להרוס בתים,עכשיו אני מבין את שרון..

שמאלני

New member
להרוס בתים,עכשיו אני מבין את שרון..

עכשיו אני מבין למה שרון התכוון שהוא אמר שיש לו תוכנית מדינית. התוכנית של שרון זה בעצם,להרוס בתים של פלסטינים ולזרוק אותם לרחובות. לאחר שהם נזרקים לרחובות אף אחד לא נותן להם שקל אחד בכדי שהם יקנו בגדים,מזון,נעלים ומצרכים חיונים ליום ליום. אני חושש שיכריזו על שרון כפושע מלחמה כי הוא מוביל את עצמו לזה. לא יתכן שאנשים שלא שייכים לטרור בכלל,ישלחו לרחובות ללא אגורה אחת בכיסם. כנראה שרון חשב שלא מספיק לאמלל את הערבים אלא עכשיו גם צריך להרוס להם את הבתים.
 

Roobie

New member
"אתה לא מבין.."

ע"פ ההשקפה הימנית כל פלשתיני קשור לטרור אל תפריע להם
 

dorrn

New member
לא כל פלשתיני...

אבל פלשתינים שבבית שלהם ממוקמות עמדות ירי בדרך כלל כן.
 

Roobie

New member
ולכל 123 המשפחות

היו עמדות ירי בבית? אתה באמת מסוגל להסכים עם המעשה?
 

dorrn

New member
אז ככה

קודם כל בכלל לא ברור כמה בתים נהרסו ואם בכולם או אפילו בחלקם אכן גרו אנשים. מה שכן שברור הוא שמהאזור הזה התבצע ירי יומיומי לעבר חיילי צה"ל. אי אפשר לצפות מצה"ל שידע בדיוק מאיזה בית יורים ומאיזה בית לא יורים. כשהפלשתינים בוחרים להשתמש בבתי אזרחים כעמדות ירי,אי אפשר לצפות מהצבא לא להגיב.האחריות היא אך ורק של הרשות שבחרה לערב אזרחים,ולהשתמש בהם כמגנים אנושיים למעשי הרצח שלה. אני בכל אופן,מעדיף ש50 בתים יהרסו משחייל אחד יפגע.
 

Roobie

New member
אבל צה"ל נכנס לשטח הזה

הוא יכל לשלוט בו ולתפוס את היורים. זה הרבה יותר הגיוני מאשר להרוס חיים של משפחות.
 

dorrn

New member
מה בדיוק הוא אמור לעשות?

להקים שם מחנה? מדובר בשכונה שלמה,הצבא לא יכול לתקוע שם חיילים ולהשאיר אןתם שם בלי סוף.מעבר לסיכון לחייהם,הרי ברגע שהם יעזבו המחבלים יחזרו. וחוץ מזה,חייהם כבר נהרסו ברגע שהרשות החליטה להפוך את הבתים שלהם לעמדות ירי,ואילצה אותם לנטוש את בתיהם.הרי כשצה"ל הרס אותם,לא היה שם אף אחד!!!
 

Roobie

New member
אל תהיה אידיוט

אפילו אם זה קצת קשה לך אל תכניס לי מילים לפה, לא אמרתי שאני מעדיף חייל צה"ל מת. אמרתי שהייתי מעדיף דרכי פעולה אחרות, יותר הומאניות. לא הענשנו את האויב, הענשנו אנשים חפים מפשע.
 

Roobie

New member
האמת?

