבש

"סברו שהצוף הוא הדבש, ולא ידעו שבתהליך מעורבים אנזימים שנפרשו מבלוטות שהן כמובן חלק מן המערכת הפיסיולוגית של הדבורה." ת. אני שמח שאתה לא עונה על הטענה שהצוף לא הופך חלק מגוף הדבורה, ומכאן שאתה מסכים שהם ידעו דבר שאדם רגיל לא היה יכול לדעת בתקופה שלהם. "לא משנה אם בטל בששים, או בטל במאה" ת. כן משנה בטל בשישים מותר לאכילה. במקרה שלנו זה לא משנה ואפילו אם זה לא היה בטל בשישים הדבש היה מותר כי לאנזימים יש טעם פגום. וכל שיש בו טעם פגום אין צורך לבדוק אם הוא כשר. ואפילו אם היה הטעם שלהם לא פגום הדבש היה מותר כי בטל בשישים מותר בדיעבד. וכאן זה נחשב בדיעבד כי לא האדם הוסיף אותם לצוף. "מה קורה לצוף." הם הבינו והם קבעו שהוא מותר. "ואגב, בטל בששים. אין ספק שבטל בששים תופס כאשר ארעה תקלה ונשתרבב דבר אחר בכמות זעומה לתבשיל שהוכן בקפידה על פי דינים, שכן יש לחוס על ממונם של ישראל, אולם מה הדין כאשר כמות זעומה של דבר אחר מצויה מלכתחילה וביודעין בתבשיל ולא התגלגלה לשם עקב תקלה?" ת. במקרה זה. זה לא נחשב תקלה. אם לדוגמא קוף יכניס לסיר מרק , מרק טרף בכמות קטנה שבטלה בשישים זה לא נחשב לכתחילה זה נחשב בדיעבד. "האנזימים מצויים בדבש מלכתחילה וביודעין" ת. לא אדם הכניס אותם בכדי להכשיר את הדבש. בורא העולם רצה שיהיה בעתיד ראיה לאמיתות התורה. לכן הוא עשה כך שהדבורה תפיק את החומר הזה בכדי שהצוף יהפוך לדבש. וכל שלא נעשה על ידי אדם לא נחשב לכתחילה. אלא בדיעבד. אבל כבר עניתי שלא צריך לכך. וגם אם האנזימים לא היו בטלים בשישים הדבש היה מותר בגלל שיש לו טעם פגום.
 

Governor

New member
חבל על זמננו היקר. חז"לינו סברו

שהצוף הוא הדבש וכי הדבורה סתם מלקטת אותו. זה לא נכון. הדבש _אינו_ צוף. הצוף עובר פרוק רק בהשפעת האנזימים שמקורם בבלוטות בגוף הדבורה, ואנזימים אלה נותרים בדבש ונאכלים ע"י הצרכן. אנו רואים שחז"ל _לא_ הבינו את מהלך יצור הדבש. "אם לדוגמא קוף יכניס לסיר מרק , מרק טרף בכמות קטנה שבטלה בשישים זה לא נחשב לכתחילה זה נחשב בדיעבד" זו תהיה תקלה, ואם זה בטל בששים, אזי זה כשר כיוון שיש לחוס על ממונם של ישראל. שונה הדבר עם הדבש. הפרשת האנזימים לצוף אינה תקלה אלא הליך קבוע טבעי וידוע מלכתחילה. ומכיוון שכך - הדבש פסול. עם זאת, גם אם טעו חז"ל בהבנת תהליך יצור הדבש והתירוהו - הריהו מותר, משום "לא בשמים היא", ומשום "ככל אשר יורוך". אולם, אנו רואים שחז"ל _לא_ הבינו את מהלך יצור הדבש!!! ואגב, אפשרי שמורי הלכה יטעו, ולכפרת טעות כזו נקבע קרבן "העלם דבר"...
 

דוד1000

New member
הדבש

אני שמח שאתה לא עונה על הטענה שהצוף לא הופך חלק מגוף הדבורה, שלא בדומה להתהליך שעובר העשב שאוכלת הנאקה, ומכאן שאתה מסכים שהם ידעו דבר שאדם רגיל לא היה יכול לדעת בתקופה שלהם. חומר שטעמו פגום כשר גם לכתחילה. על כך הראתי לך באתר נענע. ולכן גם אין כשרות על תרופות שטעם פגום.
 

Governor

New member
חבל על זמננו היקר. חז"לינו סברו

שהצוף הוא הדבש וכי הדבורה סתם מלקטת אותו. זה לא נכון. הדבש _אינו_ צוף. הצוף עובר פרוק רק בהשפעת האנזימים שמקורם בבלוטות בגוף הדבורה, ואנזימים אלה נותרים בדבש ונאכלים ע"י הצרכן. אנו רואים שחז"ל _לא_ הבינו את מהלך יצור הדבש. "אם לדוגמא קוף יכניס לסיר מרק , מרק טרף בכמות קטנה שבטלה בשישים זה לא נחשב לכתחילה זה נחשב בדיעבד" זו תהיה תקלה, ואם זה בטל בששים, אזי זה כשר כיוון שיש לחוס על ממונם של ישראל. שונה הדבר עם הדבש. הפרשת האנזימים לצוף אינה תקלה אלא הליך קבוע טבעי וידוע מלכתחילה. ומכיוון שכך - הדבש פסול. עם זאת, גם אם טעו חז"ל בהבנת תהליך יצור הדבש והתירוהו - הריהו מותר, משום "לא בשמים היא", ומשום "ככל אשר יורוך". אולם, אנו רואים שחז"ל _לא_ הבינו את מהלך יצור הדבש!!! ואגב, אפשרי שמורי הלכה יטעו, ולכפרת טעות כזו נקבע קרבן "העלם דבר"...
 

