להקשיב לקולה של האינטואיציה

roniia

New member
להקשיב לקולה של האינטואיציה

החשיבה משתמשת במילים, לעומת לזאת, אינטואיציה עוסקת במציאויות באופן פנימי וישיר, ולא באמצעות הייצוגים הסמליים שלהן. התפישה האינטואיטיבית מאפשרת ידיעה "בכל הווייתנו ובשכנוע מושלם". הלנה בלאוואצקי כותבת: "בכל אחד מאיתנו מצויה היכולת, החוש הפנימי, הידוע כאינטואיציה, ...היכולת היחידה שבעזרתה אנשים ודברים נראים בצבעיהם האמיתיים. זהו חוש טבעי של הנשמה, שצומח בנו ביחס מתאים לשימוש שאנחנו עושים בו... הוא מעורר את החושים הרוחניים שבתוכנו ואת כוחנו לפעול". מה הן הדרכים לפתח אינטואיציה ? מה הן אותם דחפים מתת-מודע, שמחקים את האינטואיציה ?
 
לגבי השאלה הראשונה

פיתוח התודעה מכיל בתוכו גם פיתוח האינטואיציה. תודעה מפותחת בחלקה 'מארחת' אינטואיציה חלקית. תודעה פותחת במלואה היא האפשרות היחידה לשימוש מלא באינטואיציה. השאלה השנייה שלך איננה מובנת.
 

doingood

New member
תרגול רוחני

תרגול רוחני חיוני על מנת לפתח את האינטואיציה, ולשמור עליה ברמה גבוהה. תרגול רוחני יכול להיות תפילה, לימוד כתבים מסויימים, מדיטציה על כל סוגיה וגווניה, כתיבה אסוציאטיבית, התחברות לטבע ועוד. ההבדל בין דחפים לא מודעים לאינטואיציה יכול להיות מבלבל. ככל שאנו מתקדמים בתהליך אנו מודעים יותר יותר לאמונות שלנו ולהרגלים שמנהלים אותנו, וגם להשפעת הסביבה עלינו. ככל שהמודעות גוברת, אנו לומדים לבטוח יותר ויותר באינטואיציה שלנו ולהפריד אותה מדחפים כלשהם, ולזהות מה בדיוק עורר אצלינו את האינטואיציה המסויימת הזו.
 
למעלה