אני חושב שצה"ל צריך לצאת מרצועת עזה. ולא, אני לא בעד טרנספר של מתנחלים. הם מוזמנים להישאר שם. אני לא צריך להיהרג שם בשבילם. אבל אם נשארים שם - צה"ל היה יכול בקלות לשלוט על אותה שכונה ולמנוע ירי.
 

dorrn

New member
אתה יודע טוב מאוד שהם לא יכולים

להיות שם בלי הצבא,כשאתה אומר שמבחינתך הם יכולים להישאר אתה בעצם אומר שלא איכפת לך אם הפלסטינים יטבחו בהם. וצה"ל לא היה יכול להשתלט על השכונה!!! יש שם בסך בכל איזה מוצב קטן שירו עליו מהמבנים האלה.מה אתה רוצה,שיביאו גדוד שלם שכל תפקידו יהיה לשמור על הבתים הנטושים האלה כדי שחס וחלילה לא יהיה צורך להרוס אותם? אתה הרי יודע שזה לא מעשי. ומה זאת אומרת אתה לא צריך להיהרג בשבילם? קודם כל,זה הם שנהרגים בשבילך,ולא להפך. דבר שני,תפקידו של הצבא הוא להגן על אזרחי המדינה,אפילו אם הם גרים ב"שטחים". עוד מעט תעשה לי חשבונות בשביל מי שווה להיהרג ובשביל מי לא
 

Roobie

New member
הם נהרגים בשבילי??

הסבר פרט ונמק (מצטער, אני תחת השפעת האינטגרלים.. יש לי מבחן ביום חמישי)
 

dorrn

New member
הסבר פירוט ונימוק

הם נמצאים שם,ושומרים עלינו. בזכות העובדה שהם נמצאים שם ומתמודדים יום יום עם הטרור הפלסטיני עיקר המלחמה נמצאת שם ולא כאן.בגלל שהפלסטינים יודעים שרצח מתנחלים הוא דבר מקובל על חלק מסוים מהציבור הישראלי,הם מתמקדים בלחימה בהם ולא בכלל אזרחי המדינה.ההתנחלויות והנוכחות שלנו בשטחים הם כל מה שמונע מהמלחמה להגיע לערי המרכז.
 

dorrn

New member
ועוד נקודה קטנה...

עצם הנוכחות שלהם בחזית המלחמה ראויה להערכה,אפילו בלי להיכנס לשיקולים אחרים.
 

dorrn

New member
לא היה טרור לפני ההתנחלויות?

לא היו 4 מלחמות לפני ההתנחלויות? מבחינת מדינות ערב,כל מדינת ישראל היא "התנחלות" אחת גדולה,אין הבדל בין תושבי יש"ע לתושבי שאר המדינה.
 
גם אני בעד לצאת מעזה...בתנאי ש...

אתה תעבור להתגורר בין אשקלון לעזה, ותתחיב לא לעזוב גם אחרי שהקטיושות יהרסו את הבית שלך. עשינו עסק? ולמה כשאני הלכתי ללבנון כדי לשמור על מתנחלי חניתה ומטולה זה כן היה מוצדק שאיהרג בשבילם? אפליה בין דם לדם? גזענות? דם של מתנחל מעזה פחות אדום מדם של מתנחל במטולה?
 
הבהרה קטנה...

כמובן שלא התכוונתי ברצינות. לא אסכים לוותר על עזה גם אם תעבור לגור בתוך רפיח, מהסיבה הפשוטה שאני אוהב את עזה. פשוט אוהב את עזה.
 
הפוסל במומו פוסל...

האשמת אותי שאני מכניס לאנשי השמאל מילים ואידאולוגיה לפה, ומה עשית עכשיו? בדיוק אותו דבר, והרבה יותר גרוע, כי אני לפחות מגבה את אמירותי בעובדות. היכן ראית טענה שלי או של מפלגתי שכל הפלשתינאים הם טרוריסטים? אתה מוכן לפרט? אני אישית חושב שרב הפלשתינאים רוצים לחיות בשקט, והם קרבן של מנהיגיהם השפלים צמאי הדם. מעולם לא הכללתי כנגד ערבים או כנגד קבוצה כלשהי באוכלוסיה. ודבר נוסף: כתבת ששולמית אלוני טעתה. ואתה ידידי? אתה מבכר את גירסת הפלשתינאים על גירסתו של האלוף אלמוג, שטען בפירוש שהבתים לא היו מאוישים?? האם לדעתך האלוף דורון אלמוג שיקר? אם כן, אמור זאת במפגיע, במטותא ממך.
 
למעלה