דוד1000

New member
האנזימים

האנזימים שיש בדבש לא נאסרים באכילה. חומר אסור אם יש בו טעם פגום אין צורך בהכשר כלל. כלל מפורסם הוא שנותן טעם לפגם אינו אוסר תערובתו. למשל, בשר טרף שנפל לתוך תבשיל, אם יש בתבשיל פי שישים כנגד בשר הטריפה, טעמו של הטרף בטל, והתבשיל מותר באכילה. ואם אין פי שישים כנגד הטרף, כיוון שטעמו ניכר בתבשיל - נאסר באכילה. אבל אם טעם בשר הטריפה פגום, כיוון שרק נזק נגרם ממנו לתבשיל, כל זמן שההיתר מרובה על האיסור - התבשיל מותר באכילה (שו"ע יו"ד קג). http://www.google.co.il/search?q=cache:JB0jA5vSO-kC:www.yeshiva.org.il/Shiurim/Books/Pniney/PESACH07.htm+%D7%98%D7%A2%D7%9D+%D7%9C%D7%A4%D7%92%D7%9D+%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95+%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A8+%D7%AA%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%AA%D7%95&hl=iw&ie=UTF-8 להלן מה שכתב הרב דב. האנזימים המופרשים לכשעצמם אינם אכילים והם כנראה אפילו מרירים. כך שאכילתם לכשעצמם אינה אסורה. לכן יוצא לנו שלמרות שלאנזימים הללו יש ערך תזונתי כל שהוא, אך היות והם לכשעצמם אינם אכילים, הדבש כשר. עוד דוגמה כזאת יש במסכת עבודה זרה לד: בענין קיבת עגלי נבילה שהחומר שבהם המגבן את החלב(פפסין) אינו אוסר את הגבינה למרות שהוא חלק מנבלה ונשאר בחלב. כעת, לו גם יצוייר שכל זה לא היה נכון. עדיין היה הדבש מותר לאכילה. זאת משום שכל יסודתו של כל דבר איסור תלוי רק ואך ורק במה שאנו לומדים מן התורה על פי מסורת חז"ל גם אם הם טעו. המעוניין ילמד את מסכת הוריות כדי להבין את ההגיון שבכך. והנה חכמי ישראל בלימודם מן המקראות הסיקו שהדבש כשר. לדוגמה יצויין ששמשון ויהונתן אכלו דבש כמתואר במקראות. היינו גם אם הדבש אכן היה יוצא מן הטמא והיה לפי הסברה אסור באכילה, גם אז יכולים ישראל לאכול דבש על פי האמור בחומש דברים ועשית ככל אשר יורוך.
 

Governor

New member
"האנזימים שיש בדבש לא נאסרים

באכילה" לא. האנזימים מקורם בבלוטות מגוף הדבורה, שהיא חרק טמא. "חומר אסור אם יש בו טעם פגום אין צורך בהכשר כלל" לא. המצאה שלך. "בשר טרף שנפל לתוך תבשיל" תקלה - כן. מלכתחילה וביודעין - לא. חבל על זמננו היקר. חז"לינו סברו שהצוף הוא הדבש וכי הדבורה סתם מלקטת אותו. אולם, אין זה נכון. הדבש _אינו_ צוף. הצוף עובר פרוק רק בהשפעת האנזימים שמקורם בבלוטות בגוף הדבורה, ואנזימים אלה נותרים בדבש ונאכלים ע"י הצרכן. אנו רואים שחז"ל _לא_ הבינו את מהלך יצור הדבש...
 

דוד1000

New member
מהיכן

" כן. מלכתחילה וביודעין - לא." ת. מהיכן אתה לוקח שלכתחילה לא. אם היה כך היה צורך לתת בתרופות רק חומרים כשרים. וידוע שהדבר לא כך.
 

Governor

New member
יורשה לי לברך את דלעת1000 על מנויו

לתפקיד החשוב: הפומית (mouthpiece) של ר' דב מאיר שטיין. עלה, הצלח ועשה רק חיל בתפקידך זה. "ההתנגדויות להשקפותיו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי. טענות הביטול כלפי הסבריו מניחות את מה שרוצים להוכיח ולכן ערכן 0" וליקובסקי הוסמך לפסיכיאטריה מאוניב' מוסקווה, 1921. הוא לא הוסמך למקצוע נוסף. הנחת המבוקש? דומה ש"הנחת המבוקש" הוא שמך האמצעי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין, ידידי "יותר גרוע הוא טענות לפיהן אין ממצאים ארכיאולוגיים התומכים בישות ישראלית עד תקופת מלכות יהודה וישראל" עליך להתמודד עם ארכאולוגים, לא עמי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין, ידידי 'התיאור "יודוצנטרי" אינו נקי מחוויות אימים של העם היהודי' המונח אנתרופוצנטרי קים זה 140 שנה, ומשמעותו: One entry found for anthropocentric. Main Entry: an·thro·po·cen·tric Pronunciation: "an(t)-thr&-p&-'sen-trik Function: adjective Date: 1863 1 : considering human beings as the most significant entity of the universe 2 : interpreting or regarding the world in terms of human values and experiences - an·thro·po·cen·tri·cal·ly /-tri-k(&-)lE/ adverb - an·thro·po·cen·tric·i·ty /-pO-(")sen-'tri-s&-tE/ noun - an·thro·po·cen·trism /-'sen-"tri-z&m/ noun המונח יודוצנטרי אינו אלא מודיפוקציה/אדפטציה לציון scope צר יותר. במקום human being יש להציב jew. כל jew הוא human being, אולם לא כל human being הוא jew. לגיטימי לחלוטין, לאור הדעות של חלק מבאי פורום זה. הרי לא תכחד כי פי השקפתך לא נברא היקום אלא לצרך שרות ליהודי וספוק צרכיו. "זה הוא סגנון מכוער" סליחה, אתה מתכוון אלי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין, ידידי? "תמיהני אם אכן אינך מבין את הטענה בענין חכמת התורה בנושא הדבש" אין שום חכמה. חז"לינו סברו שהצוף הוא הדבש, ולא ידעו שבתהליך מעורבים אנזימים שנפרשו מבלוטות שהן כמובן חלק מן המערכת הפיסיולוגית של הדבורה. לא משנה אם בטל בששים, או בטל במאה לא משנה אם האנזימים טעימים, או מרים המאמין יכול לומר כי רוח הקדש סיעה בידם בסופו של דבר וזו תהיה טענה אמונית ללא יכלת להוכיחה. מה שברור הוא שלא הבינו מה קורה לצוף. ואגב, בטל בששים. אין ספק שבטל בששים תופס כאשר ארעה תקלה ונשתרבב דבר אחר בכמות זעומה לתבשיל שהוכן בקפידה על פי דינים, שכן יש לחוס על ממונם של ישראל, אולם מה הדין כאשר כמות זעומה של דבר אחר מצויה מלכתחילה וביודעין בתבשיל ולא התגלגלה לשם עקב תקלה? האנזימים מצויים בדבש מלכתחילה וביודעין (זה נודע בימינו, אולם לא היה ידוע בימי קדם). "אני מבין את אורח המחשבה המפנה את תקוותו לבתי המשפט. שם יושבים חברים רבים מדי, השייכים בהשקפותיהם למיעוט מתנשא כשלך שהשתלט בקומבינות גם על התקשורת הצבא ועוד" אין צרך בתגובתי. דבריך משפילים ומקלינים (מלשון קלון) אותך עצמך, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין, ידידי. "באשר הם כוונו כלפי איש אנונימי החסר אומץ לב לעמוד מאחרי דבריו" דומה שגם אתה מסתתר מאחרי כנוי, דב מאיר הנחת-המבוקש שטיין, ידידי "אכן יש מקום לתקן את הערכתה של האנציקלופדיה העברית שקבעה שמימצא זה מפליא. מסתבר שייתכן שאין בכך דבר פלאי יוצא דופן. היפרכוס חי לפני 2100 שנה ולכן אין להוציא מכלל אפשרות שמימצאיו של היפרכוס הדומים לאלו של רבן גמליאל הם שהיו המקור לציון אורך החודש הירחי בפי רבן גמליאל" סופסוף, ...Now you are talking "הוא הדין ביחס ללוח של מטון. אכן החישובים של מטון היו קרוב לוודאי, בבסיס הקביעה של הלל השני לשיטת ניהול הלוח העברי העתידי" סופסוף, ...Now you are talking 2843925A
 

דוד1000

New member
טעם פגום

"אם טעם בשר הטריפה פגום, כיוון שרק נזק נגרם ממנו לתבשיל, כל זמן שההיתר מרובה על האיסור -התבשיל מותר באכילה (שו"ע יו"ד קג)." אתה רואה שכתוב בשולחן ערוך התבשיל מותר ולא כתוב בדיעבד. אם לא כתוב בדיעבד, התבשיל מותר לכתחילה. אתה היחידי בעולם שסובר שתבשיל שטעמו פגום צריך הכשר.
 

Governor

New member
"אתה רואה שכתוב בשולחן ערוך התבשיל

מותר ולא כתוב בדיעבד" טעות. תקלה - כן. מלכתחילה וביודעין - לא...
 

דוד1000

New member
מהיכן

מהיכן אתה לוקח שלכתחילה לא. אם היה כך היה צורך לתת בתרופות רק חומרים כשרים. וידוע שהדבר לא כך.
 
למעלה